Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam komputer mi dzisiaj wyrzucił błąd jak w temacie gdzie w bmw f10 520d n47n 2010/06 są te czujniki bo ponoć są dwa które mierzą temperaturę zasysaneg powietrza. Z góry dziękuję
Opublikowano
Dziekuje slicznie za szybka odpowiedz ....po zdemontowaniu czujnika i podlaczeniu do omomierza podgrzaniu suszarka wszystko wyglada na to ze czujnik dziala na kostce napiecie 5v to tez jest ok po podlaczeniu do pc temperatura okolo 20C co tez by sie zgadzalo blad po skasowaniu nie wraca od razu a po kilku dniach ...zastanawiam sie czy w przeplywce(bosch 02810006092) nie ma zintegrowanego czujnika temperatury i to on wyrzuca blad sugeruje sie tym ze w opisie naprawy z ISTA jest mowa o dwoch czujnikach temperatury. Co byscie radzili w tej sytuacji wymienic czujnik o którym mowa powyzej na nowy czy wymienic przeplywke auto ma najechane 250k :roll:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podpinam sie pod temat. Mam ten sam problem i blad. Moglby mi ktos dokladniej podac wskazowki, jak zlokalizowac ten czujnik? gdzies przeczytalem, ze problem moze byc bo te czujniki sa zabrudzone olejem i czasami pomaga wyczyszczenie go.
Opublikowano
Czujnik jest zlokalizowany w trudno widocznym miejscu pod przepustnicą od strony silnika ja nawet nie próbowałem wyjąć go bez odkrecania owej przepustnicy to tylko chwila i wszystko masz wyjęte....czyszczenie nic nie dało błąd pojawia się spowrotem teraz jestem na wakacjach więc tak zostawiłem ale po powrocie wymienię i napisze czy pomogło sam czujnik nie jest drogi około €40 pewnie dwie stówki pln oryginalny OEM Hela (ps. błąd z isty mówi o tym że różnica między temperaturą zasysaneg powietrza a tego doladowanego jest za duża więc wydaje mi się że możliwe że może być też uwalona przepływka tzn jej część która mierzy temperaturę ale to tylko moje przemyslenia)
Opublikowano
udalo mi sie w koncu zlokalizowac ten czujnik, dziekuje za info. Mam teraz problem z demontazem. Ktos podpowie? Jest tam taka biala zapadka, ktora trzeba pociagnac w gore i... no wlasnie, co dalej? Tam nadal nic sie nie rusza, wszystko jest sztywno i wyjecie czujnika nadal niemozliwe. Probowalem wkladac nawet srubokret, lecz dalej nie moge sie tam dostac. Trzeba cos odkrecic? Czujnik oryginalny kosztuje 70 Euro, pytalem w serwisie
Opublikowano
Hej na kostce jest taki biały zatrzask on powinien wyskoczyć i kostka się rozłancza o ile jest sprawny czasami jest przegrzany i wszystko sztywno siedzi ....opcja jest jedna śrubokręt albo puści albo coś strzeli ....oryginalny czujnik w serwisie €70 Ale na ebay są te same po €40 .....napisz jak wymienisz czy pomogło? Pozdrawiam
Opublikowano
Po wyciagnieciu bialego zatrzasku i odlaczeniu kostki, czujnik nalezy przekrecic lekko w bok i wtedy wyjdzie. Ja wymienilem czujnik i blad zginal, wszystko jest ok. Gdyby ktos mial jeszcze jakies pytania to piszcie. z przeplywka nic nie trzeba robic, przynajmniej u mnie
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem wczoraj ten czujnik u siebie po najechaniu około 100km błąd nie wrócił problem rozwiązany ... :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby ktoś miałbym ochotę sprawdzić prawidłowe działanie czujnika , to może skorzystać z tabeli , w której przedstawiono prawidłowe wartości impedancji przy różnych wartościach temperatury....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/air-mass-system/charging-pressure-control/charge-air-temperature-sensor/Xtcp0tO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.