Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ;)

Mam problem na tyle poważny, że odbiera mi całą przyjemność z jazdy tym autem :(


Od 70-80km/h do 150 drga kierownicą i minimalnie całym autem.

Koła mam 19' Opony 245/35 przód i 275/30 tył.

Wyważałem już 2 razy wszystkie koła.

Dodatkowo podmieniałem na zimówki i dalej mam drgania.

Najdziwniejsze jest, że jak jadę gdzieś dalej to bije wydaje mi się bardziej.

Przy hamowaniu drgania się nie nasilają.

Sprawdzałem średnicę otworów centrujących w felgach, 72,7 według suwmiarki. Fakt że mogło by bardziej pasywnie siedzieć ale żaden pierścień centrujacy się nie zmieści ;) to tylko 0,1mm różnicy.


Dodam jeszcze, że w tamtym tygodniu wymieniłem dwa przednie wahacze i łączniki stabilizatora na Meyle bo myślałem że to od tulei wahacza.


Kompletnie nie wiem co mam robić, jeździ się fatalnie :( Co wymienić aby jeździło się komfortowo jak przystało na ten model? Mi już brak pomysłów. Mam nadzieję, że ktoś z Was mnie nakieruje i pomoże rozwiązać mój problem ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpora wału, hamulce, łącznik wału ze skrzynią lub mostem. Te rzeczy bym sprawdził.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy podczas wyważania (gdy koło się kręci) felga lub opona nie podskakują?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

podłącze się pod temat


to samo mam

wymieniłem tarcze przód na oryginał Bmw

auto do 80 km hamuje powyzej 100 km zero hamulcy

kierownica strasznie bije samochod wogole nie hamuje

zalozylem 2 komplet opon zimowych to samo jest

ktos pomoże

moze dobry sprawdzony warsztat w wawie ktos poleci

Opublikowano

Tylko ja hamulce mam, bicie nic nie wzrasta wraz z hamowaniem. Jak patrzyłem jak wyważał gummajster to nie było widać żeby koła miały bicie góra/dół :(

Posprawdzam tą podpore i łącznik wału ale dopiero za kilka dni, dzisiaj silnikiem bujałem na boki to poduszki ładnie trzymają.

Z kolei jak by hamulce nie odbijały i by biło od tarcz to któreś koło było by gorące i tarcza przegrzana.

Opublikowano
Też miałem problemy z wibracjami, latałem od jednego majstra do drugiego. Tarcze, piasty, koła, opony wał, podpora, łączniki, przeguby, poduszki, tuleje. Dosłownie całe podwozie przetrzepane i nie mogłem pozbyć się wibracji. Już mnie straszyli remontem skrzyni i silnika gdy pewnego słonecznego dnia kupiłem sobie "na zapas" koło pasowe bo czytałem że sprawia różne problemy. Wymieniłem parę tygodni później i jakie było moje zdziwienie, nic nie trzęsie. Od 60 000 km po problemie ani śladu. Więc może to jakiś kierunek
Opublikowano

Panowie dzis sprawdzane bylo bicie tarcz wyszlo ok

Jutro zostaną wymienione piasty i lozyska przod + wahacze ( te proste )


Zobacze jutro czy pomogło

Opublikowano

Grzechu62 - A miałeś wibracje podczas hamowania czy podczas normalniej jazdy ?

Było to odczuwalne w dokładnym przedziale prędkości czy bardziej od obrotów silnika?

Opublikowano

jazda po miescie do max 80 km/h samochod hamował ok

na trasie predkosc 120 i wiecej delikatnie bicie kierownicy tragedi nie bylo ale zatrzymanie z tej predkosci masakra bicie kierownicy straszne jakby nie bylo hamulcy ciezko bylo zatrzymac samochod

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
po wymianie piast i lozysk w bmw 530 xd jest juz dobrze

Łożyska i piasty wymieniłeś tylko z przodu?


Czy to prawda, że za drgania kierownicy odpowiada tylko przednia oś?

Opublikowano

też mam 19 stki i i u mnie były krzywe felgi... mogłem wyważać ile chciałem, a i tak było źle.

Jak zmieniłem na zimówki 17 to ustało oczywiście.


Sprawdź felgi najpierw zanim zaczniesz robić piasty i tarcze. To na pewno będzie niższy koszt na dzień dobry (ja na Śląsku płacę ~300 za prostowanie 4 sztuk)

R6 + V4 = :)
Opublikowano
też mam 19 stki i i u mnie były krzywe felgi... mogłem wyważać ile chciałem, a i tak było źle.

Jak zmieniłem na zimówki 17 to ustało oczywiście.


Sprawdź felgi najpierw zanim zaczniesz robić piasty i tarcze. To na pewno będzie niższy koszt na dzień dobry (ja na Śląsku płacę ~300 za prostowanie 4 sztuk)

 

Najgorsze, że też typowałem koła, kupiłem nowe oryginalne 17tki BMW dobrej firmy i dalej to samo. Ale mimo wszystko sprawdzę te felgi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

tez to przerabialem

ja kupilem nowe tarcze orginal bmw i po jakims czasie znowu zaczela drgac kierownica

potem wymienilem lozyska kol przednich nie pomoglo wiec reklamacje zlozylem na tarcze do bmw Polska


po wizycie w bmw Polska uznali mi gwarancje i wymienili tarcze na nowe



szczerze przez jakis czas jezdzilem na tarczach Texstara i mysle ze te tarcze to dobry wybor jest

jakbym wiedzial wczesniej to zalozylbym texstara nie orginal texstar duzo tansze sa


ale to jest tylko moja opinia

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Forum śledzę już jakiś czas a dla tego tematu założyłem konto :P


Z drganiami borykam się już prawie 2 lata najbardziej przy hamowaniu z większych prędkości.

Koła wielokrotnie wyważane w rożnych miejscach, tarcze wymienione na ATE nie pomogły nic albo w małym stopniu.

Ostatnio przy wymianie oleju i kół, gdy auto było na podnośniku kolega dopatrzył się mocno zużytych tulei w wahaczach przednich jak i tylnych.

Po wymianie wahaczy i sprawdzeniu reszty zawieszania gdy okazało się ze wszystko jest już sztywne i problem zniknął.

Hamowanie z większych prędkości bez problemu.


Mój kolega natomiast ma już większy problem w swoim E60.

Po którejś wizycie w jakimś warsztacie zaczęły się drgania.

Wymienił tarcze bo każdy mechanik mu tak radził - nie pomogło.

Wymienił co trzeba w zawieszeniu - nie pomogło.

Wymienił również MAGLOWNICE (swoją miał dobrą) - nie pomogło.

Miał dość i już wystawił auto na sprzedaż.

Dopiero po jakimś czasie ktoś mu doradził aby wszystko wyczyścić do żywego na łączeniu kół z piastą.

Tarcze musiały być widocznie założone na nie oczyszczoną powierzchnie piasty (nie równą) i stąd były bicia.

Tak zrobił i pomogło, koszta ZEROWE.

Tymczasem ma problem z maglownicą tą wymienioną ponieważ jest nieszczelna a to nie jest prosta sprawa bo ma tą adaptacyjną do prędkości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.