Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i co 20.000 km klocki razem z tarczami, czyli kolejne 15.000 zł dochodzi.

 

15k PLN za 4 tarcze i klocki?

Ceny ASO sa absurdalne ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza ASO klocki i tarcze jakoś 13.000 zeta.

 

Sporo przesadzasz


tarcze przod 2x1843 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34116789069/


tarcze tyl 2x1244 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34216795318/


klocki przod 1466 PLN, tyl 516 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34116799964/

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34216794879/


Czyli komplet OEM BMW 8200 PLN brutto, czujniki etc to juz grosze.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez te czesci powyzej nie sa do najnowsze X5M tylko do starych modeli :roll: Dowodzi to chyba tylko , ze do starego X5 M trzeba wydać na wymiane ekploatacyjna hamulców ponad 10% wartości samochodu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W etce jest tylko F85 X5M, dla G05 jest max M50ix.

Ceny sie roznia az tak? 8k dla F i 13k dla G bo nie chce mi sie wierzyc za bardzo :>

.

Opublikowano
Poza ASO klocki i tarcze jakoś 13.000 zeta.

 

Sporo przesadzasz


tarcze przod 2x1843 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34116789069/


tarcze tyl 2x1244 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34216795318/


klocki przod 1466 PLN, tyl 516 PLN

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34116799964/

https://motostacja.com/p/OE-BMW-34216794879/


Czyli komplet OEM BMW 8200 PLN brutto, czujniki etc to juz grosze.

 

Kolego, chyba nie wiesz o czym piszesz - podajesz zwykłe tarcze do modelu NIE X5 ///M F95


Tutaj masz do modelu X5 ///M F95 - sprzedawca jak Twój - motostacja.pl


przód

https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-tarcze-klocki-przod-bmw-x5m-f95-395mm-9526880292


tył

https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-tarcze-klocki-tyl-bmw-x5m-f95-380mm-11074926478


Czyli komplet OEM BMW wynosi 11.257 PLN brutto .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Wypada podziękować za tę powyższą wymianę. Na dłuższy czas wyleczyła mnie z poważnego rozważania zakupu nowej eMki jako fun-caru… koszty utrzymania poza zasięgiem :/

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Akurat tutaj koszty hamulców to mały pikuś - w modelach M , które występują z hamulcami CCB ( np. moje M4 :8) ), koszt wymiany klocków i tarcz to cirka 90.000 złotych - więc proszę na koszta X5MC nie narzekać !

P.S.

Inny temat , że hamulce CCB przy normalnym użytkowaniu przeżyją auto, chyba że … np. kamyszek wpadnie pomiędzy klocek a tarczę :evil:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Nie bardzo kumam jak można z uwagi na wymianę kół mów i tarcz za 15k odpuszczać auto za ponad 700 :) przecież to jakiś marny ułamek ceny zaledwie :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bardzo kumam jak można z uwagi na wymianę kół mów i tarcz za 15k odpuszczać auto za ponad 700 :) przecież to jakiś marny ułamek ceny zaledwie :mrgreen:

Nie mialem takiego samochodu ale moze wyjasnie z mojej perspektywy dlaczego widze tu maly problem, a wlasciwie 2 problemy.


1. 700k PLN to cena "teoretyczna" - pierwszy wlasciciel w leasingu placi nie wiem ile - ~7k PLN netto miesiecznie? (z uwzglednieniem rabatu od ceny katalogowej)

I jezeli po roku zrobi te 20k km i wg kolegi Arturo - tarcze+klocki+opony sa do wymiany to jako, ze w nowym aucie robimy to u dealera - laczna kwota za to bedzie ~20k PLN?

To sa ~3 raty leasingowe czyli wg mnie sporo.


2. Po 3 latach to auto trafi do kolejnego wlasciciela za ~polowe wartosci wiec rata leasingowa bedzie juz w okolicach ~3-4k PLN.

I ten drugi wlasciciel pojedzie do ASO i za ta sama wymiane zaplaci juz rownowartosc ~6 rat leasingowych czyli imho bardzo duzo.


Teoretyzuje wiec jak gdzies sa bledy w kalkulacjach, prosze o sprostowanie.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dlatego większość aut drogich w zakupie i bardzo drogich w utrzymaniu kończy smutno i źle.


1580652019_4kloxl_600.jpg

Opublikowano
Albo kogoś stać i się bawi, albo nie stać i nie kupuje. Proste. Nie ma co roztrząsać.

Tym bardziej, że wątek dotyczy biednych 30d i 40i.

Tu raczej z zabawą jest problem :(

Opublikowano
Nie bardzo kumam jak można z uwagi na wymianę kół mów i tarcz za 15k odpuszczać auto za ponad 700 :) przecież to jakiś marny ułamek ceny zaledwie :mrgreen:

Nie mialem takiego samochodu ale moze wyjasnie z mojej perspektywy dlaczego widze tu maly problem, a wlasciwie 2 problemy.


1. 700k PLN to cena "teoretyczna" - pierwszy wlasciciel w leasingu placi nie wiem ile - ~7k PLN netto miesiecznie? (z uwzglednieniem rabatu od ceny katalogowej)

I jezeli po roku zrobi te 20k km i wg kolegi Arturo - tarcze+klocki+opony sa do wymiany to jako, ze w nowym aucie robimy to u dealera - laczna kwota za to bedzie ~20k PLN?

To sa ~3 raty leasingowe czyli wg mnie sporo.


2. Po 3 latach to auto trafi do kolejnego wlasciciela za ~polowe wartosci wiec rata leasingowa bedzie juz w okolicach ~3-4k PLN.

I ten drugi wlasciciel pojedzie do ASO i za ta sama wymiane zaplaci juz rownowartosc ~6 rat leasingowych czyli imho bardzo duzo.


Teoretyzuje wiec jak gdzies sa bledy w kalkulacjach, prosze o sprostowanie.

 

Coś te liczby się zupełnie kupy nie trzymają :)


Zalkaladamy, że otrzymasz aktualnie nie realna zniżkę 10%.

To daje nam kwotę 630k,leasing powiedzmy 105% na 36m (650k na oko bo nie chce mi się liczyć) masz dwie opcje:


-standardowy leasing do końca i jak piszesz za 50% może sprzedaż używany wtedy leasinowa rata wyniesie 650/12/3 czyli jakieś 18k a nie 7k

- perfect lease z powiedzmy wartością rezydualna 45% ale auto oddajesz więc nic nie odsprzedaż, więc ~360/12/3 rata jakieś 10k


Liczby są oczywiście mocno na oko ale tak to się mniej więcej przedstawia wiec klocki i tarcze to 1 lub w porywach 2 raty leasingowe :)

Finalnie tak jak pisze Arturo na takie auto albo Cię stać, albo lepiej nie podchodź bo będzie żałowanie :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś te liczby się zupełnie kupy nie trzymają :)


Zalkaladamy, że otrzymasz aktualnie nie realna zniżkę 10%.

To daje nam kwotę 630k,leasing powiedzmy 105% na 36m (650k na oko bo nie chce mi się liczyć) masz dwie opcje:


-standardowy leasing do końca i jak piszesz za 50% może sprzedaż używany wtedy leasinowa rata wyniesie 650/12/3 czyli jakieś 18k a nie 7k

- perfect lease z powiedzmy wartością rezydualna 45% ale auto oddajesz więc nic nie odsprzedaż, więc ~360/12/3 rata jakieś 10k


Liczby są oczywiście mocno na oko ale tak to się mniej więcej przedstawia wiec klocki i tarcze to 1 lub w porywach 2 raty leasingowe :)

Finalnie tak jak pisze Arturo na takie auto albo Cię stać, albo lepiej nie podchodź bo będzie żałowanie :cool2:

 

Dzieki za sprostowanie, nie znam detali CL, zakladalem, ze jest podobnie jak w Audi APL gdzie rata miesieczna to okolice ~1% wartosci auta, tyle ze tam chyba byla wplata 10% poczatkowa.

Co do puenty - zgadzam sie w 100% :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W sumie chłopaki to daliscie takie same wyliczenia. Jeden załozył wplate wstepna, drugi z was nie. Jeden podał kwote raty 7k netto a drugi liczy w brutto i zaklada 10k.

Generalnie z mojego punktu widzenia mozna sie zgodzic, że koszty eksploatacji X5M sa istotną pozycją przy planowaniu zakupu.

Zgadzam sie również, że jeśli musisz to dokładnie liczyć to prawdopodobnie Cie nie stać. Ja nie liczyłem dokładnie wersji M i pozostalem przy dieslu. Wyszedlem wlasnie z tego zalozenia ze jak musze to podliczac to chyba za wysokie progi dla mnie.

Edytowane przez Michael1916
Opublikowano

Ja kupuje 30d katalogowo za 460k i w tym dziale jestem biedakiem :D


Ale zgadzam się z twierdzeniem, że wersja M nie jest dla tych co liczą się z kasą :)

Opublikowano
Ja kupuje 30d katalogowo za 460k i w tym dziale jestem biedakiem :D

Ale zgadzam się z twierdzeniem, że wersja M nie jest dla tych co liczą się z kasą :)

Dział nie jest o zasobności portfela tylko 30dvs40i.

A wszystkim szukającym poklasku proponuję aby zacumowali swoje jachty np w Monte Carlo i tam zweryfikowali swoje "bogactwo".

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Co do tematu byłem zdecydowany na 40 i właściwie po temacie umówiłem się dla pewności na jazdę próbną ale ten silnik był w X7 a w x5 było 30 d po jeździe testowej odrazu zmieniłem zdanie zamówiłem 30 d zmiażdżyło mnie to tłumaczyłem sobie ze X7 jest większe cięższe ale według mojego odczucia to te 40i stało w miejscu czy ten moment obrotowy w 30 d robi taka różnice wszystko mi w tym silniku pasowało miał ktoś z was podobne odczucia? Jak wracam do tematu to spać nie mogę i zastanawiam się czy mogę zmienić zamówienia na 40 d umowę podpisałem 17.11 ciekaw jestem tej różnicy między 30 a 40 d
Opublikowano

40d będzie jeszcze żwawsze, więc jeśli tylko można, to ja na pewno bym brał 40d.

Różnica w reakcji na gaz jest odczuwalna, chociaż na papierze tej różnicy nie ma tak wiele.

Opublikowano
Skoro 40i Ci nie pasuje i dobrze oceniasz 30d to chyba dobrze wybrałeś bo każdy kupuje auto pod siebie. 40d będzie na pewno lepsze od 30d, czy jest to warte dopłaty sam musisz ocenić. Jak masz budżet bierz 40d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.