Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wybór był w pełni mój , właśnie takimi kryteriami się kierowałem jak pisałeś wcześniej i się pomyliłem niestety .

Moja nic się nie interesuje przy zakupie , ciężko kobiecie dogodzić , przed e70 jeździła Touaregiem i była zachwycona.

F15 poza wyglądem ogólnie był marny, promień skrętu to dramat.

Wracając do tematu to jak widać nie ma uniwersalnych mądrości , każdemu co innego pasuje.

Aktualny właściciel naszej byłej 25d zreszta młody chłopak jest zachwycony.

I co kto ma racje ? Każdy ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Kto ciągnął przyczepę albo jeździ w długie trasy wie o co chodzi.

Ja ciągałem przyczepę parę lat w X6 35i i bardzo dobrze to szło. A dodatkowo spalanie niższe niż w dieslu (!!!)

Dziś, no cóż, 770Nm w benzynie nie uważam, żeby było mało do SUVa. Ale tutaj dochodzimy do kolejnej sprawy.


Zauważyłem, ze wiele osób kupuje auta typu fajne/sportowe/cabrio/itp jako weekendowe, a NUUUUUUUUUUUUUDNEGO diesla do SUVa na co dzień. Co za bzdura. Ja na co dzień latam SUVem, więc to w SUVie mam 3.9s 0-100 i radość z jazdy każdej chwili. Spalanie? Ja nie wiem ile moje auto spala. Pamiętam, że na długich trasach coś koło 9-12l/100 zależnie od prędkości przelotowej, a w mieście to jest loteria... To, że diesel to jedyny słuszny wybór do SUVa to bajka tych, co nigdy nie pojeździli albo ich nie stać ;) Za to kupowanie X5 25d to paranoja dla mnie, jakbym miał brać 2.0 w takim SUVie, to po co w ogóle brać BMW? :lol: :lol: :lol:

 

Diesel do SUVa to trochę teorie z czasów wolnossących benzyn. Kiedyś testowałem takowe i wybierałem diesle bo benzyny typu 3,5l bez turbo w dużym SUVie na prawdę nie jechały. Oczywiście z 5.0 byłoby pewnie co innego.


40i nie powoduje ,że brakuje mi czegokolwiek. W szczególności nie brakuje mi monstrualnego momentu obrotowego przy niskich obrotach, który jak lekko dodaję gazu i chcę spokojnie jechać, jest mi potrzebny jak psu buty, a w szczególności pasażerom którzy chcą komfortu a nie szarpaninę. Dla mnie 40i w X7, a tym bardziej w X5, jest super chyba ,że komuś nie wystarczy 5,5-6,1 do paczki. Na wysokich obrotach daje emocje BMW - w odróżnieniu od diesla 30d.

Opublikowano
To 25d przy bazowym standardowym wyposażeniu X5 jest bardzo fajnie wycenione - nie wiele więcej niż X3 i spokojnie po rabatach można mieć dobrze wyposażone X5 poniżej 300k.

 

Moją małżonka miała poprzednio F15 X5 25d. Tak bezpłciowy samochód, że dziw bierze ,że BMW coś takiego wypuszcza - moim skromnym zdaniem. Ale powiem szczerze ,że małżonce się podobał. Na jeździe próbnej F15 40d powiedziała ,że głośny, szarpie, wibracje i woli 25d - mieli oba do testów. Teraz jednak zachwycona 40i. Brak wad 40d a przyspieszenie jest.


G05 25d jest jednak nieco lepsze do setki - 7,5 sek zamiast 8,2 sek. Dla mężczyzny interesującego się motoryzacją to jednak upokarzający wybór.

Opublikowano
Tylko co za roznica czy masz 6 czy 7,5s do setki jesli kupujesz auto "na ryby" a na codzien jezdzisz Tesla, ktora ma 2,9s do setki???? W takim zestawieniu kolego mozna by rzec, ze 40i tez po prostu "nie jedzie", wiec szanuj wybór innych a nie bądź cyniczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tylko jednego kolegę, który ma Teslę S w wersie D (nie diesel ale Dual Motor) i po tym jak dał mi pojeździć tym cudem przestałem się podniecać osiągami "spalinowców".

Nie próbuję nawet udawać, że fajnie mieć SUVa z osiągami 50i. Jednak mam swoje lata i "wyleczyłem się" z kupowania samochodów z uwagi na ich "xxx s/do 100km". Zimna kalkulacja...


Zdaję sobie sprawę, że są oczywiście bardziej zamożni ode mnie i jak kasa nie gra roli a tankowanie co 300km na "autobahn" nie jest problemem to jak to się mówi "kto bogatemu zabroni" :D :D :D

Opublikowano

Zapomnieliście dodać ze Tesle jeżdżą tylko prosto , zakręty i hamowanie to już nie ich bajka.

Raz w życiu jeździłem nowa p100d czyli najmocniejszym sedanem i fakt przyspieszenia zrobiły na mnie duże wrażenie , wszystko było super aż nie zacząłem cisnąć po łukach , prowadzi się to naprawdę marnie , nieobliczalnie wręcz .

Poza tym naprawdę ciekawe urządzenie .

Od siebie dodam ze moim mistrzem wszechkategorii jest M5 Competition :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Wolę 2,9 do setki w Porsche 911 czy Panamera, które oprócz osiągów wszelkie inne parametry ma z górnej półki. Tesla, poza innowacją w postaci mocnych silników elektrycznych, to bardzo słaby samochód pod względem technicznym, nie wspominając już o awaryjności.


Sama firma jest mocno deficytowa i jeśli nie zdąży złapać rentowności a konkurencja odbierze im sprzedaż, to zniknie z powierzchni ziemi.

Opublikowano

G05 25d jest jednak nieco lepsze do setki - 7,5 sek zamiast 8,2 sek. Dla mężczyzny interesującego się motoryzacją to jednak upokarzający wybór.

 

Interesuje się motoryzacją od dziecka, a zamówiłem 25d. Czuje się urażony :)

Miki - ratuje cię tylko ten Spider w opisie :)


Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

Pozdrawiam

Arljazz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G05 25d jest jednak nieco lepsze do setki - 7,5 sek zamiast 8,2 sek. Dla mężczyzny interesującego się motoryzacją to jednak upokarzający wybór.

 

Interesuje się motoryzacją od dziecka, a zamówiłem 25d. Czuje się urażony :)

Miki - ratuje cię tylko ten Spider w opisie :)


Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

 

Tam nie ma 200tys roznicy miedzy 25d a M50i! Po zrownaniu wyposazenia i odjeciu rabatow bedzie ok.100k pln do dopłaty a to juz nie brzmi strasznie jak za samochody z przeciwległych krancow cennika.

Opublikowano

Tam nie ma 200tys roznicy miedzy 25d a M50i! Po zrownaniu wyposazenia i odjeciu rabatow bedzie ok.100k pln do dopłaty a to juz nie brzmi strasznie jak za samochody z przeciwległych krancow cennika.

 

Z konfiguratora wynika coś innego. Moja konfiguracja z 25d to 335tys, a takie samo wyposażenie w M50i to 508tys.

Oczywiście w M50i mamy jeszcze kilka rzeczy, które są tylko dla Mki (wydech, dyferencjał).

Pewnie rabat też będzie większy, ale do 100tys różnicy to się nie zbliżą nawet te konfiguracje. Myślę, że realnie będzie coś koło 150tys.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano

G05 25d jest jednak nieco lepsze do setki - 7,5 sek zamiast 8,2 sek. Dla mężczyzny interesującego się motoryzacją to jednak upokarzający wybór.

 

Interesuje się motoryzacją od dziecka, a zamówiłem 25d. Czuje się urażony :)

Miki - ratuje cię tylko ten Spider w opisie :)


Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

 

Jeśli nie masz odczuć, o których napisałem to znaczy ,że moje stwierdzenie cię nie dotyczy :8) Po prostu 25d to wybór czysto pragmatyczny a nie z pasji. Jestem przekonany ,że wszyscy się ze mną zgadzają, niezależnie od tego co napiszą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tam nie ma 200tys roznicy miedzy 25d a M50i! Po zrownaniu wyposazenia i odjeciu rabatow bedzie ok.100k pln do dopłaty a to juz nie brzmi strasznie jak za samochody z przeciwległych krancow cennika.

 

Z konfiguratora wynika coś innego. Moja konfiguracja z 25d to 335tys, a takie samo wyposażenie w M50i to 508tys.

Oczywiście w M50i mamy jeszcze kilka rzeczy, które są tylko dla Mki (wydech, dyferencjał).

Pewnie rabat też będzie większy, ale do 100tys różnicy to się nie zbliżą nawet te konfiguracje. Myślę, że realnie będzie coś koło 150tys.

 

No nie wiem jak to liczysz :roll: Moje wyliczenia nie były dokładne ale tak mniej wiecej: 25d 280k + Mpakiet + felgi 21' + HiFi + aktywny wydech to juz oznacza + 40k pln a wiec 320kpln. M50i kosztuje 452kpln wiec roznica wynisi ok. 130kpln. Teraz odejmij od tego rabat 15-20% i dojdziemy do wspominanych przeze mnie 100-110k roznicy .

Opublikowano

Tam nie ma 200tys roznicy miedzy 25d a M50i! Po zrownaniu wyposazenia i odjeciu rabatow bedzie ok.100k pln do dopłaty a to juz nie brzmi strasznie jak za samochody z przeciwległych krancow cennika.

 

Z konfiguratora wynika coś innego. Moja konfiguracja z 25d to 335tys, a takie samo wyposażenie w M50i to 508tys.

Oczywiście w M50i mamy jeszcze kilka rzeczy, które są tylko dla Mki (wydech, dyferencjał).

Pewnie rabat też będzie większy, ale do 100tys różnicy to się nie zbliżą nawet te konfiguracje. Myślę, że realnie będzie coś koło 150tys.

 

No nie wiem jak to liczysz :roll: Moje wyliczenia nie były dokładne ale tak mniej wiecej: 25d 280k + Mpakiet + felgi 21' + HiFi + aktywny wydech to juz oznacza + 40k pln a wiec 320kpln. M50i kosztuje 452kpln wiec roznica wynisi ok. 130kpln. Teraz odejmij od tego rabat 15-20% i dojdziemy do wspominanych przeze mnie 100-110k roznicy .

 

Moje wyliczenia opieram tylko i wyłącznie na konfiguratorze. Moją konfigurację już mam, a specjalnie dla sprawdzenia wyceniłem tak samo wyposażoną M50i i wyszło mi 508tys.

Oczywiście w M50i nie musisz płacić za Mpakiet, ale teraz można go kupić za 15tys i jeszcze dostajesz pakiet przeglądów na 5 lat, za który musisz dopłacić w M50i.

Poza tym tak jak napisałem niektórych rzeczy nie ma w 25d i nie da się ich dokupić.

Nie ważne. Jest jakaś różnica w cenie czy jest to 110 czy 150 tysięcy - dla mnie i tak za dużo :) Koniec tematu.

Pozdrawiam

Arljazz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak mozna teraz Mpakiet za 15k kupic i to z przegladami w cenie to wszystko wyjasnia. Przy takiej roznicy w cenie chyba faktycznie 25d warto wziac pod uwage.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Test na Youtube? Moze przejedz sie - pomiedzy 40i i 50i jest przepasc jesli chodzi o wrazenia z jazdy. Poza tym jak juz pisalem, nie zamienilbym mojego 35d E70 na 40i G05. Moment obrotowy w dieslu dla mnie wygrywa. Moze jeslibym cisnal pedal gazu mocniej, jakos ten samochod by szedl. Ale cisnalem tak jest cisne na co dzien i samochod nie szedl.

 

Ja opowiem sie po stronie "Swiat Bozego Narodzenia" :wink: Po pierwsze do takiej masy jak X5, diesel bedzie przyjemniejszy w uzytkowaniu, przy kazdych obrotach posiadajacy siłe do pracy. Po drugie żadnego z tytułowych/dyskutowanych tu silnikow bym nie wybrał. 30D jest moze i fajny ale nie do samochodu za takie pieniadze. Za duza kase i płacac wysoka akcyze oczekiwałbym jednak dobrych osiagow. Co do 40i to moze i osiagi na papierze wygladaja lepiej ale ich "dostepnosc" zwiazana z kreceniem obrotow silnika jest taka mało w suvie osiagalna. Stosunek osiagi/spalanie w 40i jest juz znowu kiepski wiec wybor nie najsilniejszej benzyny do suva jest nieracjonalny. Płacisz za paliwo duzo, tankujesz czesto a i tak frajda z jazdy jest ograniczona. Wybrałbym wiec z pomiedzy 3 silnikow: M50D, M50i oraz...25D. Dwa pierwsze zapewniaja własciwe osiagi i całosciowo samochod "jest wart tych pieniedzy". Jest po prostu premium w każdym calu. 25D jedziesz w komforcie nie mniejszym niz z innym silnikiem, osiagi sa wprawdzie umiarkiwane, moze nawet dosc słabe, ale przynajmniej jest duuuzo taniej ze wzgledu na niska akcyze. Dodatkowy bonus 25D: 1000km zasiegu w trasie!

 

Właśnie z danych papierowych można by wysnuć wniosek ,że 40i jest mało dynamiczny na niskich obrotach. Nic bardziej błędnego. Silnik ciągnie równo od najniższych obrotów. Absolutnie nie sprawia wrażenia jakby miał tylko 450 Nm. Poogladaj testy na youtube porownujace 40i i 50i. Goście twierdzą, że różnica pomiędzy tymi silnikami w osiągach i sile ciągu jest niewielka, a kultura pracy 40i wyższa. I jak ktoś nie musi mieć V8, polecają 40i.


Jeśli chodzi o M50i, to już inna bajka. I na pewno każdy z nas porząda go jak Claudi Shiffer, niezależnie od tego co napisze na forum.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

Właśnie o tym pisałem, życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;) Autem sportowym będziesz jeździć raz na jakiś czas, a z M50i cieszyłbyś się każdego dnia. Ja w 3 lata mam 37tys km w M2, a SUVem tyle robie w mniej niż rok.

Opublikowano
Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

Właśnie o tym pisałem, życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;) Autem sportowym będziesz jeździć raz na jakiś czas, a z M50i cieszyłbyś się każdego dnia. Ja w 3 lata mam 37tys km w M2, a SUVem tyle robie w mniej niż rok.

Wszystko zależy od tego kto jak używa samochód. Kiedyś też jeździłem bardzo dużo po trasach i w takim przypadku mocne i wygodne auto na pewno się sprawdzi bardziej niż głośne, twarde i sportowe :)

Aktualnie pracuje głównie z domu, więc to zupełnie inna bajka.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Jak już ktoś napisał. Na szczęście można kupić i 25d i M50i - każdy znajdzie coś na swoją kieszeń i potrzeby.

A moim skromnym zdaniem, te prawie 200tys różnicy wolałbym wydać na naprawdę sportowy samochód (pewnie by i tak nie starczyło :))

Właśnie o tym pisałem, życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;) Autem sportowym będziesz jeździć raz na jakiś czas, a z M50i cieszyłbyś się każdego dnia. Ja w 3 lata mam 37tys km w M2, a SUVem tyle robie w mniej niż rok.

 

Zgadzam się z zupełności.Jakiś czas temu ze znajomym zastanawialiśmy się nad autem dla niego. Miał 3 letnie X3 28i, które prowadzi się jak prowadzi i dołem przyspiesza jak przyspiesza, i chciał coś zmienić w swoim życiu. Pierwotnie myśleliśmy o Boxterze. Super fun i w ogóle, ale nie wiem czy by nim 2 kkm na rok zrobił. Na co dzień została by X3, która mu już się kompletnie znudziła.


Ostatecznie kupił Macana GTS. Ma zabawę na codzień, jeździ już nim 2 lata a cieszy się jak dziecko z każdego kilometra. Harce i banan non stop :8)


Wniosek: auto używane na codzień powinno dawać fun z jazdy bo życie ucieka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja sie troszke dziwie jaki jest sens wydawania okolo 300 kilo za 25d skoro mozna z placu poszukac 30d w cenie okolo 320k. Rozncia w sumie niewielka i warta swojej doplaty. Jeszcze odnosnie Tesla to zupelna nieprawda ze jedzie tylko na wprost. Jakis czas temu widzialem porownanie na torze tesli model 3 z m3 I Tesla nie ustepowala wogole bmw. Testujacy stiwerdzil ze panujaca cisza nawet pomaga bo lepiej slychac co dzieje sie z oponami. Sam wprawdzie nie jezdzilem ale widzialem juz w kilku recenzjach ze Tesle genialnie sie prowadza bo maja bardzo nisko polozony srodek ciezkosci a to przez baterie umieszczone w podlodze.
Opublikowano
Bez celu te ciśnienie o silniki... Co to kogo obchodzi co wybieram i dlaczego... Milion doradcow i oczywiście kazdy chwali swoje... To chyba nasza cecha narodowa.Zamiast chwalic to jepiej gnoic.... Żałosne. Jakos w us na forum tego jadu sie nie czuje..... taaak... Wiem... Ta nie ma diesli dla "biedakow", bez komentarza.
Opublikowano

Więc wiesz, że w USA (US = urząd skarbowy?) nie ma diesli i się o nie nie kłócą. Zaiste złota myśl milordzie. Jak patrzyłem po ich autach, to 325i to był najniższy model na drogach..


Nie wiem też czy Ty kiedyś stany widziałeś, ale tam mają inne problemy niż u nas i jad mają o inne rzeczy. Mnie znajomy z Californii usunął z FB po tym, jak powiedziałem, że statystycznie rzecz biorąc czarni powodują więcej przestępstw, potwierdzając to statystykami policyjnymi. Plus info, że wśród czarnych też są rasiści względem białych. Takiego poziomu jadu na tym forum to nie było, jak dostałem odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez celu te ciśnienie o silniki... Co to kogo obchodzi co wybieram i dlaczego... Milion doradcow i oczywiście kazdy chwali swoje... To chyba nasza cecha narodowa.Zamiast chwalic to jepiej gnoic.... Żałosne. Jakos w us na forum tego jadu sie nie czuje..... taaak... Wiem... Ta nie ma diesli dla "biedakow", bez komentarza.

 

Ja tu zadnego jadu nie widze tylko wymiane zdan. To chyba dobrze, ze ludzie dyskutujac nie pisza tego samego. Wybrałes 25d to swietnie, 40i o to jeszcze lepiej :mad2: co takie słodzenie wnosi do dyskusji?Kazdy przedstawia swoj punkt widzenia a zamawiajacy moze zostac zaispirowany. Ja miałem zamawiac 30d a zostalem zainspirowwny stwierdzeniem ktoregos z forumowych kolegow, ze jak juz płacic wyzsza akcyze to niech ten samochod rzeczywiscie jedzie zeby było wiadomo za co akcyze zapłacilismy. Ten "jad" pomogł wiec mi we własciwym wyborze.

Opublikowano

Gadu, gadu ... a i tak każdy pożąda M5 jak Claudi Shiffer. Albo 911, jeśli nie jest ortodoksyjnym beemkowcem.


...i za to można kochać lub nienawidzieć TOPGEAR. Ja kocham.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M5 obiekt moich marzen a wracajac do silnika to zaden jad. X5 to bardzo duze auto I potrzebuje odpowiedniej silly napedowej. Ja tez kupujac g30 rozwazalem miedzy 2 a 3 litrami, w moim przypadku doplata byla za 80 kilo, nie zdecydowalem sie I zaluje. Gdyby doplata byla 20-30 kilo jak to mozna teraz z placy x5 kupic to bym sie nawet nie zastanawial.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gadu, gadu ... a i tak każdy pożąda M5 jak Claudi Shiffer. Albo 911, jeśli nie jest ortodoksyjnym beemkowcem.


...i za to można kochać lub nienawidzieć TOPGEAR. Ja kocham.

 

No nie jest tak do konca. Ja wybralbym pewnie M550i zamiast M5, zamiast 911 Huracana a zamiast Claudii Shiffer...cokolwiek byle co najmniej 20lat młodsze :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.