Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Testy które czytałem, takie aktualne w miarę, mówią raczej o osiąganiu temperatury roboczej ponad 10min i z moich obserwacji też to wynika. Większość samochodów, w tym BMW, podaje temperaturę wody a nie oleju, a to nie jest jednak to samo. Woda faktycznie po 5min może być blisko roboczej.

 

Nie wiem jak w Twoim aucie czy w testach, ale w moim jak byk stoi w instrukcji, że jest to temperatura silnika. Normalna temperatura robocza jest wtedy, kiedy wskazówka znajduje się pośrodku. Zatem to bajki o długo rozgrzewających się dieslach. Przynajmniej jeśli chodzi o R6 w BMW.

Opublikowano
Testy które czytałem, takie aktualne w miarę, mówią raczej o osiąganiu temperatury roboczej ponad 10min i z moich obserwacji też to wynika. Większość samochodów, w tym BMW, podaje temperaturę wody a nie oleju, a to nie jest jednak to samo. Woda faktycznie po 5min może być blisko roboczej.

 

Nie wiem jak w Twoim aucie czy w testach, ale w moim jak byk stoi w instrukcji, że jest to temperatura silnika. Normalna temperatura robocza jest wtedy, kiedy wskazówka znajduje się pośrodku. Zatem to bajki o długo rozgrzewających się dieslach. Przynajmniej jeśli chodzi o R6 w BMW.

 

To jest temperatura płynu chłodniczego zgodnie ze znaczkiem. Jak wjedziesz we wskaźniki sportowe to tam masz kilka elementów w tym temperaturę oleju i jest najczęściej połowę niżej niż robocza wartość w czasie kiedy na desce już Ci się wyświetla optimum.

Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

 

Dobrze ze mowisz, nie znam rosyjskiego

Opublikowano

To tylko potwierdza fakt, że dobrych czasów bez benzyny pod maską nie da się osiągnąć :lol: :lol: :lol:


Przy okazji, w najnowszym Auto Świat Classic opisują, jak diesle są bezwartościowe jako auta zabytkowe i znacznie więcej się ich złomuje niż benzyn 8-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tylko potwierdza fakt, że dobrych czasów bez benzyny pod maską nie da się osiągnąć :lol: :lol: :lol:


Przy okazji, w najnowszym Auto Świat Classic opisują, jak diesle są bezwartościowe jako auta zabytkowe i znacznie więcej się ich złomuje niż benzyn 8-)

 

Ja tam dbam o mój silnik nadmiarowo bo nie wiem czy go sprzedam po końcu leasingu nie majac mozliwosci kupna nowego.

Nawet jesli nie schodzę ponizej 5s do setki to w suvie B57S sprawdza sie rewelacyjnie. Oczywiście widzialem projekty gdzie podkrecali tego diesla do 470 a nawet 515KM ale w suvie nie czuje takiej potrzeby zeby cisnąć jeszcze bardziej. Myslę ze takie 515 KM, 900 Nm zrobi setkę poniżej 4,5s w X5 a w serii 5 zejdzie nawet ponizej 4s!. Jak sie chce to i dieslem mozna naprawde szybko jeździć.

Opublikowano

Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

Generalnie ostatniego diesla miałem ponad 12 lat temu - tdi grupy VAG

Po jeździe testowej 25d jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika.

Pracuje zdecydowanie ciszej niż moja wiertarka 316i f30.


Mam 3 pytania do szanownego grona:

Czy ktoś z posiadaczy 40i może potwierdzić spalanie podczas jazdy w dużym mieście np w Warszawie.

Czy 30d jest głośniejszy od 25d? Niestety nie ma nigdzie domo 30d do testów.

Przeczytałem, że obecne diesle bardzo szybko się nagrzewają. Czy ktoś z 25d może to potwierdzić.

Z góry dziekuje

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

A bierzesz pod uwagę, jak samochodu będziesz używać?

Ja jak jeździłem wieloma BMW, to 2.0 i benzyna i diesel mają strasznie nieprzyjemny dźwięk i jedyne co te samochody ratuje to wyciszenie wnętrza - także 3.0 zawsze będzie lepszym wyborem i mniej awaryjnym i atrakcyjniejszym w odsprzedaży, niezależnie jakie paliwo.

 

Pełna zgoda Michael1916 - do zapierdalania po zakrętach są inne auta niż suvy

A to SUVami tj zabronione? Skoro można mieć SUVa, który daje przyjemność z jazdy, który lata powyżej 300kmh i do setki poniżej 4s, dlaczego nie, bo zły typ auta? Problem tylko jest taki, że jak jedziesz z nartami/rowerami to nie masz wyboru i na piękny weekend MUSISZ zabrać SUVa (jeśli takiego w domu masz). A zwykle większość weekendowych miejscówek to piękne tereny z krętymi drogami, na których możesz co najwyżej ponarzekać, "gdybym nie jechał SUVem miałbym z tego przyjemność". A można mieć SUVem tą przyjemność.

Opublikowano

M50d w serii na tym samym urządzeniu ma czas około 5,28s z tego co pamietam. Dlatego tak jak już pisałem wcześniej moim zdaniem takie M40d z lekko podkręconym do 380-400KM i może lekko wzmocnionym mechanicznie silnikiem byłoby fajną kontynuacją M50d i to z lepszymi osiągami. Pytanie do jakich wartości został podkręcony ten na filmie, bo z tego co widzę w PL zazwyczaj jest to około 400KM w 40d i 400-420 w 40i.


Jeśli byłoby to właśnie 400KM to zastanawia mnie różnica na minus M50d - przecież wagowo nie jest dużo cięższe? Szkoda, ze nie ma czasu do 200km/h, bo może różnica powyżej 100km/h nie byłaby tak duża i wynika tylko z innego zestopniowania skrzyni.

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

A bierzesz pod uwagę, jak samochodu będziesz używać?

Ja jak jeździłem wieloma BMW, to 2.0 i benzyna i diesel mają strasznie nieprzyjemny dźwięk i jedyne co te samochody ratuje to wyciszenie wnętrza - także 3.0 zawsze będzie lepszym wyborem i mniej awaryjnym i atrakcyjniejszym w odsprzedaży, niezależnie jakie paliwo.

 

Więcej kilometrów pewnie wychodzi na trasie, jednak 70% czasu pracy silnika to będzie jazda w mieście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50d w serii na tym samym urządzeniu ma czas około 5,28s z tego co pamietam. Dlatego tak jak już pisałem wcześniej moim zdaniem takie M40d z lekko podkręconym do 380-400KM i może lekko wzmocnionym mechanicznie silnikiem byłoby fajną kontynuacją M50d i to z lepszymi osiągami. Pytanie do jakich wartości został podkręcony ten na filmie, bo z tego co widzę w PL zazwyczaj jest to około 400KM w 40d i 400-420 w 40i.


Jeśli byłoby to właśnie 400KM to zastanawia mnie różnica na minus M50d - przecież wagowo nie jest dużo cięższe? Szkoda, ze nie ma czasu do 200km/h, bo może różnica powyżej 100km/h nie byłaby tak duża i wynika tylko z innego zestopniowania skrzyni.

 

Trudno tutaj spekulować ile koni ma to 40d z filmiku. Na pewno 400KM nie pozwala w X5 zejsc ponizej 5s do setki co widac po wynikach M50d. Żeby urwac kolejne 0,5s trzeba mieć co najmniej 450-470KM. Widziałem jakies wyniki M50d zrobionej na 515KM i wynik był ok.4,3-4,4s do setki a wiec na poziomie M50i 530KM. Wszystko by wiec do siebie pasowało.


P.S 40d jest chyba nawet cięższe od M50d bo ma juz baterie od mild hybrid na pokładzie.

Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

 


Zapytałem gościa na youtube i faktycznie to jest tuning. Sam nie wie ile mówi, że ponad 450 KM. Coś dużo jak na "zwykłe" stage 1

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

Generalnie ostatniego diesla miałem ponad 12 lat temu - tdi grupy VAG

Po jeździe testowej 25d jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika.

Pracuje zdecydowanie ciszej niż moja wiertarka 316i f30.


Mam 3 pytania do szanownego grona:

Czy ktoś z posiadaczy 40i może potwierdzić spalanie podczas jazdy w dużym mieście np w Warszawie.

Czy 30d jest głośniejszy od 25d? Niestety nie ma nigdzie domo 30d do testów.

Przeczytałem, że obecne diesle bardzo szybko się nagrzewają. Czy ktoś z 25d może to potwierdzić.

Z góry dziekuje

Stalem przed tym samym wyborem. Bierz 30d lub 40i. Jeśli głównie do miasta, pewnie wzialbym 40i. Ja mam głównie trasy i wziąłem 30d. Tak czy siak, nawet dla samego dźwięku warto dopłacić do 6 cylindrow.

Opublikowano

Też się wachalem czy brać benzynę, wiec przed zamówieniem wypożyczyłem na kilka dni 40i i nie miałem już wątpliwości ze to dobry wybór. Wg mnie jest wystarczająco dynamiczny i ciagnię od samego dołu

plus spalanie jak na tą masę i moc akceptowalne. Do tego super dźwięk

Opublikowano
Też się wachalem czy brać benzynę, wiec przed zamówieniem wypożyczyłem na kilka dni 40i i nie miałem już wątpliwości ze to dobry wybór. Wg mnie jest wystarczająco dynamiczny i ciagnię od samego dołu

plus spalanie jak na tą masę i moc akceptowalne. Do tego super dźwięk

 

Rozumiem, że jeździłeś również 30d i 40d skoro nie miałeś wątpliwości, że 40i to dobry wybór?

Opublikowano

Miałem wklejać po powrocie ze Szwajcarii jak wyszło spalanie u mnie w Turbo Tuaregu, ale uznałem, że szkoda mi czasu na produkowanie całej dokumentacji zdjęciowej. Wyszło - pomimo jazdy przez Niemcy, na baku realnie ok 700km od stacji do stacji. Tankowanie przy rezerwie ok 80-90km, więc blisko 800 maksymalnego zasięgu. Prędkość zależnie od miejsca, 120-180kmh większość autostradami. Spalanie ~11l/100 przy 550 benzynowych kucach i V8, więc nie było eko drivingu, gdyby mi zależało można dojść realnie do ok 900km - zgodnie ze średnią spalania żony po trasach polskich. Na pewno też spalanie miałbym niższe o 0.5-1l/100 lecąc przez Austrię, gdzie trzeba się mocno pilnować.


Na koniec zostało mi żonę pouczyć, że źle jeździ, bo V8 tankować trzeba co 300km, tak na forum BMW mówią :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.