Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, przejrzałem to wszystko i nie wiem na ile są różne te nowe silniki.

W starych wersjach bym brał na bank 40i bo dieslowi sporo do niego brakowało a teraz jest chyba porównywalnie jeśli chodzi o osiągi.

40d bym chętnie przygarnął, M50d też ale najchętniej M50i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przegoniłem dziś 30d po autostradzie i patrząc tylko po spalaniu rozsądniej jest brać diesla, który ciągnie dobrze a mocy i momentu jak dla mnie jest w sam raz. Benzyna nie wiem czy jeździłaby lepiej a jest droższa i srednio łyknie pewnie14-15l. Do większej mocy autu i tak brakuje odpowiedniego zawiasu i hebla jak dla mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie zdecydowanie 30d. Na co dzień wrażenie lepszych osiągów niż 40i, tańszy, znacznie mniej pali a co za tym idzie ma większy zasięg. Jak dzwięk nie jest satysfakcjonujący to zamówić aktywny wydech i jest :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

A czy taki mod można zrobić w trakcie gwarancji czy zostawia to ślad i w razie naprawy gwarancyjnej mogą to wykryć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

A czy taki mod można zrobić w trakcie gwarancji czy zostawia to ślad i w razie naprawy gwarancyjnej mogą to wykryć?

 

Jak zmienisz soft to w przypadku grubszej awarii będzie problem , gwarancja out. Piszę to jako praktyk , nie teoretyk.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana softu to utrata gwarancji przynajmniej na silnik a jak serwis się uprze to i na więcej powiązanych z nim komponentów. Innym wyjściem jest box który zawsze można odpiąć i nie pozostawia żadnego śladu. Nie wiem jak jest w przypadku tego motoru ale piszę jako użytkownik aut z grupy VAG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe tylko czy w BMW wpinanie/odpinanie BOXa nie zostanie zalogowanie w systemie jako np. odpięcie wtyczki?

Ostatnio jak oddawałem samochód do serwisu to z samego kluczyka sczytano wystąpienie niskiego ciśnienia w oponach, rozładowanego akumulatorka w kluczyku, itp.

Strach się bać co rejestruje komputer samochodu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boxa się nie wypina - teraz wszystko sterujesz po BT.

W kluczyku nic się nie zapisze.

Jeżeli używasz box-a i nawet go wypniesz to i tak po logach widać, że było przekroczone ciśnienie doładowania. Ale tutaj już pracownik ASO musi głębiej szukać, żeby to znaleźć. A dokładnie pracownik w centrali, który będzie akceptować naprawę. A jak znajdzie te niezgodne logi to gwara out.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 3 dieslach wziąłem 40i plus wydech M i to połączenie robi świetną robotę. O dieslach BMW złego slowa nie powiem, zwłaszcza 30d, ale nie żałowałem ani przez chwilę, że wybrałem benzynę, wręcz przeciwnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten wydech M w 40i, nie jest zbyt głośny i uciążliwy w kabinie?

Wczoraj porównywałem na postoju m50d ze sportowym M i 30d ze zwykłym, różnica była kolosalna, 30d nie miało jaj.

Czy jest jakieś sterowanie klapami czy tylko poprzez zmianę trybu jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowy wydech w 40i zmienia się wraz z trybami jazdy - klapy otwierają się w Sport/Sport Plus/Sport Individual. Na autostradzie jeśli jedziesz z dziećmi może być męczący w ustawieniu sport - także dlatego, ze X5 jest super wyciszone i bez wydechu jest super komfortowo przy wyższych V.


Żeby była jednak jasność - ten wydech to nie jest poziom ryczącego kompakta. Powiedziałbym, ze jest poważny i dla kogoś przesiadajacego się z auta ze sportowym wydechem wręcz zbyt cichy. Słowem - mi idealnie pasuje i uważam, ze do klasy auta tez pasuje i nie udaje czegos, czym to auto nie jest.


Odnośnie pytania kilka postów wcześniej powtórzę to co już pisałem:

30d:

- super silnik

- duży zasięg,

- niskie spalanie

- jeśli patrzysz na spalanie i robisz dużo km


40i:

- super silnik

- szybszy od 30d w każdych warunkach i przy każdej prędkości

- świetna charakterystyka pracy, dźwięk

- coś dla osoby, która lubi szybciej pojechać a nie stać jej na M50i lub nie potrzebuje tak szybkiego samochodu i nie przejmuje się różnicą w spalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

Na pewno kwestie, które poruszam są dla was dawno oblatane ale jestem laikiem jeśli chodzi o bmw.

Zakładam, że niektóre tematy wałkowane wielokrotnie ale nie udało mi się rozwiać wszystkich wątpliwości czytając archiwum.

Co do silnika to zdecydowałem się na 40i ze względu na małe przebiegi roczne w granicy 15-20kkm.

Poza tym moja główna trasa to dom-praca-dom po 10km w jedną stronę.

Nie ma co się wygłupiać i kupować 30d przy takich przebiegach i trasach bo diesel ma inne przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.

Z ciekawości ile Ci pali 30i w G01 (sorki za offtop)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak porównalibyście 40d vs 40i? Jestem zwolennikiem diesli w duzych suvach, ale nie wiem czy warto dopłacac do 40d wzgledem 40i. Na papierze 0-100 osiagi porownywalne, choć w dieslu moment duzo wiekszy...

 

Również mam silne przekonanie do diesla w ciężkich samochodach. Odczucie mocy silnika i duża sila od samego dołu powoduje, że wrazenia z jazdy są dla mnie zdecydowanie na plus diesla. Jak dodamy do tego zasięg związany z jednocyfrowym spalaniem w trasie to dla mnie wybór byłby prosty. Nawet 30d wolalbym pod względem osiągów od 40i.

Od czasu zakupu 650i mam nawet większy szacunek do diesla. Mam wrazenie lepszych osiągów w X50d niż w 650i! I to pomimo ze 650i jest lżejsze o 400kg! Wiem, świętokradztwo, ale taka jest prawda.

Mam nadzieje, że jak podkręcę 650i do tych 550-580KM to wreszcie docenię moc benzyny. A spalanie...szkoda gadać. 650i średnio 17l, X50d 10l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wy takie odczucia macie, ja pamiętam jak jeździłem 750d to była absolutna padaka, w ogóle to nie jechało, tylko robiło dużo hałasu, podejścia do 650ix GC nie miało ŻADNEGO. Generalnie jeśli ktoś sobie ceni komfort i ciszę, to wiadomo, że na diesla nie spojrzy, ale nie dla każdego to jest ważne przy aucie premium, bo czasem ważniejsze jest pokazać sąsiadowi auto, a potem oszczędzać na paliwie trzeba, bo rata wysoka.


Co do jednocyfrowego spalania na trasie to moja żona ma takie przy 4.0 V8 i 550KM w SUVie, a gęba się cieszy za każdym razem jak słyszę, kiedy go odpala.


Zresztą co tu dużo gadać, fajnie że diesel ma duży moment obrotowy, chętnie się sprawdzę 200-300km/h jak przyśpiesza taki diesel :8) :twisted:


Ja po 7 latach jeżdżenia 35i w X6 nawet bym nie pomyślał, że można diesla do SUVa brać. Ciągałem tym ponad 2-tonową lawetę i normalnie jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.

Z ciekawości ile Ci pali 30i w G01 (sorki za offtop)?

 

Jak jadę 80 na pomiarze odcinkowym to około 8. Miasto dynamiczne 13-14. Autostrada przepisowo 11-12. Autostrada 170 ok 13-14

Edytowane przez Notype
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.