Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj otrzymałem opinię na temat poszczególnych silników w x5 od zaprzyjaźnionej osoby z BMW, której streszczenie mogłoby wyglądać następująco:


25d - nie nadaje się do masy X5, dobre do serii 3

30d - optymalny silnik daje rade ale do 150 km/h później zaczyna przymulać

40d - wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby - najlepszy wybór do modelu X5 i najbardziej udana konstrukcja silnikowa w BMW

m50d - wycofany z produkcji, nie spełnia norm emisji spalin, jak na model m nie aż tak szybki jakby się wydawało, zbyt duża różnica w cenie w stosunku do 40d, bardzo skomplikowana i awaryjna jednostka - ma się coś psuć i może być spory problem przy sprzedaży po okresie gwarancji, 4 turbosprężarki z czego jedna mała elektryczna która de facto nic nie robi...


Co o tym myślicie i jakie jest Wasze zdanie - głównie chodzi mi o kwestię 40d / m50d, bo przed wyborem jednej z tych dwóch jednostek stoję.

Może ktoś przedstawić bardziej lub mniej szczegółowy opis silnika 40d i różnice w stosunku do 30d i m50d ?

 

Musze powiedziec, ze przytoczone opinie Twojego znajomego sa tak dalekie od rzeczywistosci, ze az nie chce mi sie wierzyc zeby jakis pracownik BMW mogł nagadac takich głupot.

Jedyne z czym mogłbym sie zgodzic to 40d jako optymalny wybor silnikowy dla tego ciezkiego suva. Nie dlatego, ze ma jakas wyjatkowa konstrukcje tylko zwyczajnie cena/moc/osiagi/spalanie sa na dobrym badz bardzo dobrym poziomie. Reszta to albo nieprawda albo subiektywne odczucia nie majace wiele wspolnego z rzeczywistoscia. 25d nie nadaje sie? To jest 7,5s do setki i zdecydowanie najlepsza cena. Osiagi lepsze niz 90% spotykanych na drogach suvow.

50d jakich norm nie spełnia? Jest drogi w produkcji, zawyża wspołczynnik emisji CO2 w całej gamie i stanowi zbyt mały % sprzedaży zeby dalej go rozwijac. 40d z elektrycznym wspomagaczem wystarczy. Awaryjnosc? Nikt od lat nie wskazal na żadne typowe problemy tej jednostki. Spreżatka, ktora nic nie robi? :duh: :lol: To juz jest hit! Tak sobie ja dołozyli żeby mogła sobie powiekszyć mase silnika :mad2:

40d vs 50d - chyba szkoda dopłacac spora kwote zeby zyskać 0,3 do setki. Parametr cena/osiagi w 40d jest optymalny. Niestety era "szalonych" silnikow dobiega końca. Wg mnie wyciskanie 400KM z

3 litrowego diesla za pomoca 4 spreżarek jest szalone i nieekonomiczne/nieekologiczne. Dlaczego sam mam 50d? Bo roznica do 30d była w osiagach spora i nie było nic pomiędzy nimi do kupienia.

Opublikowano
25d nie nadaje sie? To jest 7,5s do setki i zdecydowanie najlepsza cena. Osiagi lepsze niz 90% spotykanych na drogach suvow.

Sporo racji w tym co napisałeś, ale 25d do ogromnego SUVa to absolutna porażka i opcja tylko i wyłącznie dla tych, których na 30d nie stać po prostu. 7.5s do setki to bzdura, bo w normalnym użytkowaniu potrzebujesz wyprzedzić np. ciężarówkę jadącą 90kmh to musisz przycisnąć 80-120 gdzie 25d leży i kwiczy.

Opublikowano

Sławomir wszyscy wiemy, ze jesteś przeciwnikiem diesli ale nie musisz być takim chamem.Wyprzedzaj co chcesz i gdzie

chcesz i nawet możesz pokwiczyć przy tym ale nie bądź złośliwą kurwą....chyba że biznes nie idzie przy koronie i się wyżywasz. P.S-twój komentarz mam w dupie także się nie wysilaj. Lubię konstruktywną krytykę ale słomy i buractwa nie trawię w wypowiedziach, chociaż lubię country side.

Opublikowano

40d to nic innego jak ewolucja starego , dobrego 35d , jedyna większa różnica z 30d to 2 turbiny .

Miałem kiedyś taki motor w e61 535d - mocny , ekonomiczny , pozbawiony wad konstrukcyjnych już od pierwszych wersji , podatny na chiptunig - po programie to była naprawdę rakieta.

Z biegiem lat zyskiwał coraz więcej mocy , zmieniło się oznaczenie na 40d. Żadnych kutych elementów silnika oczywiście nie posiadał i nie posiada.

Miałem tez X6 e71 lci z tym silnikiem - to już było 40d o mocy chyba 306 albo 320km już nie pamietam ale tu już nawet po programie takiego wow jak w 5 nie było .

Nigdy nie miałem z tymi silnikami ( jak i z większością innych ) żadnych problemów a cisne praktycznie zawsze kiedy się da :D Dodatkowo 5 była kupiona używana z przelotem cos ok 150tys km No i ja byłem duuuzo młodszy :)

Jedyny silnik jaki mi padł w normalnym cywilnym aucie, nie z mojej winy to V8 4,4i w X5 e53 - stracił kompresje na 2 cylindrach - przytarl się . Jako ciekawostkę dorzucę ze katalogowo jak dobrze pamietam 0-100 X5 e53 V8 4,4l 286km miało dokładnie taka sama jak teraz w g05 25d . Odczucia były jednak takie ze to był naprawde szybki wóz .

I od razu uprzedzam komentarze - nie , nie przesiadłem się do niego z jakiegoś śmietnika tylko z e39 540i które i na papierze i w realu było żwawe .

Co ciekawe takie same wrażenie mialem pare lat później w X5 e70 4.8i - na papierze cos ok . 6,5 sek a taki kop w plecy przy ruszaniu ze banan z gęby nie schodził .

Tak wiec wartości katalogowe to jedno a realne wrażenia to zupełnie co innego ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
...

Tak wiec wartości katalogowe to jedno a realne wrażenia to zupełnie co innego ...

 

Realne wrażenia miałem takie z 25d, że nawet w X3 to nie chciało jechać nawet od startu... dlatego X5 mam 30d i jestem zadowolony do 120 km/h, potem już słabnie :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

No niestety stare porzekadło mówi ze mocy zawsze za mało lub nigdy za wiele - jak kto woli :)

Dlatego nawet w M5 Competition miałem wrażenie ze czegoś mi brakuje i od odbioru auta z salonu wiedziałem ze prędzej czy później trzeba będzie poprawić fabrykę w kilku kwestiach.

No i poprawiłem ...

dc7bab2764bd3fabmed.jpg

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niestety stare porzekadło mówi ze mocy zawsze za mało lub nigdy za wiele - jak kto woli :)

Dlatego nawet w M5 Competition miałem wrażenie ze czegoś mi brakuje i od odbioru auta z salonu wiedziałem ze prędzej czy później trzeba będzie poprawić fabrykę w kilku kwestiach.

No i poprawiłem ...

dc7bab2764bd3fabmed.jpg

 

No i jak wrazenia? Chyba z Aventadorem mozesz sie nawet teraz scigac...

Opublikowano
...

Tak wiec wartości katalogowe to jedno a realne wrażenia to zupełnie co innego ...

 

Realne wrażenia miałem takie z 25d, że nawet w X3 to nie chciało jechać nawet od startu... dlatego X5 mam 30d i jestem zadowolony do 120 km/h, potem już słabnie :roll:

 

KrzychoM widziałem, że z 30d wyciągają na Stage 1 -> 338KM, 742Nm hehe :D

Opublikowano
Sławomir wszyscy wiemy, ze jesteś przeciwnikiem diesli ale nie musisz być takim chamem. (...)

Tu się różnimy, że ja w nikogo personalnie nie celuję. Pozwolę sobie jednak zauważyć, że to na wsi diesel pod maską zawsze budzi największy respekt.

 

Realne wrażenia miałem takie z 25d, że nawet w X3 to nie chciało jechać nawet od startu... dlatego X5 mam 30d i jestem zadowolony do 120 km/h, potem już słabnie :roll:

2.0d w niczym nie jedzie, jakby tego nie nazywali :D Toż 320d podobny bardzo efekt, może i od zera do 100 "liczbowo" wychodzi, ale w trasie straszna lipa.

 

Dlatego nawet w M5 Competition miałem wrażenie ze czegoś mi brakuje i od odbioru auta z salonu wiedziałem ze prędzej czy później trzeba będzie poprawić fabrykę w kilku kwestiach.

Łooo panie, toż to jest poniżej 3s do utraty prawka :D Pytanie co z tą mocą robisz

Opublikowano
No niestety stare porzekadło mówi ze mocy zawsze za mało lub nigdy za wiele - jak kto woli :)

Dlatego nawet w M5 Competition miałem wrażenie ze czegoś mi brakuje i od odbioru auta z salonu wiedziałem ze prędzej czy później trzeba będzie poprawić fabrykę w kilku kwestiach.

No i poprawiłem ...

dc7bab2764bd3fabmed.jpg

 

No i jak wrazenia? Chyba z Aventadorem mozesz sie nawet teraz scigac...

 

Jest naprawde zwawo , ponizej 3 sek. do setki juz sie cos dzieje ale wieksze wrazenie robi 100 - 200 mocno ponizej 6 sek i to jak dalej sie napedza.

Zdjety mam tez fabryczny ogracznik predkosci do 305 km/h . 3 z przodu na liczniku juz kilka razy widzialem ale maxa nie sprawdzalem jeszcze.

Ale z moca jak juz wczesniej pisalem - apetyt rosnie w miare jedzenia :D

Najfajniejsze w tym aucie jest to ze udalo sie osiagnac polaczenie naprawde 2 mega skrajnosci - w trybie efficient + zamkniete klapy wydechu jest mega cicho , calkiem komfortowo , bardzo plynnie i spokojnie sie jezdzi i naprawde ekonomicznie , spalanie przy spokojnej jezdzie zadziwia wrecz.

Naciskamy jeden magiczny guziczek i mamy ryczaco , pierdzacego i strzelajacego z wydechu potworka - Zamontowany mam sportowy wydech od samych turbin az po koncowki , orginalne restrykcyjne 4 katy sa zastapione przez 2 sportowe + programowo jest podbity pop corn w trybie sport plus.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Dlatego nawet w M5 Competition miałem wrażenie ze czegoś mi brakuje i od odbioru auta z salonu wiedziałem ze prędzej czy później trzeba będzie poprawić fabrykę w kilku kwestiach.

Łooo panie, toż to jest poniżej 3s do utraty prawka :D Pytanie co z tą mocą robisz

Moc wykorzystuje zgodnie z przeznaczeniem :wink: Tylne opony do konca sezonu na bank nie dotrwaja :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po raz pierwszy.

Kilka informacji o X5 45e, który uzytkuje od 5 mies. Obecny przebieg 16kkm

To prawie top wersja -M pakiet+ B&W+ business+lasery

dlaczego plug in hybryda- bo od 5 lat mam i3REX i mega spelnia moje oczekiwania.

Jakie zalety X5 plug in

1. spalanie- mam dom wiec co 1-2 dni ładuje- zasieg na baterii 54-86km ( zalezna od : jak agresywnie ostatnie 100km, temp, pre-heating)

2. spalanie paliwa- 90km 6.0, 140 km- 11.4. Spalanie z 16000 km- 8.3 ( czyli jak 2.0d w X3)

3. zasieg sumaryczny- 850-1350km

4. ja przebiegi dzienne 30-200km wiec na baterii pokonuje 30-50% przebiegu

5. ładowanie- zwykle gniazdko - ładowarka 12A- 7 godz bo bateria - 24KWh

6. bagaznik - mniejszy niz w opckach bez baterii ale 500ml jest jakos wiecej niz w poprzednim x3F25

7. B&W- sala koncertowa w aucie - jazda w ciszy ( bo podwójne szyby ) na baterii + ta muzyka- magia!!!

8.lasery- rzadko sie zalączaja ale jak juz to dzien w nocy

9. skrętna tylna os- super - na rondach jezdzi jak male i3

10. wielkosc wnętrza- idealna dla 4 osobowej rodziny

11. tryby jazdy - Hybrid eco-pro- ma tryb zeglowania i sam obserwuje co przed nim. Zwalniajac odzyskuje energie. Na 100km expresówki odzyska ok 3-5km zasiegu.

12. po wpisaniu punktu docelowego- nawigacja sama sugeruje kiedy zwalniac gaz i zaczac hamowac- aby max pradu a min benzyny

13. silnik R6- mega dzwiek i kultura pracy. Nie czuc zmian eletryk-benzyna

14. szybko sie nagrzewa- 2km i cieplo- rola pre-heating z kluczyka lub appki BMW.

Wady - brak mozliowsci szybkiego ladowania ( bo max to 16A)

Jestem bardzo zadowolony i mysle , ze plug in o takim zasiegu > 50km to optimum dla 90% ludzi.

 

Witam ponownie po bardzo długiej przerwie,


Otóż niedawno również odebrałem X5 45e i już po przejechaniu 100 kilometrów uważam, że to fantastyczne auto, a jako ciekawostkę powiem tylko, że jeszcze w listopadzie 2019 roku Hybrydy Plug-In (PHEV) uważałem za auta nie mające racji bytu i ogólnie bez sensu.


Natomiast ważną kwetią jest to, że PHEV ma sens o tyle, o ile bedziemy wykorzystywać ją w warunkach umowliwiających utyliację zalet PHEV, czyli:

1. Mamy gdzie auto ładować (w domu, w pracy, etc.)

2. Auto będzie użytkowane w trybie mieszanym: miasto, drogi krajowe, ekspresówki/autostrady (tutaj od razu zaznaczam, że jeśli ktoś zamierza latać głównie po dalekich trasach z prędkościami 120+ to lepszym wyborem będzie diesel). Im więcej miasta tym PHEV będzie zdobywał przewagę. Przejechanie w poprzek Warszawy ze spalaniem 0.0 L/100 km nie jest żadnym wyczynem i uwierzcie mi, że nie jest to "emerycka" jazda.

3. Jesteśmy w stanie docenić dodatkowe atrybuty jakie daje PHEV vs auta napędzane wyłącznie z silnikiem spalinowym, takie jak:

- pre-heating / pre-cooling odpalany z kluczyka lub aplikacji (tak, hybrydę można np. sobie podgrzać zimą z pilota, a schłodzić latem o ile stan naładowania baterii na to pozwala) oraz to, że do działania klimatyzacji/ogrzewania nie potrzeba pracy silnika spalinowego, co jest super np. w korkach

- rekuperacja energii podczas hamowania/toczenia się

- spontaniczność reakcji na gaz

- elastyczność w dolnym (od zera!) i środkowym zakresie obrotów


Ten wątek ma juz zapisanych wiele stron i pojawiają się w nim nawet skrajne opinie, natomiast to jaki wybrać napęd, powinno wynikać z osobistych preferencji każdego z nas i indywidualnego sposobu wykorzystywania auta.

Ja się trochę obawiałem porażającej masy X5 45e, 2510 km vs 2135 / 2185 kg odpowiednio w wersji 40i / 30d, ale dzięki silnikowi elektrycznemu zupełnie tej masy nie czuć. powiedziałbym wręcz, że dzięki momentowi obrotowemu silnika elektrycznego dostepnego w pełnym zakresie jego pracy odnoszę wrażenie, że 45e jest wręcz lżejsze.... :)


Podrawiam i jeśli kogoś interesuje więcej informacji o X5 45e zapraszam do dyskusji / pisania na priv.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie opisałeś 45e! Co prawda trudno mi sobie wyobrazic żebym miał w zamian za płynniejsze przyspieszenie i mozliwosc jazdy przez kilkadziesiat km na pradzie chciał tolerowac zmiejszony zasieg, mniejszy bagażnik i podwyższona mase a wiec gorsze prowadzenie i twardsze zawieszenie ale szanuje Twoj wybor. W sumie nawet samo podładowywanie z gniazdka wydaje mi sie, ze tak powiem, mało atrakcyjne. Jak widac każdy w motoryzacji odnajduje inne przyjemnosci.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzień dobry lub dobry wieczór, jak kto woli,

Jako mocno zainteresowany zakupem X5 40i po przeczytaniu kilku wątków na tym forum stwierdzam, że niestety wygląda to tak:

- 95% postów nie ma nic wspólnego z tematem

- wśród tych 95% - 50% to posty kolesi, którzy chcą się pochwalić jacy są świetni i jakie super fury zamawiają albo zaraz zamówią albo już zamówili i mają wszystko w dupie

- 5% to posty z których faktycznie coś można się dowiedzieć.

Tym 5% dziękuję i pozdrawiam:)

Opublikowano
Dzień dobry lub dobry wieczór, jak kto woli,

Jako mocno zainteresowany zakupem X5 40i po przeczytaniu kilku wątków na tym forum stwierdzam, że niestety wygląda to tak:

- 95% postów nie ma nic wspólnego z tematem

- wśród tych 95% - 50% to posty kolesi, którzy chcą się pochwalić jacy są świetni i jakie super fury zamawiają albo zaraz zamówią albo już zamówili i mają wszystko w dupie

- 5% to posty z których faktycznie coś można się dowiedzieć.

Tym 5% dziękuję i pozdrawiam:)

 


Kolego.....jeszcze wrócisz na forum i będziesz stękał ,że wydałeś tyle kasy na markę premium a fotel ci skrzypi...także wiesz... :wink:

Opublikowano
w mojej 5 mi skrzypi także wiem :D

2 razy miałem skrzypienie fotela, pierwszy raz wymienili poszycie, drugi raz stelaż podobno jakis nit był poluzowany i dlatego skrzypiał fotel( kierowcy) , od naprawy minęło już ponad 3 miesiące , jest ok

Opublikowano
Wracając do tematu wątka. Ja zamówiłem 30d. Doplata 8000 do benzyny 40i i dodatkowy koszt paliwa przez kolejne lata przeważyły. Chociaż kusiło. Gdyby nie to, ze pierwotnie miał być x3 20d, potem x5 25d a finalnie x5 30d to może bym myslal dłużej nad benzyna.ps. x5 25d jeździ całkiem znośnie. Nie jest to absolutnie muł.
Opublikowano
ps. x5 25d jeździ całkiem znośnie. Nie jest to absolutnie muł.

Tj muł na 3 nogach. Auto, które jedzie nijak do 100kmh może, a potem nie jedzie kompletnie w ogóle. Absolutne poniżenie X5, ale lud chciał, lud dostał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracając do tematu wątka. Ja zamówiłem 30d. Doplata 8000 do benzyny 40i i dodatkowy koszt paliwa przez kolejne lata przeważyły. Chociaż kusiło. Gdyby nie to, ze pierwotnie miał być x3 20d, potem x5 25d a finalnie x5 30d to może bym myslal dłużej nad benzyna.ps. x5 25d jeździ całkiem znośnie. Nie jest to absolutnie muł.

 


Dobrze wybrałeś. Cieżki i duży SUV z dieslem to idealne połączenie. Sprobuj po paru tygodniach jazdy swoim 30d przetestować 25d a zmienisz zdanie w kwestii "jeździ całkiem znośnie" i upewnisz się , że pieniędzy głupio nie wydałeś.

Opublikowano
ps. x5 25d jeździ całkiem znośnie. Nie jest to absolutnie muł.

Tj muł na 3 nogach. Auto, które jedzie nijak do 100kmh może, a potem nie jedzie kompletnie w ogóle. Absolutne poniżenie X5, ale lud chciał, lud dostał.

Ok. Masz w opisie, ze masz najszybsze bmw. Co mi tu w ogóle polemizować. Masz rację. Twoje jest szybsze, niż moje (narazie nie bmw). I większości ludzi na planecie. Moje (nawet, gdyby to było x05 25d byłoby szybsze, niż 95% innych użytkowników drogi). Happy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem F15 25d i byłem zadowolony z jazdy na co dzień. Nie była to rakieta ale na pewno nie zawalidroga.

Gdyby G05 od początku było dostępne z silnikiem 25d to pewnie byłby to mój wybór zdroworozsądkowy.

Wybrałem 30d i po 2 latach przyznaję, że jeżeli mnie "głód nie zmusi" to do 4 cylindrów nie wrócę. Dane na "papierze" to jedno a odczucia z jazdy do inna bajka.

Zadziwiające jest to, że nawet 25d ma 0-100 lepsze niż "super samochody" z moich lat dzieciństwa ale obecnie daje niedosyt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.