Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomijam teraz kwestię globalnego kosztu, po uwzględnieniu finansowania obu samochodów - tego nigdy nie zbadałem.

To warto zbadać, bo czasem można się nieźle zaskoczyć. Zamawiałem teraz X3. Analogiczny Lexus wychodził taniej ze 30tys, a po podliczeniu Comfort Lease wyszedł wyraźnie drożej. Także jak chcesz ocenić, warto zrobić końcowe wyliczenia, ofertę w BMW przygotowują od strzała.

 

Przy konfiguracjach na poziomie ok.300k zeby odrobic 30k na koszcie finansowania to chyba musiałbys dostac leasing 95% :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie patrząc na akcyzę to 17kzł dopłaty za 40d w stosunku do 30d wydaje się okazją!

Jeśli 30d miałoby podrożeć od marca to tym bardziej okazja. Myślę, że mało kto by zamawiał 30d jeśli różnica byłaby +/- 10k.

 

Mysle ze zaraz dorzuca hybryde do 30d. Inaczej po doposazeniu biorac pod uwage tansze wyposazenie ze wzgledu na mmiejsza akcyze 40d mogłoby byc nawet tansze od 30d!

Opublikowano
Przy konfiguracjach na poziomie ok.300k zeby odrobic 30k na koszcie finansowania to chyba musiałbys dostac leasing 95% :lol:

Właśnie dlatego, tym bardziej jak ktoś nie ma pojęcia o finansowaniu, trzeba porównać co nam wyliczą.

Przy Comfort Lease kluczowa była wartość rezydualna. W Lexusie to najem wyszedł jakby auto na koniec było już nic nie warte.

Opublikowano
Nie patrząc na akcyzę to 17kzł dopłaty za 40d w stosunku do 30d wydaje się okazją!

Jeśli 30d miałoby podrożeć od marca to tym bardziej okazja. Myślę, że mało kto by zamawiał 30d jeśli różnica byłaby +/- 10k.

 

Mysle ze zaraz dorzuca hybryde do 30d. Inaczej po doposazeniu biorac pod uwage tansze wyposazenie ze wzgledu na mmiejsza akcyze 40d mogłoby byc nawet tansze od 30d!

 

Niestety wyposażenie nie jest tańsze, a nawet droższe o symboliczną złotówkę albo dwie haha. Przyciemniane szyby droższe o 275 zł. Ciekawe dlaczego? Nie mówiąc o pakiecie serwisowym...7500 zł za wymiany oleju? 4k więcej od 30d?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy konfiguracjach na poziomie ok.300k zeby odrobic 30k na koszcie finansowania to chyba musiałbys dostac leasing 95% :lol:

Właśnie dlatego, tym bardziej jak ktoś nie ma pojęcia o finansowaniu, trzeba porównać co nam wyliczą.

Przy Comfort Lease kluczowa była wartość rezydualna. W Lexusie to najem wyszedł jakby auto na koniec było już nic nie warte.

 

O najmie nie dyskutuje nawet. Oferty tego typu sa z zasady drogie i maja wiele pułapek. Gdybym miał korzystac z najmu to w ogole zrezygnowałbym z finansowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle ze zaraz dorzuca hybryde do 30d. Inaczej po doposazeniu biorac pod uwage tansze wyposazenie ze wzgledu na mmiejsza akcyze 40d mogłoby byc nawet tansze od 30d!



Niestety wyposażenie nie jest tańsze, a nawet droższe o symboliczną złotówkę albo dwie haha. Przyciemniane szyby droższe o 275 zł. Ciekawe dlaczego? Nie mówiąc o pakiecie serwisowym...7500 zł za wymiany oleju? 4k więcej od 30d?!


Moze to jakis niedopracowany cennik?! Przeciez opcje powinny byc 10% tansze przy hybrydzie! Jesli tak nie jest to znaczy ze wala w ch... i trzeba zamawiac u brokera i samemu opłacic akcyze i Vat.

Opublikowano

Od grudnia myślałem jakie auto kupić, jaki silnik wybrać, czy poczekać z zakupem czy brać ze starym rocznikiem to co jest... Dzisiaj podjąłem decyzję, wycofałem się z X4 M40i i złożyłem zamówienie na X5. Mam nadzieję, że to był mój najlepszy wybór. :cool2: Widziałem, gdzieś na forum artykuł o "bida wersja". Swoją "bida wersję" mam nadzieję, bez przeszkód odebrać na przełomie lipca/sierpnia. Będzie to 40d z pierwszego slotu produkcyjnego (początek maja). Od marca silnik 30d będzie kosztował 335k, więc mocniejsza wersja, droższa o 12k. Brzmi jak okazja. :D Dla ciekawskich - 16%, ubezpieczenie i jakieś drobne akcesoria.

Wyposażenie skromne, ale świadomie skrojone na swoje potrzeby (nie takie aż biedne bo oglądałem dzisiaj w salonie 30d z M pakietem i dodanymi grzanymi fotelami za 290k po rabatach :D) tj. :

Lakier Phytonic

Vernasca Cognac

Listwy Tetragon

Pakiet M

Felgi M 21'

Przyciemniane szyby

Kamery 360

Ogrzewanie foteli (myślę czy nie dodać grzania podłokietników z kierownicą)

Adaptacyjne LEDy

Harman Kardon


I to byłoby na tyle. Mimo, że na początku zakładałem skrętną oś i pneumat jako must have, stwierdziłem, że szukam komfortu i prowadzenia coś pomiędzy serią 4, a Jaguarem F-Pacem i z podstawowej opcji będę zadowolony.


PS. Nie wiem czy już gdzieś to oficjalnie napisano, ale dealerzy dostali info od centrali, że M50d z wejściem 40d kończy swój żywot i nie wróci więcej. :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciezko sie czyta te newsy o wycofywaniu najbardziej ekscytujacych silnikow.

X5 40d to prawdopodobnie najlepsza kombinacja osiagi/spalanie/cena.

Do wyposazenia dorzuciłbym przynajmniej jeszcze fotele komfortowe i szyby podwojne.

Opublikowano
Ciezko sie czyta te newsy o wycofywaniu najbardziej ekscytujacych silnikow.

X5 40d to prawdopodobnie najlepsza kombinacja osiagi/spalanie/cena.

Do wyposazenia dorzuciłbym przynajmniej jeszcze fotele komfortowe i szyby podwojne.

 

Jestem bardzo ciekawy jak to będzie jeździło. Myślę, że te 75 koni mechanicznych jest warte 12k dopłaty. Kiedy założyłem sobie budżet i postanowiłem się go twardo trzymać to odrzuciłem opcję komfortów, ponieważ brałem ją pod uwagę tylko ze skórą Merino. To właśnie 12k, które wolę "zainwestować" w mocniejszą jednostkę.

Opublikowano
Ja zmienilbym listwe Tetragon na cos innego - juz po jezdzie testowej robilo mi sie niedobrze od tych wzorkow

 

Meshe effect totalnie mi nie leży. Piano black nie toleruje ze względu na to, że wygląda ładnie przez pierwszy tydzień jeśli nie oklei się ich jakąś folią ochronną. Brałem jeszcze pod uwagę ciemne drewno matowe (nie pamiętam nazwy), ale to co podoba mi się w Mercedesie, w przypadku BMW już nie bardzo. Tetragon, dlatego, że w obecnej 430i mam Aluminium Carbon, które są podobne.

Fajnie, że marki premium dają wiele możliwości konfiguracji. Każdy może wybrać coś pod siebie. Szczerze to myślę jeszcze nad zmianą Vernasci Cognac na zwykłą czarną. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

myślę jeszcze nad zmianą Vernasci Cognac na zwykłą czarną.

Czarna ma tą zaletę, że nie widać brudu. Ale Cognac "zjada ją na śniadanie" wyglądem wnętrza!

Opublikowano
Wg mnie właśnie to ze widać brud to jest zaleta, można na bierząco dbać o skore zamiast mieć świadomość ze jest brudna- ale to nic bo i tak nie widać :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciezko sie czyta te newsy o wycofywaniu najbardziej ekscytujacych silnikow.

X5 40d to prawdopodobnie najlepsza kombinacja osiagi/spalanie/cena.

Do wyposazenia dorzuciłbym przynajmniej jeszcze fotele komfortowe i szyby podwojne.

 

Jestem bardzo ciekawy jak to będzie jeździło. Myślę, że te 75 koni mechanicznych jest warte 12k dopłaty. Kiedy założyłem sobie budżet i postanowiłem się go twardo trzymać to odrzuciłem opcję komfortów, ponieważ brałem ją pod uwagę tylko ze skórą Merino. To właśnie 12k, które wolę "zainwestować" w mocniejszą jednostkę.

 

Czyli 40d bedzie miał 340KM? Jesli tak to bedzie jezdził niewiele gorzej niz moj 50d bo moment obrotowy bedzie pewnie ok.700Nm.

Dopłata 12k za 75KM oznacza ok.160zł/KM. Zwykle jest to ok.400zł/KM (tyle płaciłem za kazdego KM powyzej wersji 30D) przy mocniejszej wersji silnikowej a wiec tutaj faktycznie okazja. Upieram sie, ze kazdy kto pozałuje na siedzenia komfortowe i podwojne szyby bedzie żałował! Mozliwosc dokupienia comfort seats dostepna od serii 5 w gore to przywilej w BMW i po mojemu trzeba to brac.

Opublikowano
Ciezko sie czyta te newsy o wycofywaniu najbardziej ekscytujacych silnikow.

X5 40d to prawdopodobnie najlepsza kombinacja osiagi/spalanie/cena.

Do wyposazenia dorzuciłbym przynajmniej jeszcze fotele komfortowe i szyby podwojne.

 

Jestem bardzo ciekawy jak to będzie jeździło. Myślę, że te 75 koni mechanicznych jest warte 12k dopłaty. Kiedy założyłem sobie budżet i postanowiłem się go twardo trzymać to odrzuciłem opcję komfortów, ponieważ brałem ją pod uwagę tylko ze skórą Merino. To właśnie 12k, które wolę "zainwestować" w mocniejszą jednostkę.

 

Czyli 40d bedzie miał 340KM? Jesli tak to bedzie jezdził niewiele gorzej niz moj 50d bo moment obrotowy bedzie pewnie ok.700Nm.

Dopłata 12k za 75KM oznacza ok.160zł/KM. Zwykle jest to ok.400zł/KM (tyle płaciłem za kazdego KM powyzej wersji 30D) przy mocniejszej wersji silnikowej a wiec tutaj faktycznie okazja. Upieram sie, ze kazdy kto pozałuje na siedzenia komfortowe i podwojne szyby bedzie żałował! Mozliwosc dokupienia comfort seats dostepna od serii 5 w gore to przywilej w BMW i po mojemu trzeba to brac.

zgadzam sie w 100% w kwestii siedzen - poprzednio mialem sportowe w X1 i po godzinie drogi juz bolaly mnie plecy. Uwielbialem to auto, ale niedopasowane siedzenia to byl najwiekszy blad (co prawda auto uzywane, wiec wyboru przy konfiguracji nie bylo). Wygodne siedzenia (dla danej osoby) to podstawa!

Opublikowano
Tylko siedzenia w X1/X3 a X5 to całkowicie inne fotele. O ile w X3 kompletnie nie byłem w stanie znaleźć swoich ustawień o tyle w X5 fotele uważam za skrojone pode mnie (a mam sportowe).
Opublikowano
Tylko siedzenia w X1/X3 a X5 to całkowicie inne fotele. O ile w X3 kompletnie nie byłem w stanie znaleźć swoich ustawień o tyle w X5 fotele uważam za skrojone pode mnie (a mam sportowe).

oczywiscie - nie mowie, ze sportowe w X5 sa zle. Bardziej chodzilo mi o upewnienie sie, ze jest wygodnie w wybranych fotelach jako jeden z wazniejszych elementow wyboru konfiguracji. Mi osobiscie te fotele zabieraly polowe przyjemnosci z jazdy.

Opublikowano
Będę miał okazję sprawdzić pewne opcję w marcu. Dostanę X5 na weekend, a w tym czasie będę mógł jeszcze wprowadzać zmiany w konfiguracji.
Opublikowano
Będę miał okazję sprawdzić pewne opcję w marcu. Dostanę X5 na weekend, a w tym czasie będę mógł jeszcze wprowadzać zmiany w konfiguracji.

Gratuluje wyboru, ja za tydzień odbieram swoje , już nie moge się doczekać, o ile do foteli nie chciałbym nic sugerować, to naprawdę mocno zastanów się nad podwójnie izolowanymi szybami( nie będziesz żałował, a koszt znikomy)

Opublikowano
Będę miał okazję sprawdzić pewne opcję w marcu. Dostanę X5 na weekend, a w tym czasie będę mógł jeszcze wprowadzać zmiany w konfiguracji.

Gratuluje wyboru, ja za tydzień odbieram swoje , już nie moge się doczekać, o ile do foteli nie chciałbym nic sugerować, to naprawdę mocno zastanów się nad podwójnie izolowanymi szybami( nie będziesz żałował, a koszt znikomy)

U mnie odbior juz jutro - licze godziny :D

Opublikowano
Będę miał okazję sprawdzić pewne opcję w marcu. Dostanę X5 na weekend, a w tym czasie będę mógł jeszcze wprowadzać zmiany w konfiguracji.

Gratuluje wyboru, ja za tydzień odbieram swoje , już nie moge się doczekać, o ile do foteli nie chciałbym nic sugerować, to naprawdę mocno zastanów się nad podwójnie izolowanymi szybami( nie będziesz żałował, a koszt znikomy)

U mnie odbior juz jutro - licze godziny :D

śWINIA :mrgreen:

Opublikowano

Odpowiadajc na pytanie z tematu. Wybieram 40d (340km), który właśnie pojawił się w cenniku.

Najlepszy kompromis, zważywszy na relatywnie niewielką dopłatę do 30d.... Czekam na koniec leasingu mojej 540d, lift g05 i zamawiam.:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.