Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Miki spojrz pare postow wyzej, otworz linka z tc performance, przeczytaj test panow z Australii, czyli kraju wysoko rozwinietego, gdzie kroluje benzyna, Ropa niemal Lezy na ulicy I przecxytaj ich podsumowanie I zalecenia ktory silnik lepszy w x5. Pewnie zaraz kolega @Randall mnie opierpapier ze po raz kolejne sie odnosnie do tego testy ale niestety jest to jedynie bezposrednie porownanie tych silnikow na me ide w tym aucie I chetnie poczytam wiecej, zreszta uwazam ze dosyc dokladnie, mozna przejrzez na portal I zobaczyc jakie auta ci chlopcy testuje I jak bardzo lubi a benzyna a jednak w x5 bardziej podobal sie 30d w bezposrednim porownaniu. Nastepnie obenrzyj filmy ktore wkleilem co robi Tesla z najmocniejszymi praktycznie autami na rynku zdolnymi przewiezc wiecej niz 2 osoby, nastepnie Zajrzyj w konfiguratory poczytaj newsy o lambo, Ferrari, Porsche I zobacz co jest w najmocniejszych wesjach I pozniej napisz dlaczego Hybryda bomchyba nie dla oszczednosci. Juz ci kiedys odpowiadalem ze 28i to byl silnik starej generacji, 30i oraz 40i to jest b48 pray b58 silniki Nowak generacji. Odnosnie forum Amerykanskich to osoby ktore posiadaja 40i chwala go I czesto pisza ze jest podobny do v8 co jest guzik prawda bo v8 to jest niemal 200KM roznicy wiecej a to zupelnie inna liga jest. Osoby ktore zdecydowaly sie na v8 pizza ze te silniki nie Maja do siebie zadnego porownania pod kazdym wzgledem I Dzieli I je przepasc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cos widzę ,że nikt z dieselowców nie podjął wątku praktycznego braku diesli na rynkach rozwiniętych z niską ceną paliwa i dominacji diesli w krajach biednych UE czy dominacji benzyn w zamożnych krajach UE. Ciekawe dlaczego? :norty:

 

Ja chetnie podejme ten watek. Statystyki sprzedazy diesli w klasie premium, szczegolnie duzych i ciezkich modeli po dzis dzien pokazuja dominacje diesli. Nie znam dokładnie polskich statystyk ale chyba nie pomyle sie jesli postawie, ze modeli od X3 w gore i serii 5 w gore w przypadku BMW sprzedaje sie nadal wiecej niz 75% w dieslu. Duzych SUVow pewnie wiecej niz 90% w dieslu. Mysle tez, ze nie wynika to z biedy.

Co do bogatych krajow europejskich jest tak samo.

Na innych kontynentach to juz kwestia wielu innych uwarunkowan od warunkow eksploatacji przez dostepnosc paliw i ich jakosc az po upodobania klientow i obciazenia podatkowe roznych napedow. Trudno w to wnikac tak jaktrudno zrozumiec gusta np chinczykow do jazdy sedanami o jak najwiekszym rozstawie osi z jak najwiekszym grilem, ociekajacymi chromem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@miki zauwaz tez ze ja dopiero zastanawiam sie nad zakupem, nie chwale tego co mam, Sam zalozylem ten watek nastawiajac sie najpierw na 40i, ale porownujac swoje auta, te ktorymi jezdze, czytajac recenzje, mialem 30d na weekend, porownywalem go ze swoij autem, Sugerujac sie opinia,dobrego kolegi ktory na codzien jezdzi aktualnie f15 40d i jezdzil g05 40i kilka dni stwierdzil ze on by tego auta nie kupic bo jezdzac podobnje do swojego aktualnego auta spalanie mial ponad 20 a u siebie nieco ponad 11, ze jednak musial go deptac no I ogolnie szalu nie ma postanowilem odlozyc zakup. Na pewno przetestuje 40i osobiscie ale na dzien dzisiejszy wypada on z mojej lists zaineresowan I bede czekam na 40d oraz,rozwazal zakup m50i lub sq7 bo jestem niemal,perineal ze w 40i bedzie niedosyt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo jak Słonik...dokładnie. Mamy podobne doświadczenia oraz podobne potrzeby związane z przyszłym autem. Jasne jest ze nie chodzi ani mi ani jemu o różnice w spalaniu bo inaczej w 5-kach mielibyśmy dieselki a nie benzynki.

Długo, bardzo długo się wachalem. Z początku trochę na siłe chciałem uwierzyć ze 40i będzie lepsze od 30d bo 1.osiagi na papierze 2. naturalna kontynuacja w większym aucie 3. Lubię przycisnąć na trasie, zwłaszcza gdy jadę sam 4. Cisza

Niestety albo i stety zacząłem czytać dokładniej fora i wszelkie testy. Z początku szukałem wszystkiego o 40i celowo pomijając 30d. Za dużo tego nie było w zalewie opisów x5 30d ale trochę się znalazło. Popytalem naszych forumowych kolegów. W tym samym czasie zacząłem testować „na żywo” te silniki. I co się okazało ? Przede wszystkim w X7 było miło ale wrażenia miałem gorsze niż w G31. Nie wiem na ile to kwestia samego auta które jest autobusem ale sam silnik wrażenia nie zrobił. Potem 25d bo tylko taki miał dealer- mega tragedia, byłem pewny ze diesel to nie mój wybór. Na szczęście okazało się ze Bawaria ma 30d i tym dopiero pojezdzilismy z żoną. Wrażenia super, silnik słyszalny ale z kategorii tych „miłych” dźwięków. Świetna robota! Dynamika w mieście więcej niż zadowalająca. Biorąc pod uwagę to ze właśnie rodził się 3 potomek(a dokładniej potomkini) i to ze i tak jeździć nim będzie moja lepsza połowa, po mieście a razem głównie na wyjazdy, zacząłem więcej czytać o 30d.

Pod moje potrzeby okazał się najlepszy. 50d nie potrzebowałem bo koniki marnowalyby się przy jej użytkowaniu. Na tyle ile ja nim będę się poruszał , naprawdę fajnie latał. Stad zacząłem się skłaniać do 30d i takie tez zamowienie złożyłem. Jedyne czego żałuje to za małych kół ale taki był jej wybór. Tak samo jak uważam ogrzewanie postojowe za bezsensowny wydatek(jeszcze) ona je musiała mieć :)


Zakładam oczywiście ze 40i lepiej śmiga w X5 niż w X7 i może gdybym to ja miał być jego jedynym użytkownikiem i częściej jeździł za miasto to bym go wybrał i bez jazdy testowej. Ale tak ? Miasto, okolice, 3 dzieci i i żona za kolkiem ? Plus ja czasem po tym samym terenie ? To duży samochód..jeździ się nim fajnie ale nie zachęca tez do szaleństw i brania ostrych zakrętów .

Myśle już o nowej serii 4 z 40i pod maską. W nim już się widzę na codzień, sam, czasem mniej rozsądny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kupowanie samochodu o aerodynamice lodówki, o potem narzekanie na słabe osiągi, echh..

Trzeba mieć duzo wiecej mocy w x5 niż w piątce, zeby były podobne osiągi.

http://www.zeperfs.com/en/match7870-8166.htm


Dlatego tez mogevsie zgodzić, ze do Suva diesel ok. Fatalna aerodynamika suv ów, powoduje wir w baku w silniku benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
@Randall dokladnie tak ten maly silnik benzynowy wedlug tabelek w g30 jezdzi bardzo podobnie do tego nad ktorym sie tutaj co niektorzy zachwycaja wlozony do X5 takze z xdrive i jak dla mnie ten motor jest za slaby do jazdy na codzien. Uwazam ze w serii 3,5 40i naprawde robi robote natomiast do x5 jest po prostu za slaby.

 

No tak wiec słabszy w każdej kategorii 30d jest lepszy :lol: nie mam pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie samochodu o aerodynamice lodówki, o potem narzekanie na słabe osiągi, echh..

Trzeba mieć duzo wiecej mocy w x5 niż w piątce, zeby były podobne osiągi.

http://www.zeperfs.com/en/match7870-8166.htm


Dlatego tez mogevsie zgodzić, ze do Suva diesel ok. Fatalna aerodynamika suv ów, powoduje wir w baku w silniku benzynowym.

 

Wcale nie jest tak źle. Jak wcisne m50i ile fabryka dała to faktycznie mam 30l. Ale jak jeżdżę normalnie starając się nie stracić prawka w Warszawie ale jednak blisko granicy i docierając do niej najszybciej jak się da to średnio mi wychodzi 17l.

Wczesnienj w 528i miałem podobnie jeżdżąc na tych samych tarasach 13,5-14 więc jak dla mnie rewelka.



Zgodzę się też, że jeżeli ktoś jeszcze nie kupił to poczekanie na 40d to świetny krok, dla mnie w f15 to był idealny silnik. Też bym taki kupił w g05 ale nie było, a jak już patrzyłem na m50d to za 11k więcej kupiłem v8 więc dla mnie nie było się finalnie nad czym zastanawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie samochodu o aerodynamice lodówki, o potem narzekanie na słabe osiągi, echh..

Trzeba mieć duzo wiecej mocy w x5 niż w piątce, zeby były podobne osiągi.

http://www.zeperfs.com/en/match7870-8166.htm


Dlatego tez mogevsie zgodzić, ze do Suva diesel ok. Fatalna aerodynamika suv ów, powoduje wir w baku w silniku benzynowym.

 

Wcale nie jest tak źle. Jak wcisne m50i ile fabryka dała to faktycznie mam 30l. Ale jak jeżdżę normalnie starając się nie stracić prawka w Warszawie ale jednak blisko granicy i docierając do niej najszybciej jak się da to średnio mi wychodzi 17l.

Wczesnienj w 528i miałem podobnie jeżdżąc na tych samych tarasach 13,5-14 więc jak dla mnie rewelka.



Zgodzę się też, że jeżeli ktoś jeszcze nie kupił to poczekanie na 40d to świetny krok, dla mnie w f15 to był idealny silnik. Też bym taki kupił w g05 ale nie było, a jak już patrzyłem na m50d to za 11k więcej kupiłem v8 więc dla mnie nie było się finalnie nad czym zastanawiać :)

 

Problem polega na czym innym. Z tych już wyciekajacych informacji i całkiem logicznych wniosków wynika iż nie będzie 40d takim jakim wszyscy go znają. Będzie to zapewne miękka hybryda która zastąpi niejako 50d, bodajze jako M Performance(jeśli dobrze napisałem). Bmw musi mieć odpowiednika takiego SQ7 u siebie. Mocnego diesla.

Niestety ma on być jako „wyczynowy” dość drogi, droższy od 50d poza Polską, u nas może dzięki ruchom na akcyzie w cenie zbliżonej do obecnego 50d.


Podejrzewam ze osiągi mogą(bo powinny) przebić obecnego topowego diesla ale i cena może okazać się zaporowa. Zwłaszcza dla tych którzy liczą na standardowa różnice w koszcie pomiędzy 40d a 30d.


Z pewnością czeka nas coś ciekawego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@zermax bo tak wlasnie benzyna ma, ze jak jedzie so spokojnje to spalanie super ekstra male, zbliza sie do diesla ale jak butujesz to jest hohel w Baku. U mnie przy spokojniej jezdzie 120-140 praktycznie bez przyspieszen na autostradzie potrafi pokazac 6 litrow z malym chaczkiem, przy butowaniu 18 literkow. W dieslu jezdzisz dynamicxnie bo jedziesz dolem, nie ma dosteonych tak wysokich obrotow I spalanie tak dramatic nie nie wzrasta. W benzynie ze wzgledu na slabszy moment oraz moc dostepna w wyzszych zakresach obrotow seby jezdzic dynamicxnie trzeba butowac auto. Dla Funke wykresow I tabelek polecam spojrzec na krzywe przebiegu mocy i momentu oraz testy. Na forum g30 jest watek o spalanie I ostatnio wypowiadal sie wlasciciela m550i, ktory napisal ze przy butowaniu po warszawie w trybie sport plus Pali mumniecale 40 a back starcza na 160km, natomiast eco pro 145 na tempomacie to niecale 12. Moja 530 tylko po miescie jezdzac normalnie w trybie comfort na krotkichnodcinkach tak do okolo 5 km bierze 12-15 zalezy od dnia. Jakis czas temu wypowiadal sie kolega Formumowy @fino ktory posiadal x6m I napisal, ze po kupnie byl,tym autem zawiedziony bo jednak w suvie te osiagi nie byly takie super a tankowanie co 2dzien bylo meczace i szybko sie tego auta pozbyl. Zreszta Sam napisales ze bierze ci po miescie 30 wiec jak tumuwierzyc osobom z 40i ze przy dynamicznej jezdzie po miescie spalanie jest nieco ponad 10?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Marku nawet Jesli 40d bedzie jako m40d to nie bedzie wedlug mnie jakos znaczaco drozszy od 30d. Spojrz na konfigurator x3, gdzie m40d jest drozsze od 30d o okolo 50 kilo ale m40d ma juz m pasztet warty okolo 30k wiec realna roznica to 20k. Co do miekkiej hybrydy tomzadnej rewolucji nie bedzie bo ta technologiamtomtak naprawde,wiekszy akumulator I napiecie w instalacji podniesione do bodajze 48v. W pierwszej wersji wspomagala ona tylko peryferia jak Kline, ogrzewanie, w nowsze dodaje oszalamiajace 11km mocy w przypadku bmw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta Sam napisales ze bierze ci po miescie 30 wiec jak tumuwierzyc osobom z 40i ze przy dynamicznej jezdzie po miescie spalanie jest nieco ponad 10?

 

Po raz kolejny mijasz się z prawda albo masz problem ze zrozumieniem złożonego zdania - pokaz post gdzie ktoś napisał o spalaniu ‚nieco ponad 10’ w 40i przy dynamicznej jeździe w mieście (czyli zgodnie z tym co napisał Zermax ciśniecie samochodu na max). Zermax wspomina o 17l przy normalnej jeździe po Warszawie, wiec 12-14l w 40i który ma 200KM mniej i 2 cylindry mniej tylko udowadnia, ze są to dane prawdziwe wbrew takiemu pieprzeniu bzdur jakie Ty uprawiasz.


Pisanie o 40d i porównywanie go do 40i ma sens tylko dla wiecznie kupujących jak Słonik. Większość z nas stała przed wyborem 30d i 40i i tego dotyczy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupowanie samochodu o aerodynamice lodówki, o potem narzekanie na słabe osiągi, echh..

Trzeba mieć duzo wiecej mocy w x5 niż w piątce, zeby były podobne osiągi.

http://www.zeperfs.com/en/match7870-8166.htm


Dlatego tez mogevsie zgodzić, ze do Suva diesel ok. Fatalna aerodynamika suv ów, powoduje wir w baku w silniku benzynowym.

 

Wcale nie jest tak źle. Jak wcisne m50i ile fabryka dała to faktycznie mam 30l. Ale jak jeżdżę normalnie starając się nie stracić prawka w Warszawie ale jednak blisko granicy i docierając do niej najszybciej jak się da to średnio mi wychodzi 17l.

Wczesnienj w 528i miałem podobnie jeżdżąc na tych samych tarasach 13,5-14 więc jak dla mnie rewelka.



Zgodzę się też, że jeżeli ktoś jeszcze nie kupił to poczekanie na 40d to świetny krok, dla mnie w f15 to był idealny silnik. Też bym taki kupił w g05 ale nie było, a jak już patrzyłem na m50d to za 11k więcej kupiłem v8 więc dla mnie nie było się finalnie nad czym zastanawiać :)

 

Juz to Zermax gdzies pisałem, ze majac roznice w cenie miedzy V8 a dieslem R6 na poziomie 11k brzmi to jak okazja.

Dla mnie spalanie jest ok jesli moge zatankowac w Warszawie i dojechac szybko autostrada do Gdanska. Jesli wiec spalanie jest wtedy mniejsze niz 18l/100km to mogłbym brac zamiast diesela. W moim dieselu taka szybka autostrada oznacza 13 czasem 14, jak jest niekorzystny wiatr, litrow na setke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Randall dokladnie tak ten maly silnik benzynowy wedlug tabelek w g30 jezdzi bardzo podobnie do tego nad ktorym sie tutaj co niektorzy zachwycaja wlozony do X5 takze z xdrive i jak dla mnie ten motor jest za slaby do jazdy na codzien. Uwazam ze w serii 3,5 40i naprawde robi robote natomiast do x5 jest po prostu za slaby.

 

No tak wiec słabszy w każdej kategorii 30d jest lepszy :lol: nie mam pytań.

 

No jak słabszy w kazdej kategorii? Słabszy gdy mamy wcisniety gaz w podłoge. Nie pamietam nawet kiedy ostatni raz wcisnaĺem do dechy w miescie. Na co dzien przy obrotach z ktorych korzysta sie w miescie w X5 30d nie ma mniej mocy. Szkoda ze nie ma nigdzie mozliwosci sprawdzenia statystyki jaka srednio moc mamy pod butem w naszych samochodach podczas co dziennej eksploatacji. Tam tkwi tajemnica naszego forumowego sporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pare postów wcześniej ktoś rozpisał, zawsze ma więcej mocy a to czym się podniecacie to tylko odczucie że

 

Lepiej ciągnie

 

Co z tego ze ktos pisał? Wklejał ten ktos wykres mocy? Diesel 30d ma 265KM mocy przy 4000obr/min przy 3000obr/min ma pewnie z 200KM. Benzyna 40i ma 340KM dopiero przy 5500obr/min przy wspomnianych 4000 nie ma wiecej jak ten diesel 30d a przy 2000 pewnie nawet mniej. Ja na co dzien raczej nie przekraczam 3000-3500 obrotow jezdzac suvem i sadze ze reszta towarzystwa tutaj tez nie. Jesli byłoby inaczej to posiadacze benzyn 40i nie chwaliliby sie tutaj spalaniem z całego przebiegu na poziomie 12-13l/100km tylko podawaliby wyniki rzedu 16-18l/100km. I skonczyłem tutaj z opisywaniem subiektywnych odczuc a koncze na matematyce. Albo cisniesz benzyne w wyzszym zakresie obrotow niz diesela i masz odpowiednio wysokie spalanie albo jezdzisz miedzy 1300 a 4000 obrotow i masz mniej mocy niz w klekocie w tym zakresie uzywanych predkosci obrotowych silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare postów wcześniej ktoś rozpisał, zawsze ma więcej mocy a to czym się podniecacie to tylko odczucie że

 

Lepiej ciągnie

 

Tak, tak ! I mówi to moja stopka :)


A tak ciut poważniej - odczucie jest podstawą. Przecież to dla odczuć z jazdy kupujemy ten a nie inny samochód. Nie dla danych papierowych(No chyba ze ktos zajmuje się wyścigami- wtedy to dane są kluczowe aby wygrać).


I jeszcze jedno - moc. Moc w konikach w najprostszym przełożeniu zawsze odpowiadała głównie za prędkości maksymalne. Celowo piszę „głównie” ponieważ auto bez mocy tez z przyspieszeniem sobie nie poradzi. Za nie jednak, za wrażenia dynamiczne (właśnie te zrywy, szybkie starty, natychmiastowe przyspieszenie) odpowiada moment obrotowy. A ten jest w trakcie pracy skrzyni zwykle sporo wyższy niż w benzynie. Tez mowa o „zwykle” ponieważ czasem to się zmienia, przy większych prędkościach moment nie daje rady bez mocy i wtedy na prowadzenie wychodzi benzyna.


Dlatego w zwykłym użytkowaniu tzn miasto, okolice diesel zawsze będzie dawał się odczuć jako „szybszy” a na papierze również będzie bądź szybszy (0-40) bądź taki sam (0-50,60) bądź tez porównywalny (0-80). Potem już benzyna odchodzi.

Oczywiście nie dla wszystkich zwykle użytkowanie oznacza to samo. Jeden ma dziesiątki start-stopów w ciągu dnia, inny śmiga trasami i zadko ma przystanki.


To wszystko są jednak dość subtelne różnice i nie ma powodu aby twierdzić ze jeden jest lepszy od drugiego . Są po prostu inne, maja inna charakterystykę i zależnie od tego co kto lubi , co kto woli, niech sobie wybierze.

Dlaczego pisze o subtelnych różnicach ? Bo jest ich wiele. Choćby dźwięk. Jasne, w benzynie jest lepszy ale gdyby 30d brzmiał gorzej niż brzmi, zapewne bym go nie wziął. Tak- nie tylko o tego „kopa” chodzi. Jest wiele zmiennych dlatego tak trudny jest to wybór . Przynajmniej był dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy tutaj chyba jeszcze nie odkryli, że benzyną się jeździ 1-7tys obrotów a dieslem 1-5tys obrotów, więc porównywanie które ma więcej mocy na 1500rpm jest głupie po prostu, bo benzyna przy spokojnej jeździ nawet ma wyższe obroty zawsze.


A co do spalania typu 30-40l po warszawie, to żeby tyle mieć, to chyba trzeba jeździć jak Frog, nie? Bo przy butowaniu 650ix nigdy mi 30 nie przekroczyło, ale taka jazda to 1% używania auta, a tutaj to koledzy przedstawiają, jakby co drugi wyjazd tak szedł, co tylko świadczy o oderwaniu od rzeczywistości tej dyskusji ;)


Ale chyba faktem jest, czego się nie zmieni, co @marek77o napisał, osobówki kupujemy dla odczuć, dla logiki to się kupuje Skodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykresy z hamowni dla tych silników ale nie w G05. Oczywiście proszę patrzeć na seryjne parametry!

Co ciekawe oba silniki mają parametry lepsze niż deklaruje producent :shock:


730D-265KM-UK.jpg


RACECHIP-BMW-G30-540I-4.jpg

 


Nigdy nie byłem na hamowni. Ile taka przyjemnośc kosztuje ? I czy to nie niszczy auta ? Wiem, pewnie głupie wydaje się takie pytanie ;) tylko nie wiem jak przebiega proces pomiaru, jakies katowanie do czerwonego pola ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie samochodu o aerodynamice lodówki, o potem narzekanie na słabe osiągi, echh..

Trzeba mieć duzo wiecej mocy w x5 niż w piątce, zeby były podobne osiągi.

http://www.zeperfs.com/en/match7870-8166.htm


Dlatego tez mogevsie zgodzić, ze do Suva diesel ok. Fatalna aerodynamika suv ów, powoduje wir w baku w silniku benzynowym.

 

Wcale nie jest tak źle. Jak wcisne m50i ile fabryka dała to faktycznie mam 30l. Ale jak jeżdżę normalnie starając się nie stracić prawka w Warszawie ale jednak blisko granicy i docierając do niej najszybciej jak się da to średnio mi wychodzi 17l.

Wczesnienj w 528i miałem podobnie jeżdżąc na tych samych tarasach 13,5-14 więc jak dla mnie rewelka.



Zgodzę się też, że jeżeli ktoś jeszcze nie kupił to poczekanie na 40d to świetny krok, dla mnie w f15 to był idealny silnik. Też bym taki kupił w g05 ale nie było, a jak już patrzyłem na m50d to za 11k więcej kupiłem v8 więc dla mnie nie było się finalnie nad czym zastanawiać :)

 

Juz to Zermax gdzies pisałem, ze majac roznice w cenie miedzy V8 a dieslem R6 na poziomie 11k brzmi to jak okazja.

Dla mnie spalanie jest ok jesli moge zatankowac w Warszawie i dojechac szybko autostrada do Gdanska. Jesli wiec spalanie jest wtedy mniejsze niz 18l/100km to mogłbym brac zamiast diesela. W moim dieselu taka szybka autostrada oznacza 13 czasem 14, jak jest niekorzystny wiatr, litrow na setke.

 

Zależy czym jest dla Ciebie szybko :)

Przy 140-150 jest około 13,5. Jak pojedziesz 200 to już będzie raczej 18-20. Ale na jednym baku tak czy siak do Gdańska dojedziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wcale nie jest tak źle. Jak wcisne m50i ile fabryka dała to faktycznie mam 30l. Ale jak jeżdżę normalnie starając się nie stracić prawka w Warszawie ale jednak blisko granicy i docierając do niej najszybciej jak się da to średnio mi wychodzi 17l.

Wczesnienj w 528i miałem podobnie jeżdżąc na tych samych tarasach 13,5-14 więc jak dla mnie rewelka.



Zgodzę się też, że jeżeli ktoś jeszcze nie kupił to poczekanie na 40d to świetny krok, dla mnie w f15 to był idealny silnik. Też bym taki kupił w g05 ale nie było, a jak już patrzyłem na m50d to za 11k więcej kupiłem v8 więc dla mnie nie było się finalnie nad czym zastanawiać :)


Juz to Zermax gdzies pisałem, ze majac roznice w cenie miedzy V8 a dieslem R6 na poziomie 11k brzmi to jak okazja.

Dla mnie spalanie jest ok jesli moge zatankowac w Warszawie i dojechac szybko autostrada do Gdanska. Jesli wiec spalanie jest wtedy mniejsze niz 18l/100km to mogłbym brac zamiast diesela. W moim dieselu taka szybka autostrada oznacza 13 czasem 14, jak jest niekorzystny wiatr, litrow na setke.


Zależy czym jest dla Ciebie szybko :)

Przy 140-150 jest około 13,5. Jak pojedziesz 200 to już będzie raczej 18-20. Ale na jednym baku tak czy siak do Gdańska dojedziesz :)


Przyznaje ze 140-150km/h to raczej tak normalnie. Wtedy zuzywam 10l/100km. Szybko to tak jak pisałes 180-200km/h. Trudno zeby mowic ze jadac 400 konna fura a tym bardzie 530 konna ze 140km/h to szybka jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A ktos się może orientuje czy do jakichś silników w g05 są planowane power boxy ? Tzn to się chyba inaczej w Bmw nazywa jako akcesorium z m performance.

 

Power Kity - przy obecnych normach spalin można o nich zapomnieć na zawsze, to samo dotyczy wydechów Performance :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.