Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwól ludziom decydować zgodnie z ich potrzebami.

Załóż chociaż, ze zwykłego ludzkiego szacunku do nich iż nie sa bezmyślni i zanim podejmą decyzje, sprawdza sobie każdą opcje i maja prawo do wybrania tego co wg nich bardziej IM pasuje

Mój teściu do jazdy tylko i wyłącznie po mieście, odcinki 5-10km kupił nowiutkiego diesla ;) Nie, ja bym jednak promował wiedzę o silnikach, co by ludzie wiedzieli np. że diesel nie pali mniej w każdy warunkach w każdej sytuacji. To samo z przyśpieszeniem - benzyna szybsza prawie zawsze, ale nie, diesel "wydaje się" szybszy. "Wydaje się" temu, co chce diesla bronić.


No i hybryda to nie złoty środek, tylko półśrodek łączący wady jednego i drugiego, dla zaspokojenie ekologów. Sens ma tylko 100% elektryk, kto tego nie rozumie, po prostu musi o elektrykach poczytać więcej.


Najlepsza pointa na ten temat to będzie cytat

W dziewięciu przypadkach na dziesięć spór kończy się tym, że każda ze stron przekonana jest bardziej niż kiedykolwiek o swojej racji.

 

Powinno być tak :


1. Pojawia się wątek i ewentualne pytanie.

2. Odpowiada Sławomir.

3. Wątek zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek77o. Jak zauważyłeś dawno się nie odzywałem w temacie, bo uznałem ,że się wypalił. Pojawiło się jednak dwóch zachwyconych 40i, którym od razu zacząłeś sugerować nie do końca dobry wybór, psując im zadowolenie z wybranego pojazdu (!), dlatego pozwoliłem sobie napisać. Nie mam do tej dyskusji stosunku emocjonalnego, mam dystans, nie robię uwag personalnych, nie piszę nikomu ,że kłamie. Zwróć uwagę. Wyrażam swoje opinie.


Ale do rzeczy. Uważam ,że w miarę mocna i nowoczesna turbo benzyna (a w szczególności 40i do X5, z przyspieszeniem 5,5 sek do setki), to dobry i wystarczająco mocny wybór do SUVa. Jedyną przewagą diesla jest koszt paliwa, który przy cenach X5 na tym forum nie ma tak na prawdę znaczenia - co najwyżej psychologiczne. Zasięg uważam za mało istotny aspekt, gdyż odgrywa on rolę przy użytkowaniu tego pojazdu w długich trasach i na autostradach, przy dużych prędkościach - do których to celów pojazd ten się nie nadaje. Mam 730xd i wiem jak się wysiada po paruset kilometrach pokonanych z dużą prędkością z tego auta a jak z SUVa, wymagającego ciągłego skupienia, wytężonych zmysłów, ściskania kierownicy i korekty kierownicą. To jest przepaść! W związku z powyższym, nie uważam żeby 30d do X5 to był sensowny wybór dla kogokolwiek. Uważam ,że jest to gorszy, lub dla pasjonata ostrzejszej jazdy wręcz zły, wybór. AMEN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek77o. Jak zauważyłeś dawno się nie odzywałem w temacie, bo uznałem ,że się wypalił. Pojawiło się jednak dwóch zachwyconych 40i, którym od razu zacząłeś sugerować nie do końca dobry wybór, psując im zadowolenie z wybranego pojazdu (!), dlatego pozwoliłem sobie napisać. Nie mam do tej dyskusji stosunku emocjonalnego, mam dystans, nie robię uwag personalnych, nie piszę nikomu ,że kłamie. Zwróć uwagę. Wyrażam swoje opinie.


Ale do rzeczy. Uważam ,że w miarę mocna i nowoczesna turbo benzyna (a w szczególności 40i do X5, z przyspieszeniem 5,5 sek do setki), to dobry i wystarczająco mocny wybór do SUVa. Jedyną przewagą diesla jest koszt paliwa, który przy cenach X5 na tym forum nie ma tak na prawdę znaczenia - co najwyżej psychologiczne. Zasięg uważam za mało istotny aspekt, gdyż odgrywa on rolę przy użytkowaniu tego pojazdu w długich trasach i na autostradach, przy dużych prędkościach - do których to celów pojazd ten się nie nadaje. Mam 730xd i wiem jak się wysiada po paruset kilometrach pokonanych z dużą prędkością z tego auta a jak z SUVa, wymagającego ciągłego skupienia, wytężonych zmysłów, ściskania kierownicy i korekty kierownicą. To jest przepaść! W związku z powyższym, nie uważam żeby 30d do X5 to był sensowny wybór dla kogokolwiek. Uważam ,że jest to gorszy, lub dla pasjonata ostrzejszej jazdy wręcz zły, wybór. AMEN.

 


Jak zauważyłeś, koszt paliwa nie jest tak istotny. To w końcu auta za średnio 400-500k pln lub więcej.


Ja uważam ze 30d jest lepszym wyborem niż 40i do X5 ponieważ zapewnia lepszą dynamikę i lepiej ciągnie w typowym użytkowaniu, w 90% czasu jaki w nim spędzamy.


Odnośnie Teojego X7, sugerowałbym poważny przegląd w serwisie skoro nie nadaje się na wyjazd z miasta i trudno nad nim zapanować. Wyglada to bardzo poważnie..


Każdy z nas ma swoje zdanie - ja staram się przedstawić zalety i wady które WG MNIE są istotne przy wyborze silnika. I jak nadmieniłem, każdy wybór będzie dobry. Na tym polega podstawowa różnica pomiędzy moją a Twoją retoryką gdzie Ty uznajesz benzynę za jedyny słuszny wybór a diesla za samo zło. Mógłbyś postarać się być bardziej obiektywny, nie każdy przecież użytkuje pojazd tak jak Ty. Poza tym, gdyby wszystko było tak cudownie to nie oddałbyś 40i do użytkowania małżonce ażeby samemu jeździć na codzień dieslem :)


Chciałbym zakończyć tą naszą wymianę zdań ponieważ przestaje ona cokolwiek nowego wnosić do głównego wątku dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja uwazam, ze 40i do tak duzego i ciezkiego suva to jest motor do jazdy na codzien za slaby i ze benzyny nie maja dolu i na codzien jezdzi sie nimi slabo, moc nie jest dostepna od razu tylko trzeba na nia sporo czekac, przyrost tez nie jest zbyt liniowy, jest to mego wkurzajace i przeszkadza to przy wyprzedzaniu i wychodzeniu dynamicznym z zakretow oraz przy wciskaniu sie na drugi pas. Diesel nie jest szybszy ale przynajmniej stwarza takie pozory wiec do x5 jest lepszym wyborem i chociaz mozna obejsc sie smakiem, chyba ze bardzo mocna benzyna w malym, niskim i lekkim aucie, wtedy jest naprawde fun. Mysle ze takze w koncu przejzeli na oczy producenci mark luksusowych i zamiast zyc w samozachwycie nad kolejnym M, AMG, lambo, ferrari dodajac pare koni i lekko usprawniajac silniki w kazdym nastepnym modelu, tesla im pokazala, gdzie ich miejsce i jak powinno sie robic szybkie samochody, poszli po rozum do glowy i wiekszosc luksusowych marek w topowych wersjach juz ma albo i za chwile bedzie mialo hybrydy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@slawomir 0-50 2s dla obu silnikow czyli 80KM slabszy diesel w ruchu miejskim jest tak samo szybki :D :D Dalej juz na korzysc benzyny co sugeruje ze jak oba wystartuja spod swiatel diesel wyrwie pierwszy i zajedzie droge benzynie :D :D pamietaj to jest wcisaz porownanie 30 vs 40. Jak w szranki stanie 40d vs 40 to juz dla benzyny tak kolorowo nie bedzie :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, diesel jest do 50 porównywalny a potem wolniejszy, więc diesel wydaje się szybszy patrząc jak benzyna się oddala. I nawet jak czasy 40-140 i 80-120 są lepsze dla benzyny, to i tak dynamika diesla jest lepsza. Mur, beton, forum BMW :D


Myślę, że moja nowa stopka dobrze oddaje klimat tego forum. Po co dyskutować faktami, lepiej mówić o odczuciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawomir 0-50 2s dla obu silnikow czyli 80KM slabszy diesel w ruchu miejskim jest tak samo szybki :D :D Dalej juz na korzysc benzyny co sugeruje ze jak oba wystartuja spod swiatel diesel wyrwie pierwszy i zajedzie droge benzynie :D :D pamietaj to jest wcisaz porownanie 30 vs 40. Jak w szranki stanie 40d vs 40 to juz dla benzyny tak kolorowo nie bedzie :D :D

 

Słonik, nie zapominaj ze Sławomir ma zawsze racje !

On jedyny ma wszystko i nic jednocześnie, on jedyny wie wszystko o każdym pojeżdzie, łącznie z łazikami księżycowymi. Prawdy objawione Alfy i Omegi należy przyjmować a nie z nimi dyskutować.


Choć czasem mam takie dziwne wrażenie ze Sławomir jest tylko człowiekiem którego rolą jest wsadzanie kija w mrowisko na każdym wątku, takim super moderatorem pilnującym aby wątki się „kręciły” :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwazam, ze 40i do tak duzego i ciezkiego suva to jest motor do jazdy na codzien za slaby i ze benzyny nie maja dolu i na codzien jezdzi sie nimi slabo, moc nie jest dostepna od razu tylko trzeba na nia sporo czekac, przyrost tez nie jest zbyt liniowy, jest to mego wkurzajace i przeszkadza to przy wyprzedzaniu i wychodzeniu dynamicznym z zakretow oraz przy wciskaniu sie na drugi pas...

 

Brakowało mi właśnie jeszcze tylko Twoich merytorycznych wytycznych dla kupujących - cytując klasyka "Nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne" :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, diesel jest do 50 porównywalny a potem wolniejszy, więc diesel wydaje się szybszy patrząc jak benzyna się oddala. I nawet jak czasy 40-140 i 80-120 są lepsze dla benzyny, to i tak dynamika diesla jest lepsza. Mur, beton, forum BMW :D


Myślę, że moja nowa stopka dobrze oddaje klimat tego forum. Po co dyskutować faktami, lepiej mówić o odczuciach.

 

Dokładnie tak ! Jesteśmy ludźmi a nie maszynami a wiec i o odczuciach dyskutujemy :)


Sławomir, jak Ty dobrze znasz gatunek ludzki...brawo !


Z niecierpliwością oczekuję Twoich kolejnych postów. To jak kazania z ambony z kościeła Transformersów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir, Miki, Big Cactus szkoda nerwów, osiągi, dane techniczne nie są ważne, liczy się tylko to że:

 

lepiej ciągnie

 

:lol: :lol: :lol:

 

Hehe, przyznam ze pięknie to wyciągnąłeś z treści :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze dla niedowiarkow 2 filmiki pokazujace jak gosciu nie majacy zielonego pojecia o motoryzacji wymyslil i wyprodukowal auta (tesle) zamiatajace zywe legendy na rynku jesli chodzi o przyspieszenie, wyscig na 1/4 mili oraz elastycznosc i co te auta z tymi legendami robia:



no i test luksusowych suvow:



Zwroccie uwage na kolege Yammie na filmikach (ten czarny z broda), jest on wlascicielem 2 zielonych lambo (urus oraz aventador), jest on typowym petrol headem zakochanym w benzynach, na jego reakcje i w ktore auto chce wsiasc nastepnym razem zeby nie przegrac..


Filmy te maja pokazac ze jednak nawet bardzo mocne benzyny idealne nie sa, na moc trzeba czekac no i jeszcze skrzynia. Im mniejszy i slabszy silnik tym problemy te uwidaczniaja sie w wiekszym stopniu, mnie np brak mocy z dolu na codzien przeszkadza w benzynie dosyc mocno i kazdy kupujacy benzyne powinien byc tego swiadomy, ze benzyna jezdzi swietnie ale jedynie gdy wskazowka wedruje w okolice czerwonego pola a na codzien kolorowo juz tak nie jest. jest to szczegolnie widoczne na tescie przyspieszenia z rolki dla ciezkich suvow, gdzie nawet urus praktycznie stoi w miejsciu w porownaniu z tesla model x. Mozna powiedziec ze te auta nie jada jak sie na tesle patrzy :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwazam, ze 40i do tak duzego i ciezkiego suva to jest motor do jazdy na codzien za slaby i ze benzyny nie maja dolu i na codzien jezdzi sie nimi slabo, moc nie jest dostepna od razu tylko trzeba na nia sporo czekac, przyrost tez nie jest zbyt liniowy, jest to mego wkurzajace i przeszkadza to przy wyprzedzaniu i wychodzeniu dynamicznym z zakretow oraz przy wciskaniu sie na drugi pas...

 

Brakowało mi właśnie jeszcze tylko Twoich merytorycznych wytycznych dla kupujących - cytując klasyka "Nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne" :duh: .

 

A ja sądzę BigCactus ze masz fajny silnik i po Twoich postach łatwo wywnioskować ze jesteś z niego mega zadowolony. Przy Twoim użytkowaniu to musiał być dobry wybór. Nie krytykujesz tez 30d. I to jest fajne.

Najlepiej gdy użytkownicy danego motoru w X5 podają jego zalety bo go znają, bez krytyki czegoś z czego na codzień nie korzystają.


Moje rozważania są oparte na testach aut, opiniach właścicieli oraz własnych doświadczeniach, nawet jeśli nie były one długie.

Myślę ze w pełni zalety motoru który wybrałem będę mógł opisać po dłuższym użytkowaniu. A kto wie co potem? Może z czasem przejdę do obozu przeciwnika ? :)


Cieszmy się z tego co mamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@slawomir nie zapominaj ze my tu piszemy ze diesel jest lepszy na codzien do jazdy po miescie a nie zawsze. Jak sam przyznales i co pokazuja TABELKI ze 0-50 jest taki sam a to oznacza ze w miescie w dozwolonych predkosciach benzyna nie ma ZADNEJ przewagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dyskusja wyglada tutaj jakbyscie tymi samochodami nie jezdzili tylko dane techniczne analizowali w gazetach. Diesel w X5 nie jest szybszy gdy "cisniemy" tylko ze tymi SUVami tak sie nie jezdzi i dlatego na co dzien to diesel jest wygodniejszy. Generacje temu bez tej nagonki na diesle posiadacze benzynowego X5 byli nisza na poziomie kilku procent i to nie tylko ze wzgledu na spalanie i zasieg ale własnie znacznie bardziej komfortowa eksploatacje X5 czy innych ciezkich "potworow" z silnikami diesla.

Dlaczego nie wprowadza X5 30i? Przeciez cisniety maksymalnie byłby szybszy niz 25d. Własnie dlatego, ze na co dzien dynamika byłaby nieakceptowalnie słaba w tej klasie samochodu. I nic to ze na papierze wygladałoby to inaczej, lepiej niz w 25d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir, Miki, Big Cactus szkoda nerwów, osiągi, dane techniczne nie są ważne, liczy się tylko to że:

 

lepiej ciągnie

 

:lol: :lol: :lol:

 

Na najbliższe dni, dla uczczenia Twojego krótkiego acz pięknego posta zmieniam stopkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę kijek w "mrowisko" :lol:


Porównanie X4 M40d z X5 40i, diesel trochę słabsza moc do 40i, ale mniejsza różnica niż porównując X5 30d do 40i, za to X4 jest trochę lżejszy


Diesel WIN w tym przypadku


http://www.zeperfs.com/en/duel7490-7915.htm


Żeby nie było to wrzucam jeszcze porównanie tych samych modeli z porównywalnymi silnikami , czyli X4 M40d i X4 M40i


Diesel także WIN, ale do 130 km/h, powyżej M40i bierze górę - z tym że diesel troszkę cięższy


http://www.zeperfs.com/en/duel7490-7913.htm

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Michael1916 dokladnie sie z toba zgadzam. Sam mam prywatnie 2 auta, 190KM 2 litrowego diesla oraz 250KM 2 litrowa benzyne i widze wady i zalety obu. Jezdze tymi autami naprzemiennie czesto w ciagu jednego dnia. Kazde ma swoje wady i zalety ale jednak diesel mimo iz na papierze o sekunde wolniejszy w miescie na codzien wydaje sie wyraznie szybszy i daje wiecej zadowolenia. Nie patrze w tabelki ale w to co czuje i jaki fun mi te auta daja, mierzyc elastycznosci i porownywac nie porownywalem i nie mierzylem bo na koniec dnia wazne jest to co czujesz i jakie zadowloenie ci to auto przynosi a nie co ktos napisal w tabelach. Sytuacja sie odwraca na trasie bo kiedy pedze autostrada wybieram benzyne bo wtedy moge cisnac do licznikowych 260 km/h a diesel juz tak nie potrafi jechalem max 232 km/h, niedaz ze mniejszy v max to powyzej 160km/h przyspiesza wyraznie slabiej :D :D Jeszcze odnosnie szybkiej i sportowej jazdy po winklach bmw to uwazam ze skrzynia nawet w trybie sport jest kiepsko nastrojona i naprawde szybko da sie pojechac ale jedynie w trybie manualnym zaglujac lopatkami. Co mnie wkurza w skrzyni bmw to ze pomimo ze jest w sport to jak np odpuszczam gaz przed zakretem to po chwili wrzuca duzo wyzszy bieg i na wyjsciu z zakretu nie mam pelnej mocy. Niestety nie mam trybu sport plus bo moze w sport plus bylo by lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A ja sądzę BigCactus ze masz fajny silnik i po Twoich postach łatwo wywnioskować ze jesteś z niego mega zadowolony. Przy Twoim użytkowaniu to musiał być dobry wybór. Nie krytykujesz tez 30d. I to jest fajne.

Najlepiej gdy użytkownicy danego motoru w X5 podają jego zalety bo go znają, bez krytyki czegoś z czego na codzień nie korzystają.


Moje rozważania są oparte na testach aut, opiniach właścicieli oraz własnych doświadczeniach, nawet jeśli nie były one długie.

Myślę ze w pełni zalety motoru który wybrałem będę mógł opisać po dłuższym użytkowaniu. A kto wie co potem? Może z czasem przejdę do obozu przeciwnika ? :)


Cieszmy się z tego co mamy :)

 

Oczywiście, że nie krytykuję 30d, bo uważam, że to świetny silnik i jak każde R6 BMW czy to benzynowe czy diesel jest chyba głównym czynnikiem przyciągającym kierowców.


W pełni szanuję osoby jak Lamer czy inni, którzy kierując się wyborem kierowali się zasięgiem, spalaniem, etc., którzy w dupie mają czy samochód przyspiesza w 6 czy 7s do 100km/h i nie piszą pierdół, że SUV przyspieszający w 5,5s do 100km/h jest wolny :duh: . Sporo osób pyta mnie o silnik i zawsze uczciwie odpowiadam, że to ICH wybór i decyzja.


Ale jak czytam wypowiedzi Słonika i innych, że 30d jest szybsze od 40i i dla osób lubiących pojeździć bardziej dynamicznie to lepszy wybór to niestety opadają mi ręce i szkoda mi czasu zaglądać na forum - prawda jest taka, że żeby wybrać 40i trzeba mieć po prostu trochę... jaja :mrgreen: i nie bać się tego spalania o 3 litry wyższego. Silnik w zamian daje mnóstwo niemierzalnej frajdy (bo przecież nie chodzi tylko o suche dane 0-100, 60-120, etc.), kultury pracy, etc. W CENIE 30d. Bo M50d to dla mnie inna pólka cenowa i wtedy uczciwie przyznam wybrałbym SQ7/M50i.

Edytowane przez BigCactus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@KrzychoM porownanie ktore wkleiles dobrze odzwierciedla moje prywatne odczucia. Diesel wydaje sie szybszy wokol komina natomiast na autostradzie przy wyzszych predkosciach benzyna rzadzi i niech kazdy sobie odpowie jak bedzie uzytkowal auto i wybierze co mu bardziej pasuje bo kazdy silnik ma swoje wady i zalety, zaden nie jest lepszy ani gorszy i to zalezy od sposobu uzytkownika i mysle ze podsumowanie z tego testu: https://performancedrive.com.au/2019-bmw-x5-review-xdrive30d-xdrive40i-video-2223/

trafia w dziesiatke. Test byl robiony w kraju wysoko rozwinietym oczywiscie a nie np. w Rumuni. Jak ktos nie chce czytac to wklejam:


As for whether to go for the 30d or 40i? It depends on your priorities. There’s no escaping the enticement of that glorious-sounding inline-six in the 40i. Its performance is also very rewarding, although you do need to give it a proper tickle. However, it does consume more fuel than the 30d. In those respects, the 30d is more relaxing to drive because the engine delivers its party piece low down in engine revs. And this is where most people in this segment will spend most of their time. For that reason, and it’s hard for us to say this, we like the 30d more overall. It seems the better fit for this style of vehicle. Either way though, you won’t be disappointed.


PROS:

– 40i sounds so good

– 30d offers effortless low-down grunt and good fuel economy


CONS:

– 40i requires high revs; doesn’t quite suit large SUV character


I benzynowcy moga zaklinac rzeczywistosc ale ten test na podstawie moich doswiadczen z 2 rodzajami silnikow na codzien wedlug mnie bardzo wiernie opisuje jak jest naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chyba już znasz na pamięć ten australijski artykuł który wklejasz po raz 50 :lol:

Twoje doświadczenia benzynowe bazują na małym silniku benzynowym r4 który meczy się w serii 5 z xdrive ot i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Randall dokladnie tak ten maly silnik benzynowy wedlug tabelek w g30 jezdzi bardzo podobnie do tego nad ktorym sie tutaj co niektorzy zachwycaja wlozony do X5 takze z xdrive i jak dla mnie ten motor jest za slaby do jazdy na codzien. Uwazam ze w serii 3,5 40i naprawde robi robote natomiast do x5 jest po prostu za slaby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu twierdził ,że 40i to ten sam silnik co 30i, tylko ma dwa cylindry mniej. Nie wiem czy to prawda. Miałem 28i w X3 F25, ważącym 1900 kg - ten silnik to była porażka do tego auta. Dołem nie jechało, bez skrzyni na Sport nie dało się jeździć a i z tym było słabo (na wysokich obrotach oczywiście super). Panowie którzy płaczą nad słabym dołem 40i widzę mają 30i, nie wiem czy z powodu tej perspektywy nie patrzycie na 40i tak krytycznie.


Dla mnie dynamika dołu 40i w X7 (!) ma się nijak do 28i w X3 (!) - choć stosunek mas do mocy mówi co innego (!). Auto ciągnie dołem wyraźnie mocniej i wystarczająco mocno. Raz próbowałem dać skrzynię na Sport do jazdy miejskiej, ale od razu uznałem ,że nie ma to sensu/nie jest potrzebne.


Oglądałem też testy na YT: 40i vs 50i (450 KM) z USA, i goście zachwycali się 40i i twierdzili ,że jeżeli komuś nie bardzo zależy na dźwięku V8 czy troszkę lepszej dynamice, to polecają 40i jako bardzo dynamiczny i odpowiedni silnik do tego auto. Do czego i ja się przychylam, użytkując X7 40i.


Coś widzę ,że nikt z dieselowców nie podjął wątku praktycznego braku diesli na rynkach rozwiniętych z niską ceną paliwa i dominacji diesli w krajach biednych UE czy dominacji benzyn w zamożnych krajach UE. Ciekawe dlaczego? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.