Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak bierzesz w leasingu/finansowaniu to zobacz jaka będzie różnica na racie - ta różnica nie powinna być już taka straszna :mrgreen: a z 40d radocha większa :norty: :cool2:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to chyba "uczulenie" mam? Ale ten charakterystyczny styl pisania...

Czyżby przesiadka z KIA na X5?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo 40i było testowane z kołami w bagażniku ;-)


Czyżby wprowadzenie nauki zdalnej było skorelowane z aktywnością trolli?

Opublikowano

Czyżby wprowadzenie nauki zdalnej było skorelowane z aktywnością trolli?

 

chyba jakiś podrzędnych... szanujący się troll za bardzo ceni swój czas, żeby darmowe pustobiegi robić na naszym forum; zarabia się siejąc zamęt gdzie indziej...

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 1 rok później...
Opublikowano

cześć. Orientujecie się jak obecnie, w 2023 r. wypada porównanie 40i z 30d i 40d? Benzyna jednak dużo mocniejsza po lifcie. Miękka hybryda też pewnie ogranicza spalanie.

Opublikowano

A jakie kryteria oceny interesują Cię w tym porównaniu? Wskaż kilka, inaczej trudno będzie porównać ze sobą odpowiedzi

z tej trójki na wybrałbym 40i. Dlaczego? Bo miałem już trzy BMW z dieslem (w f10 20d i 35xd; w g11 LCI 40d) i chciałbym wreszcie coś co nie klekocze, a ponoć ta jednostka BMW, którą montują w 40i jest bardzo kulturalna

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Co za wstyd… pisałem powyższe o 1am, co pewnie tłumaczy te wszystkie błędy (nie wiem, dlaczego forum nie pozwala mi edytować własnych postów). W każdym razie liczę, że sens mojej myśli jest czytelny 😉

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
17 godzin temu, maciek_w napisał(a):

A jakie kryteria oceny interesują Cię w tym porównaniu? Wskaż kilka, inaczej trudno będzie porównać ze sobą odpowiedzi

z tej trójki na wybrałbym 40i. Dlaczego? Bo miałem już trzy BMW z dieslem (w f10 20d i 35xd; w g11 LCI 40d) i chciałbym wreszcie coś co nie klekocze, a ponoć ta jednostka BMW, którą montują w 40i jest bardzo kulturalna

Cześć. Dzięki za odpowiedź. Co to silników to oczywiście benzyna spali parę litrów więcej. Zastanawiam się tylko nad tym czy nowa wersja 40i dorównuje wrażeniom z 40d, bo koni niby więcej niż wcześniej. W x5 właściwie nie słychać klekotu diesla wiec zastanawiam się czy benzyna w tym samochodzie ma jakiekolwiek przewagi

Opublikowano
Teraz, Fikus napisał(a):

Cześć. Dzięki za odpowiedź. Co to silników to oczywiście benzyna spali parę litrów więcej. Zastanawiam się tylko nad tym czy nowa wersja 40i dorównuje wrażeniom z 40d, bo koni niby więcej niż wcześniej. W x5 właściwie nie słychać klekotu diesla wiec zastanawiam się czy benzyna w tym samochodzie ma jakiekolwiek przewagi

O tej słyszalności klekotu mógłbym długo rozmawiać. IMHO w X5 bardzo słychać. W mojej siódemce, jakby nie patrzeć, niby flagowym aucie marki, też było słychać. A z zewnątrz, aż wstyd… pewnie każdy ma na to inną wrażliwość, a moja może być szczególnie niechętna brzmieniu diesla

Jeśli kultura pracy 40d nie jest dla Ciebie przeszkodą i zakładasz, że w trakcie posiadania auta zamortyzujesz w kosztach paliwa różnicę w cenie między 40d a 40i, bierz diesla - elastyczność na pewno lepsza w dieslu, na autostradzie też mniej wyrzutów sumienia w związku z ilością spalanego paliwa przy większych prędkościach 

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Czy ktoś z Was miał okazję porównywać i40 w x5 w wersji po lifcie, ze „starą” wersją tego silnika?

Opublikowano
Godzinę temu, Fikus napisał(a):

Czy ktoś z Was miał okazję porównywać i40 w x5 w wersji po lifcie, ze „starą” wersją tego silnika?

Porównać pod kątem mocy, dynamiki, kultury pracy? I ważniejsza sprawa, stara wersja, to dwie wersje, bo do 2021 to było 340KM, czyste bez GPFa a od chyba 2021 weszła miękka hybryda (MH) 333KM i ta już jest trochę słabsza niż poprzednik. Nieznacznie, ale jednak, bo te 340KM miały w serii zazwyczaj bonus w postaci 20-30KM więcej. Ja mam 40iMH, nie jeździłem wcześniejszą ani LCI, ale w LCI spodziewam się jeszcze lepszej dynamiki, bo jednak moc i moment są znacznie większe. Dla mnie obecny silnik jest naprawdę wystarczający, ale to wszystko zależy, co kto szuka i oczekuje.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, kenhor napisał(a):

Porównać pod kątem mocy, dynamiki, kultury pracy? I ważniejsza sprawa, stara wersja, to dwie wersje, bo do 2021 to było 340KM, czyste bez GPFa a od chyba 2021 weszła miękka hybryda (MH) 333KM i ta już jest trochę słabsza niż poprzednik. Nieznacznie, ale jednak, bo te 340KM miały w serii zazwyczaj bonus w postaci 20-30KM więcej. Ja mam 40iMH, nie jeździłem wcześniejszą ani LCI, ale w LCI spodziewam się jeszcze lepszej dynamiki, bo jednak moc i moment są znacznie większe. Dla mnie obecny silnik jest naprawdę wystarczający, ale to wszystko zależy, co kto szuka i oczekuje.

dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze zastanawiam się czy faktycznie 40d w tym aucie lepiej sobie radzi w codziennej jeździe. Jak Twoim zdaniem wypada porównanie dynamiki i kultury pracy? Jakie obecnie masz średnie spalanie ?

Opublikowano (edytowane)

Miałem 40i (pierwsze 340KM) i byłem super zadowolony. Zdecydowanie wystarczająca moc i osiągi - super rozłożony moment obrotowy, fajna praca silnika. Ogólnie ten silnik B58 to bardzo udane jednostki z duuużym potencjałem co widać po innych modelach (Supra, etc.). Na pewno więcej palą - więc jeśli rocznie pokonujesz 30-40tys. km, to jest to ważny czynnik. W innym przypadku pewnie bym się niw wahał.

 

Odnośnie porównania osiagów to tutaj jest jakieś porównanie: https://zeperfs.com/en/duel11163-10751.htm 

 

Edytowane przez BigCactus
  • Dziękuję 1
Opublikowano
8 minut temu, BigCactus napisał(a):

Miałem 40i (pierwsze 340KM) i byłem super zadowolony. Zdecydowanie wystarczająca moc i osiągi - super rozłożony moment obrotowy, fajna praca silnika. Ogólnie ten silnik B58 to bardzo udane jednostki z duuużym potencjałem co widać po innych modelach (Supra, etc.). Na pewno więcej palą - więc jeśli rocznie pokonujesz 30-40tys. km, to jest to ważny czynnik. W innym przypadku pewnie bym się niw wahał.

 

Odnośnie porównania osiagów to tutaj jest jakieś porównanie: https://zeperfs.com/en/duel11163-10751.htm 

 

dzięki, świetna stronka, dużo wyjaśnia. U mnie rocznie w tej chwili to raczej max z 8k zrobię, po mieście i w krótkich trasach. 

Opublikowano (edytowane)

Miasto i krótkie trasy i rocznie 8k km - zdecydowanie 40i. Szybciej się dogrzeje, brak problemów z DPF. (40d to super silnik żeby nie było - tylko moim zdaniem dla kogoś robiącego dużo km)

Edytowane przez BigCactus
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, Fikus napisał(a):

dziękuję za odpowiedź. Po pierwsze zastanawiam się czy faktycznie 40d w tym aucie lepiej sobie radzi w codziennej jeździe. Jak Twoim zdaniem wypada porównanie dynamiki i kultury pracy? Jakie obecnie masz średnie spalanie ?

Moje przemyślenia odnośnie zakupu i dane możesz znaleźć tutaj:

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.11.2023 o 01:09, maciek_w napisał(a):

40i jest bardzo kulturalna

Oj baaaardzo kulturalna 🥰(408/615Nm)

Edytowane przez ArtShape
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tylko 30D a najlepiej 40. Spalanie śmieszne 7,5L baardzo fajna dynamika. Ładnie pracuje z pakietem pro. Nie widzę wad i nie rozumiem pocisku po dizlu. 

Opublikowano
47 minut temu, mariuszcom napisał(a):

Nie widzę wad i nie rozumiem pocisku po dizlu. 

Zapytaj Volvo, od tego roku nie oferują nowych aut z silnikiem diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.