Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trackhawk jest doładowany kompresorem. Jeździłem kilka lat temu zwykłym SRT i fajniejszy jest dźwięk , specyficzna reakcja na gaz - lekkie dotknięcie przy ruszaniu lub małej prędkości powoduje ostry skok do przodu - tak trochę na szarpanego ale potęguje się dzięki temu wrażenie jazdy mocnym autem , osiągi są fajne ale nie oszałamiają , ponad 5 sęk do 100 to poziom X5 M50d tylko zupełnie inny sposób oddawania mocy.

Gdyby nie kosmiczne spalanie i to ze ten model Jeep GC juz mocno się zestarzał ( 10 lat na rynku ) jest kompletnie nie z tej epoki , jeszcze zostaje mocno twarde zawieszenie to byłby ciekawa opcja.

Hamulce Brembo zadziwiająco dobrze sobie radziły z tym klockiem ale nie było tez okazji żeby dać im konkretnie ognia.

Ogólnie taki nieokrzesany cham i brutal ale da się lubić .

Trackhawk to zapewne to samo tylko do potęgi etej :cool2: i TH na dodatek wydaje z kompresora dzikie jęki i wycie - warto zobaczyć na YT, to ciezko do czegokolwiek innego porównać , tego można doświadczyć tylko w Trackhawku lub w Dodge Hellcat. Ja ogólnie mam sentyment do amerykańskiej motoryzacji :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fino dzieki za relacje. Buda oraz technologia stara ale za srt w salonie chca 330k a za trackhawk 430k a to daje bardzo dobra relacje ceny do tego co sie dostaje. Tomku co do porownan silnikow Chyba wszystko juz zostalo napisane :D :D
Opublikowano
Jeśli wszystko zostało napisane to nie wprowadzajmy nowych userow w błąd i trzymajmy się tematu postu.Otworzcie sobie jakiś post hydepark i tam można wstawiać takie luźne tematy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze 4 lata temu przymierzałem się do "granda". Umówiłem się w salonie i jak wsiadałem i "obmacałem" to wnętrze to już nawet na jazdę próbną nie pojechałem :norty:


Nie wiem czy przez ten czas coś się poprawiło?

Opublikowano
Ze 4 lata temu przymierzałem się do "granda". Umówiłem się w salonie i jak wsiadałem i "obmacałem" to wnętrze to już nawet na jazdę próbną nie pojechałem :norty:


Nie wiem czy przez ten czas coś się poprawiło?

 

Nie :mrgreen:

Opublikowano
A Ja 5 lat temu kupiłem Granda w wersji summit.....myślałem, ze jest słabo spasowany i plastikowy w środku....doputy dopóki nie kupiłem teraz X5, wiec jak ktoś nie miał to niech nie opowiada bzdur.
Opublikowano
Miałem granda również w wersji summit i był to najgorszy badziew jeżeli chodzi o sapsowanie i jakość materiałów jakim jezdzilem, wszystko skrzypiało i było/jest z tandetnego twardego plastiku, nawet Hyundai Santa Fe, który miałem później był pod tym względem lepszy. Nowe x5 jest świetnie spasowane i ma świetne miękkie materiały i między nim a gra dem jest taka przepaść, że nawet nie widać końca :) może z Twoim egzemplarzem jest coś nie tak, ale w moim jest to najlepsze wnętrze w kontekście materiałów i spasowania jakie miałem, z resztą świetność materiałów w now x5 potwierdzają również dziennikarze motoryzacyjni...
Opublikowano
Przecież w bmw masz również tandetne i twarde plastiki na boczkach mocowania pasów oraz w kieszeniach drzwiowych, wspomnę również o klapiacych przy składaniu o sufit -jak w aucie niskiej klasy osłonach p/słonecznych , brak schowka na okulary -w Grandzie był, plastiki części ładunkowej to tez badziewie skrzypiące.Nie ma się co podniecać X5 bo za taka kasę powinnismy dostać trochę więcej.Oczywiscie bmw jest ogólnie lepsze od jeepa, ale powiem szczerze, ze jeżdżąc na ryby jest wiele miejsc, gdzie jeepem wjeżdżałem bez wachania a bm-ką się jednak nie odważę wjechać . FCA musi nadrabiać i trzeba im przyznać, ze z modelu na model jeep jest coraz lepszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G05 to nie samochód do jazdy na ryby a przynajmniej nie w prawdziwy teren. Bez wahania stwierdzę, że tam królują Hiluxy, Patrole czy Land Rovery. Jeep też nie ma się czego wstydzić. Ale nie próbuj porównywać jakości wykończenia Jeepa i G05 bo to się nie obroni :D

Opublikowano

Z 25d czlowiek nigdy nie bedzie zadowolony zeby byl nawet spasowany i wykonany jak Rolls Royce , w takim aucie bedziemy sie doszukiwac wszelkich niedociagniec i zadne super wyposazenie nam tego nie wyrowna niestety :roll:

Wiem to z pierwszej reki - od Bolca :mrgreen: nie pije do nikogo - mialem takie gowno 2 lata i jakos nie tylko silnik ale wszystko w tym aucie wydawalo mi sie gowniane. Dziwne bo kolega/sasiad ma caly czas F15 M50d sporo biedniejsze od mojej bylej "strzaly" F15 25d , jezdzilem jego autem wielokrotnie i caly czas wydaje mi sie ogolnie extra wozem - czary jakies normalnie ...

Co do Jeepa to pomimo mojej calej symatii do aut z USA i do samego Jeepa - mialem Wranglera zrobionego w teren i w tym terenie sporo czasu nim spedzilem to Grand pod wzgledem wykonczenia , spasowania i jakosci wnetrza to katastrofa porownujac z klasa premium.

Prowadzenie - porazka , osiagi to samo . Caly czas mialem wrazenie ze to woz dla starego dziada w kapeluszu z dlugim piorkiem :wink:

Komfort super Pisze tu o Summicie poliftowym z 3l dieslem. Z wygladu nie powiem swego czasu mi sie podobal - nawet myslalem zakupie kiedys dla zony stad testy.

Porownywanie go pod wzgledem wykonczenia , jakosci , srodka z G05 jest co najmniej nie stosowne :nienie:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Silnik 25d nie ma tu nic do rzeczy,wiec chyba ktoś zamiata wady o których pisałem pod dywan. W du..pie mam wszelkie testy z YouTube które załączanie-jak pisałem wcześniej X5 to dla mnie auto do jazdy na codzień, do lasu, na ryby, grzyby itp. -nawet serwisant mi potwierdził cytuje „w każdym co mamy na stoku Pan niestety coś znajdzie....takie czasy, cięcie kosztów”. Powtarzam-auto fajne, ale przepłacone w stosunku do jakości-to moje odczucie.
Opublikowano

Tez jestem daleki od podniecania sie G05 , u mnie tez sluzy do podobnych celow ale z przewaga wozenia dzieci i krecenia sie wokol komina glownie przez zone. Dzieci moga spokojnie jesc co chca i czuc sie maksymalnie swobodnie, co tydzien - dwa trafia na myjnie na tzw. komplet i od nowa.

Zgadzam sie tez ze G05 ma kilka wad ale wsrod nich napewno nie wymienilbym jakosci wykonczenia czy materialow do tego zastosowanych :roll:

Na porownywanie G05 z Jeepem GC tez bym nigdy nie wpadl , porownalbym go z np. Audi Q7 i to byloby poza wygladem , serwisem i ogolnie marka

porownanie przegrane dla G05 w wiekszosci pozostalych kategorii ale to juz zupelnie inna historia ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Czasami tak niewiele trzeba aby wykończyć auto solidnie...mam wrażenie, ze bmw idzie na skróty i ślizga się na ogólnie dobrej opinii -olewając jednocześnie detale, a niestety „diabeł tkwi w szczegółach”. Ostatnie raportu Tuv o niezawodności niestety to potwierdzają :-(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi porownaniami do Jeepa to niezle popłyneliscie. Przeciez ten GC to taki odpowiednik Dacii Duster w tej klasie samochodow. Samochod od ktorego nikt nie oczekuje jakosci ani osiagow a ma słuzyc dzielnie kazdego dnia, takze w terenie.

Co do Audi to zazdroszcze jedynie diesla V8 i moze przestronnosci Q7. Silnik 50d jest bardzo dobry ale jednak V8 o jeszcze lepszych parametrach to jest dopiero dieslowski top. Reszta w Audi poczawszy od foteli, przez ergonomie obsługi a na stylistyce konczac nie umywa sie do BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Michael1916 ta dacia duster w odmianie trackhawk i cenie aktualnie sporo nizszej od m50D zabija osiagami m50D. Ta dacia ma 6,2 litra v8 doladowana kompresorem ponad 700KM i duzo ponizej 4 sekund do 100 wiec nie wiem jakie osiagi masz na mysli. a i predkosc max dochodzi do 300 i to w SUVIE :D
Opublikowano
@Michael1916 ta dacia duster w odmianie trackhawk i cenie aktualnie sporo nizszej od m50D zabija osiagami m50D. Ta dacia ma 6,2 litra v8 doladowana kompresorem ponad 700KM i duzo ponizej 4 sekund do 100 wiec nie wiem jakie osiagi masz na mysli. a i predkosc max dochodzi do 300 i to w SUVIE :D

Te konie amerykańskie, to są takiej samej jakości jak te wnętrza. Spokojnie od tych 700 można 100-150KM odjąć przy wybieraniu przeciwnika z Niemiec. Tylko że ostatecznie to potem jest jak z dziwnymi niemieckimi autami. Ostatnio jeździłem X3M, fajnie się prowadzi i w ogóle, a komfort jazdy porównywalny z M2 Competition.


Zresztą ja mam w obu daily poniżej 4 do setki i powyżej 2 ton, a żaden nie ma 700KM. Ale najwięcej to cenie nie przyśpieszenie, a komfort w tych autach, którego wersje typu "competition" czy "trackhawk" nie mają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie aktualnie daily marki bmw masz w garazzu z czasami ponizej 4s do 100 i waga powyzej 2 ton? m2 competition, ktorym sie kiedys chwaliles ma powyzej 4 a m5 tez raczej nie masz.
Opublikowano
@Michael1916 ta dacia duster w odmianie trackhawk i cenie aktualnie sporo nizszej od m50D zabija osiagami m50D. Ta dacia ma 6,2 litra v8 doladowana kompresorem ponad 700KM i duzo ponizej 4 sekund do 100 wiec nie wiem jakie osiagi masz na mysli. a i predkosc max dochodzi do 300 i to w SUVIE :D

 

Trackhawk zaczyna się od 530k vs m50d jest 430k czy jakoś tak. I to nadal dacia tyle, że z silnikiem z hellcata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik toto może ma i fajny. Ale co z tego? Viper pierwszej generacji miał piękny silnik V10 od ciężarówki (to tak nie do końca) ale nie nadawał się do jazdy.
Opublikowano

Uwaga, uwaga! 40d w cenniku! Start od 347-348k. Technologia mild hybrid i 5,5 do setki. :D Ale z pakietem serwisowym nieźle ich pogrzało... 7500 zł.


BTW. Przeglądałem cennik nowego GLE Coupe i w 3 litrowym Dieslu, w wyposażeniu Advanced Plus, z Pakietem AMG jego cena wychodzi około 390k!!! Podobnie skonfigurowana X6? Około 430k. Nawet biorąc pod uwagę wyższe rabatowanie BMW to nadal różnica około 15k. Rozwiązaniem zmniejszającym takie różnice byłoby wrzucenie Pakietu M jako standard. :mad2:


BTW. 2 Obecnie w cenniku X4 i X3 można skonfigurować 20d z Mild Hybrid i 20d bez MH. Ciekawostka MH. na starcie droższy o 2k plus Pakiet serwisowy o 3k. To tak w kwestii niższych akcyz, niższych cen. Śmiech na sali. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie patrząc na akcyzę to 17kzł dopłaty za 40d w stosunku do 30d wydaje się okazją!
Opublikowano


BTW. Przeglądałem cennik nowego GLE Coupe i w 3 litrowym Dieslu, w wyposażeniu Advanced Plus, z Pakietem AMG jego cena wychodzi około 390k!!! Podobnie skonfigurowana X6? Około 430k. Nawet biorąc pod uwagę wyższe rabatowanie BMW to nadal różnica około 15k. Rozwiązaniem zmniejszającym takie różnice byłoby wrzucenie Pakietu M jako standard. :mad2:


:

 

Ja porównywałem x5 40i i gle 450 - w konfigu przy niemalże identycznym wyposażeniu (nie da się 1:1 tak samo) wychodziło, że cenników mercedes był tańszy o jakieś 30-40 kzł. Nawet jak uwzględnisz to, że na bmw dostaniesz 20% rabatu a na mercedesa 10%, to i tak mercedes wychodził korzystniej. Pomijam teraz kwestię globalnego kosztu, po uwzględnieniu finansowania obu samochodów - tego nigdy nie zbadałem.

Opublikowano
Pomijam teraz kwestię globalnego kosztu, po uwzględnieniu finansowania obu samochodów - tego nigdy nie zbadałem.

To warto zbadać, bo czasem można się nieźle zaskoczyć. Zamawiałem teraz X3. Analogiczny Lexus wychodził taniej ze 30tys, a po podliczeniu Comfort Lease wyszedł wyraźnie drożej. Także jak chcesz ocenić, warto zrobić końcowe wyliczenia, ofertę w BMW przygotowują od strzała.

Opublikowano
Nie patrząc na akcyzę to 17kzł dopłaty za 40d w stosunku do 30d wydaje się okazją!

Jeśli 30d miałoby podrożeć od marca to tym bardziej okazja. Myślę, że mało kto by zamawiał 30d jeśli różnica byłaby +/- 10k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.