Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to chyba nie jest tak różowo jak Słonik zakładał. Mianowicie wersje mild hybrid nie są objęte obniżona akcyzą. Co za tym idzie 30d będzie od lutego chodzić od prawie 350(podwyżka) a 40d w wakacje ma wejść za min 380k. Odnoście akcyzy- info mam bezposrednio z Bmw Polska. Potwierdziłem tez u dealerów. W sumie przykładem może być choćby Q7 który ma technologie mild hybrid i nie staniał o grosz a tez ma zdrożeć w perespektywie 2 mies.


Ja to czuje ze skrócę sobie leasing i następnym będzie plugin tyle ze w wersji która nie zabierze bagażnika i będzie mieć obniżona masę.

 


Nie ma takich i raczej nie będzie, imho. Czytałem ,że obniżka ma objąć mild hybrid. Ciekawe o co tu chodzi. Może skarbówka wydała jakąś "obiektywną" interpretację :norty:

 

Być to w końcu będą bo muszą, technologia cały czas idzie do przodu. A jeśli nie wtedy kiedy będę potrzebował to zobaczę. A kto wie jakie są interpretacje naszych wspaniałych US :) w tym kraju z założenia Firma ma mieć po górkę a teraz jeszcze Kowalskiego z kasą trzeba oskubać żeby było na biednego Nowaka. W sumie to absolutnie nie kierunek PRL, to taki Robin Hood hehe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
p.s. miki ze sie zdecydowales i zamowiles auto. Gratuluje! Piekne cacko, jaki kolor?
Opublikowano
p.s. miki ze sie zdecydowales i zamowiles auto. Gratuluje! Piekne cacko, jaki kolor?

 

Dzięki :D Zamówiłem Agate Grey. Konfiguracja się usztywni z końcem lutego. Więc jeszcze mogę zmieniać wszystko, poza silnikiem i 4x4. Myślę ewentualnie o Gentian blue.

Opublikowano

Ja miałem duży problem z kolorem do 911, nie wiem który bym wybrał...


Odnośnie akcyzy to bajzel informacyjny jest. Sprawdziłem tez w Audi- ma potanieć ale nie wiedzą o ile wiec chwilowo podnieśli mocniej rabaty do czasu aż dostaną nowe cenniki.

Opublikowano

Witam,


ja dziś zakupiłem 30D, już miałem złożone zamówione na 25D, i w dniu dzisiejszym zakupiłem 2019 ostatnia sztukę z 2019( bardzo duży rabat) , konfiguracja prawie taka jak chciałem ma więcej, niestety(stety) , są podzielone opinie brak pneumatycznego zawieszenia, za to dużo innych dodatków, odbiór za 2-3 tyg. zdam relacje jak trochę pojeżdżę ( mój pierwszy 6 cylindrowy silnik), obecnie 520D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


ja dziś zakupiłem 30D, już miałem złożone zamówione na 25D, i w dniu dzisiejszym zakupiłem 2019 ostatnia sztukę z 2019( bardzo duży rabat) , konfiguracja prawie taka jak chciałem ma więcej, niestety(stety) , są podzielone opinie brak pneumatycznego zawieszenia, za to dużo innych dodatków, odbiór za 2-3 tyg. zdam relacje jak trochę pojeżdżę ( mój pierwszy 6 cylindrowy silnik), obecnie 520D

 

"Bardzo duzy rabat" to ile? Ciekawe czego mozna sie spodziewac przed wprowadzeniem mild hybrid i obnizka akcyzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prawie 23%, kwotowo 102 tys.

 

To "tłusta" konfiguracje kupiłes. Rabat ponad 100kpln robi wrazenie. Potem ludzie mowia ze opłaca sie kupowac roczne samochody a patrza na cene katalogowa.

Opublikowano
Myślę że importerzy patrzą po sobie i czekają który pierwszy pęknie i odda akcyzę klientom. Wolny rynek jednak, przy licznej konkurencji, nie znosi dużych marż na dłuższą metę, więc myślę że odzyskamy tą akcyzę, ale widocznie nie od razu 1.01.2020 :cry2:
Opublikowano
prawie 23%, kwotowo 102 tys.

 

To "tłusta" konfiguracje kupiłes. Rabat ponad 100kpln robi wrazenie. Potem ludzie mowia ze opłaca sie kupowac roczne samochody a patrza na cene katalogowa.

 

To poziom z wyprzedaży z listopada. Pisaliśmy o tym w wątku „rabaty” jesienią.Ważniejsze jest ze konfig się pokrywa z tym co kolega chciał. W moim przypadku było zupełnie inaczej, niestety. No i nie wiem jak u kolegi ale te z wyprzedaży rocznika nie miały promo finansowania. Teraz może im bardziej zależeć i perełki jak widać się trafiają :)

Gratuluje udanego zakupu !

Opublikowano
Tak, jak pisałeś finansowanie jest mega fajne i do tego jeszcze dołożyli mi ubezpieczenie z 2,2 k, zamiast ponad 8k ;-) , jedynie to piano black mi sie strasznie nie podoba, ale cóż kompromis, no i pneumatyki brak, aczkolwiek jak pisałem wczesniej jedni chwalą inni są przeciwnikami, gdybym miał wybór pneumatykę bym dołożył, potem wkleję specyfikację.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rabat ok, a co do akcyzy to aktualne modele x5 na nizsza akcyze sie nie lapia bo nie maja miekkiej hybrydy. Dealerzy beda mieli problem z autami z placu po wejsciu mild hybrid w tym roku modelowym I albo beda mocno rabatowac to co jest na placu albo sztucznie trzymac cene mild hybrid do poki nie zejda auta na wyzszej akcyzie ale w koncu Musza peknac bo klienci zaczna chodzic do brokerow. Odnosnie rabatu to 20 procent proponowano mi w wakacje zeszlego roku plus leasing promo wiec Rabat jak najbardziej ok. Kilka procent wiecej zawsze w kieszeni chociaz biorac na wzgledzie nizsza akcyze na auta z tego rocznika modelowego nie wiem czy bym sie skusil Chyba zebym potrzebowal auta na teraz.
Opublikowano
Tak, jak pisałeś finansowanie jest mega fajne i do tego jeszcze dołożyli mi ubezpieczenie z 2,2 k, zamiast ponad 8k ;-) , jedynie to piano black mi sie strasznie nie podoba, ale cóż kompromis, no i pneumatyki brak, aczkolwiek jak pisałem wczesniej jedni chwalą inni są przeciwnikami, gdybym miał wybór pneumatykę bym dołożył, potem wkleję specyfikację.

BMW Dobrzański? W Czarnym Carbonie? :D

Ostatnio przeglądałem oferty na Otomoto i zauważyłem właśnie ofertę u nich z podobnym rabatem. Oprócz tego Inchcape ma ofertę z 23% rabatem i kołami zimowymi.

Opublikowano

Specyfikacja:


LAKIER:

Niebieski Pythonic


TAPICERKA:

BMW Individual Merino kość słoniowa skórzana o rozszerzonym zakresie


WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:


- Śruby zabezpieczające

- Czujnik ciśnienia powietrza

- System alarmowy

- Oświetlenie ambientowe

- Teleservices

- Połączenie Alarmowe

- Usługi ConnectedDrive

- Pakiet ConnectedProfessional


WYPOSAŻENIE DODATKOWE:


Pakiet sportowy M:


dwukolorowe

- 20" Aluminiowe obręcze M Star Spoke style 740 dwukolorowe

- Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat

- Sportowy układ hamulcowy M

- Sportowa automatyczna skrzynia biegów

- Adaptacyjne zawieszenie sportowe M

- Relingi dachowe Shadow Line Individual, czarne na wysoki połysk

- Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie

- Listwy ozdobne czarny lakier fortepianowy

- Diodowe reflektory przeciwmgielne

- Kierownica sportowa M, skórzana

- Pakiet aerodynamiczny M

- Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

- Podsufitka BMW Individual antracyt


- Sportowy układ wydechowy M

- System domykania drzwi

- Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

- Siatka oddzielająca bagażnik

- Rolety dla tylnych szyb bocznych

- Pakiet akcesoriów do bagażnika

- Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

- Uchwyt na napoje

- Aktywna wentylacja foteli przednich

- System Travel&Comfort

- Funkcja masażu przód

- Przygotowanie do zewnętrznego napędu CD

- Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

- Hotspot WiFi


Pakiet Busniess Class:

- Dostęp komfortowy

- Ogrzewanie przednich foteli, podłokietników oraz kierownicy

- Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym


Pakiet Innowacji:

- Wielofunkcyjny kluczyk samochodowy z wyświetlaczem LCD

- Rozszerzony pakiet lusterek zewnętrznych

- Adaptacyjne reflektory diodowe

- Asystent świateł drogowych

- Systemy asystujące kierowcy Professional

- Parking Assistant Plus

- Wyświetlacz Head-Up

- BMW Live Cockpit Professional

- Obsługa za pomocą gestów


CENA KATALOGOWA - 451 766 PLN

Opublikowano

z AutoGaleria.pl na FB

"BMW rzuca odważnym, ale i nastrajającym pozytywnie stwierdzeniem. Według tej marki do 2025 roku ceny aut na wodór mogłyby zejść do poziomu cen aut elektrycznych.


Co o tym sądzicie? Wolelibyście tankować wodór, czy preferujecie ładowanie?"

83730197_10156709000307854_72922578976505856_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ohc=HNIHFPHboqwAX_93wTD&_nc_ht=scontent.fpoz2-1.fna&oh=a056564a84b7d09cef5e0bc1d5ff1bbb&oe=5EDA2F6F

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Wodór jest specyficzny dla aut, a jak branża moto już pokazała, mając miliardy dolarów, nie chcą promować ryzykownych/czystych technologii, tylko się chwalą nimi, że je mają.


Baterie będą ulepszane niezależnie od tego, czy auta będą z nimi jeździć czy nie. Zresztą pierwsza Tesla używała baterii z laptopów, a nie z jakiś "mądrych inaczej" rozwiązań gigantów branży automotive.


Nie trzeba być geniuszem, żeby widzieć gdzie ten wykres będzie za 5 lat, jak ceny FCEV spadną do ceny elektryków z 2020.


bV6fYux.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir na tym wykresie co zamiesciles jest magiczny napis forecast a to znaczy, ze to tylko prognozy. Technologie maja to do siebie ze sie potrafia rozwijac bardzo szybko do pewnego punktu powyzej ktorego bardzo ciezko jest o dalszy rozwoj a na dzien dzisiejszy nikt nie wie gdzie ten punkt jest w przypadku baterii. Baterie aktualnie sa drogie, dosyc awaryjne, materialy z ktorych sa wykonywane dosyc zadko wystepuja w przyrodzie i przy zwiekszonym ich wykorzystaniu jest duza szansa ze ich zabraknie a samochody elektryczne sa aktualnie wyraznie drozsze od spalinowek. Gdyby przyszlosc bnyla taka klarowna to wszyscy kupowali by akcje tesli i za 5 lat zostali by milionerami albo miliarderami.

p.s. na tym wykresie doskonale widac jak zmniejszenie kosztu baterii juz wyraznie wychamowalo i niemalze stoi w miejscu w porownaniu ze zmianami sprzed kilku lat.

Opublikowano

Moim zdaniem przyszłość to własnie wodór lub inna technologia oparta o inne źródło energii, ale nie obecny kierunek, który traktuję przejściowo. Sam fakt, że producenci szukają innych rozwiązań wskazuje na to, że nie wierzą w obecny kierunek aut elektrycznych jako docelowy. Po prostu muszą mieć je obecnie w ofercie.


 

....... Gdyby przyszlosc bnyla taka klarowna to wszyscy kupowali by akcje tesli i za 5 lat zostali by milionerami albo miliarderami.

p.s. na tym wykresie doskonale widac jak zmniejszenie kosztu baterii juz wyraznie wychamowalo i niemalze stoi w miejscu w porownaniu ze zmianami sprzed kilku lat.

 

Ale przecież dokładnie to się dzieje - Tesla ma znacznie wyższą wartość niż inne firmy motoryzacyjne, a produkuje 25 razy mniej aut niż 3 firma w zestawieniu.


"W świecie, w którym wyceny niektórych firm przekraczają bilion dolarów, wycena na poziomie “zaledwie” 100 miliardów nie jest imponująca, a tym bardziej nie powinna szokować uczestników rynku. Mowa tutaj jednak o drugim najwyżej wycenianym producencie samochodów na świecie, który produkuje 25 razy mniej samochodów, niż trzecia firma w zestawieniu. Dodając do tego spektakularny wzrost cen akcji.."


https://biznes.interia.pl/galerie/czy-tesla-jest-warta-100-miliardow-usd-zdjecie,iId,2832630,iAId,354474



A odnośnie wyhamowania ceny baterii - po pierwsze wciąż tanieją (może nie tak spektakularnie ale jednak trend jest wyraźny), a po drugie wciąż bardzo dynamicznie wzrasta ich wydajność. Wystarczy jeden z czynników aby było znaczne miejsce na poprawę.

Opublikowano
Slawomir na tym wykresie co zamiesciles jest magiczny napis forecast a to znaczy, ze to tylko prognozy. Technologie maja to do siebie ze sie potrafia rozwijac bardzo szybko do pewnego punktu powyzej ktorego bardzo ciezko jest o dalszy rozwoj a na dzien dzisiejszy nikt nie wie gdzie ten punkt jest w przypadku baterii.

Masz 100% racji, dlatego nie skupiam się na forecaście, tylko na tym co mamy dotychczas. A jak widać, wzrosty wydajności do ceny są ogromne, nie ma więc żadnego powodu, żeby to z dnia na dzień się zatrzymało, bo nie dotarliśmy do ściany, jest wręcz przeciwnie: mamy zapowiedzi wielu przełomowych technologii dt. baterii, czego np. nie słychać o wodorze.


Popatrzmy też na elektronikę użytkową, kiedy szybkość procesorów w GHz przestała się dublować co 1.5 roku wg prawa Moore'a stało się coś innego: znaleziono obejście problemu i procesory przy tej samej szybkości są co raz wydajniejsze i mają co raz więcej rdzeni, więc ostatecznie wzrost się nie zatrzymał pomimo ściany w taktowaniu. No i drugi temat, który wspomniałem: technologię wodorową rozwijają stare dziadki z branży automoto, technologię baterii rozwijają największe mózgi na świecie dla branży elektronicznej, automotive, energetycznej i innych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Technologia wykorzystania wodoru już jest w pełni "sprawna" ale brakuje stacji tankowania. To właściwie taki elektryk ale bez akumulatorów o dużej pojemności.

W "czystych elektrykach" problemem jest czas ładowania. A obecnie w PL także koszt :(

Opublikowano

Wodór będzie technologią przechowywania i transportu energii stosowaną powszechnie, również w energetyce np transport energii z solarów w Afryce. Akumulatory przy tym to dinozaury. 0,5 kg wodoru daje już zasięg pareset kilometrów. Będzie potrzebny wielki przelom w akumulatorach aby to przebić. Stawiam na wodór :8)


Nie wyciągał bym też wniosków z dotychczasowego rozwoju baterii, trend się może zatrzymać lub odwrócić w każdej chwili, litu coraz mniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytalem dosyc dokladnie artykul kolegi kaktusa I generalnie wnioski z artykulu to ze Tesla jest aktualnie mocno przeszacowana bo nawet jak uruchomi nowe planowane fabryki a auta beda sprzedawane jak swieze buleczki to nie jest w stanie do 2o25 nawet zblizyc sie woluminem sprzedazy do wiekszych graczy. Kazdy z was tak naprawde moze miec racje I nie wiadomo, jestesmy w trakcie duzych zmian I nie wiadomo w ktory kierunku to pojdzie ale beda wielcy przegrani oraz wygrani. Gdyby to bylo oczywiste kazdy by kupil akcyze danej firmy I zostal milionerem.


Ja jeszcze tak z innej beczki. Czy ktos jezdzil jeepem grand Cherokee srt lub trackhawk? Salony sprzedaja to teraz w smiesznych cenach bo koniec produkcji I to jest Chyba ostatnia szansa na olbrzymie niedoladowane v8 na rynku zakupowane nowe w suvie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.