Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prawda jest taka, ze nikt do konca nie wie w ktora strone pojdzie motoryzacja. Mnie to dziwi fakt ze nie rozpowszechnilo sie LPG, czy CNG. Sa to duzo czystsze paliwa od takiej ropy czy benzyny, tanie a jednak producenci nigdy nie wypuscili auta z silnikiem tylko na lpg. jest tez wodor oraz wiele uczelni, firm pracuje nad alternatywnymi zrodlami energii dla motoryzacji takze nie wiadomo co sie w przyszlosci przyjmie i to jest wrozenie z fusow.
Opublikowano

§ 15. Wygaśnięcie Umowy Leasingu z powodu zniszczenia lub utraty

Pojazdu

1. Jeżeli po wydaniu Korzystającemu Pojazd uległ całkowitemu zniszczeniu, co

stwierdził ubezpieczyciel, albo został Korzystającemu skradziony lub

przywłaszczony, Umowa Leasingu wygasa.

(...)

4. W przypadku wygaśnięcia Umowy Leasingu z jednej z przyczyn wskazanych

w ust. 1, Finansującemu przysługuje prawo do odszkodowania, od

Korzystającego z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy Leasingu, które

staje się wymagalne w dniu wydania decyzji ubezpieczyciela o wypłacie

Odszkodowania Ubezpieczeniowego lub odmowie wypłaty Odszkodowania

Ubezpieczeniowego. (...)

Tj z umowy leasingowej w BMW, którą właśnie podpisuje na X3 w dieslu :lol:

Z tego co prosiłem o wyjaśnienie tematu, zdarzyła się kradzież samochodu pozostawionego z kluczykami w środku, przez co ubezpieczyciel uznał brak należytej staranności zabezpieczenia pojazdu i odmówił wypłaty, a koszty z w.w. paragrafu zostają wtedy przerzucone na Korzystającego. Taka sama sytuacja może się zdarzyć, kiedy spowodujemy całkowitą szkodę pojazdu pod wpływem środków odurzających.

Opublikowano

4. W przypadku wygaśnięcia Umowy Leasingu z jednej z przyczyn wskazanych

w ust. 1, Finansującemu przysługuje prawo do odszkodowania, od

Korzystającego z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy Leasingu, które

staje się wymagalne w dniu wydania decyzji ubezpieczyciela o wypłacie

Odszkodowania Ubezpieczeniowego lub odmowie wypłaty Odszkodowania

Ubezpieczeniowego. (...)

 

Ale tu przynajmniej jest rozsądny zapis, a nie tak jak w Ałdi ( celowo "ł" :lol: ) 100% kasy za ukradziony samochód w ciągu bodajże tygodnia od tej kradzieży.'

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
§ 15. Wygaśnięcie Umowy Leasingu z powodu zniszczenia lub utraty

Pojazdu

1. Jeżeli po wydaniu Korzystającemu Pojazd uległ całkowitemu zniszczeniu, co

stwierdził ubezpieczyciel, albo został Korzystającemu skradziony lub

przywłaszczony, Umowa Leasingu wygasa.

(...)

4. W przypadku wygaśnięcia Umowy Leasingu z jednej z przyczyn wskazanych

w ust. 1, Finansującemu przysługuje prawo do odszkodowania, od

Korzystającego z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy Leasingu, które

staje się wymagalne w dniu wydania decyzji ubezpieczyciela o wypłacie

Odszkodowania Ubezpieczeniowego lub odmowie wypłaty Odszkodowania

Ubezpieczeniowego. (...)

Tj z umowy leasingowej w BMW, którą właśnie podpisuje na X3 w dieslu :lol:

Z tego co prosiłem o wyjaśnienie tematu, zdarzyła się kradzież samochodu pozostawionego z kluczykami w środku, przez co ubezpieczyciel uznał brak należytej staranności zabezpieczenia pojazdu i odmówił wypłaty, a koszty z w.w. paragrafu zostają wtedy przerzucone na Korzystającego. Taka sama sytuacja może się zdarzyć, kiedy spowodujemy całkowitą szkodę pojazdu pod wpływem środków odurzających.

 


I wszystko się zgadza. Tak było zawsze i wszędzie. Standardowe zapisy, zreszta w każdej polisie ubezpieczeniowej.


Nie mają one jednak nic wspólnego z tym ze należy leasingodawcy oddać pieniądze po utracie auta. Od tego jest AC. A naruszenie warunków polisy lub brak objęcia ochroną konkretnych zdarzeń to już inna bajka.

Opublikowano
§ 15. Wygaśnięcie Umowy Leasingu z powodu zniszczenia lub utraty

Pojazdu

1. Jeżeli po wydaniu Korzystającemu Pojazd uległ całkowitemu zniszczeniu, co

stwierdził ubezpieczyciel, albo został Korzystającemu skradziony lub

przywłaszczony, Umowa Leasingu wygasa.

(...)

4. W przypadku wygaśnięcia Umowy Leasingu z jednej z przyczyn wskazanych

w ust. 1, Finansującemu przysługuje prawo do odszkodowania, od

Korzystającego z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy Leasingu, które

staje się wymagalne w dniu wydania decyzji ubezpieczyciela o wypłacie

Odszkodowania Ubezpieczeniowego lub odmowie wypłaty Odszkodowania

Ubezpieczeniowego. (...)

Tj z umowy leasingowej w BMW, którą właśnie podpisuje na X3 w dieslu :lol:

Z tego co prosiłem o wyjaśnienie tematu, zdarzyła się kradzież samochodu pozostawionego z kluczykami w środku, przez co ubezpieczyciel uznał brak należytej staranności zabezpieczenia pojazdu i odmówił wypłaty, a koszty z w.w. paragrafu zostają wtedy przerzucone na Korzystającego. Taka sama sytuacja może się zdarzyć, kiedy spowodujemy całkowitą szkodę pojazdu pod wpływem środków odurzających.

 

dokładnie o ten zapis mi chodziło

Opublikowano

Zaczęło się na przełomie roku, większość już obiecała podwyżki u siebie do końca stycznia. Oto kolejny :


http://next.gazeta.pl/next/7,151003,25610105,nowy-cennik-ionity-prad-drozszy-niz-benzyna-za-100-km-elektrykiem.html


Niestety pokazuje to iż cała transformacja w układzie flot pojazdow elektryk/tradycyjny w efekcie

będzie jedynie korzyścią ekologiczna(choć i to jest kwestia sporna, zwłaszcza w węglowej Polsce) a nie ekonomiczną. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę ceny pojazdow(szczególnie tych z półki „budżetowej”).


W sumie, biorąc pod uwagę kwoty jakie każdy budżet domowy(czy firmowy) przeznacza na zakup paliw, kwota w skali kraju jest potężna. Wpływy z VAT i akcyzy ogromne. Czy państwu powinno zależeć na tym aby zostały one aż tak zmniejszone ? I nie tylko o Polsce tu mowa. Zresztą..jeśli koncerny energetyczne mogą drenować kieszenie kierowców a przyzwolenie odgórne jest to czemu nie ..

Jasne, to wciąż raczkujący temat i do prawdziwej przemiany daleko ale jak już widać, łatwo nie będzie.

Opublikowano
nie martw się, wymyślą jakiś inny podatek - od pobranych kwh albo coś

 

Nie wątpię ze możesz mieć racje :)


Już teraz w przypadku firmowego pojazdu nie ma możliwości wrzucania w koszty takiego „tankowania”. Tzn teoretycznie jest(podniesiony rachunek za prąd w firmie) ale jest sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem bo prąd dla firm jest o tyle droższy od domowego ze nijak nie może się opłacać ładowanie z jej gniazdka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez to jasne ze na poczatku wszystko ladnie, pieknie zeby zachecic klientow do zmiany nawykow a pozniej dopiernicza podatki. Wystarczy w formie rocznego podatku drogowego od mocy auta, pojemnosci baterii i po temacie. Wystarczy zrobic cos na wzor podatku drogowego w UK http://polemi.co.uk/poradniki/motoryzacja-w-wielkiej-brytanii/stawki-i-oplaty-podatku-drogowego-w-szkocji-anglii-walii-irlandii-polnocnej-3240
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
40D ma sie pojawic od maja. Info od dealera. 45e w cenniku poszlo 20 kilo w dol. Pewnie podobnie bedzie w przypadku miekkiej hybrydy.
Opublikowano
Mam F16 40d już dwa lata przebieg prawie 50k km, jeździłem G05 zarówno M50D jak i 40i dla mnie auto jest świetne ale w benzynie. Do miasta brałbym 45E a poza dużym miastem albo 40i albo 45e jak dla mnie auto jest o wiele bardziej przyjemne niż nawet M50D nie wspominam nawet o 50i bo porównywanie M50D do tego silnika to żart. Szkoda że nie da się zamówić do 50i 125 litrów baku jak można było do MB kiedyś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam F16 40d już dwa lata przebieg prawie 50k km, jeździłem G05 zarówno M50D jak i 40i dla mnie auto jest świetne ale w benzynie. Do miasta brałbym 45E a poza dużym miastem albo 40i albo 45e jak dla mnie auto jest o wiele bardziej przyjemne niż nawet M50D nie wspominam nawet o 50i bo porównywanie M50D do tego silnika to żart. Szkoda że nie da się zamówić do 50i 125 litrów baku jak można było do MB kiedyś.

 

To znaczy, ze to F16 40d ktos Ci za kare wcisnął? Zapłaciłes sporo wiecej niz za 35i żeby odczuwać dyskomfort?

Hybryda z ograniczona pojemnoscia bagaznika i zwiekszona masą!? A jaką to ma przewage nad innymi wersjami silnikowymi? Mniejsze zużycie paliwa przez pierwsze 50km o ile podładujesz baterie w domu warte jest wyrzeczen w kwestii pojemnosci bagażnika i masy a co za tym idzie komfortu i prowadzenia, naprawde?

Opublikowano

Panowie, przez najbliższe 3 lata oficjalnie najlepszym silnikiem jest 30d.

Sytuacja ulegnie zmianie dopiero po zakupie przeze mnie innego modelu i/lub wersji silnikowej.


Niezmiernie sie cieszę iż mogłem Wam powiedzieć jaki motor z wątku(i nie tylko z wątku ale z całej gamy motorów X5) jest tym najlepszym :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po obnizeniu podatku jak ktos nie potrzebuje duzego bagaznika dostajemy za 15k wiecej w stosunku do 40i prawie 400km bardzo podatne na chipowanie w okolice albo I wiecej 500km amto jest cos. Ciekawe wogole jak to 45e jezdzi. Dol na pewno lepszy jak w same benzynie a na gorze 40i daje rade. Moze byc Calkiem przyjemne auto do jazdy pod wzgledem wrazen.
Opublikowano
Po obnizeniu podatku jak ktos nie potrzebuje duzego bagaznika dostajemy za 15k wiecej w stosunku do 40i prawie 400km bardzo podatne na chipowanie w okolice albo I wiecej 500km amto jest cos. Ciekawe wogole jak to 45e jezdzi. Dol na pewno lepszy jak w same benzynie a na gorze 40i daje rade. Moze byc Calkiem przyjemne auto do jazdy pod wzgledem wrazen.

 

Tylko X5 i „nie potrzebuje bagażnika” jakoś dla mnie się wyklucza..ewentualnie z takiego dziwnego równania mi by wyszło X6

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Marek znam osobiscie kilka osob ktore maja x5 czy cayenne I powietrze nimi woza.
Opublikowano
Mam F16 40d już dwa lata przebieg prawie 50k km, jeździłem G05 zarówno M50D jak i 40i dla mnie auto jest świetne ale w benzynie. Do miasta brałbym 45E a poza dużym miastem albo 40i albo 45e jak dla mnie auto jest o wiele bardziej przyjemne niż nawet M50D nie wspominam nawet o 50i bo porównywanie M50D do tego silnika to żart. Szkoda że nie da się zamówić do 50i 125 litrów baku jak można było do MB kiedyś.

 

Cenna opinia tym bardziej od Użytkownika F16 40D :cool2:.


Przez chwile się bałem, ze ktoś oskarży mnie o podwójne konto :mrgreen: .

Opublikowano
Przez chwile się bałem, ze ktoś oskarży mnie o podwójne konto :mrgreen: .

A nie mnie, toż tutaj jedyny jestem co do SUVa bierze kolejny raz benzynę, jakbym się nie mógł na "błędach" uczyć :D

Opublikowano
Przez chwile się bałem, ze ktoś oskarży mnie o podwójne konto :mrgreen: .

A nie mnie, toż tutaj jedyny jestem co do SUVa bierze kolejny raz benzynę, jakbym się nie mógł na "błędach" uczyć :D

 

Jesteś człowiekiem, masz prawo do błędów

Opublikowano

Może teraz technologia poszła mocno w przód , jeździłem X5 F15 w hybrydzie i totalna porażka :duh:

Hotel w Zakopcu do którego jeździmy przez kilka lat gościł BMW Polska z programem N’Joy BMW , można było wziąć każdy model na cały dzień auto na jazdę testowa , szybko zakumplowalwm się z chłopakami z BMW którzy tam pracowali i każdego dnia jeździłem innym autem :wink: kilka lat temu wziąłem właśnie taka hybrydę i na w pełni naładowanych aku przejechałem cale 17km :duh: Co prawda w górach i w zimę ale to i tak marny wynik , do tego dużo mniejszy bagażnik , słaby motor benzynowy z wysokim spalaniem . Ogólnie kicha.

Sasiad ma Cayenne S Hybrid i jak z pare miesięcy po zakupie lądował co noc , zwijał ten kabel itd. Tak od prawie 2 lat dał sobie spokój i nie ładuje praktycznie wogole , żeby przejechać 30km trzeba dosłownie muskać gaz a i tak co jakiś czas włącza się silnik benzynowy.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Marek znam osobiscie kilka osob ktore maja x5 czy cayenne I powietrze nimi woza.

 

Na codzien jasne. Ale czasem potrzebny jest ten bagażnik. Im również .


No chyba ze są dwa suvy w domu to Ok . Tylko ja tego nie widzę

Opublikowano
Może teraz technologia poszła mocno w przód , jeździłem X5 F15 w hybrydzie i totalna porażka :duh:

Hotel w Zakopcu do którego jeździmy przez kilka lat gościł BMW Polska z programem N’Joy BMW , można było wziąć każdy model na cały dzień auto na jazdę testowa , szybko zakumplowalwm się z chłopakami z BMW którzy tam pracowali i każdego dnia jeździłem innym autem :wink: kilka lat temu wziąłem właśnie taka hybrydę i na w pełni naładowanych aku przejechałem cale 17km :duh: Co prawda w górach i w zimę ale to i tak marny wynik , do tego dużo mniejszy bagażnik , słaby motor benzynowy z wysokim spalaniem . Ogólnie kicha.

Sasiad ma Cayenne S Hybrid i jak z pare miesięcy po zakupie lądował co noc , zwijał ten kabel itd. Tak od prawie 2 lat dał sobie spokój i nie ładuje praktycznie wogole , żeby przejechać 30km trzeba dosłownie muskać gaz a i tak co jakiś czas włącza się silnik benzynowy.

 

Stamary ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprzednia hybryda miala 4 cylindry pod maska wiec bylo to slabe, 45e ma benzynowy r6 plus Elektryk I moze byc to ciekawe. P.s. nie rozoatruje hybrydy pod wzgledem kulania sie na pradzie bo to bez sens ale glownie jako boost na niskich obrotach I poprawe dolu w 40i I to moze byc ciekawe.
Opublikowano
Poprzednia hybryda miala 4 cylindry pod maska wiec bylo to slabe, 45e ma benzynowy r6 plus Elektryk I moze byc to ciekawe. P.s. nie rozoatruje hybrydy pod wzgledem kulania sie na pradzie bo to bez sens ale glownie jako boost na niskich obrotach I poprawe dolu w 40i I to moze byc ciekawe.

 

Może być ...tylko po co ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jestem po prostu ciekawy jak jezdzi 400KM w x5 w cenie na dzien dzisiejszy niewiele wiekszej od sporo slabszych silnikow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.