Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wybiorą opcje eko - Power Kitty :)

Każdy dachowiec w barwach m performance

Opublikowano
A swoją drogą, te normy nie dotyczą przypadkiem wyłącznie produktu seryjnego ? Przecież nic nie wbija się do dowodu i nigdzie tego nie zgłasza - taki tuning nie wpływa na to jaka jest emisja w danym pojeździe producenta
  • Moderatorzy
Opublikowano

Naprawdę myślisz ze BMW wypuszczając taki produkt który ingeruje w osiągi nie musi tego nigdzie zgłaszać ? :)

W Niemczech zmianę mocy masz wbijana do Briefu, kiedyś miałem dawno temu Seata Ibizę z chipem z niemieckiej firmy i poza tym że moc była zmieniona w papierach to jeszcze była cała książka z danymi do TUV.

Opublikowano
Myśle ze nie musi. Bierze się pod uwagę wyłącznie dane fabryczne. Z pewnością nie uwzględnia się późniejszych indywidualnych modyfikacji. Na pewno nie do emisji. To już jest w gestii użytkownika a nie producenta. Na rynku są setki tunerów, marka nie może brać pod uwagę tego ze ktos podda pojazd modyfikacji, gdziekolwiek by to nie nastąpiło. A ze oni wyprodukowali Power kit ? W fabryce go nie instalują. Aso i jego serwis to handlowcy i bynajmniej nie pracownicy grupy Bmw- nie jest to ich fabryka.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bzdury totalne, zweryfikuj swoje informacje.

To co piszesz ma miejsce kiedy robisz program u jakiegoś podwykonawcy za co pewnie niedługo też się wezmą :wink:

Opublikowano

Dlaczego twierdzisz ze bzdury ? Sam nie jesteś pewien a jedynie coś zakładasz. Ja na logikę zakładam coś przeciwnego. Teoretycznie zaden z nas nie ma racji dopóki info nie będzie zweryfikowane..


Od lat jednak koncerny „produkują” zestawy zwiększające moc( Bmw , Volvo a nawet krotko robił to Hyundai ;) . W info o emisji jakie produkuje gama modelowa zawsze masz dane fabryczne. Po sprzedaży pojazdu przez koncern nie ma już mowy o tym aby wstecznie zmieniać dane. Ważna jest to co zostało wyprodukowane a nie to co później będzie miało miejsce, prywatnie dokonane przez użytkownika końcowego.


Mało tego. Wciąż masz w ofercie do 40i w 5-kach i 4-kach bodajże, zestaw Power and sound do tego silnika.

Gdyby było tak jak twierdzisz, sytuacja nie mogłaby mieć miejsca .

Opublikowano (edytowane)

Samochód jest dopuszczony do ruchu na podstawie homologacji, w której producent podaje parametry samochodu spełniające obowiązujące przepisy. Każdą późniejszą zmianę parametrów samochodu powinieneś teoretycznie zgłosić, zmiana powinna być zweryfikowana pod względem obowiązujących przepisów i wskutek tego auto dopuszczone do ruchu.


Dokonywanie przeróbek samochodu, wskutek których nie spełnia on obowiązujących przepisów jest nielegalne. Żaden producent nie przyłoży do tego ręki, bo miałby aferę na poziomie diesel gate.


Jeśli Volvo sprzedawało jakiś power box, to na pewno był on homologowany i po przeróbce auto spełniało przepisy.


Mi dealer BMW odmówił zdjęcia blokady prędkości do 209 km/h, właśnie z tych powodów.

Edytowane przez Miki.
Opublikowano (edytowane)
Nastepnie obenrzyj filmy ktore wkleilem co robi Tesla z najmocniejszymi praktycznie autami na rynku zdolnymi przewiezc wiecej niz 2 osoby, nastepnie Zajrzyj w konfiguratory poczytaj newsy o lambo, Ferrari, Porsche I zobacz co jest w najmocniejszych wesjach I pozniej napisz dlaczego Hybryda bomchyba nie dla oszczednosci. Juz ci kiedys odpowiadalem ze 28i to byl silnik starej generacji, 30i oraz 40i to jest b48 pray b58 silniki Nowak generacji. Odnosnie forum Amerykanskich to osoby ktore posiadaja 40i chwala go I czesto pisza ze jest podobny do v8 co jest guzik prawda bo v8 to jest niemal 200KM roznicy wiecej a to zupelnie inna liga jest. Osoby ktore zdecydowaly sie na v8 pizza ze te silniki nie Maja do siebie zadnego porownania pod kazdym wzgledem I Dzieli I je przepasc.

 

Co wnoszą wywody nt aut elektrycznych do porównania 30d vs 40i ? Napęd elektryczny jest genialny w swej prostocie a jego parametry dynamiczne biją na głowę skomplikowaną maszynerię napędzaną benzyną czy ropą - jest ona przy nim archaiczna. Ale to ma się nijak do naszego porównania.


Problemem elektryków są baterie, ich pojemność, masa i trwałość. W naszych warunkach dochodzi jeszcze sieć ładowania - jeśli byłaby ona wystarczająco gęsta i można by auto ładować gdziekolwiek się go nie postawi, to pewnie czas nie byłby taki problematyczny, przy wystarczającym zasięgu, oczywiście. Co nam po genialnym w swej prostocie silniku elektrycznym, skoro jest problem z zasileniem go.


Tesla, btw., to ogólnie słaby samochód w porównaniu do odpowiednich samochodów premium z Niemiec.


Porównania z rynku amerykańskiego dotyczyły 40i vs 50i (bez "M"), czyli 340 KM vs 450KM - różnica 110 KM.

Edytowane przez Miki.
Opublikowano

Poniższy wykres zamyka dyskusję nt diesla w USA. Na wykresie nie ma oczywiście silników benzynowych, bo przy sprzedaży 17 mln aut rocznie w tym kraju pozostałe słupki byłyby niewidoczne. Sprzedaż diesli w SUVach jest marginalna. SUVy to sprzedaż to ok 8 mln, a SUVy z silnikiem diesla (jak widać z wykresu) pewnie 0,015 mln, czyli 2 promile. AMEN.


W Ameryce nie wolno szybko jeździć, dziwię się zatem ,że nie wybierają silników "dynamicznych przy spokojnej jeździe". Głupki straszne :duh: :lol:



5cc0c0cfa290d8fcmed.jpg


b2a15f46d527f121med.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tak Miki i wzorujac sie na Amerykanach warto kupic jeszcze muscle cara zamiast Porsche, tolerowac słabe materiały wykonczeniowe i zbyt komfortowe, słabo prowadzace sie zawieszenia. Dajmy spokoj z patrzeniem co oni robia za oceanem z motoryzacja bo mam wrazenie, ze ich dziwne gusta sa bardziej smieszne niz warte nasladowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt sie nie pokusił o komentarz do braku wersji X5 30i, dlaczego? Przeciez na papierze osiagi byłyby lepsze niz w X5 25d...
Opublikowano
Tak, tak Miki i wzorujac sie na Amerykanach warto kupic jeszcze muscle cara zamiast Porsche, tolerowac słabe materiały wykonczeniowe i zbyt komfortowe, słabo prowadzace sie zawieszenia. Dajmy spokoj z patrzeniem co oni robia za oceanem z motoryzacja bo mam wrazenie, ze ich dziwne gusta sa bardziej smieszne niz warte nasladowania.

 

Przecież nikt tu nie bierze za wzór gustów Amerykanów. Nie mieszaj różnych kwestii. Udowadniam tezę ,że popularność diesli w Europie wynika tylko i wyłącznie z ekonomii, a zachwyt kolegów dieslowców wynika z zsubiektywizowanego ich odbioru.

Opublikowano
Nikt sie nie pokusił o komentarz do braku wersji X5 30i, dlaczego? Przeciez na papierze osiagi byłyby lepsze niz w X5 25d...

 

bo 30i ma za słaby dół, co nie dowodzi ,że 40i ma za słaby dół. Podobnie jak użycie argumentu typu: czemu silnik z motocykla Yamaha 1000 cc nie jest montowany w X5, miałoby cokolwiek mówić o 40i.

Opublikowano
Tesla, btw., to ogólnie słaby samochód w porównaniu do odpowiednich samochodów premium z Niemiec.

Chyba źle to nazwałeś. Tesla jako samochód to klasa aut dla ludu, do BMW się nie umywa... jakością wnętrza. Jeśli jednak patrzysz na parametry techniczne Tesli, to cała branża motoryzacyjna jest 10 lat do tyłu za Teslą i nawet nie mają wizji na dogonienie, mając większe finanse i laboratoria, bo te firmy jak BMW mentalnie są typowo XX-wieczne. Fajnym przykładem jest E-tron i Taycan - nowiutkie auta, które będąc szczytem niemieckiej technologii mają ok 300km zasięgu, podczas gdy większość Tesli ma 500km. Dyskusja przy tym o 30d vs 40i wygląda jak dyskusja o wyborze auta zabytkowego :D

Opublikowano
Tesla, btw., to ogólnie słaby samochód w porównaniu do odpowiednich samochodów premium z Niemiec.

Chyba źle to nazwałeś. Tesla jako samochód to klasa aut dla ludu, do BMW się nie umywa... jakością wnętrza. Jeśli jednak patrzysz na parametry techniczne Tesli, to cała branża motoryzacyjna jest 10 lat do tyłu za Teslą i nawet nie mają wizji na dogonienie, mając większe finanse i laboratoria, bo te firmy jak BMW mentalnie są typowo XX-wieczne. Fajnym przykładem jest E-tron i Taycan - nowiutkie auta, które będąc szczytem niemieckiej technologii mają ok 300km zasięgu, podczas gdy większość Tesli ma 500km. Dyskusja przy tym o 30d vs 40i wygląda jak dyskusja o wyborze auta zabytkowego :D

 

Napęd Tesla ma pewnie lepszy, ale cała reszta jest słaba: prowadzenie, komfort zawieszenia, jakość/trwałość wykończenia, wyciszenie, tragiczna awaryjność. Myślę ,że Niemcy szybciej nadrobią zaległości dotyczące napędu niż Tesla wszystkie pozostałe. Na razie głupie manetki kupują do Mercedesa, bo sami nie umieją zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1555826


Kilku uzytkownikow mialo ten sam dylemat w x3 m40i vs 30d. Czesc z nich wnioski podobne po testach 30d vs 40i jeden po drugim. 40i szybkie na papierze, swietnie brzmiace natomiast w bezposredniom porownaniu podczas codziennej jazdy na publicznych szczegolnie miejskich drogach diesel poprzez wyzszy moment dostepny nizej odcxuwalnje szybszy pomimo ze m40i w x3 ma wiecej mocy niz 40i w x5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miki ja piszze omjablkach a ty odpowiadasz o gruszkach. Zadalem ci tez konkretne pytanie na ktore nie odpowiedziales wiec zadam jeszcze raz. Dlaczego porsche, lambo, Ferrari w swoich topowych wersjach wstawia lub pracuje nad wstawieniem hybrydy? Film z Tesla mial pokazac slabe doly nawet w topowych najsxybsxych v8 na rynku. Przeciez te v8 ktore sie scigaly z Tesla mial wiecej od niej mocy a i tak Tesla odchodzila a benzyna dopiero doganiala ja przy bardzo wysokich predkosciach.


Dla Funow matematyki polecam przeanalizowac wykresy mocy wstawione przez lamera. Widac czarno na bialym ze do 4000 obrotow 30d jest mocniejszy od 40i. Szkoda ze w aucie nie moze my zmierzyc ile procent jazdy mamy obroty podwyzej 4 tysiecy bo nawet w trybie sport jest to nieco ponad 2 tysiace w benzynie podczas jednostajnej jazdy. Niech kazdy uzytkownik auta jezdzac zwroci uwage na obroty I jak czesto przekracza magiczna granice 4 tysiecy, bo No u mniemjest to przewaznie podczas bardzo szybciej jazdy autostrada lub podczas dluzszego wyprzedzania kilku aut z,kick downem. Podczas normalnejmjazdy po miescie wskazowka Ledford przekracza 3 tysiace. Oczywiscie pisze o benzynie.

Opublikowano
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1555826


Kilku uzytkownikow mialo ten sam dylemat w x3 m40i vs 30d. Czesc z nich wnioski podobne po testach 30d vs 40i jeden po drugim. 40i szybkie na papierze, swietnie brzmiace natomiast w bezposredniom porownaniu podczas codziennej jazdy na publicznych szczegolnie miejskich drogach diesel poprzez wyzszy moment dostepny nizej odcxuwalnje szybszy pomimo ze m40i w x3 ma wiecej mocy niz 40i w x5.

 

Opinie są różne. Argumenty takie jak u nas: spalanie, dynamika przy spokojnej jeździe, komuś M zawieszenie w M40i za twarde. 40i niby się podoba ale wybierają 30d. Wszystkie opinie z rynku europejskiego, gdzie paliwo jest droższe niż u nas, a X3 kupują ludzie troszkę jednak mniej zamożni niż ci, którzy kupują X5.


Dla mnie wybory wynikają z kosztów paliwa a reszta argumentów to przekonywanie samych siebie i innych co do słuszności wyboru. Dynamika przy spokojnej jeździe najważniejsza :duh: To ,że przy szybkiej słaba to już nie problem, to ,że cięższy silnik i przy ostrej jeździe przód wyjeżdża z zakrętu to nie problem, to ,że klekot to nie problem, to ,że się wolno rozgrzewa to nie problem, to ,że drży kierownica, podłokietniki i pedały to nie problem. "W sumie jeżdżę głównie w korku więc dynamika 30d mi bardziej odpowiada" :lol: Na tej zasadzie to dynamika sinika w ogóle nie ma znaczenia.


X3 M40i zapewne fruwa w każdym zakresie obrotów. Mają w salonie X4 M40i, przejadę się nim i napiszę, bo opowieści jaki to on mało dynamiczny mnie po prostu śmieszą.

Opublikowano

słonik40. Gdzie ja napisałem ,że 40i dołem ciągnie lepiej niż 30d? Nie na pisałem bo tak nie jest, podobnie Lambo, Ferrari - którym jeździłem i dołu tam po prostu nie ma.


Twierdzę ,że 40i w X5 ma wystarczającą dynamikę dołu, a w pozostałych kategoriach oceny dynamiki bije 30d na głowę.


EDIT. Dalej mam powtarzać ,że dyskusja 40i vs 30d to nie dyskusja o elektrykach, że obroty w dieslu to nie obroty w benzynie (bo zakres pracy i przekładnia główna), itd. Powtarzamy się n-ty raz.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tylko że takie 40i może jeszcze szybciej przyspieszyć, jeśli jest taka potrzeba, a 30d już nie bo osiągnął granicę swoich możliwości. I rzeczywiscie przy 4000 obr diesel i benzyna i diesel maja podobną moc.

Co ciekawe, jeżdżę 30d w E93 330d (moc po chipie 270KM) Oraz C43 AMG moc 367KM. Jak kupowalem nie bylo jeszcze M340i.

Wnioski, rzeczywiście w jezdzie z potokiem aut, przy nuskich obrotach, takue 30d okazuje się zaskakujące sprawne.

Ale jeśli trzeba to takie c43 to inna liga. W 30d, jakby zgasł silnik.

Co do spalania 330d vs c43.

Diesel 9,3l po dystansie 200tys km, c43 12,4 po 30tys km. Spalanie liczone, nie z komputera.

Opublikowano

Tak wiec reasumujac najlepszym silnikiem w g05 jest M50d - :idea: oferuje dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu.

Każdy inny wybór silnika wiąże się z jakimś kompromisem , łącznie z M50i.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Tak wiec reasumujac najlepszym silnikiem w g05 jest M50d - :idea: oferuje dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu.

Każdy inny wybór silnika wiąże się z jakimś kompromisem , łącznie z M50i.

 

To jest twoje podsumowanie. Moje jest inne: M50d ma się do M50i, jak 30d do 40i :mrgreen:

Opublikowano

W M50d nie ma żadnych deficytów - ma mocny dół , mocna górę , dobre osiągi , mało pali , jest cichy , nie wibruje .

Czy to wszystko RAZEM można przypisać do jakiegokolwiek innego silnika w G05 :?: Niestety nie :nienie: :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miki no na pewno w szwajcarii, uk to panuje bieda I ludzi nie stac ani na paliwo ani na x5. No I tak wlasnie jest jak ludzie pisza, ze na codzien jezdzisz normalnie, raczej spokojnie szczegolnie w suvie i wtedy masz wiecej mocy funu szybciej dostepnej w 30d. Na zachodzie, zre#ta w stanch tez ograniczenia predkosci oprocz autobahn w niemczech sa duze ogranicznia predkosci a kary drakonskie wiec za bardzo nie ma gdzie wykorzystac mocy m40i wiec skoro 30d przy normalnej, spokojnej jedzie jest odcxuwalnje szybsze to po co kupowac m40i jak nie ma gdzie wykorzystac jego potencjalu?


I tak jak zadkomzgadzam sie ze slawomirem to uwazam ze niemcy przespali oststnia decade w motoryzacji. Odgrzewaja tylko state kotlety pod plassczykiem nowych modeli dodajac za kazdym razem kilka konikow. Turbiny, naped na 4 kola Subaru juz mialo kilka dekad temu, japonczycy stosuja hybrydy kilkanascie lat, jak Tesla skopala im Tylek to zacxynaja kopiowac rozwiazania z dalekiego wschodu no ale jakosc Wykonawca I caloksstalt to Akurst Maja dobra.


Rufio I wszystko sie Zgadza c43 amg jezdzilem I jego lekkosc oraz przyspieszenie, prowadzenie az sie prosimzeby go cisnac, , czegos juz o x5 powiedziec nie mozna bomjest duzy, ciezki, rodzinny. Amg w duzo lzejszym, nizszym i mniejssym aucie ma takimsam silnik I wiecej mocy co x5 40i I jezdzilem naprawde wspaniale. Zreszta prawie go kupilem

Opublikowano
W M50d nie ma żadnych deficytów - ma mocny dół , mocna górę , dobre osiągi , mało pali , jest cichy , nie wibruje .

Czy to wszystko RAZEM można przypisać do jakiegokolwiek innego silnika w G05 :?: Niestety nie :nienie: :mrgreen:

 

Myślałem ,że wrzuciłeś to dla żartu. Tak żarcik - kosmonaucik :norty:


Oczywiście masz rację z tą mocną górą w M50d, tylko jak w tym kontekście opisać górę M50i czy M Power? Szukam właściwego słowa.... wulkan, eksplozja, armagedon, też za słabo. To nie wiem.


Czy cichy przy M50i, przy spokojnej jeździe? Trzeba by sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.