Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z kolegów porównywał te silniki bezpośrednio? Różnica w cenie żadna natomiast w osiągach sekunda na korzyść benzyny. Przynajmniej według tabel benzyna sekundę szybsza i bardzo blisko z 50d. Jak wyglada różnica w spalaniu w realnym użytkowaniu w przypadku x5. Aktualnie posiadam 530i xdrive i spalanie jak dla mnie bardzo satysfakcjonujące jest. Brakuje natomiast mocy szczególnie przy prędkościach autostradowych. X5 ma dynamikę kiosku i żeby się nie okazało ze jest jeszcze gorzej jak w 530ix. Czy ktoś ma porównaniu No 530i oraz x5 z 3 litrami pod maska? Jak to jeździ w realu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ja to dobrze czytam ze 30d to muł nawet w porównaniu z 530i a 530i jezdzi tak samo jak x5 40i? Gdzie te 90km więcej? Wiadomo ze x5 to kloc ale miałem nadzieje ze inwestujac w 3 litry poczuje jakaś różnice,na korzyść 6 cylindrów. Według tej strony nawet m50d nie odstaje znacząco od 530i. W takim razie jaki silnik byście wybrali do x5 aby dał banana na twarzy i aby poczuć różnice in plus w porównaniu z 530. M 50i oraz d raczej za drogie dla mnie. Problemem jest to ze raczej x5 40i na jazdę próbna zapewne nie znajdę.
Opublikowano
Według tej strony nawet m50d nie odstaje znacząco od 530i.

 

Niech Cię nie ponosi :nienie:


G30 to auto, które waży +- 1600kg, a x5 już ponad 2 tony, do tego opory powietrza sporo większe. Różnicę na pewno poczujesz w momencie obrotowym, kulturze pracy no i w spalaniu :norty:


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Różnicę na pewno poczujesz w momencie obrotowym, kulturze pracy no i w spalaniu :norty:

Gdyby w Polsce ktokolwiek zwracał uwagę na kulturę pracy silnika, to by diesle były tylko w traktorach i ciężarówkach, tak jak zostały do tego zaprojektowane ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy ja to dobrze czytam ze 30d to muł nawet w porównaniu z 530i a 530i jezdzi tak samo jak x5 40i? Gdzie te 90km więcej? Wiadomo ze x5 to kloc ale miałem nadzieje ze inwestujac w 3 litry poczuje jakaś różnice,na korzyść 6 cylindrów. Według tej strony nawet m50d nie odstaje znacząco od 530i. W takim razie jaki silnik byście wybrali do x5 aby dał banana na twarzy i aby poczuć różnice in plus w porównaniu z 530. M 50i oraz d raczej za drogie dla mnie. Problemem jest to ze raczej x5 40i na jazdę próbna zapewne nie znajdę.

 

Niestety wady SUV-a. Masa i aerodynamika zabija osiągi.

Opublikowano
W pewnym uproszczeniu oczywiście, ale można chyba założyć, że 530i i x5 40i będą miały zblizóne osiągi. Oczywiście spalanie w x5 będzie min 2-3 litry wyższe. X5 to nie jest raczej auto stworzone do jeżdżenia ze stałą prędkością 200 km/h - nie chodzi o to, że nie da rady, albo robi to żle - ale spalanie będzie wysokie w każdym silniku w takim aucie (oczywiście w 30d niższe niż w 40i)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja 90% SUVów widzę w mieście, na obwodnicach i drogach szybkiego ruchu same Skody, Golfy i Kie w kombi.
Opublikowano
Czy ktoś z kolegów porównywał te silniki bezpośrednio? Różnica w cenie żadna natomiast w osiągach sekunda na korzyść benzyny. Przynajmniej według tabel benzyna sekundę szybsza i bardzo blisko z 50d. Jak wyglada różnica w spalaniu w realnym użytkowaniu w przypadku x5. Aktualnie posiadam 530i xdrive i spalanie jak dla mnie bardzo satysfakcjonujące jest. Brakuje natomiast mocy szczególnie przy prędkościach autostradowych. X5 ma dynamikę kiosku i żeby się nie okazało ze jest jeszcze gorzej jak w 530ix. Czy ktoś ma porównaniu No 530i oraz x5 z 3 litrami pod maska? Jak to jeździ w realu?

 

Posiadam 40i i ponad 20.000km już za sobą:


- super kultura pracy, dźwięk

- osiągi - dla jednej osoby 5,5s do 100km/h to mega wolno, dla innej mega szybko - sam musisz ocenić jaki poziom jest optymalny dla Ciebie

- dla mnie samochód jak na swoją masę i wspomnianą tu przez kogoś opływowość cegły zapewnia bardzo dobre osiągi. Wciąż jestem pod wrażeniem jak startuje od 0 i ciągnie bardzo mocno i bezproblemowo do prędkości powyżej 200km/h. Jest przy tym super wyciszony. Czuć, ze max moment jest od 1400 do 5200 obr. Podkreślam jednak ponownie - dla mnie, bo zaraz odezwie się ktoś z GLE AMG 63, że to autko nie jedzie ;).

- samochód całkowicie zmienia swoje oblicza w zależności od trybu jazdy :cool2: . Nie spodziwałem się aż takiej ostrości i reakcji na gaz w Sport/Sport plus :cool2: .

- spalanie - aż się boję coś napisać, aby nie być spalonym na stosie ;). Średnią na ten moment od odbioru samochodu mam 12,2. Przy jeździe autostradowej 140-150 km/h jest to około 11-12l, przy 160-170 około 13-13,5l, jadąc 130-140 w Austrii, etc. jest to około 10,5-11l. Miasto - 12-16, ciągły korek pewnie i więcej. Trasa poza miastem - 9-10.


W przypadku pytań - służę pomocą. Jeśli jesteś z okolic Wrocławia to możemy zrobić jakiś spot.


Jeździłem 530i i wydaje mi się, że 40i jest zdecydowanie ostrzejsze i ciagnie mocniej od samego dołu (dźwięk to inna kwestia). Osiągi są już bardziej zbliżone do 430i coupe - miałem okazję porównywać autko koło autka - ze startu 40i z przodu, przy prędkościach 80-200 podobnie ale też ze wskazaniem na 40i, które było z przodu. Trzeba jednak pamiętać, że to duży SUV i nie oszukasz fizyki - ten silnik lepiej jeździ w M2... ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie mialo byc m2 za 2 lata, ale niespodziewanie blizniaki w drodze i chyba bedzie musialo byc x5 :D :D Niestety nie jestem z Okolic Wroclawia. z 30i jestem srednio zadowolony. Nie jest zle ale szalu nie ma i obawiam sie troszke tego x5, ze wydam kupe kasy i bede ciagle nie do konca zadowolony. 50i to niestety nie moje progi. 30D niby bylby optymalny ale jakby kiedy przyszlo jezdzic temu silnikowi po miescie na bardzo krotkich odcinkach to obawiam sie ze go zajezdze. Na forum mobile.de jeden gosciu pisal ze tak zajezdzil 3 silniki 30d w nowych autach.
Opublikowano

Też długo wahałem się nad wyborem spośród tych dwóch silników.

Jeździłem także dosyć długo 530i w xdrive kombi - przez moment rozważałem, dopóki nie pojawiła się oficjalnie G05, miałem użyczone na parę dni.


Moim zdaniem G05 w 30d jeździ odczuwalnie lepiej niż 530i w kombi. Zupełnie inna elastyczność, inny moment obrotowy. W 530i jest ok, ale "d..." nie urywa - może sprint spod świateł by wybrało, ale G05 30d bije je na głowę w "depnięciu". Moment obrotowy robi swoje. Jechałem takżę 540i w sedanie, ale tylko raz, owszem robi wrażenie, ale też przy b. dużych prędkościach - przy starcie miejskim, przyspieszaniu w zwykłym ruchu uważam że jest porównywalnie z G05 30d. A to jednak inna masa...

Wsześniej, przez kilka lat miałem F30 328i w xdrive - moim zdaniem g05 w 30d ma odczuwalnie lepsze osiągi (a i lepiej brzmi, bo 328i chodził jak kosiarka, a palił jak smok).


Zdaniem 2 zaprzyjaźnionych sprzedawców w BMW (oni testowali na Slovakia Ringu, ja niestety 40i w X5 nie jechałem) G05 w 40i jeździ owszem bardzo fajnie i bardzo ładnie brzmi, ale 30d lepiej nadaje się do G05 i ma lepszą "zrywność" na codzień. Przy bardzo wysokich prędkościach (pow 200) lepiej sobie radzi 40i.

Średnie realne spalanie w 40i, jeżeli nie jeździ się tylko w trasach potrafi oscylować w granicach 17-18 l/100. Tak twierdzili zgodnie sprzedawcy z BMW i tak też wynika z wypowiedzi użytkowników na amerykańskim forum (bimmerpost.com).

Co prawda oczywiście przy cenie G05 raczej nas stać na tankowanie - ale już częstotliwość tankowania bywa irytująca...


Co do dźwięku - zamówiłem do 30d wydech sportowy M i brzmi jak dobra benzyna (polecam brytyjskie testy na Youtube - np. CarWow albo Which? - mówią, że brzmi wręcz jak V8, ale aż tak to bym się nie rozpędzał;)). Nie, nie leci tylko z głośników - na Youtubie słychać jak przejeżdzają obok i to takie komentują. Tam zresztą też wskazują, że 30d to najbardziej optymalny wybór...


Reasumując - ja, po bardzo długich analizach i rozmyślaniach przed snem;) wybrałem 30d. Zdecydowanie nie żałuję - osiągi są bardziej niż zadowalające, a możliwości zrobienia 900 km na 1 baku i to przy autostradowych prędkościach dawno nie miałem.

Opublikowano
słonik czy rozważałeś też może silnik 45e. Ma on swoje wady oczywiście, ale może jest to rozsądny kompromis w Twojej sytuacji. Nie ma diesla, a hybryda po mieście sprawdza się nieźle na krótkich dystansach. Może nawet udawałoby się spore odcinki robić na silniku elektrycznyum tylko
  • Moderatorzy
Opublikowano


Moim zdaniem G05 w 30d jeździ odczuwalnie lepiej niż 530i w kombi. Zupełnie inna elastyczność, inny moment obrotowy. W 530i jest ok, ale "d..." nie urywa - może sprint spod świateł by wybrało, ale G05 30d bije je na głowę w "depnięciu". Moment obrotowy robi swoje.

 

Pomiar dupohamownią nie jest miarodajny.

Przesiadłem się z 3 litrowego diesla 260 KM na benzynę 367KM. Samochody zwykle nie SUV-y

Dupohamowania mówi, że 3 litrowa benzyna szału nie robi, tak jak wskazują wyniki mocy.

Ale pomiary mówią co innego, benzyna gra w innej (wyższej) lidze

Opublikowano
T....................

Średnie realne spalanie w 40i, jeżeli nie jeździ się tylko w trasach potrafi oscylować w granicach 17-18 l/100. Tak twierdzili zgodnie sprzedawcy z BMW i tak też wynika z wypowiedzi użytkowników na amerykańskim forum (bimmerpost.com).

Co prawda oczywiście przy cenie G05 raczej nas stać na tankowanie - ale już częstotliwość tankowania bywa irytująca...

...

 

To fikcja - być może w X7 są to takie poziomy. W X5 żeby osiągnąć taki poziom musiałoby to być 100% jazdy w korku (ewentualnie non stop 180-200+ na autostradzie) albo upalanie samochodu na jazdach testowych.


Piszę to jako użytkownik tego silnika ;).

Opublikowano


Moim zdaniem G05 w 30d jeździ odczuwalnie lepiej niż 530i w kombi. Zupełnie inna elastyczność, inny moment obrotowy. W 530i jest ok, ale "d..." nie urywa - może sprint spod świateł by wybrało, ale G05 30d bije je na głowę w "depnięciu". Moment obrotowy robi swoje.

 

Pomiar dupohamownią nie jest miarodajny.

Przesiadłem się z 3 litrowego diesla 260 KM na benzynę 367KM. Samochody zwykle nie SUV-y

Dupohamowania mówi, że 3 litrowa benzyna szału nie robi, tak jak wskazują wyniki mocy.

Ale pomiary mówią co innego, benzyna gra w innej (wyższej) lidze

 


Może i niemiarodajny, ale bardziej interesuje mnie to co odczuwam, niż to co widzę na wykresie:) nie jestem "wkręcony" w temat, bardziej interesuje mnie zwykła użyteczność aut. Nie ścigam się, nie robię czasówek - bardziej interesuje mnie przyjemność z jazdy, stąd w takich kategoriach to opisywałem.


Co do spalania - tak jak wspominałem - opieram się jedynie na twierdzeniach 2 sprzedawców oraz wypowiedziach z forum - nota bene niezły tam rozstrzał (od np 11mpg do np 26,4 mpg), więc pewnie sporo zależy od charakteru kierowcy i okolic, po których jeździ.

Opublikowano
Wlasnie mialo byc m2 za 2 lata, ale niespodziewanie blizniaki w drodze i chyba bedzie musialo byc x5 :D :D Niestety nie jestem z Okolic Wroclawia. z 30i jestem srednio zadowolony. Nie jest zle ale szalu nie ma i obawiam sie troszke tego x5, ze wydam kupe kasy i bede ciagle nie do konca zadowolony. 50i to niestety nie moje progi. 30D niby bylby optymalny ale jakby kiedy przyszlo jezdzic temu silnikowi po miescie na bardzo krotkich odcinkach to obawiam sie ze go zajezdze. Na forum mobile.de jeden gosciu pisal ze tak zajezdzil 3 silniki 30d w nowych autach.

 

Moje bliźniaki bardzo zadowolone z X5 :mrgreen: :mrgreen: .


Odnośnie silnika - przejedź się 30d (w kazdym salonie stoi X5 z tym silnikiem) i 40i w X7 (powinny być w salonach), ewentualnie 6GT, etc. - będziesz miał jakieś porównanie. Co nie wybierzesz to i tak R6, więc :cool2: .

Opublikowano
Wlasnie mialo byc m2 za 2 lata, ale niespodziewanie blizniaki w drodze i chyba bedzie musialo byc x5 :D :D Niestety nie jestem z Okolic Wroclawia. z 30i jestem srednio zadowolony. Nie jest zle ale szalu nie ma i obawiam sie troszke tego x5, ze wydam kupe kasy i bede ciagle nie do konca zadowolony. 50i to niestety nie moje progi. 30D niby bylby optymalny ale jakby kiedy przyszlo jezdzic temu silnikowi po miescie na bardzo krotkich odcinkach to obawiam sie ze go zajezdze. Na forum mobile.de jeden gosciu pisal ze tak zajezdzil 3 silniki 30d w nowych autach.

 

Ale ty chyba nie porównujesz silnika benzynowego 2.0 w lżejszym aucie do 3.0 w odpowiednio cięższym? 2.0 252 KM dołem nie ciągnie i trzeba zaczekać na przyspieszenie a najlepiej od razu przełączać skrzynię na sport. 40i czy 30d nie wymaga takich zabiegów - ciągnie od samego dołu płynnie i zdecydowanie. Zupełnie inna kultura i charakterystyka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@miki porównuje to co mam z tym co ewentualnie będę chciał zakupić. Według strony która podał rufio 30d jest wyraźnie wolniejszy od 530xi co jest logiczne bo kg/ masa jest dużo,lepszy w 530i. Już teraz brakuje mi mocy szczególnie na autostradzie jak mi jakaś skodzinka lub focus siedzi na dupie i nie chciał bym tej sytuacji pogorszyć.

@ryb 45e odpada dopoki barany z BMW nie naucza się robić porządnej hybrydy. Problemem jest bateria zajmująca duża cześć bagażnika, jakby nie można było zaprojektować baterii w podłodze obniżając jednocześnie środek ciężkości i poprawiając prowadzenie.


@do kogoś tam jeszcze. Jeszcze nie podjąłem decyzji odnośnie kupna, na razie sonduje temat pod względem praktycznym, funu oraz finansowym także myśle ze jeszcze za wcześnie na konkretne rozmowy z dealerem szczególnie ze jest sporo x5 na stocku oraz bardzo krótki okres oczekiwania. Najwyraźniej auta w BMW w tym roku nie schodzą tak dobrze pewnie z względu na zmiany w podatkach wiec potencjalnie pod koniec roku będą mieli dosyć silna presję na sprzedaż a co za tym idzie mozliwosc negocjacji paru złotych.

Opublikowano
. Najwyraźniej auta w BMW w tym roku nie schodzą tak dobrze pewnie z względu na zmiany w podatkach wiec potencjalnie pod koniec roku będą mieli dosyć silna presję na sprzedaż a co za tym idzie mozliwosc negocjacji paru złotych.

 


Pewnie dlatego promka na leasing 100% i wersję m-coś tam, gdzi ejest tańszy mpakiet i pakiet serwisowy w cenie

Opublikowano

Jeśli to ma być typowo rodzinne rodzinne auto to stawiałbym na diesla. Ten w 30d to wyjątkowo udana i sprawdzona konstrukcja. Bdury ktoś pisze o szybkim wykończeniu na krótkich odcinkach , wystarczy raz dodatkowo pomiędzy przeglądami wymieniac olej.

Wykończy to benzyna użytkownika :D w takich warunkach ( wokół komina i miasto ) spali dużo więcej .

Koledzy którzy maja dużo lepsze wyniki spalania w benzynach jeżdżą ( tak jak z reszta pisali ) w zupełnie innych warunkach

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
jaki procent przebiegu robisz w trasie (i jakimi drogami) a jaki w mieście ? Ile kkm rocznie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez pierwsze 3 lata bedzie 98% trasa, 2% miasto, Pozostale 3 dokladnie odwrotnie.
Opublikowano
Przez pierwsze 3 lata bedzie 98% trasa, 2% miasto, Pozostale 3 dokladnie odwrotnie.

 

A nie najlepszy będzie po prostu mocniejszy sedan? Plany za 3 lata możesz zmienić. Najważniejsze dobrać samochód do potrzeb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bylo by m2 gdyby nie niespodzianka w postacI majacych sie pojawic w moim zyciu pod koniec roku blizniakow.
Opublikowano
Przez pierwsze 3 lata bedzie 98% trasa, 2% miasto, Pozostale 3 dokladnie odwrotnie.

 

A nie najlepszy będzie po prostu mocniejszy sedan? Plany za 3 lata możesz zmienić. Najważniejsze dobrać samochód do potrzeb.

 

Na przykład 540i lub 540d w wersji touring. Bliźniaki i reszta się zmieszczą a osiągi będą na pewno świetne przy cenie odpowiednio niższej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.