Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ryb dlaczego x5 nie xc90? Odpowiedz prosta. Dla 6 cylindrow, no i prawda ze xc90 jest juz 6 lat na rynku co tez nie zacheca do zakupu. Panowie patrzcie troche trzezwiej na swoje auta. O ile BMW ma jedne z lepszych w klasie prowadzenie, fajne silniki, skrzynie no i chwalony idrive o tyle srodek w wiekszosci recenzji porownawczych na swiecie pod wzgledem wygladu jest ponizej sredniej w klasie premium a nawet nie wiem czy nie na ostatnim miejscu. Dla mnie najwazniejsze w aucie sa osiagi no i prowadzenie dlatego wybieram BMW, akceptujac poniekad wnetrze, ale nie zmienia to faktu ze konkurencja pod tym wzgledem jest z przodu. ps. w bmw carplay tez jest na pol ekranu a szczytem glupoty jest brak android auto przy jednoczesniej mozliwosci otworzenia samochodu jedynie z telefonu z androidem, czyli wedlug bmw statystyczny uzytkownik tego auta powinien miec 2 telefony. JEden do otwierania, zamykania auta, drugi dla apple car play :D :D
Opublikowano
Słonik, Ty liczysz, że sprzedasz 3 letnie BMW z przebiegiem 90tyś km za 150tyś?? Tam będzie armia takich marketingowców jak Ty licząca jak to tanio można mieć nowe po upuście i druga, która sprowadzi sobie sporo taniej z niemcowni podobną konfigurację. Nie od dziś wiadomo, że na tańszym aucie się mniej traci i większa szansa sprzedać z mniejszą stratą taką właśnie 518d. Ludzie kręcą nosem przy używkach za 80-90 tyś, a co mówić 2x tyle. Skonfiguruj sobie nowego passata, szybko przekonasz się jakie są teraz ceny aut, odnieś to do takiej 518d. Kilka razy już o tym wspomniałem - startujesz z innej półki, to ciężko Ci zrozumieć jaki przeskok daje taka g30 w stosunku do passata, mazdy, skody czy tym podobnych a różnica w cenie znikoma. No, ale na ten temat pisaliśmy sporo w innym wątku.


Co do części mpak, to nie zawsze zderzak za 2000zł musi być lepszy od tego za 500zł. Nie wiem czemu przyssaleś się do tego, że to podróbki. No, ale w ten temat nie ma co dalej wnikać skoro ustaliliśmy, że to nie jest opłacalne i wiocha. Przynajmniej ja sobie daruję takie przeróbki.

 

Odrzucając najtańsze i najdroższe

https://www.otomoto.pl/osobowe/bmw/seria-5/od-2016/?search%5Bfilter_float_year%3Ato%5D=2016&search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=75000&search%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=125000&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B0%5D=automatic&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B1%5D=cvt&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B2%5D=dual-clutch&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B3%5D=semi-automatic&search%5Bfilter_enum_vat%5D=1&search%5Bfilter_enum_country_origin%5D%5B0%5D=pl&search%5Bfilter_enum_registered%5D=1&search%5Bfilter_enum_no_accident%5D=1&search%5Bbrand_program_id%5D%5B0%5D=&search%5Bcountry%5D=

toraczej koło 100-110 w porywie.

Opublikowano

W Volvo cały napęd (ciężki) jest nad przednią osią. Przednie zawieszenie to prymitywny McPherson z Mondeo (zresztą całe podwozie, duża część struktury i bardzo wiele innych podzespołów też jest z Mondeo). To powoduje, że prowadzenie Volvo vs. BMW jest nieprównanie gorsze. Układ kierowniczy jest mniej bezpośredni, skręconą kierownicę przy przyśpieszaniu wyrywa z rąk. Trakcja w wersji 2WD nawet na suchym jest beznadziejna. Hamulce w Volvo przy awaryjnym hamowaniu z b.dużych prędkości nie dają rady.

5-cyl. silnik 2.4 jest trwały, ma charakterne brzmienie, ale większe drgania i bardziej hałasuje niż ten z BMW N47, przynajmniej porównując modele o których mówimy. Nowy silnik 4-cyl. 2.0 ma zdecydowanie bardziej gładką pracę, jest cichszy, pali 2-3 litry mniej (tu dorównuje BMW) ale ma wadę konstrukcyjną, która nieakceptowalnie często zabija go już przy niewielkich przebiegach. Ale nowy 2-litrowy diesel BMW B47 znowu jest lepszy od tego nowego Volvo. Poprzednia skrzynia 6-biegowa AW była wybitnie emerycka i nietrwała. Nowa 8-biegowa jest lepsza, ale nadal nie dorównuje 8-biegowej ZF z BMW.

Jakość wnętrza poprzedniej generacji Volvo jest gorsza od BMW, w nowej generacji jest na tym samym poziomie.

Porównałeś S/V60 II z F10 - Volvo jest znacznie ciaśniejsze. Nie tylko dlatego że to inny segment (D vs E), bo S80 II też jest ciaśniejsze. Wnętrze Volvo sprawia wrażenie biedniejszego. Co do wzornictwa to rzecz gustu ale znamienne, że BMW ewoluuje a Volvo zupełnie zmieniło projekt.

Jak patrzę na konstrukcję aut obu marek to Volvo jest mniej zaawansowane. Tam gdzie w BMW jest jakiś metalowy element mocowany śrubami w Volvo będzie to coś z plastiku na zatrzaski albo wcale. Tam gdzie w BMW jest aluminium w Volvo jest stal. Tam przewód w osłonie i porządnie umocowany, tutaj goły i luźny.

Odczucia z jazdy są adekwatne to poziomu technicznego i wyraźnie zauważalne nawet dla pasażera. W nowej serii Volvo jest postęp (choć napęd pozostał ten sam), ale w G30 vs F10 też jest, więc różnica pozostaje taka sama.

Zaletą Volvo jest, że nie wywołuje u sąsiadów, rodziny, innych na drodze negatywnych emocji. U kierowcy nie wywołuje żadnych emocji.

Opublikowano
Zaletą Volvo jest, że nie wywołuje u sąsiadów, rodziny, innych na drodze negatywnych emocji. U kierowcy nie wywołuje żadnych emocji.

 

Coś w tym jest. Od siebie dodam, że kupując w grudniu 2018 roku moją G30 przyjaciel (kilka lat starszy od mnie), w związku ze zmianami w leasingu, też zamawiał nowe auto. Jego wybór padł na S90 we "wszystkomającej" wersji (poza szklanym dachem, jeśli takowy do S90 można domówić) właśnie ze względu na powyższe (oraz potężny rabat ;) ). Już po odebraniu aut byliśmy u niego z weekendową wizytą. Najpierw zasiedliśmy w S90: wnętrze robi bardzo dobre wrażenie ze względu na jakość materiałów i kapitalny dźwięk (Bowers&Wilkins), ale jak dla mnie trochę za "barokowo". Potem przesiadka do G30: jako niedawny posiadacz F10 skwitował tylko zadumanym "k*rwa" i przez resztę wieczoru zastanawiał się, czy to faktycznie aby już czas na Volvo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Fino 3 letnie serie 5 aktualnie stoja po 100-110 tys i wszystko sie zgadza poniewaz sa to f10. Raz, ze byly one nieco tansze od g30, dwa ze byl to juz schodzacy model z konca okresu produkcji wiec rabaty byly wieksze.


@mirkomz nikt nie poddaje w watpliwosci, ze sieria 5 jest autem klase wyzej od v60 ale....

4-5lat temu majac budzet na auto okolo 150 kilo znalazlem na otomoto ogloszenie serii 5 518D f10 business edition z salonu w Katowicach. Nadmienie jeszcze ze w salonie bmw bylem wczesniej kilka razy, ogladalem f10 oraz f30, jezdzilem tez na jazdach probnych i zawsze mi sie mega podobaly i srodek tez robil mega wrazenie. Problem taki ze nie bylo mnie stac na te auta. Jako ze zawsze mi sie bmw marzylo zadzwonilem, zarezerwowalem, wzialem dzien wolnego i pojechalismy z zona podpisac umowe leasingowa. Traf chcial, ze po drodze mijalismy salon volvo i postanowilismy tam zajrzec. W salonie stala v60 w pieknym niebieskim metallicu oraz edycji ocean race, ktore przykulo nasza uwage. No popatrzelismy ladne ale to nie bmw, slabo sie prowadzi bla bla, wyszlismy z salonu i pojechalismy dalej. Po zajechaniu do salonu BMW pierwsze co na plac oblukac wymarzone auto. Pierwszy niesmak to podstawowy czarny lakier wygladajacy po prostu slabo oraz male felgi z nalozonymi grubymi balonami prawie jak w fiacie panda. Sorry sportowa limuzyna bez odpowiednio duzej felgi oraz lakieru nie prezentuje sie. No ale tu mozna nad wygladem popracowac. Przyszedl czas na jazde probna. Wsiadam do srodka od razu w oczy rzucaja sie podstawowe fotele uszyte z materialu na wzor szmaty od podlogi a profilem przypominajacy tanie taborety. Ok trudno. Odpalam silnik, warkot diesla, kierownica oraz lewarek drzy jak to w dieslu. Ruszam wyjezdzam na droge, dodaje gazu a tu nic. Silnik jeczy, blaga o litosc zebym przestal a nic sie nie dzieje. Zawieszenie buja jak na lodzi, ze zwymiotowac mozna, ani to specjalnie komfortowe ani sportowe a hamulce po prostu mega slabe. O slabym ukladzie kierowniczym nie wspomne bo to w kazdej recenzji wszyscy podkreslaja, ze uklad kierowniczy w bmw od kilku ladnych lat sie popsul. Czare goryczy przepelnila nawigacja business z grafika chyba z nintendo. Wyszedlem z tego samochodu zalamany, poinformowalem sprzedawce ze go nie chce, zona szczesliwa bo w niej wzbudzilo to auto jeszcze wiekszy niesmak. Co tu robic? To moze volvo. Wrocilismy do salonu na jazde probna. Edycja ocean race ze skorami, przeszyciami oraz aluminiowymi wstawkami w srodku naprawde robila robote jesli chodzi o wyglad. Auto klase nizej ale w srodku jakos tak wiecej miejsca od serii 5. Jak sie poczyta recenzje to by sie zgadzalo, naped na tyl zabiera miejsce i zawsze bmw byly krytykowane za mala ilosc miejsca z tylu. Jazda probna, 5 cylindrow jakos tak aksamitniej pracuje od bmw, samochod wyrazniej zwawszy hamowal tez lepiej, oczywiscie jak pisze mirkomz przy szybkich zakretach czuc bylo nadsterownosc oraz potrafil wyszarpywac kierownice ale przynajmniej chcial jechac bo bmw nie chcialo. Ogolnie fun z jazdy wiekszy. Co do zazdrosnych spojrzen sasiadow na bmw to owszem jest ono ale jedynie przez pierwsze 2 lata od wprowadzenia nowego modelu. Pozniej robi sie tego pelno na ulicach i nikt sie za tym nie obejrzy. Takie sa moje odczucia. Prawda jest taka ze miedzy golasem w cenie 160k a dobrze wyposazona m550i za 600k jest 4X wartosc auta roznicy. Te auta pomimo, ze wygladaja podobnie nic ich poza jedynie karoseria nie laczy. Maja zupelnie inny srodek(fotele, podsufitki, zegary, idrive, naglosnienie, no i gadgety), sa na zupelnie innym poziomie technologicznym jesli chodzi o zawieszenie, silnik, hamulce, wydech, skrzynia tez jest dlubnieta. G30 ma 5 rodzajow zawieszen do wyboru(podstawowe, ddc, m-sport, zawieszenie w m550i i m professional), ze 4 rodzaje hamulcow itd.. Niestety podstawowe wyposazenie jest wyjatkowo slabe i o ile dobrze wyposazona m550i lub 540i jest autem ktore chcialbym miec w garazu, 530i jezdzi w miare OK ale szalu nie robi i drugi raz bym jej nie kupil o tyle podstawowe wersje uwazam za auto niegodne bmw. Na pochwale zasluguje sportowe zawieszenie, oraz hamulce m sport ktore moze szalu nie robia ale w miare efektywnie hamuja no i samochod calkiem fajnei sie prowadzi. Seria 5 reklamuje sie jako sportowa lizmuzyna, ale w podstawie ani wyglad ani jazda ze sportem nie maja nic wspolnego, pomijajac nawet osiagi to podstawowe zawieszenie oraz hamulce sa po prostu slabe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbym kupowal dzisiaj to bral bym g20 m40i, nawet kosztem wyposazenia dodatkowego. W cenie masz praktycznie m pakiet. Jak za to co oferuje to za ta cene okazja. Chyba ze ktos jezdzi bardzo spokojnie I potrzebuje luksusu to g30 moze byc nawet 20d ale z bogatym srodkiem z must have ddc, fotele komforty, Navi professional, dobrym audio I kilkoma gadgetami aby rozpieszczaly kierowce i pasazerow. Jesli budzet wiekszy to dolozykbym do lepszego silnika.
Opublikowano

Zgadzam się z opinią slonik40, 518d z 540i poza wyglądem to dwa różne auta, ale jakby 5ka zaczynała się od 40i to wolumen sprzedazy byłby nizszy o jakies 90%, przeciez te wszystkie korporacje do floty kupują diesle do 160k pln o niskiej emisji CO2. Zresztą fakt że 518d w 2019 roku sprzedają za te półtorej stówy w czasach kiedy golf 1.5 130km kosztuje 110k pln robi wrażenie, mimo że to troche półprodukt biznes edyszyn.

Bmw widzę że większość uznaje mpakiet za must have, a właśnie luxury jest moim zdaniem wersja która bardziej pasuje do auta tych rozmiarów jeśli nie ma 400KM plus jest znacznie bardziej egzotyczna.

Opublikowano

Sprawa u mnie jest ciężka bo mam do wyboru praktycznie w tych samych cenach:


BMW G20 318d 150 w M z standardowym zawieszeniem za 168 500 prod. 2019 brutto cena kat 203 000

BMW 518d 150km w wersji sport line + asystenci i kamera cofania za 165 000 prod. 2018 brutto cena kat 226 460

Audi a6 c7 2.0 tdi 190 km quatto w wersji sline prod 2018 168 000 brutto cena kat 245 800


Wszystkie powyżej to sedany z zerowym przebiegiem

tylko w 518d mam pakiety przeglądów na 5 lat i gwarancje dają na 3 lata od momentu rejestracji


wygrywa audi ale ten środek trochę staro wygląda i stąd mój dylemat

Proszę pomóżcie w wyborze !!!!!

Opublikowano
Porównujesz auta różnych klas, zapytaj się siebie czy wystarczy Ci auto wielkości 3, bo ja tak i jeżdzisz po mieście to będzie poręczniejsza niż 5/A6, ale to jeden poziom wykonania i wyciszenia niżej. Szkoda że 3ka ma tak słabą konfigurację i nawet 320d nie zaproponowali jako alternatywa dla 5ki ale nowość rządzi się swoimi prawami. Ja bym jednak wziął audi mimo tych tabletów w środku, w tych pieniądzach sportowych wrażeń raczej bym nie szukał a 190KM przyjemne się nada na trasy i auto ma świeży wygląd, całkiem dobrze wygląda w bieda kolorach bez dopłaty na które pewnie jesteś skazany (czego nie można powiedzieć o 5ce).
Opublikowano

tylko że audi to jest wersja c7 nie ta nowa c8 :) i co powiesz ?


Bardzo dziękuję za twoją odpowiedź

Opublikowano

To istotnie zagwozdka, dla mnie Audi z prawdziwym quattro to niezły kąsek bo niedługo takie będą tylko w wersjach S/RS.

Oceń priorytety: wielkość samochodu aby zdecydować się na klasę, a potem porównanie back to back i jazdy próbne. Mi się to Audi po prostu bardziej podoba i jest pełnowartościową wersją, ale nie licz że na forum BMW wiele osób poleci A6 :)

Opublikowano

@pio to, że A6 to C7 nie przekreśla tego auta w porównaniu do G20/G30. Pamiętaj, że C7 ma poziom wykonania lepszy niż C8 i G20/G30. Środek ma swój charakter i niesamowity klimat. Quattro to kolejny ogromny plus. Sam do dziś nie wiem czy dobrze wybrałem biorąc G30 zamiast A7.

Za G30ką przemawia z kolei 5 lat. Zaraz G30ką będzie LCI miała i już będzie to nienajnowszy model. G20 dla mnie odpada bo mała i jakoś design nie mój.

Nie łatwa decyzja i życzę żebyś nie żałował wyboru.

Opublikowano
tylko że audi to jest wersja c7 nie ta nowa c8 :) i co powiesz ?


Bardzo dziękuję za twoją odpowiedź

 

518d możesz stargować spokojnie do 159tysi.

G20 przysiadalem, dla mnie za male.

Jak wyposażona jest audica? Ma uruchomiona już gwarancje? Jak jakoś fajnie wyposażona i nowa, to brałym tą audice. Sam jeżdże 518d i autko jest super, ale skoro w tej samej cenie masz auto tych samych gabarytów z lepszym wyposażeniem, quattro i większą mocą to chyba sam bym wybrał audi. Chyba ze to jakis golas bez matrixow, bez skor itp.

Opublikowano

Ja mam 530ix z 2018. Jestem zadowolony. Miałem przyjemność jeździć 318 podczas wymiany oleju w moim. Co prawda była to chyba jakaś bardzo uboga wersja, ale wrażenia były raczej słabe. Różnica w prowadzeniu 5 i 3 jest bardzo odczuwalna.

Niemniej na Twoim miejscu wybrałbym chyba Audi. Masz mocniejszy silnik i napęd Quattro.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w hamulcach M-pakiet'owych a zwykłymi w 530xi. Wiem, że tłoczki 4- przód i 2- tył. Jaka średnica i jaka różnica w długości hamowania ze 100km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Średnicę i długość hamowania znajdziesz w necie. Chciałbym tylko podzielić się subiektywną oceną. Podczas jazd próbnych jeździłem na zwykłych hamulcach, a do swojego auta wziąłem hamulce sportowe. Różnica jest wyraźna. Osobiście nie chciałbym już wracać do "zwykłych" hamulców. Te sportowe są większe i mocniejsze co sprawia, że podczas jazdy czujesz się pewniej. Koszt serwisowania będzie wyższy, ale na bezpieczeństwie sugeruję nie oszczędzać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla,mnie m pack to must have glownie ze wzgledu na hamulce to to bezposrednio przeklada sie na bezpieczenstwo. Znajomy ma bez m packs I jak sie maim autem raz przejechal to stwierdzil ze jego samochod nie hamuje.
Opublikowano
Wg. konfiguratora biorąc pakiet sportowy M możesz zrezygnować z zawieszenia ale nie z hamulców M. Biorąc 540i lexury można dobrać hamulce M i zawieszenie M. W 530ix lexury tylko zawieszenie M.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewniam, że seryjne hamulce dobrze hamują i są bezpieczne.

 

Oczywiście. Co nie znaczy, że nie można lepiej. Na standardowym taborecie też można siedzieć, ale przyjemniej jedzie się na Komforcie z masażem i wentylacją, nieprawdaż?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.