Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam kolegów mam problem kupiłem e 91 320 d i jest problem brak mocy przy ok 3500tyś obr nie jedzie muli się. byłem na kompie i nic ciekawego nie pokazało świece żarowe i zawor egr, z tym ze zawor egr wycysciłem i nie pomogło. Co robic dalej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jest błąd EGR-a to pewnie nie uruchamia się procedura wypalania DPF-a i może być zapchany. W ogóle jaki to silnik ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić ciśnienie przed filtrem, w tedy się okaże czy dpf jest zapchany. Gdybyś chciał to zrobić sam to możesz zakupić aplikację na androida Btool expert za 50 zł + adapter bluetooth, na pewno przyda się na przyszłość do odczytów, kasowania błędów i wielu innych.


Ps: No i oczywiście naprawić problem z EGR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam tego sprzętu, najlepiej zapytaj znajomego.
Opublikowano
Witam ponownie pytanie mam do guzior2 kolega mi podłączył jakiś skaner i blad który mi się wyświetlił może mieć coś wspólnego z brakiem mocy? Blad ten to czujnik cisnienia spalin sygnał (4D00)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie błędy jakie wymieniłeś przyczyniają się do zapchania DPF-a bo jeśli ten czujnik jest nie sprawny to wypalanie również się nie uruchomi, dlatego jestem w 99% pewny że za barka mocy odpowiada zapchany filtr cząstek stałych. Radzę uporać się szybko z problemem bo jazda z zapchanym filtrem grozi jego trwałym uszkodzeniem, dodatkowo można uszkodzić turbinę ponieważ ciśnienie spalin między turbiną a dpf-em jest pewnie duże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze temperaturę cieczy chłodzącej podczas jazdy bo w silniku M47N2 często psuły się termostaty (główny i EGR) które również doprowadzały do zapychania DPF-a ponieważ do uruchomienia procedury wypalania filtra potrzebne jest minimum 75 stopni. Żeby sprawdzić temperaturę cieczy podczas jazdy musisz wejść do ukrytego menu tak jak na filmie poniżej i wybrać test nr. 7, następnie uruchamiasz silnik i obserwujesz jadąc najlepiej jakąś drogą szybkiego ruchu ze stałą prędkością, temp. powinna cały czas wynosić 87-90 stopni.
Opublikowano
Witam guzior2 mam pytanie kupiłem aplikacje na smartfona którą mi poleciles i skaner bluetooth i wychodzi że mój filtr jest zapchany sadza 40% a popiół 41% i moje pytanie czy blad czujnika spalin nie wynika z tego że jest tak zanieczyszczony ten filtr?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie widziałem u nikogo błędu czujnika ciśnienia przez zapchany filtr, raczej na odwrót, jeśli czujnik jest nie sprawny to wypalanie się nie rozpocznie. Sprawdzałeś temperaturę podczas jazdy ? Jakie błędy w ECU masz obecnie ? Próbowałeś wymusić wypalanie DPF-a tą aplikacją ?


Ps: Spróbuj zrobić pomiar ciśnienia wstecznego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam guzior2 jutro odbieram DPF od czyszczenia czy po jego zamontowaniu w aplikacji mam zrobic reset adaptacji czy założyć filtr i jeździć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat EGR można sprawdzić dmuchając w niego, jeśli jesteś w stanie to zrobić to znaczy że przepuszcza i trzeba wymienić, w sprawnym termostacie bardzo ciężko przechodzi powietrze, natomiast termostat główny to pewnie pod gorącą wodą, pewnie są jakieś filmy na youtube. Ja gdy miałem E60 z tym silnikiem to musiałem obydwa termostaty wymienić.
Opublikowano
Witam guzior2 mam pytanie przed czyszczeniem filtra auto nie jechało teraz po czyszczeniu śmiga ale to moje pierwsze bmw z takim silnikiem i powiem że reakcja na gaz np z 1 biegu zrobię do deski to powiem że szału nie ma. Czy to jest normalne? myślałem że 163km to pewnie wgniata w fotel A tu zoonk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej podjechać na hamownie i sprawdzić moc bo tak na odległość to nie da się tego ocenić, ewentualnie sprawdzić czas przyspieszenia do 100km/h
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma już błędu egr? Skoro masz aplikację to możesz sprawdzić ciśnienie doładowania oraz masę powietrza, to wiele powie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam bledu egr nie ma ale sprawdzę cisnienie doladowania jutro jak powinno wyglądać to cisnienie w sęsie ile powinno wynosic?. I jeszcze jedno zapytanie ostatnio moje spalanie wynosiło 9,4l na 100km to trochę za dużo no nie więc odlaczylem aku na 1h i teraz w sumie jest lepiej bo po mieście na kawalkach krótkich lata tak 7,8 A wtedy stało jak wryte na 9,6 jakąś zawieszke złapał komp?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie polecam odpinania aku do takich błachostek..masz przycisk bc i jak go przytrzymasz gdy wyświetlane jest średnie spalanie to skasuje się ono, przy okazji warto skasować w ten sam sposób średnią prędkość. Ciśnienie ma być takie jak oczekuje sterownik (po programie będzie to większa wartość), masz wartość zadaną i rzeczywistą, porównuj je, tak samo z masą powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.