Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,


Znalazlem BMW ktore spodobalo mi sie na wstepnych ogledzinach. Po zamowieniu raportu historii pojazdu i przeanalizowaniu go z zaprzyjaznionym mechanikiem, zostala mi zwrocona uwaga na duze naprawy przy przebiegu 60k - cos co nie powinno miec miejsca przy tak niskim przbiegu co powoduje duze ryzyko powazniejszych napraw. Wklejam raport:


09.12.11 - 0 km - przegląd przedsprzedażowy

15.12.11 - 0 km - zmiana kół, wyważenie kół

09.05.12 - 9942 km - zmiana kół, wyważenie kół

18.06.12 - 11 732 km - szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka i programowanie pojazdu

15.10.12 - 17 002 km - przewód spryskiwacza szyby czołowej

30.10.12 - 19 341 km - zmiana kół, wyważenie kół

16.04.13 - 28 700 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, świece zapłonowe, zmiana kół, wyważenie kół

29.07.13 - 32 211 km - wzmacniacz audio, diagnostyka i programowanie pojazdu

15.08.13 - 34 655 km - wzmacniacz audio, diagnostyka komputerowa pojazdu

07.11.13 - 38 485 km - zmiana kół, wyważenie kół

11.02.14 - 43 100 km - pilot do pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu

07.04.14 - 45 472 km - zmiana kół, wyważenie kół

16.04.14 - 47 083 km - klocki hamulcowe tył

17.09.14 - 54 182 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, kostka podnośnika pojazdu, szyba czołowa, uszczelki, spinki, elementy technologiczne, diagnostyka i programowanie pojazdu, osłona krawędzi ładunkowej zderzaka tył

03.11.14 - 57 338 km - zmiana kół, wyważenie kół

15.01.15 - 62 328 km - prace przy zderzaku przód

03.02.15 - 62 379 km - olej w dyferencjale tył, uzupełnienie oleju w silniku ,diagnostyka komputerowa pojazdu

03.02.15 - 62 392 km - wymiana napędu pompy oleju

15.07.15 - 62 399 km - uszczelki kolektora ssacego, podstawa filtra oleju

16.07.15 - 62 335 km - turbosprężarka, uszczelki, śruby, przewody olejowe, elementy technologiczne, diagnostyka komputerowa pojazdu, badanie techniczne, kontrola pojazdu

27.07.15 - 62 407 km - wtryskiwacze kpl, uszczelka pokrywy głowicy, siłownik valvetronic, diagnostyka i programowanie pojazdu, wałek mimosrodowy

26.08.15 - 62 980 km - płyn hamulcowy

22.08.16 - 78 323 km - naprawa blacharsko-lakiernicza bez opisu

30.09.17 - 95 126 km - płyn hamulcowy

06.02.18 - 100 452 km - wizyta serwisowa bez opisu

28.04.18 - 104 565 km - wizyta serwisowa bez opisu

08.11.18 - 110 473 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, świece zapłonowe, badanie techniczne


Historia samochodu: kupiony w Niemczech, w 2015 zakupiony z Premium Selection i uzytkowany przez jednego wlasciciela w PL. Serwis glownie poza ASO, olej zmieniany co 30k km.

Prosba o porade, czy po samej historii serwisowej i tego ze przy 60k konieczna bylo wymiana turbiny i wtryskiwaczy (czyli auto bylo mocno katowane) lepiej odpuscic sobie ten egzemplarz?

Czy takie naprawy moga wynikac z czegos innego?

Zastanawiam sie czy warto inwestowac kilkaset zl w sprawdzenie przed zakupem w ASO badz specjalistycznym serwisie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Linki do ogłoszeń naszego bohatera:

19 listopad 2018, 0T0M0T0 ID: 6050697896, 82.500 zł, 110.ooo km, Szczecin, Pan Grzegorz:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-ID6Bu6Wy.html

25 czerwiec 2019, 0T0M0T0 ID: 6050626115, 72.500 zł, 127.000 km, Szczecin, Pan Grzegorz:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-528-ix-touring-ID6BtOfN.html


528i 245KM 2011 rok w silniku N20... :oops:


Opinie o silniku zapewne znasz, jeśli jednak szukasz takiego auta z takim a nie innym silnikiem.

Więc zapewne jesteś też przygotowany do jego zweryfikowania - I ZRÓB TO koniecznie.


Natomiast teraźniejszy właściciel sprzedaje to auto od listopada 2018... i tak już od 8 miesięcy sprzedać nie może...


Oj..., sprawdź uważnie, bo dobre sztuki w 5-er z fakturą VAT sprzedają się niemal od ręki (choć faktycznie są to najczęściej diesle).

Na zachodzie tych aut za dużo w 528xi nie ma, w takim przebiegu około 20.ooo Euro trzeba dać.

https://www.autoscout24.pl/oferta/bmw-528-baureihe-5-touring-528i-benzyna-brazowy-1cd38431-d8fc-4159-ae2d-54851a9cfaf5?cldtidx=1


Także te 72 tys zł z fakturą VAT to TANIO.

Tylko nie wiem czy w PL jest na to faktycznie klient.


Z tym, że ta ze Szczecina pomimo deklaracji sprzedającego na 0T0M0T0 o bezwypadkowości - jak sam napisałeś w raporcie - w sierpniu 2016 przy 78 323 km to auto miało naprawę blacharsko-lakierniczą.


nr rej. ZS275ER

VIN WBAXL51040c597439

data 1 rej. 2011-12-15


WBAXL51040C597439

Type XL51

Model 528i Xdrive

Market Europe

Development Code F11

Chassis Touring

Steering left

Doors 5

Engine N20

Displacement 2.00 l

Power 180 kW

Drivetrain All Wheel-Drive

Transmission automatic

Color Black Sapphire Metallic - 475

Upholstery Leder Dakota/oyster - LCCX

Production Plant Dingolfing

Production Date 2011-12-06


Standard Equipment

1CC Automatic Start/stop Function Auto Start Stop Funktion

1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

2K1 Alloy Wheels V-spoke 236 Lm Raeder V-speiche 236

4U2 Driving Experience Control Incl. Ec Fahrerlebnisschalter Inkl. Eco Pro

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

1CB Co2 Content Co2 Umfang

230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge

248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

322 Comfort Access System Komfortzugang

323 Soft Close Automatic System For Doors Soft-close-automatik Fuer Tueren

358 Climate Comfort Windscreen Klimakomfort-frontscheibe

3AG Backup Camera Rueckfahrkamera

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze

4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite Edelholzausf.fineline Anthrazit

4NB Aut.air Conditioning 4-zone Control Klimaautomatik Mit 4-zonenregelung

4UR Ambient Light Ambientes Licht

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

522 Xenon Light Xenon-licht

524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht

575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

5AG Lane Change Warning Spurwechselwarnung

5DL Surround View Surround View

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

610 Head Up Display Head-up Display

612 Bmw Assist Bmw Assist

614 Internet Preparation Internet Vorbereitung

615 Extended Bmw Online Information Erweiterte Bmw Online Information

616 Bmw Online Bmw Online

620 Voice Input System Spracheingabesystem

633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.

676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem

698 Area-code 2 Area-code 2

6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices

6VC Control Combox Steuerung Combox

6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.

761 Individual Sun Protection Glazing Individual Sonnenschutzverglasung

7A2 Innovation Package Ii Innovationspaket Ii

7RS Comfort Package Comfort Paket

7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth

7VG Heat Comfort Package Waermekomfort Paket

7VH Surround View Package Surround View Paket

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate

8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.

8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz.

8TH Speed Limit Info Speed Limit Info

8TN Daytime Driving Lights Selectable B Tagfahrlicht Ueber Lichtmenue Einst

8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap


http://bimmer.work/vin/c/597439/exterieur.jpg

http://bimmer.work/vin/c/597439/interieur.jpg


HistoriaPojazdu.gov.pl

Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów


RAPORT O POJEŹDZIE

BMW, 528I XDRIVE

SAMOCHÓD OSOBOWY, KOMBI

1997 cm³, benzyna

Rok produkcji: 2011

VIN: WBAXL51040C597439

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne


Ostatni zarejestrowany stan licznika: 110 422 km

Status rejestracji: zarejestrowany

Informacje

Oś czasu

Dane zagraniczne

2011 Rok produkcji

15.12.2011 Pierwsza rejestracja za granicą


05.08.2015 Badanie techniczne (ważne do 05.08.2016)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 62 445 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


10.08.2015 pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: zachodniopomorskie


11.08.2015 Pierwsza rejestracja w Polsce


19.10.2016 Badanie techniczne (ważne do 19.10.2017)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 79 693 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


25.10.2017 Badanie techniczne (ważne do 25.10.2018)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 96 701 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


13.07.2018 Zmiana właściciela

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: zachodniopomorskie


07.11.2018 Badanie techniczne (ważne do 07.11.2019)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 110 422 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


07.07.2019 00:34:08

Wygenerowanie raportu

Podsumowanie zdarzeń:

Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 2

Współwłaściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 0

Stan aktualny:

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: zachodniopomorskie

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne

Liczba właścicieli: 1

Liczba współwłaścicieli: 0

Edytowane przez miczek.mk

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
mógł zerwać się łańcuch napędzający pompę oleju i narobiło szkód w silniku,taka wada konstrukcyjna tego silnika
Opublikowano
Miało naprawe blacharsko lakiernicza, ale o tym sprzedawca mnie informował- zarysowal drzwi przy parkowaniu i ma zdjęcia szkody. Jeśli chodzi o czas sprzedaży, bo też mnie to zastanowiło, to ponoć usunął ogłoszenie bo musiał dłużej czekać na nowe auto-mercedesa. Sprzedawca wydaje się być uczciwy i rzetelny, jednak coś boję się tych napraw. Na co trzecia by zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach przed zakupem? I co/ile pln trzeba by włożyć zaraz po zakupie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawodowcy mówią, że N20 w tych latach jest nie do przewidzenia.

Czym większe auto i pracowitsza wersja - tym trudniejsza sprawa.

A tu mamy raczej ciężkie F11 z mocnym 245KM...

Nikt Ci nie zagwarantuje jaki jest koszt startowy.

Napęd pompy oleju, pompa oleju i rozrząd to początek.

Może wtryski, może turbo, cholera wie, czym martwić się na zapas.

Nikt też Ci nie zagwarantuje ile to jeszcze pojedzie.

Mówią, że ten silnik jest wyjątkowo wrażliwy na niestaranną eksploatację.

Delikatnie rozgrzewać, wyłączać start-stop, studzić, wymieniać olej częściej niż często...

Natomiast najpierw sprawdź teraźniejszy stan tego silnika.

W każdym razie niestety zatarcia się zdarzają...

Za używany kompletny silnik z gwarancją i niskim przebiegiem we Francji chcą około 6 tys. euro.

W PL pewnie można kupić za mniej, ale znasz realia - u nas zwykle trzeba mieć więcej szczęścia...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano (edytowane)

Wymiana elementów wskazanych powyżej daje gwarancję bezawaryjnej pracy. Z moich doświadczeń wynika, że rozrząd w N20 sprzed 2.2015 należy wymienić przy 80 tys. km przebiegu. Im dłużej ktoś zwleka, tym więcej elementów ślizgaczy się kruszy i przytyka kanały olejowe. Zwiększa to ryzyko przytarcia panewek (zatarcia wynikają właśnie z ukruszonych ślizgaczy, które przed 2.2015 były wykonane z wadliwego materiału). U mnie ASO słysząc "jęki" silnika też najpierw zmieniło turbo przy przebiegu ok. 70 tys. km a dopiero później rozrząd.


Valvetronic zmienili ponieważ prawdopodobnie falowały obroty. W 90% wystarczyłaby sama wymiana motoru sterującego valvetronic, ale procedura ASO przewiduje również wymianę wałka i wtrysków, które trzeba wyjąć żeby dostać się do valvetronica. Koszt takiej wymiany to ok. 20 tys. zł więc tylko się cieszyć, że to już jest zrobione (awaria valvetronica częściej występuje w N55).


Jednym silnikiem N20 zrobiłem ponad 90 tys. km i poza wymianą rozrządu w tym silniku nic się działo. W drugim samochodzie również zadbałem o profilaktyczną wymianę rozrządu (ASO niepotrzebnie zmieniło też turbo) i nic kompletnie się nie dzieje przy przebiegu już 80 tys. km. Ten silnik jest zdecydowanie mniej awaryjny (właściwie to w ogóle nic się nie dzieje z osprzętem) niż inne silniki, które miałem (N47, N54, N55) o ile zmieni się rozrząd.

Edytowane przez N4S
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie tak.

Niestety jaki jest faktyczny stan silnika w aucie, w którym olej wymieniano co +/- 30.ooo km - NIE WIADOMO..

Wiadomo natomiast, że fabrycznie nowe oryginalne turbo w tym samochodzie wytrzymało 62 tys km...

Więc nie spodziewałbym się szczególnie delikatnego obchodzenia się z tym egzemplarzem przez ówczesnych kierowców.


W N20 oprócz wspomnianych wad lubi "wyparować" olej, więc ja nie dałbym funta kłaków, że cokolwiek jest gwarancją prawdziwie bezawaryjnej pracy tego silnika.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tak wypracowanym oleju bardzo łatwo załatwić turbinę, szczególnie tak delikatną. Reasumując trzeba mocno dbać o profilaktyczne wymiany w tym silniku i może do 200 tys. km dobije :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chyba troche przesadzacie z tym N20 (nie tym konkretnym z tego watku, ale ogolnie). Jest wiele juz egzemplarzy z przebiegami duzo duzo ponad 200 tysiecy i smigaja. Kwestia odpowiedniego ich serwisowania oczywiscie. Jak ktos dba tak ma. Nie szerzyl bym natomiast specjalnie negatywnej opinii o tym silniku tylko dlatego ze jego fabryczne zalecenia serwisowe w Europie skutkuja jego awaryjnoscia. Przy odpowiednim serwisie ten silnik jest naprawde spoko. Kazdy silnik, w ktorym bedziemy zmeiniac olej co 30 tysiecy albo rzadziej padnie dosc szybko.
Opublikowano

Reasumując, po całej lekturze, zaczynam skłaniać się do tego żeby jednak dołożyć i wybrać młodsze auto - f10 po 2013 roku bądź zejść do trójki, f30. I poszukać coś nawet z lat 2015-16 najlepiej jeszcze z gwarancją.

Przestraszyla mnie wizja tych wszystkich potencjalnych problemów, choć ja robię rocznie koło 12k km więc ryzyko jest mniejsze. I jednak f10 zdecydowanie bardziej podoba mi się niż f30:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć uwagę że fatalistyczne wpisy to zasługa właściwie jednego użytkownika. Jeżeli faktycznie chcesz się czegoś dowiedzieć o takim samochodzie spytaj kogoś kto nim faktycznie jeździł a nie słyszał że inni jeździli.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Cześć, użytkuję 528i z 2012r. Jak sprowadziłem z USA z przebiegiem 69000 km zrobiłem rozrząd z pompą oleju bo powoli było słychać już ją. Teraz mam przejechane 88000km i na razie spokój turbo, wtryski ok. W zimie wymieniłem 2 cewki i świece bo nie paliła na jeden cylinder a tak ok. Ogólnie silnik ok tylko trzeba wymieniać olej co 10-12tyś km i powinno być ok. Pali po mieście 12l więc raczej rozsądnie jak na doładowany silnik. Jedynie co przeszkadza to kultura pracy brak jednak 3.0 i 6 cylindrów. Osobiście niema co się bać N20 ale trzeba pilnować serwisów i nie przeciągać ich to będzie jeździł i jeździł.
Opublikowano
Problem w tym, że znaleźć benzynę w podobnej konfiguracji, do 150k km przebiegu, gdzie wymiana oleju była co 15k jest praktycznie niemożliwe. Stąd zacząłem rozglądać się za młodszymi bądź trójka - żeby trochę rozszerzyć zakres i mieć więcej ofert
  • Moderatorzy
Opublikowano
Będę miał F30 328ix 2015 z olejem wymienianym co 10tkm, przebieg ok 55 tys, salon PL. Ale w styczniu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.