Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś jak rozmawiałem trochę z handlowcem, akurat krótko przed naszą rozmową skończył się kwartał. Mieli młyn z tym związany i opowiadał, jak zamykali miesiąc, ale i kwartał właśnie. Każdy salon (a też sieci, jeśli należą) ma swoje targety. Nie mówimy o wewn. wytycznych danej firmy, ale o targetach ustalonych i "narzuconych" z/przez krajowego przedstawiciela, czyli u nas BMW Polska. Okazało się, a tego nie wiedziałem (oczywiście wiadomo, że są wewn. cele, bonusy od sprzedaży itd.), że każdy salon ma takie cele, wiąże się to z dodatkowymi pieniędzmi w postaci zwrotów, upustów itd od przedstawiciela. I to jest ileś procent całościowo, robią się z tego pokaźne sumy. Jeśli taki kwartalny target nie będzie spełniony, to dany salon traci te pieniądze oraz zdaje się sloty a też na przyszłość dostają gorsze warunki, ogólnie jest to dla nich bardzo istotne. Stąd jeśli mają dziurę, bo np. część handlowców zawaliła lub było ciężko, to stają na głowie, żeby to nadrobić. A co za tym idzie wtedy można negocjować. Podsumowując stwierdziłem, że najlepiej w takim razie przyjść kupować pod koniec kwartału, zaśmiał się, ale potwierdził. Mają takie ciśnienie, że dużo można dopchnąć i uzyskać. Oczywiście jeśli nie dowieźli wyniku już wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, kenhor napisał(a):

Kiedyś jak rozmawiałem trochę z handlowcem, akurat krótko przed naszą rozmową skończył się kwartał. Mieli młyn z tym związany i opowiadał, jak zamykali miesiąc, ale i kwartał właśnie. Każdy salon (a też sieci, jeśli należą) ma swoje targety. Nie mówimy o wewn. wytycznych danej firmy, ale o targetach ustalonych i "narzuconych" z/przez krajowego przedstawiciela, czyli u nas BMW Polska. Okazało się, a tego nie wiedziałem (oczywiście wiadomo, że są wewn. cele, bonusy od sprzedaży itd.), że każdy salon ma takie cele, wiąże się to z dodatkowymi pieniędzmi w postaci zwrotów, upustów itd od przedstawiciela. I to jest ileś procent całościowo, robią się z tego pokaźne sumy. Jeśli taki kwartalny target nie będzie spełniony, to dany salon traci te pieniądze oraz zdaje się sloty a też na przyszłość dostają gorsze warunki, ogólnie jest to dla nich bardzo istotne. Stąd jeśli mają dziurę, bo np. część handlowców zawaliła lub było ciężko, to stają na głowie, żeby to nadrobić. A co za tym idzie wtedy można negocjować. Podsumowując stwierdziłem, że najlepiej w takim razie przyjść kupować pod koniec kwartału, zaśmiał się, ale potwierdził. Mają takie ciśnienie, że dużo można dopchnąć i uzyskać. Oczywiście jeśli nie dowieźli wyniku już wcześniej.

to samo mówił mi kolega u którego zamawiam 🙂 koniec kwartału najlepszy czas wtedy nie raz salon wychodzi na zro dając rabat 20%+ ale finalnie utrzymuje "swój status" w kraju 😉 

male-bmw-2.png
Opublikowano

Panowie rozmawiamy o X5 a nie „niektórych modelach”. I o zakupie u dealera a nie u brokera 🙂

 

Opublikowano (edytowane)

Klient z ulicy, bez znajomości w salonie, bez historii zakupów, bez wsparcia znających się na rzeczy kolegów, kupujący detalicznie auto dostanie rabat 8-10%. Takie poziomy miałem w warszawskich salonach

w tym bardziej zaprzyjaźnionym, gdzie mam historię (i 5 samochodów kupionych w rodzinie), rabat był 12%. To wartości dla aut do produkcji. Przy stockowych mowa była o 15%

ktoś bardziej zaangażowany w sprawę, szukający ofert na OtoMoto, robiący konkurencyjne pokazywanie ofert dilerom, urwie pewnie 13%? An na stock 18%?
 

Kowalski nie ma dostępu do ofert typu 29%+ na M8, jakimi dysponują brokerzy

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Ja też miałem u brokera 20% rabat, ale co z tego, kiedy leasing musiałem wziąć u nich, który był o około 7% gorszy od promocyjnego BMW. Wyszło na to samo, a przynajmniej mam zamówiony samochód na siebie, w salonie, a nie na i u brokera.

Opublikowano

Zamawiając w sierpniu dostałem 12% rabatu w Warszawie, bez leasingu czy też zakupu dodatkowych kół zimowych. I można powiedzieć, że z ulicy bo przejeżdżałem przez Warszawę i z ciekawości wszedłem po ofertę 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś ostatnio zamawiał do produkcji x5 30d? Największy rabat jaki udało mi się uzyskać to 12,5% 

Opublikowano

Temat trochę umarł więc nie mamy najnowszych danych poza mało reprezentacyjnym X5M Competition, które właśnie negocjuję bo na M60i już mi się nie chce czekać (termin znowu przełożony a zamówione zostało w sierpniu).

Opublikowano
1 godzinę temu, _holek napisał(a):

Temat trochę umarł więc nie mamy najnowszych danych poza mało reprezentacyjnym X5M Competition, które właśnie negocjuję bo na M60i już mi się nie chce czekać (termin znowu przełożony a zamówione zostało w sierpniu).

Z jakiego powodu produkcja była przekładana? Jestem świeżo po zamówieniu M60i i liczę na odbiór w maju.

Opublikowano
8 minut temu, hamster325730 napisał(a):

Z jakiego powodu produkcja była przekładana? Jestem świeżo po zamówieniu M60i i liczę na odbiór w maju.

Oho, kiedy zamawiałeś? Ja trzy tygodnie temu, status nadal 047… (też M60i)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
2 godziny temu, hamster325730 napisał(a):

Z jakiego powodu produkcja była przekładana? Jestem świeżo po zamówieniu M60i i liczę na odbiór w maju.

Trzymam kciuki. Najpierw była niby kwota na październik ale nie wskoczył do produkcji. Na listopad też nie więc przełożyłem na 2024. Uzyskał status na 1 tydzień a w zeszły piątek wypadł z produkcji z niewiadomych powodów. Handlowiec przypuszcza że przez lakier (czarny mat) ale żadnych restrykcji oficjalnie nie ma. 

Opublikowano
6 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Oho, kiedy zamawiałeś? Ja trzy tygodnie temu, status nadal 047… (też M60i)

To ja praktycznie w tym samym czasie co Ty. Samemu można sprawdzić status, czy to handlowiec tylko może powiedzieć na jakim statusie jest obecnie auto?

Opublikowano

Zależy od regionu świata. W stanach i Kanadzie są dedykowane portale BMW, na których możesz śledzić zamówienie. W Europie chyba tylko dealer ma dostęp do szczegółowych informacji 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 19.12.2023 o 09:16, _holek napisał(a):

Temat trochę umarł więc nie mamy najnowszych danych poza mało reprezentacyjnym X5M Competition, które właśnie negocjuję bo na M60i już mi się nie chce czekać (termin znowu przełożony a zamówione zostało w sierpniu).

Z ciekawości - rozważałeś "zwykłe" X5M? Gdy zamawiałem pre-facelift M50i chciałem przejechać się taką wersją ale w całej Polsce nie było opcji, sprzedawca usilnie próbował upselling pakietu Competition którego nie chciałem, argumentował że cena wyjdzie dokładnie taka sama więc czywiście rezydualne wartości byłyby lepsze. Śmierdziało bs ale nie miałem okazji zweryfikować na ile to prawda..   

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3 tygodnie od zamówienia to nie macie na co liczyć bez przesady 😉

Po 3 miesiącach można zapytać handlowca jak tam sytuacja a realnie liczyć trzeba 6 miesiący do odbioru. 

Opublikowano

Jak czytam fora zza oceanu, to krew zalewa. Są tacy, co twierdzą, że “custom order” (w sensie auto zamawiane do produkcji) odbierali po 4-5 tygodniach od zamówienia. Ehh

Zdarzają się i horror stories, głównie w Europie, gdzie po pół roku albo ośmiu miesiącach czekania ludzie odbierali samochody wyprodukowane bez zamówionych opcji 😞

Ja nastawiam się na odbiór w maju. A jak będzie…? Nobody knows 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jakie aktualnie oferty uzyskujecie na X5? Ja dla 30d w konfigu na ok 500k brutto najlepiej co dostałem to 8% rabatu z finansowaniem promo 101% lub ok. 10% rabatu z finansowaniem ok 107%. Można ugrać dużo lepiej? 

Opublikowano

Cześć, zamawiałem w grudniu X5 40i, konfig na 580k pln, rabat jaki dostałem to 18% (tzw flotowy - dotyczył ilości posiadanych pojadów w firmie), leasing w PKO 109%. Z info od dealera na produkcje wejdzie w lutym, dostawa kwiecień/maj. 

Co do rabatu flotowego - BMW ma swoje wytyczne jak to liczyć, ale realnie co dealer to inne podejście, w jednym nie chcieli dać, w drugim (inne miasto) bez problemu. 

Opublikowano

Cześć

Auto zamówione w grudniu X5 30d konfig na 509 tys. Rabat 12 % + promo leasing 106% - parametry 60 mcy, 20% wkładu, wykup 0,5% ( Koszt leasingu 114%).  Wydaje mi się że jak na pierwsze nowe auto w danym salonie to spoko oferta. Produkcja styczeń 2024 odbiór ma być połowa marca 2024.

Opublikowano

Tak się nazywa w zamówieniu. Pewnie przy odpowiednich parametrach wpłata/okres/wykup tyle wychodzi. Dlatego podałem moje parametry.

Cytat ze strony BMW : "Koszt leasingu odpowiada całkowitej sumie opłat 105% ceny pojazdu przy następujących parametrach: opłata wstępna 15%, okres leasingu 24 miesiące, wykup 19%"

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.12.2023 o 09:00, maciek_w napisał(a):

Oho, kiedy zamawiałeś? Ja trzy tygodnie temu, status nadal 047… (też M60i)

maciek_w - czy masz jakieś informacje odnośnie produkcji od dilera?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.