Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli odebrałeś to jako przechwałki to przepraszam. Nie mam na celu tutaj się niczym przechwalać a jedynie pomoc ludziom w negocjacjach. Wszyscy tutaj na te auta ciężko pracujemy, wiec trzeba sobie pomagać. Odnośnie dużo,słabszych rabatów to Tutaj w 100 procentach się zgadzam. Z finansowaniem trzeba tez uważać bo bmw ma dosyć słabe finansowanie na dziś poza promocjami wiec warto sie rozejrzeć na rynku. Tak samo ubezpieczenie, ich flagowe Allianz przynajmniej u mnie wylicza ostatnio kosmiczne stawki. Niektóre salony podobno poza leasingiem i ubezpieczeniem tylko od bmw współpracują tez z innymi bankami i wybierają z kilku banków to najkorzystniejsze ale to tylko zasłyszana informacja.
Opublikowano

Polityka rabatowa BMW jest dla mnie niedorzeczna. Wydajesz kilkaset tysięty, a negocjacje jak na targu.

Weźcie pod uwagę, że:



1. Sytuacja może zmienić się znacząco w ciągu miesiąca.


Pod koniec minionych wakacji na X5 z ulicy można było dostać 12%. Klient flotowy w tym czasie miał 17%. Miesiąc później rabat flotowy spadł na 10%.



2. Warto porównywać oferty uwzględniając rabat oraz leasing


Kilka lat temu dostałem 17% rabatu i leasing 101%. Inny dealer dawał 19% ale już bez promocyjnego leasingu.

 

Promo leasing nie, tak ma flote aut premium i dzieki temu 13%. Nie musza to byc auta nowe, wazne zeby byly premium. Kumpel zdecydowal sie na auto, podpisal umowe wiec info 100% pewne.

Zakładam, że znajomy dostał w takim razie leasing 105% - 107%. Pytanie więc co jest bardziej opłacalne:

13% rabatu i leasing 106%

czy

9% rabatu i leasing 102%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
leasingi 102% byly to leasingi promocyjne dla starego modelu. Na dzis dzien przy tak wysokim wiborze nie ma takich leasingow na rynku. To jest ciekawy temat czy uda sie komus wychaczyc dla x5 po liftingu promocyjny leasing.
Opublikowano
Auta się dobrze sprzedają, na dzisiaj nie ma takiej potrzeby i nie uwierzę w żadne promocje. Może za jakiś kwartał. 10% wyjściowo na nowy model nie jest tak źle. Kupujecie auta za 500k, nie dziadujcie. Czasy z 25% rabatem chciałbym sam ale prędko nie wrócą.
Opublikowano
leasingi 102% byly to leasingi promocyjne dla starego modelu. Na dzis dzien przy tak wysokim wiborze nie ma takich leasingow na rynku. To jest ciekawy temat czy uda sie komus wychaczyc dla x5 po liftingu promocyjny leasing.

Rynkowy leasing to obecnie 108% - 110%. W tym tygodniu podpisałem po otrzymaniu 5+ ofert. Zgadzam się, że nikt nie da niezależnie leasingu na 102%.


Co innego jednak leasing wiązany z zakupem auta. Z jakiegoś względu firmy wolą zaoferować niski leasing zamiast rabatu na cenę katalogową. Odbijają sobie taki niekorzystny leasing w cenie auta. Nie wiem skąd taka polityka.


VOLVO chwali się leasingiem 105%.

Skoda daje na Kamiq 102%.

Stronę wcześniej kolega pisał o 102% od BMW (nie wiem czy przed czy po lift)

ciekawe czy promo leasing do tego dostanie, czyli 101,5 - 102,5 % ??
Opublikowano

Panowie wibor wiborem, ale jakos to tak wpływa ten obecny wibor na koszt pożyczania, ze ja dostalem (promo) leasing bmw FS na 101,5 % (2 lata, nie maksymalna wplata własna). do tego rabat ~12% i to wszystko na zamówione auto do produkcji PRZED-liftowe jeszcze (wszystko miało miejsce w tym roku).


wiec ten wibor i wysokie % na rynku długu to wpływają znow nie na "bogatych", ktorzy kupuja dobra luksusowe, no coz, taka prawda życiowa

Opublikowano
Panowie wibor wiborem, ale jakos to tak wpływa ten obecny wibor na koszt pożyczania, ze ja dostalem (promo) leasing bmw FS na 101,5 % (2 lata, nie maksymalna wplata własna). do tego rabat ~12% i to wszystko na zamówione auto do produkcji PRZED-liftowe jeszcze (wszystko miało miejsce w tym roku).


wiec ten wibor i wysokie % na rynku długu to wpływają znow nie na "bogatych", ktorzy kupuja dobra luksusowe, no coz, taka prawda życiowa

Dobrze wiedzieć, że takie rzeczy są w ofercie, 1,5% można brać.

Jak wejdę w kalkulator to tam mi pokazuje, że za leasing 5 letni mam płacić 80-150k odsetek w zależności od wysokości wpłaty początkowej.

Nie wiem kto jest na tyle bogaty, żeby zapłacić tyle odsetek za 3-5 lat :)

Jak kogoś stać płacić takie odsetki to już pewnie prędzej weźmie za gotówkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słowo klucz na leasing promo to auto przedliftowr. Rabat taki sam co na polift wiec dali leasing promo, czyli realnie te 6-8 procent rabatu więcej. Kupujesz starsze technologicznie auto wiec uczciwe jest ze zapłacisz mniej.
Opublikowano
Panowie wibor wiborem, ale jakos to tak wpływa ten obecny wibor na koszt pożyczania, ze ja dostalem (promo) leasing bmw FS na 101,5 % (2 lata, nie maksymalna wplata własna). do tego rabat ~12% i to wszystko na zamówione auto do produkcji PRZED-liftowe jeszcze (wszystko miało miejsce w tym roku).


wiec ten wibor i wysokie % na rynku długu to wpływają znow nie na "bogatych", ktorzy kupuja dobra luksusowe, no coz, taka prawda życiowa

Dobrze wiedzieć, że takie rzeczy są w ofercie, 1,5% można brać.

Jak wejdę w kalkulator to tam mi pokazuje, że za leasing 5 letni mam płacić 80-150k odsetek w zależności od wysokości wpłaty początkowej.

Nie wiem kto jest na tyle bogaty, żeby zapłacić tyle odsetek za 3-5 lat :)

Jak kogoś stać płacić takie odsetki to już pewnie prędzej weźmie za gotówkę.

 

Najlepsze jest to, że jak przeglądasz ogłoszenia dealerów to „promocyjna cena auta” jest wraz z finansowaniem dealera.

Jak chcesz za gotówkę to kręcą nosem bo nie mają profitu z leasingu i obcinają oczka rabatu.

Opublikowano
Najlepsze jest to, że jak przeglądasz ogłoszenia dealerów to „promocyjna cena auta” jest wraz z finansowaniem dealera.

W tym chyba wyspecjalizowało się Audi. Wciskają leasing VWFS, przedstawiają 3 różne oferty, a jak człowiek policzy, to wszystkie wychodzą dokładnie tak samo i to tak samo niekorzystnie. Leasing VWFS wychodził mi 112% przy konkurencji z rynku 108%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo to jest próba zrobienia w jajo klienta. Dajmy mu większy rabat, niech widzi cenę nizsza resztę ceny ukryjemy w finansowaniu, może nie zauważy. Na ubezpieczeniach teraz tez zaczynaja przycinać. Jeszcze kilka lat temu dealerskie było najkorzystniejsze na rynku, teraz cena potrafi być razy 2 w stosunku do najtańszego także trzeba uważać i pytać o wszystko.
Opublikowano
Jeśli odebrałeś to jako przechwałki to przepraszam. Nie mam na celu tutaj się niczym przechwalać a jedynie pomoc ludziom w negocjacjach. Wszyscy tutaj na te auta ciężko pracujemy, wiec trzeba sobie pomagać. Odnośnie dużo,słabszych rabatów to Tutaj w 100 procentach się zgadzam. Z finansowaniem trzeba tez uważać bo bmw ma dosyć słabe finansowanie na dziś poza promocjami wiec warto sie rozejrzeć na rynku. Tak samo ubezpieczenie, ich flagowe Allianz przynajmniej u mnie wylicza ostatnio kosmiczne stawki. Niektóre salony podobno poza leasingiem i ubezpieczeniem tylko od bmw współpracują tez z innymi bankami i wybierają z kilku banków to najkorzystniejsze ale to tylko zasłyszana informacja.

 

Luzik, pełna zgoda. Najważniejsze, że dyskusja poszła w dobrym kierunku :cool2: Tak czy tak na końcu każdej decyzji powinien być kalkulator :wink:

BTW W pierwszym roku finansowania nie ma szans na ubezpieczenie zewnętrzne, ale warto wpisać w umowie taką możliwość w kolejnych latach...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do VW leasing: jak szukałem używanego auta pod koniec zeszłego roku to pytałem się o leasing u nich: oferta to 125%, gdzie dało radę znaleźć na rynku na 112%. Ale za to dawali promocyjne ubezpieczenie, ale to i tak było za mało, żeby pokryć różnicę. Warto czytać całość i liczyć z kalkulatorem :8)
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Dla mnie przedmiotem oferty i negocjacji są: rabat od aktualnego cennika, procent marży leasingodawcy doliczany do WIBOR, czas realizacji, stałość ceny i dowolność w ubezpieczeniu. Koszt leasingu to dla mnie wynik zmiennych indywidualnych (okres, wpłata wstępna i końcowa). Najlepszym tego przykładem są ostatnie promocje BMW typu leasing 107%, gdzie mamy dwa lata, dużą wpłatę i wykup, a całość z solidną marżą (co dla sensownych parametrów typu trzy lata, niski wkład dawałoby 115+).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
leasingi 102% byly to leasingi promocyjne dla starego modelu. Na dzis dzien przy tak wysokim wiborze nie ma takich leasingow na rynku. To jest ciekawy temat czy uda sie komus wychaczyc dla x5 po liftingu promocyjny leasing.

Rynkowy leasing to obecnie 108% - 110%. W tym tygodniu podpisałem po otrzymaniu 5+ ofert. Zgadzam się, że nikt nie da niezależnie leasingu na 102%.


Co innego jednak leasing wiązany z zakupem auta. Z jakiegoś względu firmy wolą zaoferować niski leasing zamiast rabatu na cenę katalogową. Odbijają sobie taki niekorzystny leasing w cenie auta. Nie wiem skąd taka polityka.


VOLVO chwali się leasingiem 105%.

Skoda daje na Kamiq 102%.

Stronę wcześniej kolega pisał o 102% od BMW (nie wiem czy przed czy po lift)

ciekawe czy promo leasing do tego dostanie, czyli 101,5 - 102,5 % ??

Napisz jakie parametry leasingu bo nie ma czegoś takiego jak rynkowy leasing. Zależnie od parametrów leasing na takim samym oprocentowaniu może kosztować 110%(45% wplata wykup 1% krótki okres), a może kosztować 135%( 0% wplaty 59mcy wykup 40%).


Co by nie mówić nowy model jest drogi. Mi ze względu na nizysz rabat i podwyżki M60i wychodzi 100tyś więcej niż M50d 2lata temu (wtedy m50i było w tej samej cenie).

Procenty procentami ale kwotowo jest to bardzo wysoka podwyżka i za te pieniądze można już śmiało kupić fajne Porsche wtedy nie można było.

GLE 580 wychodzi ok 80tyś taniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja czekam na cayenne, wtedy podejmę ostateczna decyzje. Ciekawe co się zadzieje z cenami porsche, na pewno będzie drożej jak x5, pytanie jak bardzo. Jeszcze gdzieś około 3 lata temu za 420k można było kupic dobrze wyposażone m50i, dzis za to 40i się nie kupi.
Opublikowano
Napisz jakie parametry leasingu bo nie ma czegoś takiego jak rynkowy leasing.

Masz rację, nie doprecyzowałem. Ilekroć pisałem o otrzymywanych ofertach leasingu, dotyczyło to 45% wpłaty, 3 lat, 1% wykupu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio podpisywałem taki leasingu w PKO bp i wyszło około 108 procent i uważam ze to jest bardzo dobra oferta. W PKO maja tez jedna fajna albo niefajna rzecz. Jest dodatkowo opłata 18zloztych netto miesięcznie ale nie ma tabel opłat i prowizji. Plus jest taki ze jest kompletna dowolność ubezpieczenia bez dodatkowych opłat. No i ubezpieczenie. Salon w alianz wyliczył mi 8 tys, babeczka z PKO najtańsze jakie znalazła to niecałe 5k dlatego warto szukać/porównywać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki leasing niestety obecnie podatkowo nie ma sensu to strzał w kolano. Obecnie najlepiej żeby kwota wykupu była jak największa i wykupić samochód jako towar handlowy wtedy dokładamy najmniej podatku odpisując całość od wykupu i płacąc całość od sprzedaży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle ze ja kupiłem duzontansze Od x5 ix1, gdzie kwota odliczenia za elektryk to 225k plus zgarne dopłatę jak wszystko pójdzie pomyślnie 27k która nie jest opodatkowana z programu mój elektryk :D to podwójne odliczenie przy wysokim wibor z wysokim wykupem tez nie musi się kalkulować. Co zamortyzujesz po wykupie to oddasz w odsetkach leasingu. Trzeba z kalkulatorem to sobie przeliczyć bo nie ma jednej reguły. Przy aucie za 500k odlixzysz jedynie ok 35k gdzie same odsetki z leasingu to 40-100k
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle ze ja kupiłem duzontansze Od x5 ix1, gdzie kwota odliczenia za elektryk to 225k plus zgarne dopłatę jak wszystko pójdzie pomyślnie 27k która nie jest opodatkowana z programu mój elektryk :D to podwójne odliczenie przy wysokim wibor z wysokim wykupem tez nie musi się kalkulować. Co zamortyzujesz po wykupie to oddasz w odsetkach leasingu. Trzeba z kalkulatorem to sobie przeliczyć bo nie ma jednej reguły. Przy aucie za 500k odlixzysz jedynie ok 35k gdzie same odsetki z leasingu to 40-100k

Po wykupie nie amortyzujesz auta tylko traktujesz jako towar handlowy. Dla towaru handlowego nie ma limitu. Tak możesz go trzymać rok w tym czasie trzeba sprzedać lub przenieść do drugiej spółki.

Drobny minus bo nie można odpisywać kosztów paliwa ale przy całej korzyści to jest drobiazg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego rozwiazania nie rozwazalem. 2 pytania. Co jest kosztem a co dochodem? Drugie to czy nie trzeba mieć dodane PKd xos typu handel samochodami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego rozwiazania nie rozwazalem. 2 pytania. Co jest kosztem a co dochodem? Drugie to czy nie trzeba mieć dodane PKd xos typu handel samochodami?

Trzeba mieć handel ale to akurat nie problem. Pełnym kosztem kwota wykupu a pełnym dochodem cena sprzedaży jeżeli dobrze zrozumiałem pytanie.

Jak ktoś ma kilka firm może sobie co roku sprzedać auto z firmy do firmy i w ten sposób kilka lat posiadać auto i nie dołożyć na podatkach tylko odpis pełny od zakupu a podatek pełny od sprzedaży.

Opublikowano

Trzeba mieć handel ale to akurat nie problem. Pełnym kosztem kwota wykupu a pełnym dochodem cena sprzedaży jeżeli dobrze zrozumiałem pytanie.

Jak ktoś ma kilka firm może sobie co roku sprzedać auto z firmy do firmy i w ten sposób kilka lat posiadać auto i nie dołożyć na podatkach tylko odpis pełny od zakupu a podatek pełny od sprzedaży.

 

Jest to jakaś opcja na rolowanie kosztu i odraczanie podatku, ale chyba najlepszym rozwiązaniem w obecnych czasach jest estoński cit, całość w koszty bez limitu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle ze z citem trzeba mieć spółkę no i jest problem z wyprowadzeniem z niej pieniędzy. Z tym handlem to tez nie takie oczywiste. Jak się sprzedali kupi tylko 2-3 samochody które jeździły we własnej firmie to skarbówka szybko udowodni ze to tylko „optymalizacja” podatkowa i z handlem ma niewiele wspólnego. Tak samo odliczenie 100 procent VAT, niby to żaden problem stworzyć co miesiąc kilometrówkę w excellu ale w praktyczne nikt tego nie robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.