Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko nas to chyba nie bardzo dotyczy bo tak naprawdę klientem przy wszelkich sporach gwarancyjnych jest firma leasingowa. To oni kupują finalnie samochód.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Poza tym, to są kwestie czysto poza "nami". Co sobie dealer chachmęci to już nie wiemy. Z prawnego punktu widzenia masz gwarancję i tyle. Jeżeli miałoby dojść do złamania jej warunków przez dealera, to wówczas on będzie odpowiedzialny za szkody z tego wynikłe w stosunku do klienta.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Najprostszym i najczęściej spotykanym problemem z jakim należy się liczyć to konflikt na poziomie klient - importer w sporach gwarancyjnych. A to najmniejszy problem...

 

Jakieś straszne bajki z tymi problemami gwarancyjnymi, jesteś pierwszą osobą która takie coś pisze w dodatku bez żadnych przykładów ani dowodów :shock: Brzmi trochę jak płacz dealerów.

Opublikowano

Ja widzę w tym jeden problem: robienie klienta w ch... bo kupując takie auto od dealera nikt nie mówi że jeżdziło w wypożyczalni.

Dla Kowalskiego wygląda to niby dobrze: roczne-dwuletnie beemki, pakiet M i przeważnie nic więcej, podstawowe kolory, niska cena - ale nie dowiesz się że auto miało innych 3 kierowców każdego tygodnia a pracownicy katowali te auta bo musiały być dostarczone na wczoraj z jednej lokalizacji na drugą.

W Krakowie coś takiego się odbywa od dawna, ba, to idzie nawet w ramach premium selection :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tu chyba nie chodzi o samochody używane ale o nowe. Tylko "zachachmęcone" przy zakupie, że niby kupuje wypożyczalnia czy jakiś flotowy klient.

Wg mnie klient końcowy nie ma się czego obawiać. Bardziej dealer.


Można łatwo znaleźć filmik "Afera w Salonie BMW NIE chcieli wydać auta", w którym autor krytykuje salon BMW a podejrzewam, że to raczej on grał nie do końca fair.

Opublikowano
Poza tym, to są kwestie czysto poza "nami". Co sobie dealer chachmęci to już nie wiemy. Z prawnego punktu widzenia masz gwarancję i tyle. Jeżeli miałoby dojść do złamania jej warunków przez dealera, to wówczas on będzie odpowiedzialny za szkody z tego wynikłe w stosunku do klienta.

Właśnie nie dealer, bo on sprzedał samochód firmie X na rabacie flotowym, a klient kupił go od firmy X.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym, to są kwestie czysto poza "nami". Co sobie dealer chachmęci to już nie wiemy. Z prawnego punktu widzenia masz gwarancję i tyle. Jeżeli miałoby dojść do złamania jej warunków przez dealera, to wówczas on będzie odpowiedzialny za szkody z tego wynikłe w stosunku do klienta.

Właśnie nie dealer, bo on sprzedał samochód firmie X na rabacie flotowym, a klient kupił go od firmy X.

Nie mieszaj niepotrzebnie!

Punkt 11 gwarancji:

"Zmiana właściciela pojazdu pozostaje bez wpływu na zobowiązania z tytułu gwarancji"


Jedyne co się komplikuje to możliwość odstąpienia od umowy tytułem rękojmi.

Opublikowano
Ok już nic nie piszę w tej kwestii bo wyjdę na tego złego, róbcie jak chcecie :) to był jedynie luźny przekaz moich wniosków i wiedzy oraz informacji z pewnych źródeł (między innymi dealer, kancelaria prawna, bmw polska), ponieważ zgłębiłem bardzo mocno ten temat przy okazji swojego zakupu. I nie chodzi tutaj o 11 pkt. gwarancji, bo jego można bardzo łatwo podważyć. Tak czy siak, nie ma co. Cieszmy się samochodami i tyle :wink:
Opublikowano

Nie róbmy dramy, jak jej nie ma.

Jak masz jakieś "dziwne obawy" to albo rezygnuj z zakupu albo doprowadź do tego, żeby z Twojego punktu widzenia sytuacja była klarowna i legalna.

Dla mnie sprawa jest prosta - nie chcesz, nie kupuj i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej powinno brzmiec tak. Nie pasuja komus kombinacje dealera to niech bierze 3% rabatu zamiast 20% i za drobne 70-100kpln ma pelny spokoj. Jednak osobiscie nigdy nie słyszalem żeby klient miał jakis problem bo dealer zaoferował mu zbyt wysoki rabat...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety mylisz się. Bardzo dobrze sprzedają się marki premium . Chodzę oglądam i pytam o rabaty. Nie chcą dawać bo jest sporo kupujących a fabryki stały i nie ma aut . Trzeba czekać. A fakt tez , ze większość sprzedawców łaskę robi aby podejść i zaproponować ofertę, nigdy tego nie zrozumiem - chyba maja za duże benefity czy się stoi czy leży kasa się należy . Ja akurat znam jednego handlowca i dostałem 13% plus gratis jeden to max .
Opublikowano
Niestety mylisz się. Bardzo dobrze sprzedają się marki premium . Chodzę oglądam i pytam o rabaty. Nie chcą dawać bo jest sporo kupujących a fabryki stały i nie ma aut . Trzeba czekać. A fakt tez , ze większość sprzedawców łaskę robi aby podejść i zaproponować ofertę, nigdy tego nie zrozumiem - chyba maja za duże benefity czy się stoi czy leży kasa się należy . Ja akurat znam jednego handlowca i dostałem 13% plus gratis jeden to max .

 

nie wiem jak to skomentować, ale finał jest taki że ja nie znam handlowca ale dostałem 21%

Opublikowano
Niestety mylisz się. Bardzo dobrze sprzedają się marki premium . Chodzę oglądam i pytam o rabaty. Nie chcą dawać bo jest sporo kupujących a fabryki stały i nie ma aut . Trzeba czekać. A fakt tez , ze większość sprzedawców łaskę robi aby podejść i zaproponować ofertę, nigdy tego nie zrozumiem - chyba maja za duże benefity czy się stoi czy leży kasa się należy . Ja akurat znam jednego handlowca i dostałem 13% plus gratis jeden to max .

 

nie wiem jak to skomentować, ale finał jest taki że ja nie znam handlowca ale dostałem 21%

 

A możesz podać więcej szczegółów na jakie auto

Opublikowano

ale czy nie rozumiecie że który diler to nie ma żadnego znaczenia?

Możliwości takie są, i jak chcą dać to dadzą a jak nie chcą to nie.


Pierwsze G05 kupiłem z rabatem 20% w Gdańsku, przy drugiej powiedzieli że max 15%, w Warszawie dali 21%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ja zamawiałem to zaczeło sie od "o panie nowy model, nie ma wsparcia centrali tylko 3-4% max", drugi dealer 10% max, a nastepni zaczelo sie od 14% na śląsku a skończyło na 17% w Warszawie. Na tamten czas (Grudzien 2018) to byla dobra cena. Teraz tez pewnie nie podpisałbym zamowienia bez rabatu z 2-ką z przodu.
Opublikowano
To powiem z własnego doświadczenia, bardzo aktualna sytuacja, niektóre salony "łgają" prosto w twarz twierdząc, iż 17% to jest maks co można dostać. Ja znalazłem salon, który za model x30d konfiguracja na niecałe 450tys dał rabat 21%, więc jest to jak najbardziej możliwe.
Opublikowano
To powiem z własnego doświadczenia, bardzo aktualna sytuacja, niektóre salony "łgają" prosto w twarz twierdząc, iż 17% to jest maks co można dostać. Ja znalazłem salon, który za model x30d konfiguracja na niecałe 450tys dał rabat 21%, więc jest to jak najbardziej możliwe.

Jakie finansowanie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.