Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w konfiguracji


acc007

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


konfiguruję M340i, mam już wybraną konfigurację która spełnia moje wymagania, aczkolwiek mam wątpliwości co do kilku opcji. Będzie to moje pierwsze BMW, taki dream car (do BMW wzdycham już jakieś 30 lat). Auto planuję mieć na dłużej (10 lat?). Ma być w miarę komfortowe i dawać mi frajdę. Obecnie jeżdżę czteroletnią Octavią, jakieś 200KM, dsg, 4x4, koła 225/45 r17 z gwintem KW obniżone ok 5cm - to jako punkt odniesienia, dla mnie jest komfortowo. To czego najbardziej mi będzie brakować to nadwozie liftback.... ale nie o tym, przejdźmy do rzeczy :)


Opcje co do których jestem pewien że chcę (niektóre niezbędne, niektóre jako widzimisię aby mieć świeże, nowoczesne auto):

Pakiet ConnectedDrivePlus (z live cockpit pro) - 13603zł

Dostęp komfortowy - 3090zł

Aktywny tempomat - 2266zł

Parking Assistant Plus - 4892zł

Ogrzewanie foteli przednich - 1957zł

Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound - 4634zł

Service inclusive 5lat - 2059zł

Repair Inclusive 5lat - 5883zł

Pakiet dodatkowych funkcji lusterek - 1648zł

Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej - 1030zł

Ogrzewanie kierownicy - 1287zł


Opcje co do których mam wątpliwości, ale na razie wybrałem:

1. Pakiet M Technology (dodatkowe chłodzenie) - 1802zł - wiem, że to dobre dla silnika. Pytanie czy będzie mi potrzebne? Auta nie będę upalał, nie będę jeździł na torze, w mieście nie będę operował gazem zero-jedynkowo. Ale jeżeli ktoś mi powie że ten silnik sam z siebie się grzeje i pakiet na przykład przedłuży jego żywotność, to wezmę bez dwóch zdań.

2. Felgi 19" 792M runflat - 3759zł - felga bardzo mi się podoba w porównaniu do standardowej 18" 790M. Jednak celowo nie biorę zawieszenia adaptacyjnego (w serii jest sportowe M) i nie wiem czy run-flat nie będzie zbyt niekomfortowy. Na jeździe próbnej 330i jechałem na runflatach 19" z adaptacyjnym i zarówno w Comfort jak i w Sport było ok - no ale wiadomo, jazda próbna to mogłem nie zwrócić wystarczająco uwagi.... Jedno jest pewne - zwykłe (nie runflat) 18" w felgach 790M napewno będzie bardziej komfortowe, ale wizualnie są po prostu brzydsze.

3. Przyciemniane tylne szyby - 2060zł - to planowałem ze względu na dzieciaki, obecnie mam przyciemnienie folią 95% i dla mnie jest idealnie. Wiem że fabrycznie jest sporo mniejsze przyciemnienie, ale kiedyś czytałem że fabrycznie jest barwione szkło, a nie folia, i to do mnie przemawia. Wiecie jaki jest % przyciemnienia tylnych szyb? Bo może prawie nie widać różnicy i nie warto w to iść tylko wrzucić folię taniej ?

4. Podparcie lędźwiowe foteli przednich - 1287zł - czy to coś daje? warto to brać?


Wszystkie opcje z cennika chyba już znam na pamięć, długo je analizowałem i te, których nie wymieniłem, nie brałem celowo. Pomimo że są bardzo fajne (np. head up, lasery) starałem się zdroworozsądkowo podejść do konfiguracji i wybrać to, co przyda mi się najbardziej.


Proszę o komentarze na temat opcji, co do których mam jeszcze jakieś wątpliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opcje co do których mam wątpliwości, ale na razie wybrałem:

1. Pakiet M Technology (dodatkowe chłodzenie) - 1802zł - wiem, że to dobre dla silnika. Pytanie czy będzie mi potrzebne? Auta nie będę upalał, nie będę jeździł na torze, w mieście nie będę operował gazem zero-jedynkowo. Ale jeżeli ktoś mi powie że ten silnik sam z siebie się grzeje i pakiet na przykład przedłuży jego żywotność, to wezmę bez dwóch zdań.

 

Raczej zbędne.

 

2. Felgi 19" 792M runflat - 3759zł - felga bardzo mi się podoba w porównaniu do standardowej 18" 790M. Jednak celowo nie biorę zawieszenia adaptacyjnego (w serii jest sportowe M) i nie wiem czy run-flat nie będzie zbyt niekomfortowy. Na jeździe próbnej 330i jechałem na runflatach 19" z adaptacyjnym i zarówno w Comfort jak i w Sport było ok - no ale wiadomo, jazda próbna to mogłem nie zwrócić wystarczająco uwagi.... Jedno jest pewne - zwykłe (nie runflat) 18" w felgach 790M napewno będzie bardziej komfortowe, ale wizualnie są po prostu brzydsze.

 

Będzie OK.

 

3. Przyciemniane tylne szyby - 2060zł - to planowałem ze względu na dzieciaki, obecnie mam przyciemnienie folią 95% i dla mnie jest idealnie. Wiem że fabrycznie jest sporo mniejsze przyciemnienie, ale kiedyś czytałem że fabrycznie jest barwione szkło, a nie folia, i to do mnie przemawia. Wiecie jaki jest % przyciemnienia tylnych szyb? Bo może prawie nie widać różnicy i nie warto w to iść tylko wrzucić folię taniej ?

 

Mnie folia też nie podchodzi bo po prostu widać, że dołożona. Tak jak piszesz, fabryczne przyciemnienie nie jest na tyle mocne by chroniło odpowiednio dobrze przed słońcem. Może rolety? Chyba, że ta opcja tylko w G21.

 

4. Podparcie lędźwiowe foteli przednich - 1287zł - czy to coś daje? warto to brać?

 

Generalnie pompuje ci siedzisko nad dupą i możesz ustawić wysokość, czy coś to daje? Nie wiem, ja mam i nie używam.

 

Wszystkie opcje z cennika chyba już znam na pamięć, długo je analizowałem i te, których nie wymieniłem, nie brałem celowo. Pomimo że są bardzo fajne (np. head up, lasery) starałem się zdroworozsądkowo podejść do konfiguracji i wybrać to, co przyda mi się najbardziej.

 

Ja bym brał lasery. Szczególnie, że taniej w konfigu niż później w doposażeniu. Już nie chodzi o lasery ale to jedyne DLRy, które jakoś wyglądają. Ba, darował bym sobie inne opcje na rzecz laserów. Co do Head-up to jest super sprawa ale jak nie masz teraz to raczej nie zrobi ci to różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie opcje z cennika chyba już znam na pamięć, długo je analizowałem i te, których nie wymieniłem, nie brałem celowo. Pomimo że są bardzo fajne (np. head up, lasery) starałem się zdroworozsądkowo podejść do konfiguracji i wybrać to, co przyda mi się najbardziej.
Czy 330i z jazdy testowej miała head-up display? Widziałeś to na żywo? Wiadomo, że to subiektywna sprawa, ale ja nigdy nie widziałem potrzeby HUD-a, a po jeździe mocno zmieniłem zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 330i z jazdy testowej miała head-up display? Widziałeś to na żywo? Wiadomo, że to subiektywna sprawa, ale ja nigdy nie widziałem potrzeby HUD-a, a po jeździe mocno zmieniłem zdanie.

Tak, widzialem. Owszem, byłem zaskoczony jak to wygląda, taki żywy duży obraz, podobało mi się :) Ale po przemyśleniu potrafię bez tego żyć. HUD nie wyświetla niczego, czego nie znajdę na zegarach bądź na wyświetlaczu multimedii. Miałem też myśli czy w pewnym momencie nie zacznie mi przeszkadzać. Pewnie gdybym obecnie używał, to tak jak pisze 4rtur traktowałbym to jako niezbędne wyposażenie, lecz teraz zdecydowałem że tego nie wezmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam porównania lasery vs adaptacyjne ledy ale u mnie są lasery i jest to świetna rzecz. Idealnie "wycina" auta, i genialnie oświetla pobocze. Coś fantastycznego.

Ja bym brał Head up display - odkąd mam G20 w ogóle nie patrzę na zwykłe zegary podczas jazdy. Pokazuje zarówno prędkość, ograniczenie prędkości + ew. zakaz wyprzedzania i podpowiedzi z nawigacji (jeśli korzystamy z wbudowanej). Dla mnie duże udogodnienie ale co kto lubi ;)

Jak bierzesz dostęp komfortowy, klejone szyby i ogrzewanie foteli to ja bym brał po prostu pakiet Business Class (masz w nim to wszystko + elektryczne fotele z pamięciami). Ten, który ja brałem ze stocka tego nie miał niestety (ja bym to zaznaczył). Daję auto swojej lubej od czasu do czasu i za każdym razem musimy zmieniać ustawienie fotela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bierzesz dostęp komfortowy, klejone szyby i ogrzewanie foteli to ja bym brał po prostu pakiet Business Class (masz w nim to wszystko + elektryczne fotele z pamięciami).

Też o tym rozmyślałem, zwłaszcza że w tym pakiecie dopłata do foteli el. to coś ok 3 tys, zamiast normalnych ponad 6tys. Niemniej w moim przypadku 99% czasu będę jeździł tylko ja (żona ma swoje auto i nie lubi dużymi jeździć, nawet Octavią nie jeździ) więc uznaliśmy że te 3 tys warto było przeznaczyć na coś innego.


O HUD skomentowałem wyżej. Ale żeby nie było niezrozumienia - ja nie twierdzę że to są złe opcje. Jedno i drugie miałem na jeździe próbnej, HUD jest fenomenalny. Po prostu uznałem że nie jest mi niezbędny :) Nie sztuką włożyć 360k w opcje, sztuką wybrać optymalny zestaw i póki co myślę że jestem temu bardzo blisko. To z czym mam jeszcze dylematy, to wspomniane 4 opcje...


Zdecydowanie bardziej zamiast HUD + elektryczne fotelę wolałbym lasery. Argument o DRL jest słuszny, na zdjęciach zwykłe wyglądają... no jak wyglądają :D To już przynajmniej adaptacyjne ledy przemyślę... Bo moc w nocy jest dla mnie mało istotna - bardzo mało jeżdżę po zmroku, kiedyś dawały radę zwykłe światła, a odkąd mam ksenony to jest to aż nadto. Niesądzę więc aby ledy świeciły jakoś gorzej, natomiast nie przeczę że lasery są sporo lepsze w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony tak, z drugiej 3k to mniej niż 1% przy wartości tego auta :) Ale jak jeździsz tylko Ty to w sumie faktycznie nie ma sensu.

Oprócz samego kształtu laserowych świateł, masz też inne światła do jazdy dziennej.

Tu masz prawdopodobnie adaptacyjne ledy : https://content.icarcdn.com/styles/article_cover/s3/field/article/cover/2019/bmw_330i_launch_cover.jpg?itok=xAwN4F_J

Tutaj laserowe : https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-3-Series-Paris-Motor-Show-44-830x553.jpg

Kwestia gustu kto jakie woli :), ale jakby mi na samej technologii świetlnej nie zależało to nie wiem czy bym dopłacał 10k za sam wygląd reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O procenty walczę, ale od tego mamy osobny wątek o rabatach :) Na razie są to okolice 15%.


Na razie z tych 4 opcji postanowiłem że wezmę koła 19" z runflatami i przyciemniane szyby, a wywalę podparcie lędźwi i pakiet z dodatkową chłodnicą. Za to nadal się zastanawiam nad światłami, lasery uważam że są nie warte swojej ceny (i tak potencjału nie wykorzystam). Dla samego wyglądu płacić 10tys to porażka... ale rozważam adaptacyjne ledy, to już "tylko" 5 tys. Same DRL ładniejsze niż w zwykłych, a na dodatek kierunkowskazy są paskiem u góry lampy (jak w laserach), bo w bazowych są żarówki ledowe po bokach lampy...


Dałem sobie weekend na finalne przemyślenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, aż wstyd się przyznać, odkryłem że moja Octavia ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego.... Jak się pobawiłem to skojarzyłem sobie, że tuż po kupnie próbowałem to ustawić, po czym dałem takie ustawienie jakby tego w ogóle nie było :) W moim przypadku więc mogę teraz śmiało zrezygnować z tej opcji, bo testując dziś wychylenie podparcia lędźwiowego powodowało dyskomfort...


Dużo oglądałem też świateł... i stwierdzam że wezmę przynajmniej środkowy wariant ze względu na wygląd DLR'ów oraz kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Zamówienie złożone. Ostatecznie wybrałem Pakiet Innowacji, więc i lasery i head-up (większy koszt dał większe możliwości rabatowe). Wziąłem też jednak tę dodatkową chłodniczkę (pakiet M Technology), koła 19" z runflatami i przyciemniane szyby. Zrezygnowałem jedynie z podparcia lędźwi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Zamówienie złożone. Ostatecznie wybrałem Pakiet Innowacji, więc i lasery i head-up (większy koszt dał większe możliwości rabatowe). Wziąłem też jednak tę dodatkową chłodniczkę (pakiet M Technology), koła 19" z runflatami i przyciemniane szyby. Zrezygnowałem jedynie z podparcia lędźwi.

Gratulacje ! Kiedy planowany jest odbiór auta?

Head-up świetna rzecz. Obecne G20 to pierwsze auto, które mam z headupem, więc może nie mam porównania, ale odkąd go posiadam to praktycznie w ogóle nie patrzę na zegary. Zmiana muzyki, ograniczenia prędkości, dane z nawigacji - wszystko w jednym miejscu :) Moim zdaniem to jedna z najbardziej praktycznych opcji. Będziesz zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

head-up to najlepsze co może być w BMW z wyposażenia :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłeś w Inchcape Warszawa? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ ktoś u nich zamówił m340i.... a mają po jednym na miesiąc i stąd może być, że sierpień się uda lub wrzesień... Ja czekam na jazdę testową zanim zamówię ;-)

Tak, IMP Warszawa. Nie wiedziałem że limity są :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Fajna konfiguracja, czekam na zdjęcia.

Mówisz, że jak brałeś w pakietach rzeczy, to wtedy wjeżdża większy bonus? Ciekawy, czy zawsze, jak robiłem konfig w 2 salonach to o tym nie wspominali.

Panowie, z podparciem lędzwiowym nie jest tak, że musi być cały czas w tej samej pozycji. Raz sobie można podpompować dół, po jakimś kawałku górę itp. Zmiana podparcia czy ucisku na różne fragmenty pleców działa trochę tak jak zmiana pozycji. Nie jest to "must have" ale przy dłuższych trasach się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.