Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że ten temat był wałkowany kilka set razy ale mam nietypowy problem z olejem. Auto BMW e46 silnik n42 rok 2004. Chodzi o to że olej kapie w momencie gdy na bagnecie pokazuje mi pomiędzy maksimum a minimum. Aktualnie mam olej ledwo powyzej minimum i jest ok nic nie leci. Olej 5w30 Valvoline. Auto posiadam ponad pół roku. Z następujący rzeczy zostało wymienione:

- komplet rozrząd

- uszczelniacze zaworowe

- uszczelka pod pokrywą zaworów

- uszczelki pompy vacum

- uszczelka podstawy filtra oleju

- wymiana czujnika wałka faz rozrządu


Auto śmiga bardzo dobrze nie ma żadnych objawów, odpala na strzała nawet w zime. I pytanie czy gdzieś na gumach od bagnetu jest dziura i kapie jak jest więcej oleju czy może poprostu bagnet źle pokazuje olej? Mechanik mi powiedział że on tam nic nie widzi i że silnik bierze olej. Ale odkąd tak jeżdze z olejem lekko powyżej minimum nic mi nie ubyło więc wątpię żeby brał olej. Poradzcie coś co można jeszcze zrobić. Aktualnie teraz w lipcu zmieniam olej bo nawet nie wiem ile litrów oleju mam w silniku. Po zalaniu nowego oleju będę wiedział czy bagnet pokazuje dobrze.

Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak olej wycieka to musi być widoczne gdzie, mogą to być o-ringi bagnetu w słabym stanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie nie powiedziałem najważniejszego. Gdy oleju jest więcej i kapie to po stronie pasażera. Na początku leciało z pompy vacum i byłem pewien że to z niej leci ale gdy już zrobiłem uszczelki pompy dalej pojawiał się olej po stronie pasażera a na vacum było sucho. Zrobiłem już chyba wszystko co dało się wymienić tylko ten bagnet ale on jest z drugiej strony silnika. Gdybym chciał zmienić oring na bagnecie to mogę go wymienić gdy olej jest w silniku czy lepiej to zrobić przy wymianę oleju jak będę spuszczal olej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi do głowy to to ze mechanikowi podwinęła się uszczelka pokrywy zaworów i dlatego kapie olej. Pościągaj osłony silnika i dobrze przyjrzyj sie gdzie jest mokry silnik od oleju

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Pokrywa jest sucha była sprawdzana kilka dni temu. Czy jest możliwość że to kapal olej jeszcze po poprzedniej usterce? Boje się dolać olej żeby znowu nie leciało. Narazie jest lekko powyżej minimum i nic nie kapie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokrywa będzie sucha. Jeśli tam przepuszczać to bedziesz miał zaolejony silnik od pokrywy w dół wiec patrz pod pokrywa. Druga sprawa dziwne ze mechanik wszystko wymienił a nie umył Ci silnika.

Tak moze to być olej ze starego wycieku skoro zostawili Ci mokry silnik

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.