Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wygląda duuuuużo lepiej. Na tych bazowych lampach te auta wyglądają jak upośledzone. Trochę jak za czasów początków ledów dziennych w samochodach :)

Koniecznie dograj sobie to wycinanie - to jest najlepsze co może być w tych lampach jeśli zdarza Ci się jeździć po zmroku.


Jakbyś potrzebował info odnośnie wartości w jakichś modułach przy laserach to dawaj znać - jeśli jest dostęp do modułu z poziomu bimmercode'a, to Ci sprawdzę co potrzebujesz.

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podbijam temat: lampy działają, skręcają ale nie wycinają jeszcze pojazdów, pacjent ma się dobrze. Przy okazji wymieniłem grill na czarny.

uIP3pJi.jpg

Teraz zgłębiam temat dołożenia High Beam Assistant i Selective beam. Zdaje się że do tego potrzeba FSC, którego na ten moment BMW nie sprzedaje ale są też przypadki, w których ludziom udało się to doposażyć.

 

Po dołożeniu traci się na coś gwarancję?

Opublikowano

Duzo zachodu z kodowaniem? Potrzeba jakiegos specjalnego interface’u czy oprogramowania?


Lasery sa faktycznie plug&play?

Potrzeba jakiegos dodatkowego modułu sterownika?



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe ile jest błędów w pamięci związanych z lampami, patrzyłeś może?
Opublikowano
Pierwsze słyszę , że można zamówić auto z laserami bez funkcji wycinania.

Kolega kamer pisał o asystencie świateł drogowych - HBA, ze można go dołożyć bez laserów a nie na odwrót. Wycinanie jest tylko w laserach.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W stanach 80% aut z laserami ma zakodowane wycinanie przez użytkowników :twisted:

Niestety mimo że kraj rozwinięty to prawo dotyczące oświetlenia pamięta lata 60.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie też się udało w tym tygodniu basic LED przełożyć i zakodować na lasery. Niestety nie dałem rady zrobić tego sam (a myślałem że posiadam już wystarczającą wiedzę, ale guzik prawda), zleciłem to warsztatowi w Łodzi polecanemu przez naszego kolegę w tym temacie.


Łączny koszt około 9000 PLN.


Część do odzyskania ze sprzedaży starych lamp.


Ja miałem już HBA tzn manetkę miałem a potem dokupiłem przez ConnectedDrive odblokowanie feature'a. W dzisiaj w nocy jadę na testy - zaobserwować działanie lasera i selective beam.


Jak na razie wrażenia z samych DRLów i kierunkowskazów kosmiczne, przeskok jakościowy w porównaniu do basic LED.


Edit: Już po nocnych testach. Selective Beam zadziałał od strzała, elegancko wycina pojazdy pozostawiając długie światła na poboczach.


Natomiast nie umiem zaobserwować samego działania lasera. Rozumiem że żeby zaczął działać to trzeba mieć światła mijania plus HBA załączony i rozpędzić się do około 100 km/h i przed sobą nie mieć żadnych źródeł światła (samochodów).

Czy to widać kiedy laser się włącza? Czy jest taki efekt wow? Czy to raczej jest bardzo trudne do odczucia? Czy dodatkowo pojawia się jakaś kontrolka że laser jest aktywny?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja moment uruchomienia lasera widziałem za każdym razem, oczywiście w określonych warunkach które wymieniłeś. Wygląda to tak jakby ktoś zaczął świecić dodatkowo mega mocną latarką/szperaczem który skręca z każdym ruchem kierownicą.
Opublikowano

A to nie jest tak że po prostu jak włączysz HBA i nagle pojawi się niebieska kontrolka od długich świateł to znaczy ze laser się załączył ?


@kamer7 , próbowałeś po prostu dopisać 5AC do FA , zapisać FA i zrobić VO coding wszystkich modułów poza sterownikiem silnika?


Edit: może wiecie który punkt na reflektorze zaczyna świecić w momencie gdy do akcji wkracza laser?

  • Moderatorzy
Opublikowano
A to nie jest tak że po prostu jak włączysz HBA i nagle pojawi się niebieska kontrolka od długich świateł to znaczy ze laser się załączył ?

 

 

Nie.

Opublikowano

Dzisiaj jeszcze pojeżdziłem trochę sobie w nocy aby potestować lasery i faktycznie coś udało mi się zauważyć.


Przy 40 km/h włączają się długie gdy jest włączone HBA, natomiast w okolicach 60 km/h widać że jeszcze coś się dołącza bo jest odrobinę jaśniej i tą są chyba właśnie te mityczne lasery. W chwili gdy pojawia się samochód to się od razu wyłącza.


Wygląda to jak dodatkowy strumień światła, dosyć mocno skupiony który to reaguje faktycznie na każdy, najmniejszy nawet ruch kierownicy, co pozwala precyzyjnie oświetlić kawałek drogi który chcemy doświetlić. Widać to właśnie w okolicach 60 km/h jak ten dodatkowy strumień światła się pojawia. Trochę przypomina mi to jakbym świecił sobie mocną latarką kierunkową gdzieś po drzewach.


Natomiast tak jak ktoś pisał na forum, Selective Beam nie jest do końca taki sprytny bo czasami nie widzi auta nadjeżdżającego z daleka i dopiero gdy gość się zirytuje i da długimi to selective beam go zauważa i robi "dziurę" pośrodku żeby go nie oślepiać.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ilekroć czytam że ludzie nie zauważają włączenia laserów to zastanawiam się czy są ślepi czy faktycznie coś u nich nie działa. Nie da się tego nie zobaczyć, po prostu nie da. Z tego co pamiętam to nie działa to przy ręcznie włączonych długich, tylko z użyciem funkcji AUTO.
Opublikowano

Tak, zgadza się. To działa tylko w trybie automatycznych świateł drogowych czyli przy aktywnym HBA. Wczoraj też pod tym kątem robiłem testy.


Edit: co to znaczy aftermarketowy FSC?

Opublikowano
Jest tak dlatego ze laser za mocno wali po oczach i nie można go manualnie włączyć bo musi być kamera która obserwuje drogę przed nami i jak tylko pojawi się jakieś źródło światła to natychmiastowo wyłącza laser, jak wiesz światło lasera jest szkodliwe dla oczu, to rozproszone pewnie mniej ale jednak.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tyle ludzi nie potrafi czytać instrukcji obsługi swojego samochodu, to bardzo smutne.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat miałem na myśli te wątki zagraniczne, u Ciebie jest trochę inaczej bo dokładałeś lampy więc i wątpliwości więcej :wink:
Opublikowano

Czy jest możliwe ustawienie aby laserowe światła przy powitaniu nie wchodziły w tryb świateł mijania a jedynie załączyły światła dzienne?


Chodzi mi o sytuację gdy podchodzimy do samochodu zamkniętego i otwieramy z kluczyka, zapalają się nam tzw. „Welcome lights”

Opublikowano
Wygląda na to że stworzyłem problem który nie istnieje. Dzisiaj za dnia na dworze jak auto stało to otwarcie auta z kluczyka spowodowało zapalenie tylko świateł dziennych bez świateł mijania także problem nie istnieje.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam światła laserowe i zauważyłem ze uruchamiając silnik zawsze zapalają się światła w dzień dzienne w nocy zawsze krótkie. Czy jest możliwość uruchomienia auta bez automatycznego zapalania się świateł ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam światła laserowe i zauważyłem ze uruchamiając silnik zawsze zapalają się światła w dzień dzienne w nocy zawsze krótkie. Czy jest możliwość uruchomienia auta bez automatycznego zapalania się świateł ?

 

spróbuj zostawić samochod z wyłączonymi swiatlami na off i wylaczyc Welcome Lights.


Zreszta jutro sprawdzę w nowej M340 do ktorej dokladalem wlasnie lasery

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Czy ktoś ostatnio wymieniał światła podstawowe na lasery i może podać orientacyjny koszt wymiany oraz czy wszystkie funkcje są aktywne ? Ciekawi mnie również sprawa gwarancji na auto w przypadku takiego moda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.