Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

Podzielę się swoimi doświadczeniami jakie przez rok przeszedłem z E90 z silnikiem N52B25.

Auto kupione delikatnie ponad rok temu z przebiegiem 160kkm. Serwisowane do końca w ASO z autentycznym przebiegiem.

Objawy: od momentu zakupu silnik brał około 1 litr oleju na 300 km. Olej lądował na tylnej klapie, szło wszystko przez wydech. Nie pomagały płukanki zmiana oleju na inną lepkość itd. przy takim zużyciu to strata czasu.

Diagnoza: zużyte prowadnice zaworowe na zaworach wydechowych i uszczelniacze zaworowe + zapieczone pierścienie na tłokach. Auto serwisowane co 30kkm.

Naprawa: pełna obróbka głowicy, nowe prowadnice na zaworach wydechowych, nowe uszczelniacze zaworowe wszystkie, nowe zawory wydechowe, planowanie głowicy. Jak już było wszystko rozebrane wleciały nowe pierścienie. Alusil był w idealnym stanie. Zapadła decyzja żeby zrobić tak jak być powinno więc doszły nowe panewki korbowe i główne, kompletny nowy rozrząd i komplet uszczelek na cały silnik. Wyczyszczony cały układ dolotowy itd. Olej 5w30 total na okres dotarcia obecnie 0w40 Shell Helix.

Skutki naprawy: samochód użytkowany w mieście na trasach 2- 4 kilometry plus okazyjne wypady na tor. Olej bierze dalej ok. 1 L na 10 kkm. Jak na skrajne warunki w jakich jest eksploatowany jest bardzo ok. Moc trzyma, nie dymi, nie kopci. Silnik pracuje cicho

Koszty: około +7k PLN.

Czas naprawy: ok. 3 tygodnie

Czy było warto: tak!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto serwisowane co 30kkm

 

Hasło klucz. Wszystko poszło zgodnie z planem producenta tylko w efekcie powinieneś kupić nowy model a nie naprawiać stary.


Fajnie słyszeć że wszystko chodzi jak należy. 7tys. to akceptowalna cena za tak duży remont.

Opublikowano
No patrz a mój stary n52 30 w 530 po przebiegu 260 tys bral 1 l na 6 tys km. Sprzedałem go bo zaczął sie trochę pocic od góry i myślałem że to coś poważnego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takim remoncie jak opisany można pomyśleć o wymianie odmy - to może być przyczyną tego zużycia oleju które zostało.
Opublikowano
Odma była weryfikowana i wyszło że jest wszystko ok więc nie była ruszana. Większa obawa zachodziła o katalizatory jak zniosą taka ilość oleju która przez nie przeszła. Przez jakiś czas od remontu wywalało CHECK ENGINE z drugiej sondy. Było za małe napięcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź szczelność połączenia kolektor - wydech. Miałem ten sam problem, trzeba było wymienić uszczelnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.