Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

taki. Te mniejsze buteleczki srebrne. Dwie wlałem na pełny zbiornik

0e5902705359.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

U mnie cooprawda w 320D M47 163 konie mam dziwną sytuację, Na postoju korekcje dość wysokie: +1,75,+1,50,-1,30,-1,20 sprawdzę na pół godziny jest 1,20, 1,15,0,75. Na następny dzień już tylko 0,80 np.

Pod obciążeniem jadąc zawsze nie przekraczają +/- 0,30---0,40.... czyli pod obciążeniem git. I co z tym fantem zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zrób test przelewowy, albo wykręć wszystkie i poddaj badaniu na stole probierczym, obstawiam że są w stanie agonalnym
Opublikowano
Ale z autem nic kompletnie się nie dzieje kolego. Dziwię się że jednego dnia korekcja jest ok a robię pomiar za pół godziny i zupełnie inne wyniki. Pod obciążeniem wsio ok. Raz ja jednym wtrysku korekcja dodatnia a za 2 h na tym samym ujemna.....auto od nowosci mam 2007 rok 118.000 przebieg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to dziwne, wlej tego Millersa może się ustabilizuje

wg mnie korekcje powinno sprawdzać się tylko na biegu jałowym bo sterownik właśnie koryguje różnice na cylindrach

Opublikowano
Tez kolego nie kumam o co chodzi......z autem nic kompletnie się nie dzieje a co sprawdzę korekty to inne wskazania. Wczoraj po południu już było tylko +1 gdzie rano przy tej samej temperaturze/ warunkach było +1.8.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wyjeździłem sobie płyn oraz dolałem dodatek millers do paliwa.

wrażenia. Wg mnie silnik pracuje bardziej "miękko" i co za tym idzie ciszej.

dodatkowo przy przyspieszaniu ma odczuwalnie mniejsze drgania, nie wiem jak to dokładnie opisać ale jest bardzo dobrze.

Nie jest to tylko moja opinia, kumpel wziął ode mnie jedną butelkę dodatku do swojej E83 w tym samym silniku tylko po virusie. Zachwycony. odkupił ode mnie i zostawił sobie. (na szczęście mam drugą)


korekty na rozgrzanym silniku.

42726fddd6dd.jpg


Niestety cały czas inpa pokazuje bardzo wysoką korekcję na pierwszym cylindrze.

więc wczoraj wyjąłem wtrysk - na szczęście z pierwszym nie ma problemu.

Jestem świadomy, że nie koniecznie może to być wina tego właśnie wtrysku. Może on nadrabiać za inne. na szóstym mam sporą korekcję minusową.

aczkolwiek od czegoś musżę zacząć.

wtrysk trafił dziś rano do warsztatu, który specjalizuje się w common rail'ach

zobaczymy w jakim jest stanie.

i jaki efekt będzie po analizie i ewentualnej regeneracji.

tak to wyglądało po wyjęciu.

7a192c29e738.jpg

26e73ad82e21.jpg

c9abcca98a4e.jpg

41b7313f87e4.jpg

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

wczoraj zainstalowałem wtrysk.

bardzo mocno lał no i końcówka nienajlepiej już się sprawowała.

tak wyglądał po powrocie.

979a04cfdaf1.jpg

6e6e3cb04dd7.jpg

d14785883c9d.jpg

06032ac048c0.jpg

Po instalacji autko równiej pracuje

korekty zaraz po uruchomieniu silnika na zimnym

930c4c2b5bfc.jpg

pierszy cyl zjechał mocno w dół - wcześniej miał 5,25 w "+" :shock:


Po przejechaniu ok 20 km korekty tak wyglądały.

c4e0e6f6a053.jpg

Jestem świadomy że nie jest to idealne ułożenie, ale poprawa zdecydowanie jest,

i bardzo ważna sprawa, sterownik silnika nie łapie błędu - smooth start control - wynikające ze zbyt wysokich korekcji.


Nie robiłem żadnych adaptacji ani programowania. Pojeżdżę miesiąc i zobaczymy jak komputer dostosuje pracę silnika do nowego układu.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tragedii nie ma ale bez szału, najprawdopodobniej pozostałe też mogą mieć zawalone końcówki..

po wlaniu Millersa miałeś lepsze korekcje niż po regeneracji 1 wtrysku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po millersie uspokoiło się na pozostałych,

ale ten pierwszy na zimnym cały czas jechał poza skalę... w plusie.

po regeneracji zjechał na granicę tolerancji ale w minusie.

sterownik silnika nie łapie błędów i to mnie bardzo cieszy.

silnik pracuje równiej - wcześniej "nie telepało" ale faktycznie drgania były bardziej wyczuwalne.

obserwójąc prędkość obrotów na cylindrach bez korekt, również widzę że różnice znacznie zmalały - zwłąszcza na 1 i 6 cyl.


więc w skrócie jest poprawa znaczna poprawa,

ale pierwszemu wtryskowi już nawet millers nie pomógł więc trzeba było go zrobić.

na szczęście wyszedł bez większych problemów.


Chcę trochę pojeździć i zrobię znowu pomiar, niech się komp "nauczy" nowych parametrów.


i tu pytanko, po takiej wymianie końcówki, trzeba dodatkowo kodować coś w kompie ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli nie nadali nowego kodu IMA i nie zmieniałeś wtrysków miejscami to nie

w DISie jest opcja resetu ale ja jej nigdy nie wykonywałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodu nowego nie dostałem.

a wtrysk wrócił na swoje miejsce więc narazie zostawiam jak jest.

dzięki za info.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O wydruk nie prosiłem... to i nie dostałem.

moja wina ale spieszyłem się po robocie.

zapłaciłem 350 pln

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Korekty sprawdza się tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku i jałowym. Prawidłowe mieszczą się w przedziale -0.9/+0.9 ponadto Bosch zaleca regenerację po 150 max 180 tyś km. Przy takim przebiegu wszelkie dodatki paliwowe nie naprawią problemu. Wszystkie trzeba już zregenerować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 350 to pewnie go tylko wyczyścili...
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za 350 to pewnie go tylko wyczyścili...

też tak pomyślałem, z wymianą końcówki powinno byc ~500pln

Opublikowano
Korekty sprawdza się tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku i jałowym. Prawidłowe mieszczą się w przedziale -0.9/+0.9 ponadto Bosch zaleca regenerację po 150 max 180 tyś km. Przy takim przebiegu wszelkie dodatki paliwowe nie naprawią problemu. Wszystkie trzeba już zregenerować.

 

na jałowym to sobie możesz sprawdzić...

zaleca co ? regeneracje ? przy przebiegu 150-180 tys km ? większych bzdur nie słyszałem, wtryski w common rail w tych autach wytrzymują przebiegi rzędu 300-400 tys (99% wszystkich e60 i f10 z początku produkcji ma taki już przebieg) i jeszcze dalej dają radę.

Opublikowano

na jałowym to sobie możesz sprawdzić...

zaleca co ? regeneracje ? przy przebiegu 150-180 tys km ? większych bzdur nie słyszałem, wtryski w common rail w tych autach wytrzymują przebiegi rzędu 300-400 tys (99% wszystkich e60 i f10 z początku produkcji ma taki już przebieg) i jeszcze dalej dają radę.

 

poczytaj jak działa silnik wysokoprężny to będziesz wiedział dlaczego nie sprawdza się KOREKT WTRYSKÓW pod obciążeniem. Na jakiej podstawie podawane jest paliwo przy dodawaniu "gazu"... Pewnie, że wytrzymują. I 500 tyś. wytrzymują... A że przy okazji zostawiają obłoki czarnego dymu i dziury w tłokach to taki tam nieistotny szczegół. No chyba, że zapomniałeś iż mówimy tu o dieslu

Opublikowano

ciekawe co poczytać... a na temat wielu serwisów, mechaników nie będę się wypowiadać. Nie jeden przypadek, korekty na jałowym bardzo bliskie 0 (idealna sytuacja) a pod obciążeniem przy prędkości około 110 km/h przekraczają normę i się rozjeżdżają, jedne lecą na +4 inne na -5 itp i co korekty ok ? nie sądzę. Korekty na jałowym bliżej odpowiadają za równą pracą silnika im bliżej 0 tym równiej pracuje silnik na postoju ale to nic nie wnosi do testowania wtryskiwaczy i prawie nic nam nie mówi... Nawet ista posiada taki podglądowy test wtrysków, który się wykonuje podczas jazdy i potem pokazuje nam jakie wtryskiwacze miały największe odchyłki i jakie według testu są do wymiany, ten test jest chyba najbardziej miarodajnym ze sposobów na zbadanie tematu drogą elektroniczną nie ruszając nic pod maską.

Auto może kopcić z wielu powodów a przebieg na wtrysku wcale nie świadczy o czymś złym, a korekta nigdy nie powie o tym, czy wtrysk wypali dziurę itp bo to tylko na maszynie można zbadać. Sam posiadam wtryski w swoim aucie grubo po przebiegu 300 tys i nigdy ich nigdzie nie oddawałem oprócz jednego (co było głupotą czytając takie bzdury jak niektórzy wypisują i się naciąłem na zbędne koszty, na szczęście nieduże...), jedynie miałem rzekomy problem z wtryskiem na cylindrze nr 4 który bardzo odbiegał od innych, który na jałowym pokazywał korekty prawie +3 i to mnie niepokoiło czytając takie wypociny na forum o korektach na jałowym, ale potem się okazało, że pod obciążeniem i po sprawdzeniu na maszynie był bardzo dobry i niepotrzebnie go ruszałem i tyle w temacie

Opublikowano
brawo - masz wiedzę na podstawie 1 sytuacji z własnego doświadczenia. Sprawdza się korekty na jałowym i jak coś jest nie tak to próba przelewowa i wszystko czarno na białym. Amen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
brawo - masz wiedzę na podstawie 1 sytuacji z własnego doświadczenia. Sprawdza się korekty na jałowym i jak coś jest nie tak to próba przelewowa i wszystko czarno na białym. Amen

korekty na jałowym, dla sprawdzenia maszyna EPS Boscha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.