Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,


Napiszę tutaj, bo nie wiem czy zaglądacie do zakładki F10/11, a dobrze ogarniacie N53 (530i).


Podczas kick-downu do prędkości autostradowych raz idzie pięknie, a po paru takich próbach szarpie, przerywa i przechodzi w tryb serwisowy.


Kody błędów w Ista:


143101 - rough running, stratified-charge operation: increased rough running in stratified-charge operation.

140001 - misfire, several cylinders: injection is cut out.

140101 - misfire, cylinder 1: injection is cut out.

140301 - misfire, cylinder 3: injection is cut out.

140501 - misfire, cylinder 5: injection is cut out.


Wymienione na nowe (komplety) :


- Świece - dedykowane dla N53 NGK ZKBR7A-HTU

- Wtryskiwacze - zostały zakodowane, sprawdziłem w Ista.

- Cewki Delphi mają ok. 20000 km. Kupiłem nowe 6szt. NGK, podmieniłem wszystkie - bez efektu.

- Skasowałem adaptacje silnika w Ista, jeździłem jak zalecają na bimmerprofs.com żeby zakodować od nowa. I nic.


Od niedawna pojawił się słyszalny gwizd z odmy, szczególnie po intensywnej jeździe. Po zatkaniu palcem tych otworków przestaje gwizdać, po odetkaniu znów daje o sobie znać. Po odkręceniu korka oleju od razu zaczyna telepać silnikiem ( a chyba nie powinno tak nagle). Dolewki oleju do tej pory 1litr na 10000 km. Czyli pokrywa zaworów do wymiany?


Druga rzecz, którą a zaobserwowałem to podczas tych przyspieszeń z gazem w podłodze - jak idzie dobrze, to ciśnienie HPFP trzyma się w okolicy 200 bar. Jak przerywa - spada do nawet 50 bar.

LPFP wydaje się trzymać te 5000 hPa (podczas kickdownu rośnie do 6000, po gwałtownym odjęciu spada do 4000), raz zauważyłem spadek do 3500 hPa podczas szarpnięcia.


Nie jestem mechanikiem, ale niestety zacząłem się już doktoryzować :(

Co radzicie? Czy nieszczelność odmy (którą najwyraźniej mam) może wpływać na wypadanie zapłonów podczas ostrego ciśnięcia gazu? I czy to jakoś rzutuje na ciśnienie HPFP, czy to osobny temat i kolejny duży koszt?


Pozdrawiam,


Bartek

Opublikowano
Świst ewidentnie pokazuje, że masz membranę odmy do wymiany. To się wiąże właśnie z wypadaniem zapłonu na różnych cylindrach, nierówną pracą silnika i znikaniem oleju silnikowego. Zacznij od naprawy/wymiany tego elementu. Pozsukaj w tym dziale (e60) - możesz wymienić samą membranę, lub całą pokrywę zaworów.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma nie rzutuje na ciśnienie paliwa. Najpewniej kończy się hpfp.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pokrywa zaworów wymieniona - gwizd z odmy ustał.


Niestety wciąż zapłony wypadają przy ostrej jeździe.


Nie pojawia mi się już błąd 143101 ( chyba już się silnik zaadaptował do jazdy na emulatorze NOXem, który dawniej zamontowałem). I faktycznie wchodzi już ładnie na zubożone dawki paliwa stratified charge (lambda 2,7-2,8 V).


Dziwne jest to że ogólnie ładnie jeździ i przy pierwszych kickdownach danego dnia kręci ładnie do 7000rpm, a dopiero potem zaczyna szarpać i przechodzić w tryb serwisowy. Czy ta sytuacja może mieć związek np. z nagarem na zaworach ssących? Auto ma 130k km i dolot nie był jeszcze czyszczony.


Błędów z HPFP brak. Tylko te wahania ciśnienia, o których pisałem wcześniej mnie niepokoją. Czy jest tak, że coś może powodować, że pompa daje niższe ciśnienie, czy powinna ona stale dawać ok. 200 bar?


Zrobiłem testy jak zalecają tu (bez używania manometru, to już poza moimi możliwościami) :


https://bimmerprofs.com/n43n53-fuel-supply/


No i te ciśnienia w INPA są stabilne. Nawet raz wcisnąłem na postoju gaz do dechy na ok 10 s. i HPFP trzymała cały czas 200 bar. Spadek ciśnienia występuje tylko podczas jazdy, i to właśnie nie zawsze ( jak szarpie silnik, jest też spadek ciśnienia).


Możecie coś pomóc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może czujnik ciśnienia paliwa na listwie świruje, możesz też poobserwować jakie ciśnienie daje pompa w zbiorniku bo jak ona nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia stale to HPFP też będzie miała problem.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Problem rozwiązany!!!


Po 2 latach i około 30 k km przejechanych (!!!) zupełnie bez innych objawów, wreszcie sypnął błędem : 11A904 - high pressure fuel, plausibility, pressure too low.


Okazuje się, że ten błąd zapisuje się dopiero po ponad 7 sekundach, gdy ciśnienie jest niższe o 30 bar od wymaganego.


Pompa HPFP wymieniona, samochód kilkukrotnie przetestowany, przyspiesza jak nowy :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.