Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum. Piszę gdyż nie jestem w stanie stwierdzić przyczyny awarii. Pacjent to e90 LCI 320xd 177km 2009rok. Parę dni temu w trasie 150km tuż przed dojazdem na miejsce sprawdziłem z ciekawości poziom oleju a aucie i zauważyłem informacje zwrotną że jest go za dużo i należy skontaktować się z bmw. Przed wyjazdem w trasę miałem go prawie na maksa. Dojechałem na miejsce i sprawdziłem stan bagnetem co potwierdziło wskazania z komputera. Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą. Sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i był on klarowny i było go trochę więcej niż minimum. Pod korkiem wlewu oleju ani śladu majonezu. Następnego dnia dla pewności zrobiłem test na zawartość Co2 w układzie chłodzenia i był on negatywny (płyn pozostał niebieski) czyli odrzuciłem uszczelkę pod głowicą. Dzisiaj w Btool sprawdziłem korekty na wtryskiwaczach czy czasem któryś nie przelewa ale tylko jeden wtrysk miał korektę 0.8mg a reszta po 0.2mg. Samochód nie dymi ani nie widać śladów wycieków z silnika jak i z osprzętu. Auto jeździ sprawnie,żwawo i gładko wkręca się na obroty. W aucie niedawno była w pełni regenerowana turbosprężarka. Auto mam od pół roku i już 2 razy wymieniany był w nim olej. Czy prawdopodobne jest że silnik był mocno wyeksploatowany i wymiany oleju wypłukały wszystkie motodoktory a kiedy wygarnąłem mu na trasie wszystko wyszło na jaw czyli że pierścienie puszczają olej? Nie jestem w stanie określić przyczyn zwiększenia poziomu oleju dlatego piszę z prośbą o pomoc. Chciałbym wspomnieć że jeżdżę spokojnie i szanuje samochód. Jest to moje pierwsze samodzielnie kupione auto więc bardo o nie dbam. Boję się że się w pakowałem na mine. Proszę o pomoc Edytowane przez szymmON
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza najważniejsza informacja to czy ostatnio dolewałeś oleju do samochodu.


Drugie pytanie to jaki jest stan DPF bo auto wypala DPF poprzez zwiększenie dawki paliwa, co jeżeli jest robione za długo może podnieść poziom oleju.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie dolewałem oleju. Ostatnio był wymieniany na koniec maja i od tamtego czasu był spokój. Od tamtego czasu głównie jazda po mieście. Teraz była to pierwsza dłuższa trasa

Przesyłam linki do zdjęć ze screenami z odczytów z Btoola co do DPF


Qm0UO

Qm6EL

QmSZc


https://nfhost.me/image/Qm0UO

https://nfhost.me/image/Qm6EL

https://nfhost.me/image/QmSZc


oraz kody usterek po kasowaniu


https://docs.google.com/document/d/1G67DWr3wFIWwiz2SgZ3h4t6VM6pNrPBBCBWl8Uo2-zk/edit?fbclid=IwAR1381WQ66q8cCD7LymeXT-UM_ZFbsyzu8otNzdvnrzQ37pSsPp26QG9hwA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5,2 wchodzi do suchego silnika. Nigdy nie schodzi 100% oleju przy wymianie, więc pewnie jest trochę przelane.


Ew. można jeszcze sprawdzić inpą jakie parametry zwraca czujnik poziomu/jakości bo czasem padają.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.