Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz rozmach, od E61 w Mpaku w Stargardzie Szczecińskim po E60 w 525d w manualu w Zamościu. :)


Jeżeli zależy Ci na manualu w M57 E60 to nie jest zła oferta.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukasz E60? - OK.

Moim zdaniem jak E60 - to koniecznie 530d w automacie.

Kupisz 525d, pali tyle samo, kosztuje podobnie, a nie jedzie tak samo.

Remap oczywiście pomoże, ale niedosyt pozostanie. I to zawsze będziesz miał w głowie.

I oczywiście na dodatek wyjdzie przy odsprzedaży.


A jak kupisz zdrowe 530d w automacie, to bez napinki (bezpiecznie i bez usuwania ekologii) po remapie masz 280KM i 600Nm.

Wtedy lata.

Lub zwiększając budżet można poszukać 535d - te są tylko w automacie - jak ktoś chce i nie boi się pewnych komplikacji konstrukcyjnych - to jak najbardziej.

Ta lata w serii, a po remapie to już szkoda nawet myśleć.


A jak kupisz 525d w manualu, to gang jest, w teorii fajnie, ale niedosyt pozostanie.

Choć trwałość w serii hipotetycznie najwyższa.

Co nie znaczy, że każde M57 odpowiednio prowadzone jest jedną z najtrwalszych konstrukcji na rynku.

Ta 525d w manualu nie wygląda źle - ale dobrze radzę - szukaj w automacie 530d (lub ewentualnie jak chcesz 535d).

Warto.

Oczywiście wiedzą tylko Ci co znają markę, i są Ci przychylni.


Rozkodowany VIN: WBANX51080CT38514

Prod. Date 2008-01-09

Type 525D UL (EUR)

Series E60 (5 Series)

Body Type LIM

Steering Left Hand Drive

Engine M57T2

Displacement 3.00

Power 145kw / 197hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour MONACOBLAU METALLIC (A35)

Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)


Editions and packages

P7SCA Edition Fleet Plus


Comfort and interior equipment

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interioroutside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automaticdip

S494A Seat heating driverpassenger

S4BXA Interior strips highgloss grey


Multimedia

S606A Navigation system Business

S612A BMW Assist

S616A BMW Online

S633A Preparation mobile phone Business

S698A AreaCode 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S7SNA Nav Businesscellph prep Bluetooth

- Bavsound speaker upgrade available


Driver assistance and lightning

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S548A Kilometercalibrated speedometer


Wheels and drive

S2HHA BMW LA radialspoke 244w flatrunn prop


Environment and safety

S320A Deleted model lettering

S354A Green windscreen green shade band

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard vehicle literature German

S8S8A Countryspecific nav system supply

S8SAA Navigation access requestcountryspec

S8SCA Telematics access requestcountryspec

S8SPA Control unit COP

S346A Chrome Line exterieur

S851A Language version German


Other equipment

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

L801A National version Germany

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Ok dzieki za wyczerpującą odpowiedź, juz sie spotkalem z temtem że, automat jest lepszy w tym modelu a jak wyglada awaryjność tych skrzyń? Bo naprawy każdego automatu nie są tanie, a zarazem nie zawsze sie udają. Mialem juz jedno auto z automatem i nie mam dobrych wspomnień.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat to loteria, bez czipów itp. może jeździć w nieskończoność a może się posypać przed 200 tkm.


W manualu w tym samochodzie dwumas i sprzęgło do wymiany co ok. 120 tkm.


To ogólnie nie są tanie auta w eksploatacji.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat ZF w autach to jedna z najlepszych skrzyń automatycznych na rynku.

Jeśli do tej pory nie jest zajechana (nie ciągnęła lawet czy przyczep z uszkodzonymi hamulcami, lub nie daj Boże uszkodzonym luźnym sprzęgiem, czy nie miała remapu wgranego przez ignoranta motoryzacyjnego) oraz miała przeglądy olejowo-filtrowe: pierwszy na 120 tys.km a następne co 60 tys. km to wytrzyma ogrom kilometrów.

Chyba, że kupisz auto z rzeczywistym przebiegiem typu milion km.

Także dobra weryfikacja wykonana podczas zakupu (oczywiście przez kogoś naprawdę znającego temat) właściwie wyłapuje problemy.

Na ten czas w przypadku tej skrzyni, kluczowa sprawa to aktualizacja oryginalnego oprogramowania skrzyni na najnowsze.

Skrzynie po aktualizacji chodzą odczuwalnie lepiej.

Sam w to w swoim czasie nie wierzyłem, ale odczułem wielokrotnie.

I potwierdzam z całą stanowczością.

Potem filtromiska z ZF + olej oryginalny z BMW + kilka kliknięć w kompie i ... ... i jest lepsza, tańsza w eksploatacji, mądrzejsza, wytrzymalsza i mocniejsza na 100% niż manual.

Nie na darmo w najmocniejszych 3.0d w BMW są tylko automaty.

 

Automat to loteria, bez czipów itp. może jeździć w nieskończoność a może się posypać przed 200 tkm.

Loteria to jest wtedy, gdy ktoś nie stosuje się do tego co napisałem powyżej.

 

W manualu w tym samochodzie dwumas i sprzęgło do wymiany co ok. 120 tkm.

Oryginalny zestaw koło dwumasowe + sprzęgło - przy normalnej eksploatacji około 250 tys. zrobi.

 

To ogólnie nie są tanie auta w eksploatacji.

To fakt.

Dlatego kluczowy jest zakup auta w prawidłowym stanie.

Jest ich mało, są drogie, ale warto dopłacić i kupić porządną sztukę.

Potem zamiast inwestycji w felgi 20 calowe z oponami Zetex z obcinaniem sprężyn :mad2: - konsekwentnie inwestujemy w prawidłowe przeglądy serwisowe :cool2: - i banan na twarzy przez całe lata.

:norty:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się niby można stosować do zaleceń serwisu automatu przy kupnie używanego kikunastoletniego BMW :) :) :) Kupno takiego samochodu w automacie to loteria, jedyne co można zrobić to sprawdzic je na tyle ile jazda pozwala.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Moim skromnym zdaniem jeśli automat to tylko nowy.

W samochodzie który ma naście lat to jest jedna wielka loteria, ba.. powiedziałbym że nawet wielkie ryzyko.

Sprzęgło, dwumas wymieniasz i nie ma prawa nie chodzić a z regeneracją skrzyni wszyscy wiemy jak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Loteria, a raczej z góry przegrana, była przy skrzyniach gm łączonych z 3.0d, a skrzynię zf to można śmiało kupić używaną, zrobić serwis i jeździć, ryzyko wtopy jest niewielkie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się niby można stosować do zaleceń serwisu automatu przy kupnie używanego kikunastoletniego BMW :) :) :) Kupno takiego samochodu w automacie to loteria, jedyne co można zrobić to sprawdzic je na tyle ile jazda pozwala.

Co tam inni robią, i co kupują? - to ja nie wiem.

Niech kupują to, co im pasuje.

Ich sprawa.

Rynek mamy jaki mamy.

E60 można kupić w PL za 10 tys. zł, a można kupić za 80 tys. zł.

Resztę sobie dopowiedzcie.


Z doświadczenia wiem, że w niektórych nawet popularnych markach (z tych co osobiście męczyłem to: w Toyocie, Lexusie, Mercedesie, Volvo, Audi, Volkswagenie, Skodzie, Peugeocie, Hondzie) zalecają wymianę oleju w automacie zgodnie z interwałem.

Także w tych markach wszystkie skrupulatnie serwisowane auta olej w automacie mają wymianiany.

A w BMW? - europejskie ASO BMW od niedawna też mówią o wymianie oleju w automacie, w dawniejszych czasach nie mówili - to prawda.

Więc faktycznie jak ktoś kupuje auto z błędami w serwisowaniu bo np. serwisuje BMW tylko w zakresie tym co proponowali w ASO - to lipa.


Natomiast w USA w prowadzonych serwisowo beemkach oleje w automatach są robione!

Poza tym są takie auta jak np. moje - w tym także z marki BMW - mają zeskanowane faktury za wszystkie tematy obsługowe.

W tym za wymianę oleju i filtra w automatach.

Także to nie jest tak, że wszystkie BMW nie mają robionego na czas oleju w automacie.

I na 100% jest wielu, którzy postępują podobnie.

Tak robią wszyscy świadomi, którzy mieli już więcej aut na automacie.

A są i takie, które np. jeszcze pierwszych 120 tys. km przebiegu nie przejechały.


Także opowiadanie, że nie wiemy co kupujemy, i że jest to loteria - nie dotyczy wszystkich aut używanych...

Natomiast tych E60 za 10 czy 20 tys. zł w teraźniejszości to zapewne dotyczy...


Niepotrzebnie się denerwuję, bo są tacy co wiedzą o co chodzi - np. Maniek21112:

Loteria, a raczej z góry przegrana, była przy skrzyniach gm łączonych z 3.0d, a skrzynię zf to można śmiało kupić używaną, zrobić serwis i jeździć, ryzyko wtopy jest niewielkie.

Masz świętą rację.

Jak ZF jest zweryfikowany prawidłowo podczas zakupu, to będzie jeździł.

W BMW z automatem ZF - aktualizacja oprogramowania, olej, filtromiska i LATA latami.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Co wy widzicie w tych automatach....


Kolego Krzysiek.P nie promuj tego oklętego przygłupa. Proszę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Krzysiek.P nie promuj tego oklętego przygłupa. Proszę.

Ufff.

Dzięki Jakub.

A już myślałem, że czasy się na tyle zmieniły i tylko mi przeszkadza styl Pana Wazz_Up z twoja-rura_pl ...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
miałem kilka bmw w automacie przeloty do 500tysi nigdy nie wymieniałem w żadnej oleju w skrzyni i nigdy nie było z nimi najmniejszych problemów, a ciągały po kilka ton,automat który najgorzej wspominam to volvo audi bmw merc bezproblemowe,nie wiem komu sie automaty sypią chyba tym co ich nigdy nie mieli :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.