Skocz do zawartości

Wymiana tulei tylnego mostu F11


Puzonik1983

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że nie ma tego tematu jeszcze. Mam popękaną tuleję (silentblock chyba) tylnego mostu, tą co siedzi w belce zawieszenia. Tak przy przeglądzie samochodu to wyszło, ale coś tak czułem wcześniej, bo przy przełączaniu z R na D i na odwrót jest takie lekkie "dupnięcie" w tylnej części samochodu. Serwis ASO strasznie drogo ceni za robociznę, a sama część nie jest droga. Jakie macie doświadczenia z taką wymianą i jakie pieniądze płaciliście? Chciałbym wkrótce to zrobić, ponieważ słyszałem, że bardzo niezdrowe dla mostu jest zwlekanie z jego wymianą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny w aso są naprawdę chore !

Jednak gdzieś trzeba to zrobić bo te szarpnięcie nie jest zbytnio przyjemne...

Jak na razie nikt z kolegów z silnikiem 2.0 nie wypowiedział się w tym temacie... Nie wiem czy problem czasem nie leży w dużej mocy i momencie obr. silnika...ja również posiadam motor 3.0d i być może tuleja nie daje rady z takimi siłami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzonik1983 wielkie dzięki i brawa za filmik, szacun !

Hmm...ciekawe że tuleja musi być wprasowana pod tym samym kątem jak stara...

Dłoni nie dam, może palec że szarpnięcia przy zmianie biegów o których mowa w bliźniaczym temacie o skrzyni

automatycznej ( wymiana oleju ZF 8HP ) są spowodowane m. In przez tą tuleje o której mowa + tłumik elastyczny wału.

Ktoś nakręcił temat wymiany oleju w skrzyni jako receptę na wszystkie bolączki i tak się to kręci a serwisy zacierają ręce !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniałem ja.

Tuleje kupiłem w aso za mniej chyba niż 200zl.opiscilem most, zrobiłem ściągacz, wymieniłem.

Trzeba zwrócić uwagę by ją zamontować poprawnie bo jej kat ma znaczenie.

I zaznaczcie sobie na jakiej głębokości siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A podgrzewałeś starą tuleję, żeby łatwiej wyszła? Czy tak normalnie ją wyciągnąłeś? Bo mi się nie podoba to podgrzewanie, które robi ten goscio na filmiku, który znalazłem na youtubie.

Nic nie robiłem.

Dorobiłem przyrząd i skręcałem śrubę ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymiana prosta przy zwykłym zawieszeniu komplikuje się trochę przy zawieszeniu aktywnym.Jak ktoś z Dolnośląskiego mogę polecić sprawdzonego fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniać wszystkie trzy tuleje, czy tylko tylną ( jak na razie ta padła ) Dlaczego nowa musi być wprasowana pod tym samym kątem co stara ?

Wynika to z jej konstrukcji. W innym przypadku się szybko zużyje lub będzie źle przenosić drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Temat tuleji przewija się w podobnym temacie.

Drgania auta na postoju.

Mi serwis wymienił samą robotę na kwotę 2066,-.

Oczywiście udałem się do swojego mechanika , który skasował mnie pięć razy mniej.

Jeśli chodzi o drgania auta , to Internet mówi ,że przy przebiegu 200 000 km należało by wymienić poduchy silnika , poduszkę ASB i wcześniej opisywane tuleje ponieważ w okolicach tego przebiegu wymienione części padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co do tulei miałem takie same objawy ale jeszcze bardziej wyczuwalne było to, gdy hamowałem to w momencie zatrzymywania się auta dochodziło do lekkiego szarpnięcia tak jak by klocki nie trzymały do końca. Wymieniono mi wszystkie tuleje, i odrazu jeździł jak trzeba. W dniu wczorajszym wymieniałem zawieszenie silnika i skrzyni. Od stycznia się wkurzałem bo drgania oraz dźwięk powodował że jazda była nie komfortowa. Teraz jest bajka, zacytuję kolegę z forum

„Po wymianie jest tak cicho jak nigdy” naprawdę warto. Ja mam jeszcze drgający wał do wymiany ale to inny temat. Wtedy będzie wszystko na 5.

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jestem już po wymianie tulei tylnego mostu, dla osób nie wtajemniczonych poniżej przedstawiam foto:

https://nfhost.me/image/QPsi0


Wymieniłem również łącznik elastyczny wału który również był już w nie najlepszym stanie.

Po tym zabiegu problemy szarpnięcie samochodu przy zmianie z R na D oraz podczas hamowania są już historią !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części + robocizna 1600zł.

Do Katowic masz blisko :D

Uważam że w takim samochodzie z przebiegiem 140tyś takie usterki są nie dopuszczalne, totalna porażka, totalna !

Dodam jeszcze że czasem podczas ruszania 1-2 bieg czuć było nieprzyjemne szarpnięcie tyłu samochodu.

Wymieniłem wszystkie trzy tuleje ale walnięte była tylko tylna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.