Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Na wstępie powiem, że szukałem, fotki przeglądałem i nie mogę nic konkretnego znaleźć.


A zatem cabrio, 320i silnik M52 z wlewem oleju bliżej pasa przedniego. Zakup nowy od dosyć sprawdzonego sprzedającego. Autko na pewno miało jakieś przejścia ale mechanicznie i silnikowo bez zarzutów.


Mam jednak 2 problemy. Otóż jeden z nich to czujnik temperatury płynu chłodniczego - ten podwójny. Czujnik jest ale niepodpięty. Brak wtyczki...jest jedna wtyczka wypięta luzem w tych okolicach ale taka mała jak od świateł. Cieniutkie kabelki wiec obstawiam, że to nie te od czujnika, bo tam wtyczka jest znacznie szersza. We wszystkich rozpiskach mechanicznych i rysunkach czujnik ten występuje. U mnie tez jest wkręcony w chłodnicę ale niepodpięty. I teraz... klima automatyczna działa poprawnie. Wentylatory też się włączają przy wyższych temperaturach. Temperatura na zegarach wskakuje bardzo szybko i stoi równiutko w połowie. Generalnie wszystko ok, ale nie chcę przegrzać silnika i trochę mnie to nurtuje.


Teraz kwestia dachu cabrio. Auto stare wiec dach pozostawia wiele do życzenia, ale... pasy dorobione dodatkowe, wiec z zamykaniem nie ma już problemu do momentu gdy dach nie chowa się zupełnie w miejsce pod pokrywą. Gdy tylko wjeżdża do końca to podsufitka jakby zostaje na tej uszczelce i aby pokrywa jej nie przytrzasnęła trzeba dach upchnąć do środka ręką. Czy to się jakoś reguluje?


A tak poza tym auto na wypasie i micha cieszy się cały czas.


Z góry dzięki za pomoc. Robert

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiem, że samemu sobie się nie odpowiada, ale... widziałem, że wielu czytało, ale nikt nie odpowiedział na moje problemy.


Temat rozwiązałem sam, więc dzielę się info dla potomnych.


Zaczynając od początku:


1. Ta wtyczka - mała była od włącznika wentylatora - tego podwójnego wkręcanego w chłodnicę. Autko miało jakąś przygodę, chłodnica nie była nowa i miała wkręcony inny czujnik z trzema dużymi pinami. W zasadzie znalazłem tylko jeden post na ten temat. Poprawny czujnik założony i temat sam się rozwiązał.


2. Dach cabrio - również tylko jeden post na jakiejś niemieckiej stornie. Okazuje się, że odpowiedzialnym za złe składanie się dachu jest pierwszy pręt usztywniający podsufitkę. Przy składaniu winien on samoczynnie wygiąć się w górę w kierunku dachu i tym samym wciągnąć podsufitkę do tyłu i kolejno poprawnie w komorę gdzie chowa się dach. Jak wiadomo dachy są stare, a pręty spracowane, więc albo wymiana na nowy albo też przy składaniu trzeba go lekko ugiąć ku górze ręką. Temat załatwiony. Ja osobiście przedłużyłem pręt aby nie wysuwał się samoczynnie z uchwytów w pasie napinającym od wewnętrznej strony. To powszechny problem. Wystarczyła stara antenka teleskopowa od zabawki dziecka zespolona z prętem koszulką termokurczliwą.


Pozdrowienia R.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.