Skocz do zawartości

M50i 4.4 V8 530km


Zermax

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, co innego rozum a co innego fantazja ;). Jednak rozum wziął górę :). Po długich rozmowach z mechanikami ( ale nie tymi z ASO ) i moimi potrzebami jednak zdecydowanie 5.0i. Ja dużo ciągnę przyczepy i odradzali w związku z tym M no i czas eksploatacji między serwisami skraca się co najmniej o połowę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kochani odebrałem :))))))))

W czwartek czyli 21.05. Jako, że nie ogarnąłem, że muszę tyle czekać na tablice personalizowane - czarna, mafijna beemka udała się na folie i ceramikę na lawecie prosto z Auto Fus :) Mogłem se co najwyżej na parking wyjechać przed salon :)))

Oprócz tego, maluję felgi na czarno, chciałem zawsze taką full black i idę w to :) Odbieram prawdopodobnie w środę 27.05.

Zamawiałem bez pneumatyki i skrętnych kół jakby kiedyś ktoś chciał zapytać o wrażenia. Sporo pytań było chyba o to, czy zamawiać z tym czy bez tego. Na testach miałem 50d z pneumatyką i skrętnymi kołami i z premedytacją wziąłem bez tego. Jak będzie - zobaczymy.


Jakby ktoś z forum chciał w Wawie lub okolicach o coś podpytać albo zobaczyć to niech pisze priv.


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani odebrałem :))))))))

W czwartek czyli 21.05. Jako, że nie ogarnąłem, że muszę tyle czekać na tablice personalizowane - czarna, mafijna beemka udała się na folie i ceramikę na lawecie prosto z Auto Fus :) Mogłem se co najwyżej na parking wyjechać przed salon :)))

Oprócz tego, maluję felgi na czarno, chciałem zawsze taką full black i idę w to :) Odbieram prawdopodobnie w środę 27.05.

Zamawiałem bez pneumatyki i skrętnych kół jakby kiedyś ktoś chciał zapytać o wrażenia. Sporo pytań było chyba o to, czy zamawiać z tym czy bez tego. Na testach miałem 50d z pneumatyką i skrętnymi kołami i z premedytacją wziąłem bez tego. Jak będzie - zobaczymy.


Jakby ktoś z forum chciał w Wawie lub okolicach o coś podpytać albo zobaczyć to niech pisze priv.


Pozdrawiam :)

 

Z ciekawości... Jakie felgi zamówiłeś, że malujesz je na czarno? Nie chciałeś ori black 22?


Czarna X5 z czarnymi felgami...miodzio :cool2: Mój pierwszy konfig to była G05 z czarnymi felgami 22 i w kolorze Carbon Black. Ale oglądałem taką na żywo i nie podeszła mi osobiście. IMHO czarne felgi 22 cale wyglądają jak o rozmiar mniejsze. Tak jak podobają mi się 20 z zimowej kolekcji M Performance to uważam, że 22 na lato w czarnym kolorze tracą sens w porównaniu do innych dostępnych 22. Lubię mieć czarną oponę, a wtedy ta felga gubi się... A kiedy opona traci kolor to znowu wygląda to okropnie, szara opona i czarna błyszcząca felga. Może gdyby to był matowy czarny... M749 to jest moim zdaniem najładniejsza felga w X5/X6 :D


BTW. Witaj w gronie szczęśliwych właścicieli BMW. :) Jaka specka oprócz tego? Jaki kolorek w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani odebrałem :))))))))

W czwartek czyli 21.05. Jako, że nie ogarnąłem, że muszę tyle czekać na tablice personalizowane - czarna, mafijna beemka udała się na folie i ceramikę na lawecie prosto z Auto Fus :) Mogłem se co najwyżej na parking wyjechać przed salon :)))

Oprócz tego, maluję felgi na czarno, chciałem zawsze taką full black i idę w to :) Odbieram prawdopodobnie w środę 27.05.

Zamawiałem bez pneumatyki i skrętnych kół jakby kiedyś ktoś chciał zapytać o wrażenia. Sporo pytań było chyba o to, czy zamawiać z tym czy bez tego. Na testach miałem 50d z pneumatyką i skrętnymi kołami i z premedytacją wziąłem bez tego. Jak będzie - zobaczymy.


Jakby ktoś z forum chciał w Wawie lub okolicach o coś podpytać albo zobaczyć to niech pisze priv.


Pozdrawiam :)

 

Gratulacje! Trochę się naczekales, ale gwarantuje, że było warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani odebrałem :))))))))

W czwartek czyli 21.05. Jako, że nie ogarnąłem, że muszę tyle czekać na tablice personalizowane - czarna, mafijna beemka udała się na folie i ceramikę na lawecie prosto z Auto Fus :) Mogłem se co najwyżej na parking wyjechać przed salon :)))

Oprócz tego, maluję felgi na czarno, chciałem zawsze taką full black i idę w to :) Odbieram prawdopodobnie w środę 27.05.

Zamawiałem bez pneumatyki i skrętnych kół jakby kiedyś ktoś chciał zapytać o wrażenia. Sporo pytań było chyba o to, czy zamawiać z tym czy bez tego. Na testach miałem 50d z pneumatyką i skrętnymi kołami i z premedytacją wziąłem bez tego. Jak będzie - zobaczymy.


Jakby ktoś z forum chciał w Wawie lub okolicach o coś podpytać albo zobaczyć to niech pisze priv.


Pozdrawiam :)

Czekam na szerszy opis i wrażenia z jazdy bo silnik MEGA !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze czekam na produkcje. Miałem termin na maj i nawet na początku COVID a po zamoknięciu fabryki potwierdzali mi zachowanie terminu, tak 2 tyg temu po uruchomieniu fabryki w Karolinie przesunęli termin na lipiec / sierpień.

PS. Oskario.

Jak planujesz docieranie i wymianę oleju/ filtra - po 1,2,3,4, 5k km ?

Czy ostatecznie zrobiłeś taka sama folie jak Zermax + ceramika, czy w ShineFactory i jaki koszt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kochani odebrałem :))))))))

W czwartek czyli 21.05. Jako, że nie ogarnąłem, że muszę tyle czekać na tablice personalizowane - czarna, mafijna beemka udała się na folie i ceramikę na lawecie prosto z Auto Fus :) Mogłem se co najwyżej na parking wyjechać przed salon :)))

Oprócz tego, maluję felgi na czarno, chciałem zawsze taką full black i idę w to :) Odbieram prawdopodobnie w środę 27.05.

Zamawiałem bez pneumatyki i skrętnych kół jakby kiedyś ktoś chciał zapytać o wrażenia. Sporo pytań było chyba o to, czy zamawiać z tym czy bez tego. Na testach miałem 50d z pneumatyką i skrętnymi kołami i z premedytacją wziąłem bez tego. Jak będzie - zobaczymy.


Jakby ktoś z forum chciał w Wawie lub okolicach o coś podpytać albo zobaczyć to niech pisze priv.


Pozdrawiam :)

 

Z ciekawości... Jakie felgi zamówiłeś, że malujesz je na czarno? Nie chciałeś ori black 22?


Czarna X5 z czarnymi felgami...miodzio :cool2: Mój pierwszy konfig to była G05 z czarnymi felgami 22 i w kolorze Carbon Black. Ale oglądałem taką na żywo i nie podeszła mi osobiście. IMHO czarne felgi 22 cale wyglądają jak o rozmiar mniejsze. Tak jak podobają mi się 20 z zimowej kolekcji M Performance to uważam, że 22 na lato w czarnym kolorze tracą sens w porównaniu do innych dostępnych 22. Lubię mieć czarną oponę, a wtedy ta felga gubi się... A kiedy opona traci kolor to znowu wygląda to okropnie, szara opona i czarna błyszcząca felga. Może gdyby to był matowy czarny... M749 to jest moim zdaniem najładniejsza felga w X5/X6 :D


BTW. Witaj w gronie szczęśliwych właścicieli BMW. :) Jaka specka oprócz tego? Jaki kolorek w środku?

 



Hej :) Sorry za czas reakcji, ale roboty strasznie dużo :) Już piszę :) Felgi jakie miałem fabrycznie to model Y-spoke 741M, 21 cali. Jeżeli chodzi o kolory to może nie będę się rozpisywał, obejrzyjcie jak wyszedł ze studia detailingu ---> https://www.facebook.com/YakuzaAutoDetailing/posts/2566099980269188

Jeżeli chodzi o speckę to długo myślałem, czytałem, jeździłem. Kolega Zermax z tego forum pomógł mi bardzo. Polecam tego Allegrowicza :) Z premedytacją NIE zamówiłem : pneumatyki, skrętnej osi, zawieszenia proffesional, webasto, masaży. Z rzeczy które bardzo chciałem, ale były opcją łączoną z czymś innym to zdecydowanie audio Bowers & Wilkins. Opcja ta jest/była wtedy łączona z dachem panoramicznym. Nigdy, przenigdy nie zamówię do żadnego swojego auta dachu panoramicznego, więc zrezygnowałem. Wziąłem Harmana. Pisaliśmy razem z handlowcem nawet do działu technicznego, czemu tak jest. Odpowiedź mnie nieco zaskoczyła, ale odpisali, że głośniki w suficie dla zestawu Bowers są na tyle grube, że trzeba mieć okno dachowe, żeby ten dach "pogrubić".... Dramat. Harman gra spoko, ale jednak wolałbym więcej. Natomiast..... Nie było wtedy prawdziwej "M" jak zamawiałem do obejrzenia bo strasznie się napaliłem na folete "M". Wziąłem komforty, bo się nieco bałem. Broń Boże nie narzekam, są mega wygodne, ale usiadłem w fotletach "M" i są również wygodne, a wyglądają kozackoooo :) Resztę chyba wszystko co było to wziąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze czekam na produkcje. Miałem termin na maj i nawet na początku COVID a po zamoknięciu fabryki potwierdzali mi zachowanie terminu, tak 2 tyg temu po uruchomieniu fabryki w Karolinie przesunęli termin na lipiec / sierpień.

PS. Oskario.

Jak planujesz docieranie i wymianę oleju/ filtra - po 1,2,3,4, 5k km ?

Czy ostatecznie zrobiłeś taka sama folie jak Zermax + ceramika, czy w ShineFactory i jaki koszt ?

 

Hej ;) Docieranie planuję do 1,5 tyś - 2 tyś km. Potem wymiana oleju i filtra i być może mała "kuracja witaminowa" :)

Pierwsze kilometry bez szaleństw, choć przyznam się bez bicia, że na pierwszej przejażdżce kilka razy depnąłem :)))), wiem, wiem, ale nie mogłem się powstrzymać.... :) Kolejne kilometry pod koniec dystansu już nieco dynamiczniej a końcowe już normalnie, jak potrzeba to but :)

Ceramikę, malowanie felg, folię robiłem w Yakuza Auto Detaling ---> https://www.facebook.com/YakuzaAutoDetailing/

Tam też możecie obejrzeć jak moje auto wyszło, jakie było przed.

Koszt - ciężko powiedzieć, bo to mój dobry znajomy, i zrobił (zapewne) nieco taniej niż być powinno. Wolałbym nie pisać ile konkretnie, ale powyżej 10k trzeba liczyć za full front, reflektory, progi, słupki piano black, wnętrza klamek. Do tego ceramika na całość, felgi, szyby i wnętrze. Szyby głównej nie robiłem, ale chyba zrobię. Zermax miał rację, to trzeba zrobić. Moja bratowa ma nową 3kę, i walnął jej kamyk centralnie gdzie jest head up.... Dramat, taka szyba do trójki kosztuje ponad 6 tyś. Zrobiła z AC, ale zniżki poleciały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze



Podrzucam w tym bardzo fajnym wątku linka do myśle równie ciekawego filmiku pokazującego co potrafi X5M na torze. Muszę powiedzieć, że zaczynam myśleć o tym czy aby na pewno z suva nie mozna wyciągnąć jednak prawdziwego sportowego prowadzenia. Byłem przekonany, że X5 M to ani sport ani komfort a tu coś takiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, konfig już w zasadzie gotowy, padła decyzja na 40i, ale serce ciągle woła o zmianę na 50i.

Przy uzyskanym przeze mnie rabacie różnica między dwoma samochodami wyniesie jakieś 80k zł, czyli za dużo żeby szybko zmienić decyzję i za mało żeby kategorycznie je skreślić (jak X5M).

Samochód chce zostawić na dłużej i zatrzymać jako "rodzinnego" SUVa, ale pierwsze 3-4 lata będzie służył jako samochód codziennego użytku, głównie do miasta 70%/80%.

To co mam w głowie to ewentualna awaryjność silnika 50i i nieznany mi względem bardziej cywilnego 40i koszt serwisu. Handlowiec BMW podczas chwili szczerości w naszej rozmowie rzucił jedno zdanie, które zapadło mi w pamięć "serwis tylko zaciera ręce żeby tylko otworzyć v8. Wiadomo, auto do najtańszych nie należy, ale zbyt kosztowna naprawa i eksploatacja mogą skutecznie zepsuć fun z V8 :roll: Czy oprócz tarcz i klocków jest coś na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę ? Pytam pod kątem wspomnianej eksploatacji / awaryjności.


Inna sprawa to same właściwości jezdne, niestety w żadnym salonie z którym się kontaktowałem nie ma dema 50i bo jak usłyszałem jest to egzotyk, więc nie miałem możliwości bezpośredniego porównania. 40i zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażanie, ale pytanie na jak długo ? :wink:

Kończąc wywód - czy ktoś z Was miał okazję jeździć i porównać do siebie 40i i 50i ?

Jakie są Wasze odczucia względem samych silników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i kilku innych użytkowników znanych na rym forum moze potwierdzić ze walczyło z tym samym dylematem. Poczytaj poprzednie posty. Nie będę wiec powtarzał jak to jest z ta awaryjnością silnika - zła legenda dotycząca starszych modeli i kiedy to sie skończyło. Jest proste rozwiazanie które każdy Ci poda - dopłata do przedłużonej pełnej gwarancji - pakiet 5 letni inclusive plus itd i masz spokój z tym tematem.

Cieszysz sie jazda i nie musisz nikomu nic udowadniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, kupujesz przedłuzona gwarancje na 5 lat i masz pelen komfort.

Co do porownania 40i vs 50i to co tu porownywać? 340KM vs 530KM to zupelnie inne samochody sa. Skok osiagów miedzy tymi silnikami jest tak duży że w zasadzie pomiedzy nimi mogłyby byc w ofercie jeszcze jakies 2 opcje mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gwoli łatwości podsumuje co udało mi się dowiedzieć na temat samego silnika.

Miał bardzo duże problemy w wieku dziecięcym (na rynku już 10 lat chyba) przegrzewał się z racji konstrukcji kompaktowej gdzie turbiny są między cylindrami a kolektory na zewnątrz. Przez to dochodziło czasem nawet do zatarc. Bmw pracowało nad tym latami z różnym skutkiem. Finalnie jest dodatkowa pompa wody i chłodzenie jest chyba już całkiem efektywne.

Ja ze strachu trochę dokupilem dodatkowa gwarancję na 5 lat.

Sam serwis to tyle, że w przeglądach między interwałami jak robisz olej (a skoro się boisz to na pewno robić będziesz) to za to trzeba za 1000zl dać bo oleju jest po prostu dużo i w zasadzie to tyle, reszta to spalanie, ale 40i oszczędne też nie jest.

Dla mnie jest bajka, nic nie dawało mi tyle frajdy co x5 m50i i myślę, że każdy użytkownik tutaj, który się zdecydował to potwierdzi :) no może poza dodge challenger hellcat, to dopiero budowało uśmiech na mojej twarzy, ale był pozyczony :)

W każdym razie nie ma się co bać tylko brać, gatunek już wymiera i myślę, że bmw, araz wycofa swoje v8 patrząc na to ile będzie wymagać pracy a jak mało go schodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Możecie wierzyć lub nie, ale miałem na tyle dużo rozterek odnośnie konfiguracji, że przeczytałem praktycznie wszystkie wątki dotyczące g05 (może z pominięciem postów z 2018) i bardzo ułatwiło mi to podjęcie większości decyzji.

Dopłata do przedłużonej gwarancji, to oczywiście must have, dodatkowa wymiana oleju - jasna sprawa. Samo spalanie nie gra dla mnie aż takiej roli.

Tego własnie się obawiam, że to ostatni moment na zamówienia X5 czy ogólnie SUVa w miare osiągalnej cenie z V8. Miałem np. okazje testować XC90 z B6 i nie za bardzo przekonuje mnie polityka downsizingu z kagańcem do 180 km/h. Z V8 miałem do czynienia parę lat temu w S8, do dzisiaj wspominam z uśmiechem na twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja gwoli łatwości podsumuje co udało mi się dowiedzieć na temat samego silnika.

Miał bardzo duże problemy w wieku dziecięcym (na rynku już 10 lat chyba) przegrzewał się z racji konstrukcji kompaktowej gdzie turbiny są między cylindrami a kolektory na zewnątrz. Przez to dochodziło czasem nawet do zatarc. Bmw pracowało nad tym latami z różnym skutkiem. Finalnie jest dodatkowa pompa wody i chłodzenie jest chyba już całkiem efektywne.

Ja ze strachu trochę dokupilem dodatkowa gwarancję na 5 lat.

Sam serwis to tyle, że w przeglądach między interwałami jak robisz olej (a skoro się boisz to na pewno robić będziesz) to za to trzeba za 1000zl dać bo oleju jest po prostu dużo i w zasadzie to tyle, reszta to spalanie, ale 40i oszczędne też nie jest.

Dla mnie jest bajka, nic nie dawało mi tyle frajdy co x5 m50i i myślę, że każdy użytkownik tutaj, który się zdecydował to potwierdzi :) no może poza dodge challenger hellcat, to dopiero budowało uśmiech na mojej twarzy, ale był pozyczony :)

W każdym razie nie ma się co bać tylko brać, gatunek już wymiera i myślę, że bmw, araz wycofa swoje v8 patrząc na to ile będzie wymagać pracy a jak mało go schodzi.

 

To ile oleju wchodzi do V8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem ten sam dylemat. Bardzo chciałem zamówić 50i ale dwóch zaufanych handlowców powiedziało że nie sprzedadzą mi tego silnika żeby potem się nie wstydzić i nie stracić klienta. Sprawa wygląda tak.jeden jeździ bezawaryjnie nawet 200tyś drugi pada przy małym przebiegu loteria. Tą sprawę załatwi gwarancja i w sumie mamy temat z głowy. Druga to spalanie w trasie 15-16 na autostradzie w mieącie 20. Niby koszty paliwa pół biedy ale mały zasieg drażni. Mnie namówiono na M50D sugerując że za 3-4 lata wartość sprzedaży będzie wyższa o 50 do 100tyś doliczając do tego koszty eksploatacji, paliwa stwierdziłem ze odpuszczę. Od zawsze miałem V8 ale bmw dało dupy z N63.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem ten sam dylemat. Bardzo chciałem zamówić 50i ale dwóch zaufanych handlowców powiedziało że nie sprzedadzą mi tego silnika żeby potem się nie wstydzić i nie stracić klienta. Sprawa wygląda tak.jeden jeździ bezawaryjnie nawet 200tyś drugi pada przy małym przebiegu loteria. Tą sprawę załatwi gwarancja i w sumie mamy temat z głowy. Druga to spalanie w trasie 15-16 na autostradzie w mieącie 20. Niby koszty paliwa pół biedy ale mały zasieg drażni. Mnie namówiono na M50D sugerując że za 3-4 lata wartość sprzedaży będzie wyższa o 50 do 100tyś doliczając do tego koszty eksploatacji, paliwa stwierdziłem ze odpuszczę. Od zawsze miałem V8 ale bmw dało dupy z N63.

 

Sorry ale opinie handlowców są moim zdaniem nic nie warte. Wiadomo, że tych silnikow ( M50i) dużo nie ma ale nie slyszalem zeby teraz jakieś problemy nadal z nimi byly. Zermax zgłębił temat przed zamowieniem i pisal ze nawet z problemem chłodzenia już sobie poradzono. Jedynie co do tej wartości rezydualnej panowie handlowcy mogą mieć racje ale na pewno nie będzie to 50-100k poniżej wartości M50d! To oni twierdza ze jak 5 letnie M50d bedzie warte 200k to M50i tylko 100k?! To niech taki sprytny handlowiec trzyma dla mnie to kilkuletnie M50i a chetnie je za stówkę wezmę.

Teraz spalanie. Mi X5, tak zresztą jak każdy duży SUV, pali więcej na autostradzie niż w mieście. Chyba że mówimy o spalaniu przy rownych 140km/h to wtedy jest troche mniej niz w mieście. Już widze jednak ta jazde 140km/h na tempomacie autostrada majac V8 530KM pod butem :roll:

Nie twierdze ze wybor M50d zamiast M50i jest zly ( sam mam w końcu M50d) ale nie ma co dorabiać już aż takich strachów do M50i. Wiadomo ze uzytkowanie 530 konnej benzyny bedzie droższe niż

6 cylindrowego diesla ale też różnica w osiągach jest znacząca. Użytkownicy M50i mowią o wyjątkowej satysfakcji z zakupu i ja im wierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.