Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, savik79 napisał(a):

Co laliście jak było E5 (do %5 biokomponentów) 95 czy 98 ? . W 2021 jak odbierałem X540i, w Autofus Warszawa powiedzieli mi, żebym tankował 95, 98 dla X'ow, które są produkowane w USA, nie ma sensu. 

Jeśli chcę zostać przy E5 to skazany jestem na 98 ? 

Ogólnie co myślicie o tym całym switchu E5/E10  i co lejecie do waszych "hot vee" ? 

Nie ważne gdzie auto zostało wyprodukowane tylko na który rynek. W instrukcji jest napisane jasno. Katalogową moc i spalanie silniki benzynowe w G05 osiągają na benzynie 98. Nie wolno stosować benzyny o liczbie oktanowej niższej od 91 i zawartości etanolu powyżej 10 %. Czyli benzyna 95 E10 może być stosowana.

Opublikowano
42 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Nie ważne gdzie auto zostało wyprodukowane tylko na który rynek. W instrukcji jest napisane jasno. Katalogową moc i spalanie silniki benzynowe w G05 osiągają na benzynie 98. Nie wolno stosować benzyny o liczbie oktanowej niższej od 91 i zawartości etanolu powyżej 10 %. Czyli benzyna 95 E10 może być stosowana.

U mnie na klapie w X5M jest nawet E25 wpisane 🫣

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja leje 98 od początku do X5m.

Co do wcześniejszego wątku związanego z obawami do m50i, to znajomy 3 lata jeździ od nowości, kilkadziesiąt tys km przebiegu, dużo krótkich tras i praktycznie zero problemu.

Te silniki szybko się grzeją i przegrzewanie było głównym powodem problemów starszych generacji. W m50i oraz x5m jest układ chłodzenia który działa na długo po wyłączeniu silnika i pewnie nie raz go słyszysz.

Co do dźwięku silnika, to pamiętaj że auto jest mocno wyciszone, więc nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka 😉 Duża różnice natomiast robi wydech i to był jeden z powodow dla którego zmieniłem m50i na x5m i jest lepiej ale też jakoś d nie urywa. Jak Ci mocno zależy na dźwięku, to któryś kolega tu na forum robił jakiś porządny wydech do m50i i podobno robi niezłą robotę. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Dla nowych i mocnych aut 98 może mieć sens, dla starszych może być szkodliwe. Ja tam z reguły leję 95, czasem 98, ale ja jestem bidny 40i 🙂. Artykuły odnośnie 95 vs 98, jakiś pogląd mogą dać (zachęcam do czytania komentarzy, bo czasem wnoszą ciekawe informacje):

https://moto.pl/Porady/7,115894,30487722,benzyna-pb95-kontra-pb98-czy-w-ogole-jest-roznica-w-mocy-samochodu.html

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29912783,kiedy-paliwa-premium-moga-zaszkodzic-silnikowi-czasem-moga.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, wilk325 napisał(a):

Nie wiem co oni tam palą w tym Autofus 😉. Do obu X zarówno 4.0i jak i Mc staram się lać 100 na Shell'u, jeżeli nie mam takiej możliwości to leję 98. 
Ciekawe czemu MC w wersji USA ma 617KM, a w PL 625KM

Różnica mocy to roznica miedzy HP a KM dodatkowo podawana na paliwie 91MON/RON moc jest taka sama.

Co do paliw.

W USA jest PB 91 i 93 w Californi tylko 91 ale oni podają inny parametr średnią z MON I RON u nas używa się RON do określenia liczby oktanowej. 

Nasze 95 ma liczbę oktanową MON ok 85 RON ok 95 średnia to 90-90.5 oktana w normie USA. 

I analogicznie ich 91 to nasze ok 96.

Co do E10 nie ma co panikować. Etanol dla nowych aut nie jest szkodliwy połowa USA jezdzi na mieszankach etanolu 30% i więcej w sportowych autach. Pamiętać trzeba też że liczba 10 oznacza maksymalny % a alkohol jest drogi więc tyle raczej nie będzie. Aktualnie paliwa które przyjechały na stację mają ok 7% bioetanolu. 

Edytowane przez --maly--
Opublikowano

Od roku użytkuje silnik m50i w X7.

Spalanie w mieście, odcinki 1-3km trzeba liczyć 20-25l i nie uwierzę w mniejsze spalanie, w trasie mniej więcej zero trzeba odjąć od prędkości i wychodzi spalanie ( przy 120 12l, 150 15l itd).

Silnik jest rewelacyjny, nawet przy tej masie około 2500kg daje dużo frajdy. Na razie przejechane 15k km więc co do awaryjności się nie wypowiem, przynajmniej w mojej zero problemów póki co. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie musze się z Wami podzielić:

dwa wypady na Śląsk, każdy koło 900km w dwie strony, średnie spalanie 12l.

znaczy w jedną stronę, wyjazd z miasta koło 13l/100km, ale już powrót to spalanie w okolicach 11.2  -11.5 .

Podobnie mi wyszło jak przeliczyłem z pistoletu.

Jedna z podróży to  wyjazd do  Zielenica z rodziną  +  box na narty , średnio 12.6

Nie ma dramatu ... 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, savik79 napisał(a):

Panowie musze się z Wami podzielić:

dwa wypady na Śląsk, każdy koło 900km w dwie strony, średnie spalanie 12l.

znaczy w jedną stronę, wyjazd z miasta koło 13l/100km, ale już powrót to spalanie w okolicach 11.2  -11.5 .

Podobnie mi wyszło jak przeliczyłem z pistoletu.

Jedna z podróży to  wyjazd do  Zielenica z rodziną  +  box na narty , średnio 12.6

Nie ma dramatu ... 

 

Tyle to mi spala 40i 🙂 średnia z 25k km to 11.5. Natomiast trasa do austrii z boxem na dachu to 13.4

Opublikowano
12 godzin temu, savik79 napisał(a):

Panowie musze się z Wami podzielić:

dwa wypady na Śląsk, każdy koło 900km w dwie strony, średnie spalanie 12l.

znaczy w jedną stronę, wyjazd z miasta koło 13l/100km, ale już powrót to spalanie w okolicach 11.2  -11.5 .

Podobnie mi wyszło jak przeliczyłem z pistoletu.

Jedna z podróży to  wyjazd do  Zielenica z rodziną  +  box na narty , średnio 12.6

Nie ma dramatu ... 

 

ale nie wiemy czy masz na Śląsk z górki czy pod górkę? 😉

Opublikowano
12 godzin temu, savik79 napisał(a):

Panowie musze się z Wami podzielić:

dwa wypady na Śląsk, każdy koło 900km w dwie strony, średnie spalanie 12l.

znaczy w jedną stronę, wyjazd z miasta koło 13l/100km, ale już powrót to spalanie w okolicach 11.2  -11.5 .

Podobnie mi wyszło jak przeliczyłem z pistoletu.

Jedna z podróży to  wyjazd do  Zielenica z rodziną  +  box na narty , średnio 12.6

Nie ma dramatu ... 

 

Nie ma dramatu to malo powiedziane . Jak na taki silnik to spalanie swietne 😍

Opublikowano
30 minut temu, Kingu napisał(a):

ale nie wiemy czy masz na Śląsk z górki czy pod górkę? 😉

No i z jaką prędkością jechałeś, bo wygląda, że raczej nie prułeś.

Opublikowano
9 godzin temu, kenhor napisał(a):

No i z jaką prędkością jechałeś, bo wygląda, że raczej nie prułeś.

prawie "Przepisowo" , na Wroclaw S-ką ->> 140 najczęściej,  max 150, bywało  130 , po zjeździe z S, wedle znaków max100 🙂

jechałem z Łodzi

Opublikowano
18 godzin temu, Szary83 napisał(a):

Tyle to mi spala 40i 🙂 średnia z 25k km to 11.5. Natomiast trasa do austrii z boxem na dachu to 13.4

Jak sprzedawałem swoje X5 40i przy przebiegu 28k km, miałem zużycie z całości 11.7  

Na trasie z Łodzi do Wrocławia i dalej w góry,  w dwie strony, zdarzało mi się  mieć równe 10. 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To są wartości z trasy. Średnie wyjdzie w okolicach 14-14.5L zależy ile miasta. 

Trasa jest w ok 12 a miasto w ok 15L.

I tak nie dużo jak na taki silnik i tak ciężkie auto.  W M3 G80 mam takie samo spalanie jak w X5 V8 (+2-2.5L względem F80) ta ich ekologia jest jakaś dziwna...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jednej rzeczy nie rozumiem. Jak da sie znalezc miejsce na 300kg baterii w przypadku phev to nie dałoby sie znalezc miejsca na dodatkowe powiedzmy 50l paliwa w wersji czysto benzynowej?Wtedy temat spalania straciłby na znaczeniu przynajmniej w przypadku tak drogich wersji jak V8 gdzie koszt benzyny nie jest najistotniejszym elementem układanki.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do samych wartosci spalania temat jest jak wiadomo niewyczerpywalny. Jechałem ostatnio bardzo dynamicznie z Warszawy do Łodzi autostrada. Moje 840d zużyło w tych warunkach 11,5l /100km! Rekord! Przy 140 ten samochod pali 6,5-7l/100km. Przy takiej jeżdzie moj drugi samochod X5 M50d paliłby z 15-16l/100km a V8 dwadziescia kilka. Jak jazda jest spokojna to roznice robia sie niewielkie. Nigdy nie jezdziłem spokojnie V8 i nigdy nie miałem średniej niższej niż 16l/100km z jakiegos dłuższego dystansu. Jak komus V8 pali 12l na autostradzie tzn jedzie rownym tempem zgodnie z przepisami. Ktos inny niedowierza bo wystarczy pare razy dynamicznie powyprzedzac i robi sie z tego 15l. Spalanie V8 to bardzo indywidualna sprawa.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 8.02.2024 o 11:55, maciek_w napisał(a):
36 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Co do samych wartosci spalania temat jest jak wiadomo niewyczerpywalny. Jechałem ostatnio bardzo dynamicznie z Warszawy do Łodzi autostrada. Moje 840d zużyło w tych warunkach 11,5l /100km! Rekord! Przy 140 ten samochod pali 6,5-7l/100km. Przy takiej jeżdzie moj drugi samochod X5 M50d paliłby z 15-16l/100km a V8 dwadziescia kilka. Jak jazda jest spokojna to roznice robia sie niewielkie. Nigdy nie jezdziłem spokojnie V8 i nigdy nie miałem średniej niższej niż 16l/100km z jakiegos dłuższego dystansu. Jak komus V8 pali 12l na autostradzie tzn jedzie rownym tempem zgodnie z przepisami. Ktos inny niedowierza bo wystarczy pare razy dynamicznie powyprzedzac i robi sie z tego 15l. Spalanie V8 to bardzo indywidualna sprawa.


Zgadzam się.Jesli ktoś zawsze jeździ zgodnie z przepisami i zwraca uwagę na niskie spalanie to powinien kupić 25d 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Jednej rzeczy nie rozumiem. Jak da sie znalezc miejsce na 300kg baterii w przypadku phev to nie dałoby sie znalezc miejsca na dodatkowe powiedzmy 50l paliwa w wersji czysto benzynowej?Wtedy temat spalania straciłby na znaczeniu przynajmniej w przypadku tak drogich wersji jak V8 gdzie koszt benzyny nie jest najistotniejszym elementem układanki.

normy wltp, do tego zacieranie różnic w zasięgu EV i ICE. Jak diesel będzie robił na małym zbiorniku 600km i elektryk też "teoretycznie" 600 to będą argumenty dla rządzących, żeby wywalać ICE z obiegu.
Mnie też wkurza, że do e53 tankowałem 90l do zbiornika a do f15 już tylko 75. Z większym zbiornikiem mógłbym spokojne 1h dłużej przejechać autem (140km) w trasach.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
6 godzin temu, tomek777477 napisał(a):


Zgadzam się.Jesli ktoś zawsze jeździ zgodnie z przepisami i zwraca uwagę na niskie spalanie to powinien kupić 25d 🙂

Niestety 25d to nie jest mistrz oszczędzania: 9-10l/100km przy normalnym operowaniu gazem, 8,6l/100km to już wymaga emeryckiego podejścia.

Opublikowano
W dniu 25.02.2024 o 09:45, Michael1916 napisał(a):

Jednej rzeczy nie rozumiem. Jak da sie znalezc miejsce na 300kg baterii w przypadku phev to nie dałoby sie znalezc miejsca na dodatkowe powiedzmy 50l paliwa w wersji czysto benzynowej?Wtedy temat spalania straciłby na znaczeniu przynajmniej w przypadku tak drogich wersji jak V8 gdzie koszt benzyny nie jest najistotniejszym elementem układanki.

Dokładnie o to w tym wszystkim chodzi o zasięg , 600 km vs 800 czy nawet 900km longiem robi różnice, daje komfort podróży .

X5 w V8 powinna mieć zbiornik min 100 litrów, tak chyba było w pierwszych wersjach Porsche Cayenne

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam pytanie : jaki olej ?

od różnych ASO słyszę różne głosy, w Inchcape wlali mi ostatnio 5w30 natomiast w Premium Arena mówią, że 0w30 jest lepszy (nowsza generacja, lepiej działa już w niższych temperaturach przy nierozgrzanym silniku )

Są nawet opinie, że do N63 nadawałby się 5 (0)w40, czyli ten co zachowuje swoje właściwości przy wysokich temperaturach 

No a wiadomo, nasze v8 generują bardzo wysokie temperatury.

Co Wy wlewacie ? 

 

Opublikowano (edytowane)

Standardowe przeglądy w ASO leją to co mają, ale ja olej wymieniam co 7,500km i robię to wtedy poza ASO; mój mechanik stosuje olej: Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 i na takim jeżdżę.
Nasze silniki, nie są stworzone do jazdy po odpaleniu, przecież muszę poczekać te 13-30s aż obroty spadną poniżej 1000, a wskażnik żółty na obrotomioerzu podniesie się powyżej 4000. Za to z temperaturami wysokimi jest problem.

Edytowane przez wilk325
Opublikowano
W dniu 7.05.2024 o 09:48, savik79 napisał(a):

Panowie mam pytanie : jaki olej ?

od różnych ASO słyszę różne głosy, w Inchcape wlali mi ostatnio 5w30 natomiast w Premium Arena mówią, że 0w30 jest lepszy (nowsza generacja, lepiej działa już w niższych temperaturach przy nierozgrzanym silniku )

Są nawet opinie, że do N63 nadawałby się 5 (0)w40, czyli ten co zachowuje swoje właściwości przy wysokich temperaturach 

No a wiadomo, nasze v8 generują bardzo wysokie temperatury.

Co Wy wlewacie ? 

 

Mam m60i co prawda, nie m50, ale silniki pewnie aż tak się nie różnią. Zrobiłem dzisiaj pierwszą wymianę oleju na zakończenie docierania (przebieg 2200 km). Wymiana w ASO - wlali z tanka BMW LL 12-FE 0W-30. Pytałem mistrza serwisu o to, jaki olej i dlaczego - odpowiedział: ten sam lejemy do wszystkich benzyn od czasu przejścia modeli BMW z generacji E na F. Zakładam, że to będzie też odpowiedni olej do M50i (skoro ASO tak mówi...) 🙂

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aso też mówi żeby wymieniać co 30tyś więc ich nie słuchaj. Olej 5w30 czy 0w30 to oleje ekologiczne rzadkie mające minimalizować spalanie z nie najlepiej chroniące silnik. Dla V8 wg mnie optymalnie 5w40 a jak ktoś upala to 5w50/10w60. Te silniki generują ogromne temperatury olej w30 to słabo niestety jak mamy pakiet serwisowy to i tak nam taki naleją w serwisie chyba że na własny koszt przywieziemy 5W40. 

Opublikowano

W instrukcji samochodu mam napisane, że mogę lać tylko 0W-30. Serwis też mówi, że gęstszego nie można (wg producenta do emek też już nie leje się 10W-60, a kiedyś taki był wskazany)

 

IMG_6463.png

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.