Skocz do zawartości

M50i 4.4 V8 530km


Zermax

Rekomendowane odpowiedzi

Co do świstów - od strony kierowcy to u mnie jadąc pod silny wiatr wiejący najlepiej z przodu z prawej i prędkości auta około 170 km/h przy silniejszych podmuchach coś się w tych moich drzwiach rozszczelnienia. Brzmi to jak gdyby na chwilę się drzwi uchylały - strasznie głośni się robi na kilka sekund i cichnie. Pani w serwisie kazała mi filmik nagrać bo inaczej palcem nie kiwną ....

 

U mnie też świsty od strony kierowcy już od 70 km/h, myślałem, że to uszczelka, wymienili i dalej to samo. Ale, ale, ponoć znaleźli! Jestem umówiony na wymianę lusterka bocznego, bo to jest przyczyna świstów. :duh: Zobaczymy, dam znać, czy to było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry, 

te dyskusję przeczytałem chyba ze 100 razy w ostatnich 3-4 tygodniach.

Miałem dylemat czy sprzedać swoje G05 40i z 2021 (auto nowe z salonu, sam je konfigurowałem ) i czy nie kupić X5 M50i.

Chciałbym w tym miejscu dodać że z 40i byłem super zadowolony (przebieg koło 28tys) , ale jak to w życiu bywa człowiek ciągle szuka i stawia sobie nowe wyzwania.

Podobał mi się wątek Furner90 z jego X5 Vermilion Black M50i, to był dla mnie bodziec do zmiany.

W tamtym tygodniu odebrałem z Inchcape Warszawa X5 M50i, roczniki 2022, przebieg 4800.

Aż tu nagle widzę ogłoszenie z 19 grudnia

"Mam do oddania cesje samochodu BMW x5 M50i w wersji limitowej Verlimlion Black, samochód w stanie idealnym, zakupiony w polskim salonie, jeden z dziesięciu w Polsce w tej wersji. Kompletne wyposażenie - masaże, ekrany i odtwarzacz blu-ray z tyłu, dach panoramiczny, pneumatyka, tylnia oś skrętna, elektryczny hak, kamera 360 itd itd."

Sprzedawca z rudy śląskiej -  według mnie to właśnie ten Verlimlion Black o którym była mowa w wątku,

Serce mi stanęło i zacząłem się zastanawiać czy dobrze zrobiłem idąc na taką zamianę. Choć wiem, że jest już za późno ... ale czy ktoś z Was jeździ X5 M50i i boryka się z jakimiś problemami ? 

Wątek silnika n63 i jego update'ow, aż do n63b44tu3 (skrót bmw n63b ) znam na pamięć. silnik w teorii pokonał wszystkie bolączki swoich poprzedników i od 2018 (od m850i ) nie ma żadnych wpisów na forach o jego awariach ,

Czy macie jakieś inne uwagi ? 

Oczywiście poza spalaniem, które według mnie jest nieporównywalnie większe niż 40i,  przynajmniej w jeździe miejskiej

Dłuższej trasy jeszcze nie robiłem, zakładam natomiast, że przy prędkości autostradowej będę w stanie przejechać te 600km (40i to było 700-750km )

Dzięki za komentarze

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda X5M Comp, czyli silnik S63 a nie N63, ale tez przed zakupem sporo się naczytałem. Aktualnie w dwa lata zrobiłem ponad 90.000km i silnikowo bajka 👍. Zmieniaj regularnie olej (tylko nie co 30k km ;)) szanuj na zimnym i… tyle ;).

Odnośnie zasięgu pytanie co masz na myśli pisząc jazda autostradowa - jadąc legalnie do Chorwacji razem z X5 40i spalanie w moim było o z tego co pamietam 1,5l więcej (średnia 11,6)- tylko prędkości do 140 w Austrii, etc. Jadąc szybko nie ma limitów i zdażyło mi się tankować w DE po 250km. Jeżdżąc 150-160 bez problemu robię powyżej 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi silnikami to loteria i nie ważne po której juz poprawce. Wejdz na mobile.de i poszukaj ile aut miało już wymiany lub jest wystawione z uszkodzonym silnikiem. Samych m5 f90 LCI wisi chyba z 5 sztuk z motorschade. Na pewno wymiana oleju co 8-10tyś dużo tu pomoże bo właśnie rozrzedzony lub przegrzany olej to główny powód awarii. Ja na 50i nie miałem odwagi. Kupiliśmy m60i z s68 tak naprawdę nie wiadomo co tam się zmieniło i czy też nie będzie awaryjny to się okaże. Na pewno ogromnym plusem twojej wersji jest brak mildhybrid i brak tableta. Od kilku miesięcy chodzi ze mną m5 LCI ale nie chce mi się ryzykować. Niby jest gwarancja wymienią i tak dalej ale zawsze to jest kilka tygodni lub miesięcy bez auta.  Życzę bez awaryjności nie ma co już teraz rozważać kupiłeś to kupiłeś dbać o olej plus pilnować gwarancji i będzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

To jest bardzo dobre auto dlatego w ogłoszeniach pojawiają się tylko te uszkodzone. Motorschade było zawsze nawet w Golfie dwójce 🙂

Tak ale golfów było 1000 i 1 z motorschade a m5 lci jest 110szt z czego 5 motorschade, 10 po wymianie silnika i z 10 bez przebiegu 🙂

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Z tymi silnikami to loteria i nie ważne po której juz poprawce. Wejdz na mobile.de i poszukaj ile aut miało już wymiany lub jest wystawione z uszkodzonym silnikiem. Samych m5 f90 LCI wisi chyba z 5 sztuk z motorschade. Na pewno wymiana oleju co 8-10tyś dużo tu pomoże bo właśnie rozrzedzony lub przegrzany olej to główny powód awarii. Ja na 50i nie miałem odwagi. Kupiliśmy m60i z s68 tak naprawdę nie wiadomo co tam się zmieniło i czy też nie będzie awaryjny to się okaże. Na pewno ogromnym plusem twojej wersji jest brak mildhybrid i brak tableta. Od kilku miesięcy chodzi ze mną m5 LCI ale nie chce mi się ryzykować. Niby jest gwarancja wymienią i tak dalej ale zawsze to jest kilka tygodni lub miesięcy bez auta.  Życzę bez awaryjności nie ma co już teraz rozważać kupiłeś to kupiłeś dbać o olej plus pilnować gwarancji i będzie dobrze. 

Dzięki za radę. Olej na pewno będę wymieniał max co  10k. 🙂

Dzisiaj rano wszedłem na mobile.de, znalazłem 24 ogłoszenia z autami z "motorschade" , wszystkie to 2010 -2011. Kilka z 2016, głównie 750 ale to wciąż motor N63B44O2. Znajomy też jeździł autem z takim silnikiem, drugie imię to awaria. (https://www.bimmerworld.com/About-Us/BMW-N63-Engine-Variations/)

N63b4Tu3 został "napisany na nowo" w momencie wskrzeszenia serii 8. BMW chciało mieć prestiżowe coupe z dużym silnikiem V8, który nie byłby pośmiewiskiem szczególnie wśród użytkowników AMG.

Podobno składany jest (był)  ręcznie w najstarszej fabryce BMW w dingolfing. Nie znalazłem natomiast informacji czy w przypadku X5 (USA) silniki składany jest w USA czy jedzie z Niemiec ...

No ale to wszystko teoria 🙂 czas pokaże

Jeśli chodzi o m60i czyli X5 LCI i silnik s68, ja miałem odwrotnie. 

Nie do końca wiadomo czy to jest modyfikacji n63/s63 (mam sprzeczne informacje zarówno od dealerów jak i w  sieci ), jednym jest fakt : 

jest to miękka hybryda ale nie tak jak w moim 40i , układ miękkiej hybrydy podobno zintegrowany jest także w skrzyni biegów, (czyli zmodyfikowany stary dobry ZF) 

oczywiście tablet , brak laserów (elektryfikacja powoli zabija różne rozwiązania )  oraz tak zwane choroby wieku dziecięcego , wszystko to skierowało mnie ku m50i 🙂

Mam nadzieję ze za rok nie będzie ogłoszenia sprzedam, jak z Furner90, który po roku czekania odebrał w 08.2022 swoje nietuzinkowe X5 Vermilion Black a od poniedziałku auto jest na sprzedaż 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie to będzie, nie masz już na to wpływu oprócz dbania o wspomniane rzeczy. Wiem jak to jest, ale zamartwianie nic nie pomoże, a tylko będzie Cię niszczyć. Kupiłeś, masz, jeździj i ciesz się, a martwić się będziesz, jeśli coś się wydarzy. I taka przyjacielska rada, jeśli nie szukasz na zakup, to po co oglądać ogłoszenia? Lepiej nie przeglądać i spać spokojnie (z różnych powodów) :).

Co do wystawienia tego Vermilion Black - zakładasz, że to przez usterkowość, przynajmniej tak wynika z Twoich wypowiedzi. Wiesz to na pewno czy tylko tak założyłeś? Przecież ludzie sprzedają z różnych powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co zajmować się tym czy jakiś koleś sprzedał swoje auto czy nie? Może gośc ma tyle kasy, że kupuje purosangue? A może urodziła mu się 5 dzieci i idzie w v klasę? i może być jeszcze 150 innych powodów, a ty się sr*sz czy dobrze kupiłeś, bo człowiek, którego nie znasz sprzedaje coś z nieznanych Tobie przyczyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zagłębisz się w ogłoszenia to samych M5 znajdziesz na mobile 5 sztuk z uszkodzonym motorem 2021+.

Ale tak jak rozmawiamy nie ma co tym się przejmować masz gwarancję wymieniać często olej i tyle bo ten samochód żeby nim się cieszyć a nie się zastanawiać czy się zepsuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ryb55 napisał(a):

Ale po co zajmować się tym czy jakiś koleś sprzedał swoje auto czy nie? Może gośc ma tyle kasy, że kupuje purosangue? A może urodziła mu się 5 dzieci i idzie w v klasę? i może być jeszcze 150 innych powodów, a ty się sr*sz czy dobrze kupiłeś, bo człowiek, którego nie znasz sprzedaje coś z nieznanych Tobie przyczyn?

Racja ..albo Urus na celowniku 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kenhor napisał(a):

Jak będzie to będzie, nie masz już na to wpływu oprócz dbania o wspomniane rzeczy. Wiem jak to jest, ale zamartwianie nic nie pomoże, a tylko będzie Cię niszczyć. Kupiłeś, masz, jeździj i ciesz się, a martwić się będziesz, jeśli coś się wydarzy. I taka przyjacielska rada, jeśli nie szukasz na zakup, to po co oglądać ogłoszenia? Lepiej nie przeglądać i spać spokojnie (z różnych powodów) :).

Co do wystawienia tego Vermilion Black - zakładasz, że to przez usterkowość, przynajmniej tak wynika z Twoich wypowiedzi. Wiesz to na pewno czy tylko tak założyłeś? Przecież ludzie sprzedają z różnych powodów.

Tak założyłem , ale fakt może być tysiąc innych powodów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mam jedno pytanie...

czy Wasze V8 też są takie gorące ? Nawet po krótkim odcinku (bez szaleństwa, zwykła jazda po bułki ) czuję w garażu temperaturę tego silnika.

Nie zauważyłem tego w 40i...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuje się wywołany do tematu 😉

Tak, to moje auto - jestem z niego jak najbardziej zadowolony, powód cesji/sprzedaży -  dobra oferta na X7 a ze powiększyła się rodzina to rozważam zmianę ( ale nic na ciśnieniu więc może się okazać ze auto zostanie. Jeśli chodzi o inne marki to tak jak w wielu tematach piszą użytkownicy -  patrzę z utęsknieniem na porsche, ale tam po pierwsze inne ceny, a i auto chyba ciut mniejsze

Jeśli chodzi o usterki to absolutne 0 ( jedynie wyciszenie przednich drzwi wydaje mi się słabsze niż w 7er ale to może tylko wrażenie )

Średnie spalanie z miasta ( aglomeracja śląska ) około 15 litrów, trasa  Katowice-Gdansk, prędkość 150/160 jakieś 12 litrów - także tutaj tez jest jak najbardziej ok ( diseal w e70 palił mi 2-3 litry mniej ).

V8 jest bardzo gorące, nawet po krótkiej grzecznej przejażdżce auto działa jak mały ogrzewacz garażu 😉

Największy minus - dźwięk silnika. Niestety jest skromnie jak na v8, myślę o poprawie tego w MG ale rożne są opinie jeśli chodzi o gwarancje.

Czy kupił bym jeszcze raz to auto ? -  to zależy :), w tamtym momencie oferta rabatowa plus to co dawała konkurencja wskazywało jednoznacznie na Bmw. Dziś realnie zastanowił bym się nad V6 w Porsche zamiast V8 w Bmw ( dobrze wyposażona M60i to ponad 650 katalogowo, gdzie do tego przedłużona gwarancja itd. , robi się dużo 😉 )

pozdrowienia

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furner90 napisał(a):

czuje się wywołany do tematu 😉

Tak, to moje auto - jestem z niego jak najbardziej zadowolony, powód cesji/sprzedaży -  dobra oferta na X7 a ze powiększyła się rodzina to rozważam zmianę ( ale nic na ciśnieniu więc może się okazać ze auto zostanie. Jeśli chodzi o inne marki to tak jak w wielu tematach piszą użytkownicy -  patrzę z utęsknieniem na porsche, ale tam po pierwsze inne ceny, a i auto chyba ciut mniejsze

Jeśli chodzi o usterki to absolutne 0 ( jedynie wyciszenie przednich drzwi wydaje mi się słabsze niż w 7er ale to może tylko wrażenie )

Średnie spalanie z miasta ( aglomeracja śląska ) około 15 litrów, trasa  Katowice-Gdansk, prędkość 150/160 jakieś 12 litrów - także tutaj tez jest jak najbardziej ok ( diseal w e70 palił mi 2-3 litry mniej ).

V8 jest bardzo gorące, nawet po krótkiej grzecznej przejażdżce auto działa jak mały ogrzewacz garażu 😉

Największy minus - dźwięk silnika. Niestety jest skromnie jak na v8, myślę o poprawie tego w MG ale rożne są opinie jeśli chodzi o gwarancje.

Czy kupił bym jeszcze raz to auto ? -  to zależy :), w tamtym momencie oferta rabatowa plus to co dawała konkurencja wskazywało jednoznacznie na Bmw. Dziś realnie zastanowił bym się nad V6 w Porsche zamiast V8 w Bmw ( dobrze wyposażona M60i to ponad 650 katalogowo, gdzie do tego przedłużona gwarancja itd. , robi się dużo 😉 )

pozdrowienia

dzięki za info ! 🙂

potwierdzam, troszkę słabo brzmi ta V8'mka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porsche niestety mniejsze w środku. Jest V8 już w wersji S ale słabe w parowaniu do M60i. Niestety w Porsche dodatki mega drogie i rabaty niskie (8% to max a zazwyczaj 6-5%). Mi S wychodziło podobnie do M60i (konfig 670) ale przy tej kwocie procenty rabatu dają fajny efekt. 

 

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie pytanie ....

Nowy rok nowe paliwo E10 

Co laliście jak było E5 (do %5 biokomponentów) 95 czy 98 ? . W 2021 jak odbierałem X540i, w Autofus Warszawa powiedzieli mi, żebym tankował 95, 98 dla X'ow, które są produkowane w USA, nie ma sensu. 

Jeśli chcę zostać przy E5 to skazany jestem na 98 ? 

Ogólnie co myślicie o tym całym switchu E5/E10  i co lejecie do waszych "hot vee" ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, savik79 napisał(a):

Panowie pytanie ....

Nowy rok nowe paliwo E10 

Co laliście jak było E5 (do %5 biokomponentów) 95 czy 98 ? . W 2021 jak odbierałem X540i, w Autofus Warszawa powiedzieli mi, żebym tankował 95, 98 dla X'ow, które są produkowane w USA, nie ma sensu. 

Jeśli chcę zostać przy E5 to skazany jestem na 98 ? 

Ogólnie co myślicie o tym całym switchu E5/E10  i co lejecie do waszych "hot vee" ? 

 

Nie wiem co oni tam palą w tym Autofus 😉. Do obu X zarówno 4.0i jak i Mc staram się lać 100 na Shell'u, jeżeli nie mam takiej możliwości to leję 98. 
Ciekawe czemu MC w wersji USA ma 617KM, a w PL 625KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bo w USA leją 85 lub 87 oktan pewnie :D
Jak auto jest przystosowane do 95 to można jeździć na 95, lanie lepszego paliwa nie zmieni nic za bardzo. E10 dla nowych aut nie jest groźne, gorzej dla starszych. Kolega do RS3 po programie miesza E25-E30 (mocny program - bio obniża temp spalin, skłonność do spalania stukowego, można zapłon przyspieszyć bez stuku)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.