Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na Ac starczy :) Aczkolwiek jak podsumowałem pakiet startowy ( gwarancja 5 lat, Folia Pff, ubezpieczanie , koła zimowe ) to trochę trzeba na start sobie zostawić.


ale wracając do meritum- w to wierzę że 530 koni da dużo radości :) ale spotkał się ktoś z was z tą podwyżką ceny po podpisaniu zamówienia ?


i może głupie pytanie ale czy ten silnik w normalnej trasie autostradowej z rodziną przy 150/160 ( ustawienia Comfort) jest głośniejszy od R6 czy są to raczej kosmetyczne różnice ;) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prędzej bym powiedział ze może być cichszy. A z pewnością cichszy będzie w jeździe miejskiej bo on wtedy jeździ dołem. Realnie w wysokim suv przy 150-160 to i tak bardziej szum powietrza/opon ma większy wpływ na hałas. Poza tym masz sterowanie czy silnik i wydech ma być „głośniejszy” czy cichy. „Głośniejszy” nadal oznacza bardzo wysoki komfort, to nie jest sportowe auto.


Co do podnoszenia cen, to czytaj umowę, a dokładnie OWS. Każdy może mieć teoretycznie inna.

Opublikowano

Hej, co prawda w serii 5, ale ja mialem gwarancje ceny i w miedzyczasie byly wzrosty cen w konfiguratorze.

Auto zamawialem rok temu w listopadzie. Dlugo czekalismy i w sierpniu trzeba bylo zmienic wyposazenie (aby auto weszlo do produkcji). Cos wyrzucilismy, cos dorzucilismy juz po nowych cenach. Natomiast w skutek gwarancji ceny, po tych zmianach, cena po rabacie byla taka sama jak w listopadzie gdy wstepnie zamawialem samochod.

Opublikowano (edytowane)
Na Ac starczy :) Aczkolwiek jak podsumowałem pakiet startowy ( gwarancja 5 lat, Folia Pff, ubezpieczanie , koła zimowe ) to trochę trzeba na start sobie zostawić.


ale wracając do meritum- w to wierzę że 530 koni da dużo radości :) ale spotkał się ktoś z was z tą podwyżką ceny po podpisaniu zamówienia ?


i może głupie pytanie ale czy ten silnik w normalnej trasie autostradowej z rodziną przy 150/160 ( ustawienia Comfort) jest głośniejszy od R6 czy są to raczej kosmetyczne różnice ;) ?

 

Przeszedłem z 40i na ten silnik ale w wersji X5M.


W normalnej jeździe autostradowej nie ma róznicy w głośności - ten silnik ma jeszsze niższe prędkości obrotowe niż 40i (na poziomie M50d) i tak jak napisał BMFun możesz wyłączyć wydech (przynajmniej w M). Ja akurat jeżdzę w Sport i z włączonym wydechem (bo i tak jest mocno wykastrowany z racji ekologii), ale jadąc z rodziną na wakacje w normalnym trybie i tak słychać w zasadzie tylko szum opon/powietrza a nie silnik - X5 jest bardzo dobrze wyciszone i idealne do spania pasażerów ;).


Róznica w spalaniu w trasie przy 150/160 to około 3l w Mce w stosunku do 40i, więc pewnie w M50i trochę mniej. Przy jeździe codziennej i korzystaniu z silnika oczywiście różnica jest duuużo większa ;).


Generalnie jeśli masz możliwość finansową i kupujesz gwarancję 5 letnią nie wahałbym się - to pewnie ostatnia szansa na takie silniki i wybierajac 40i bedziesz ciągle myślał - a może trzeba było... ;) Silnik to zawsze najważniejsza decyzja i wolałbym lepszy silnik kosztem części wyposażenia. Na pewno koszt utrzymania samochodu bedziesz miał wyższy - częstsze wymiany oleju, paliwo, ubezpieczenie, utrata wartości, etc., ale coś za coś ;).


Pamiętaj też, że z M50i dostaniesz dyferencjał M jeśli nie weźmiesz pneumatyki - widzę dużą róznicę pomiędzy 40i bez tego a Mce z nim w jeździe po śliskim - nie wiem czy to kwestia napędu Mki innego czy np. szerokości opon, ale przyczepność w trakcie przyspieszania/zakretów bardzo na plus.


I żeby była jasność - z 40i byłem SUPER zadowolony. Świetny silnik.

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem nad czym się tu w ogóle zastanawiać. O ile można dywagować czy brać 40i czy 30d to przy odpowiedniej zasobności portfela zdecydowanie trzeba iść w V8 bo jest na to ostatnia szansa.

Różnica między 40i a 50i jest ogromna jeśli chodzi o radość z jazdy a o to chyba wszyskim nam chodzi. 40i jest podstawowym silnikiem benzynowym do G05 i o ile z mnijszych Mkach daje radę to tutaj delikatnie mówiąc dupy nie urywa. Ja osobiście nie żałuję 40i bo nie chciałem diesla ale gdyby tylko budżet mnie puszczał poszedłbym w 50i. Rzędowa benzynowa szóstka nie jest zła ale żeby dobrze jechała trzeba ją cisnąć a wtedy wkręca się w obroty i rośnie spalanie. W trybie comfort jazdy nie ma w ogóle, przy tak niskich obrotach jest dramat.

Po kilku miesiącach jazdy doszedłem do optimum ustawień dla tego silnika tj. Sport Individual: Silnik na Sport Plus a skrzynia na Sport. Nie ma ciągłego piłowania jak w Sport Plus i silnik utrzymuje optymalne obroty. Mam sportowy wydech ale w zasadzie w ogóle go nie słychać, w trybie silnika Sport i Sport Plus słychać jedynie podrasowanie dzwięku z głośników. Jest ono irytujące przy jeździe autostradowej ze stała predkościa, słychać takie buczenie i wtedy zmieniam na comfort. 50i to takie połączenie zalet diesla i benzyny. Ciagnie z dołu i ma ogromny moment jak diesel, nie trzeba go cisnąć jak 40i, wkręca sie pięknie w obroty, nie słabnie i ciągnie do samego końca jak beznyna.

Jak cenisz sobie radość z jazdy to żadne wyposażenie dodatkowe czy edycja limitowana nie zastąpią Ci silnika, który jest sercem każdego samochodu.

Edytowane przez broniek
Opublikowano
... 50i to takie połączenie zalet diesla i benzyny. Ciagnie z dołu i ma ogromny moment jak diesel, nie trzeba go cisnąć jak 40i, wkręca sie pięknie w obroty, nie słabnie i ciągnie do samego końca jak beznyna.

Jak cenisz sobie radość z jazdy to żadne wyposażenie dodatkowe czy edycja limitowana nie zastąpią Ci silnika, który jest sercem każdego samochodu.

 

Miałem inny odbiór 40i - nie brakowało mi dołu, a silnik miał bardzo duży zakres użytecznych obrotów. Ok, może początkowo nie wciska w fotel jak diesel, ale to tylko z korzyścią dla dzieci z tyłu ;) a czasy 60-100 czy 80-120 miał lepsze niż 30d. Po prostu inna charakterystyka silnika połączona ze świetną skrzynią, fajny dźwięk, całkowicie bezproblemowy i mi to pasowało. Przy małych przebiegach i do miasta jeśli ktoś chce zamknąć się w rozsądnym budżecie za samochód naprawdę polecam ten silnik - powyżej 25k rocznie pewnie lepszym pomysłem jest 30d/40d z czystej ekonomii.

Opublikowano
Miałem inny odbiór 40i - nie brakowało mi dołu, a silnik miał bardzo duży zakres użytecznych obrotów

Pamiętaj, że miałeś wersję 340KM a ja mam MH 333KM. Wydaje mi się że obecny program silnika jest trochę zmulony a wydech bardziej restrykcyjny z racji GPF.

40i ma faktycznie bardzo szeroki zakres użytecznych obrotów i to mi się podoba ale zaczyna jechac de facto od 2tys obr/min. W trybie comfort obroty to 1-1,5 tys, mega turbodziura i ciągłe gasniecie silnika z racji braku możliwości dezaktywacji SS i wtedy tylko kapelusz z piórkiem ratuje :D

Opublikowano

Jeździłem 40i na jazdach próbnych. Mam 30d.

Postawiłbym generalnie znak = między tymi jednostkami. Każda ma swoje wady i zalety.

Natomiast ostatnio startował koło mnie z świateł m50i i naprawdę byłem pod wrażeniem.

Myśle, ze banan na twarzy non stop przy tym silniku.


Natomiast ja najchętniej wybrałbym na dzisiaj … m50d gdyby tylko dalej był w produkcji.

Opublikowano

Zmienione na M50i.... ;) - poczytałem zagraniczne fora i ponoć awaryjność tych silników nie jest już tak duża, do tego gwarancja na 5 lat i powinno być ok


Myślę że faktycznie będę zadowolony, dzięki wszystkim za uwagi i opinie !


Teraz tylko potrzebna cierpliwość....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmienione na M50i.... ;) - poczytałem zagraniczne fora i ponoć awaryjność tych silników nie jest już tak duża, do tego gwarancja na 5 lat i powinno być ok


Myślę że faktycznie będę zadowolony, dzięki wszystkim za uwagi i opinie !


Teraz tylko potrzebna cierpliwość....

 

:cool2: Znakomita decyzja, silnik jest rewelacyjny! Oby się szybko i bezboleśnie wyprodukował. Daj znać, sam jestem ciekawy czy wersje limitowane mają priorytet produkcyjny. Z ciekawości jakie zawieszenie wybrałeś?

Opublikowano
Zmienione na M50i.... ;) - poczytałem zagraniczne fora i ponoć awaryjność tych silników nie jest już tak duża, do tego gwarancja na 5 lat i powinno być ok


Myślę że faktycznie będę zadowolony, dzięki wszystkim za uwagi i opinie !


Teraz tylko potrzebna cierpliwość....

 

Super - gratulacje :cool2: .

Opublikowano

dzięki !


Co do zawieszenia to pneumatyka razem z osią skrętną, ale to akurat w pełni świadoma decyzja. Tutaj w standardzie są 22 calowe felgi a auto musi być jednak w miarę komfortowe na co dzień ( przynajmniej w moim odczuciu ;) )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki !


Co do zawieszenia to pneumatyka razem z osią skrętną, ale to akurat w pełni świadoma decyzja. Tutaj w standardzie są 22 calowe felgi a auto musi być jednak w miarę komfortowe na co dzień ( przynajmniej w moim odczuciu ;) )

 

Pneumatyka + skretna oś to najlepszy wybor. Jeździlem przez ostatni tydzien Audi Q7 i po powrocie do mojej X5 mimo pneumatyki czułem sie jak w sportowym samochodzie i na nowo cieszylem sie zwinnościa BMW wynikajaca, jak sądzę, z wyboru skretnej tylnej osi :cool2:

Opublikowano
Nie jeździłem wersją z osia skrętną to nie mam porównania ale w moim aucie nie odczuwam problemów z brakiem zwrotności . Koperta wychodzi zawsze pierwszorzędnie jakbym moim starym nie suvem jeździł. W tym aucie tylko szerokość czasem przeszkadza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jeździłem wersją z osia skrętną to nie mam porównania ale w moim aucie nie odczuwam problemów z brakiem zwrotności . Koperta wychodzi zawsze pierwszorzędnie jakbym moim starym nie suvem jeździł. W tym aucie tylko szerokość czasem przeszkadza.

 

Jak dobrze Ci sie manewruje X5 to ze skretną osią jest tylko jeszcze lepiej. W porownaniu do Audi bez tej opcji jest to duża roznica. Podobno w Audi skrętna oś wychyla się bardziej niż w BMW więc może i z tego kloca (Q7 czy Q8) tez da się wycisnąc trochę lekkości w prowadzeniu :roll:

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M Professional nie jest beton mam w M50d i jest bardzo komfortowo nierówności wybiera pięknie i prowadzi się jak osobówka. Na pneumatyce auto pływa i buja się wg mnie do suva nie nadaje się takie zawieszenie.

Jak komuś jest za twardo można dokodować tryb comfort plus wtedy jest już w ogóle kanapa.

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej


X5 Vermilion Black M50i odebrane ! :)


Auto faktycznie robi wrażenie, póki co 1000 km i krece się na wakacyjnym wyjezdzie w okolicy 3miasta. Pare spraw które mi się nasunęły po odbiorze :


1. w Trybie Comfort auto jest naprawdę grzeczne, dopiero sport i skrzynia w S sprawia ze auto jedzie jak na 530 koni przystało.

2. Spalanie - w trasie ze Śląska do Gdyni ( 140-170) średnie wyszło około 14 litrów ( auto dalej na dotarciu ), jeżdżąc po Kaszubach wychodzi mi jakieś 12 - ogólnie nie jest złe :) , sprzedawca straszył mnie 20-25 +.

3. kola 22 cali -to dużo do codzinnej jazdy, nawet nie chodzi o komfort - po prostu trzeba uważać na każdą dziurę/krawężnik żeby nie uszkodzić felgi.

4. Świsty od strony kierowcy - może mi się wydaje ale mam wrażenie jak by boczne drzwi były nie domknięte. Niby wszystko jest ok, jak otworze okno to faktycznie słyszę różnice, ale mam takie wrażenie jak by uszczelka nie do końca wygluszala. Szczególnie to słychać w momencie przejazdu auta na drugim pasie.

5. Hamulce m-performacne genialne, ale po 100 km wleciał mi kamień pomiędzy tarcze i zacisk.... była to sytuacja co najmnie tragikomiczna przy takim aucie, ale na szczęście udalo się ja rozwiązać bez assistance.

6. dodatki - aktywny tempomat, hud, monitory z tylu, masaż, wentylacja itd - póki co wszystko ok, bez zastrzeżeń.


Podsumowując jestem z auta zadowolony, a jak będzie dalej to zobaczymy :)


Pozdrowienia !

Opublikowano
Hej


X5 Vermilion Black M50i odebrane ! :)


Auto faktycznie robi wrażenie, póki co 1000 km i krece się na wakacyjnym wyjezdzie w okolicy 3miasta. Pare spraw które mi się nasunęły po odbiorze :


1. w Trybie Comfort auto jest naprawdę grzeczne, dopiero sport i skrzynia w S sprawia ze auto jedzie jak na 530 koni przystało.

2. Spalanie - w trasie ze Śląska do Gdyni ( 140-170) średnie wyszło około 14 litrów ( auto dalej na dotarciu ), jeżdżąc po Kaszubach wychodzi mi jakieś 12 - ogólnie nie jest złe :) , sprzedawca straszył mnie 20-25 +.

3. kola 22 cali -to dużo do codzinnej jazdy, nawet nie chodzi o komfort - po prostu trzeba uważać na każdą dziurę/krawężnik żeby nie uszkodzić felgi.

4. Świsty od strony kierowcy - może mi się wydaje ale mam wrażenie jak by boczne drzwi były nie domknięte. Niby wszystko jest ok, jak otworze okno to faktycznie słyszę różnice, ale mam takie wrażenie jak by uszczelka nie do końca wygluszala. Szczególnie to słychać w momencie przejazdu auta na drugim pasie.

5. Hamulce m-performacne genialne, ale po 100 km wleciał mi kamień pomiędzy tarcze i zacisk.... była to sytuacja co najmnie tragikomiczna przy takim aucie, ale na szczęście udalo się ja rozwiązać bez assistance.

6. dodatki - aktywny tempomat, hud, monitory z tylu, masaż, wentylacja itd - póki co wszystko ok, bez zastrzeżeń.


Podsumowując jestem z auta zadowolony, a jak będzie dalej to zobaczymy :)


Pozdrowienia !

pięknie! :D gratuluję nietuzinkowego auta i czekamy na zdjęcia! :evil: :evil: :evil:

Opublikowano
Hej


X5 Vermilion Black M50i odebrane ! :)

............


5. Hamulce m-performacne genialne, ale po 100 km wleciał mi kamień pomiędzy tarcze i zacisk.... była to sytuacja co najmnie tragikomiczna przy takim aucie, ale na szczęście udalo się ja rozwiązać bez assistance.

...........

 

Gratulacje odbioru!


Te hamulce to zwykłe zawarte w M-pakiecie, czy aktualnie można zamówić jeszcze coś więcej?

Opublikowano
Hej


X5 Vermilion Black M50i odebrane ! :)


Auto faktycznie robi wrażenie, póki co 1000 km i krece się na wakacyjnym wyjezdzie w okolicy 3miasta. Pare spraw które mi się nasunęły po odbiorze :


1. w Trybie Comfort auto jest naprawdę grzeczne, dopiero sport i skrzynia w S sprawia ze auto jedzie jak na 530 koni przystało.

2. Spalanie - w trasie ze Śląska do Gdyni ( 140-170) średnie wyszło około 14 litrów ( auto dalej na dotarciu ), jeżdżąc po Kaszubach wychodzi mi jakieś 12 - ogólnie nie jest złe :) , sprzedawca straszył mnie 20-25 +.

3. kola 22 cali -to dużo do codzinnej jazdy, nawet nie chodzi o komfort - po prostu trzeba uważać na każdą dziurę/krawężnik żeby nie uszkodzić felgi.

4. Świsty od strony kierowcy - może mi się wydaje ale mam wrażenie jak by boczne drzwi były nie domknięte. Niby wszystko jest ok, jak otworze okno to faktycznie słyszę różnice, ale mam takie wrażenie jak by uszczelka nie do końca wygluszala. Szczególnie to słychać w momencie przejazdu auta na drugim pasie.

5. Hamulce m-performacne genialne, ale po 100 km wleciał mi kamień pomiędzy tarcze i zacisk.... była to sytuacja co najmnie tragikomiczna przy takim aucie, ale na szczęście udalo się ja rozwiązać bez assistance.

6. dodatki - aktywny tempomat, hud, monitory z tylu, masaż, wentylacja itd - póki co wszystko ok, bez zastrzeżeń.


Podsumowując jestem z auta zadowolony, a jak będzie dalej to zobaczymy :)


Pozdrowienia !

 

Ad4. Mam dokładnie to samo wrażenie mimo,że mam podwójne szyby z przodu-serwis nie widział problemu a mnie to drażni do tego stopnia, że zabiorę się za to sam-trzeba zrzucić tapicerkę i pewnie coś wygłuszyć.


Ad5.Też miałem taką sytuację-kamień między osłoną tarczy a tarczą-tył.Pisk niesamowity-ogarnąłem to sam-wpadło na kaszubskich polnych drogach :-)


Gratki, pozdrawiam

Opublikowano
Co do świstów - od strony kierowcy to u mnie jadąc pod silny wiatr wiejący najlepiej z przodu z prawej i prędkości auta około 170 km/h przy silniejszych podmuchach coś się w tych moich drzwiach rozszczelnienia. Brzmi to jak gdyby na chwilę się drzwi uchylały - strasznie głośni się robi na kilka sekund i cichnie. Pani w serwisie kazała mi filmik nagrać bo inaczej palcem nie kiwną ....
Opublikowano

1.Co do hamulców, w czasie zamówienie byłem przekonany że będą to akcesoryjne m-performance, ale jak odebrałem to wydaje mi się że to są zwykle m-pakietowe w kolorze czerwonym.


2. Wczoraj znowu trasa 600 km - sam nie wiem co myśleć o tych szumach, zasadniczo przy 180 rozmawiaslimy z żona bez podniesionego głosu..., wydaje mi się ze w 7er jest to lepiej rozwiązane ( czasami jeżdżę jedna z rodziny ) Wiem że to sedan i jednak segment wyżej ale mimo wszytko. Postestuje dłużej i spróbuje to podsumować na 100 %


3. Spalanie 13,2 - według mnie naprawdę nieźle, normalna jazda, myślę ze jak bym trochę pozamulał to zrobił bym okolice 10,5-11 ale to już bez przyjemności. Jednak trzeba się przyzwyczaić do mniejszego zasięgu po 4.0d ;)


4. Dźwięk silnika - jest ok ale powiem szczerze kusi coś poprawić, szczególnie w sporcie ;) Dealer proponuje Akrapa ( bez naruszania gwarancji ), a ja znowu zastanawiam się nad naszym lokalnym MG ( robili wydech do X7 m50i i wyszło nieźle ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.