Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę, że podsumowanie w temacie zawieszenia to chyba najlepsza opinia jaka tutaj widziałem - najbardziej subiektywne. W końcu każdy jest inny i też czego innego oczekuje, na szczęście BMW ma różne rozwiązania i każdy finalnie (chyba) jest zadowolony z wybranych zawieszeń, ja na pewno :)


A co do dentysty to tutaj najwiecej jednak robi całość. Jak masz 21 cali koła i Runflat po czym z dużą szybkością wjedziesz w głęboka dziurę to żadne zawieszenie nie pomoże i walniesz głową w sufit :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego ja najbardziej lubię opinie gdy ktoś porównuje doświadczenia z różnymi autami, bo można znaleźć swój punkt odniesienia. A zaraz po zawieszeniu, kolejne subiektywne są odczucia w temacie spalania oraz dynamiki, chociaż tutaj dla zobiektywizowania są liczby. Jednak, to nie przeszkadza z jednej strony właścicielom 530i twierdzić że palą podobnie albo mniej niż diesel czy właścicielom 520d że auto jest bardzo dynamiczne, a z drugiej strony są tacy którym 540i po programie "nie jedzie".


A żeby nie było off-topic, to zakończę wątek tym że to jest właśnie zaleta że BMW ma jeszcze v8, bo wtedy nie trzeba przekonywać że auto pali podobnie jak diesel (bo się można ośmieszyć) albo że auto "nie jedzie". Może poza kilkoma wyjątkami na forum jak Arturo czy Fino, którzy z pewnością by mnie przekonali że m50i nie jedzie i jedyna opcja to x6m czy m5c po programie ;-) Ale ja przynajmniej mogę powiedzieć że dla mnie komforty i webasto to must i M odpada ;-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy użytkujący już swoje V8 - jak wygląda spalanie przy 160 na tempomacie? W tym roku chcę zamówić nowe auto i planowałem wziąć 40dX, ale doszedłem do wniosku, że przy moim konfigu różnica w cenie pomiędzy dieslem a M50iX jest już na tyle niewielka, że uznałem, że może warto byłoby skosztować V8 póki jeszcze nie są zakazane. Koszty paliwa jako takie mnie nie przerażają, te 20+ litrów po mieście mnie nie zrujnuje, ale pozostaje jeszcze kwestia zasięgu - dobre 70-80% moich przebiegów to jedna, konkretna trasa o długości niespełna 500 km i jeśli M50i nie będę w stanie jej zrobić z sensowną prędkością bez martwienia się czy dojadę na jednym baku, to od razu będę wiedział, że ten temat trzeba będzie sobie odpuścić. Z góry wielkie dzięki za informacje.
Opublikowano

Przy 160 na tempomacie zamkniesz się w 15l pewnie średnio więc trasę 500km zrobisz bez problemu. Jakbyś chciał lecieć 200 to już ponad 20 będzie i nie da rady bez tankowania pewnie, chociaż ciężko cały czas tak jechać na naszych dwupasmowych drogach najczęściej :)


Gwarantuje, że z tego silnika będziesz tylko zadowolony :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 160 na tempomacie zamkniesz się w 15l pewnie średnio więc trasę 500km zrobisz bez problemu. Jakbyś chciał lecieć 200 to już ponad 20 będzie i nie da rady bez tankowania pewnie, chociaż ciężko cały czas tak jechać na naszych dwupasmowych drogach najczęściej :)


Gwarantuje, że z tego silnika będziesz tylko zadowolony :cool2:

 

Przy 160km/h to moje 650i tyle pali. Niestety realnie zasieg w trasie nie wychodzi 500km. Tam mam 70l zbiornik paliwa vs 83l w X5 a wiec w porownaniu do na pewno wiekszego spalania X5 z zasięgiem będzie podobnie. W trasie możesz zrobic 500km ale jedziesz wtedy prawym pasem autostrady. Jazda lewym i trochę zabawy to zasięg 300-400km. Pamietajmy ze na autostradzie jak zostało w baku 10-15l to tankujemy a nie kalkulujemy czy da sie dociagnac do kolejnej stacji. Przy szybkiej jeździe 160-200km/h zasieg 500km jest w X5 M50d. Od paru miesięcy z własnego doświadczenia wiem jaka to różnica między spalaniem benzynowego V8 a dieslowskiego R6 jest.

To przytoczone zasięgi to pod warunkiem zalania pod korek na poczatku trasy takze na co dzien jest troche kombinowania z tankowaniem V8. Ja normalnie tankuje 650i co 2-3 dni. Jak pojechałem do Gdanska autostradą to tankowalem tego dnia 3 razy. Przed wyjazdem, w Gdańsku i po powrocie.

Prawdziwą "wolność" pod względem zasięgu czułem w 520d. Tam nie patrzylem na wskaźnik paliwa i nawet na rezerwie nie było stresu dojechać do stacji. Coś za coś.

Te 530KM V8 to jednak super silnik. Osiagi, dźwięk, frajda z jazdy. Wybór trudny. Ja polecam diesla do suva a V8 do samochodu nr2 jak sam zresztą zrobiłem.

Opublikowano
Wszystko zależy od dynamiki, stylu jazdy. U mnie (F13 650i) średnia z ok 2000km to 14,8l/100km większość miasto 60% - 40% poza miastem. Jeżdżę tak raczej dynamicznie, ale nie szaleję ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od dynamiki, stylu jazdy. U mnie (F13 650i) średnia z ok 2000km to 14,8l/100km większość miasto 60% - 40% poza miastem. Jeżdżę tak raczej dynamicznie, ale nie szaleję ;)

 

U mnie 16l/100km tylko to jest F06 i 650ix. Biorac poprawkę na wieksza masa i xdrive w mojej 6, spalanie mamy podobne.

640i F13 pali 12,5l/100km a X5M50d 10,5l /100km. Takie to roznice sa przy podobnym stylu jazdy.

Dodam jeszcze do tego moją byłą F10 520d i srednią z wielu tysięcy km 7,5l/100km.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi, Koledzy. W takim razie trzeba będzie pozostać przy 40dX albo sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni i szarpnąć się na Cayenne GTS - z 90-litrowym bakiem i CoD pewnie dałoby radę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj średnie spalanie autostradowe bawiąc autem i przy okazji docierając. X5 m50i przy stałej prędkości 140km/h na autostradzie na odcinku 2-3km przy 3 próbach na różnych w miarę płaskich odcinkach (w praktyce różny kierunek wiatru, ukształtowanie terenu itp), średnia wychodziła 11,5-13,5l/100km. Czyli nad przysłowiowe morze spokojnie z rodzina da się dojechać na jednym baku. Tylko po co, skoro i tak 1 krótka przerwę się zrobi pod drodze.


Wyższa prędkość to pewnie wykładniczo w górę :-) Wynik może być w moim przypadku lekko zawyżony, bo auto jeszcze na dotarciu.


Jeżdżąc bardzo spokojnie (docieranie, czyli max 2,5-3tys obrotów) po mieście bez korków wychodzi 16-20, czyli nieźle. Wartość spalania v8 to liczba dobra jak każda inna. Przy 84litrow zbiorniku myśle ze będzie ok. Jakbym robił duże przebiegi to może by częstsze wizyty na stacji męczyły, a tak to przyjemność jazdy i dźwięk silnika całkowicie rekompensuje wszystko :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cayenne GTS to inna liga, jak Cię stać to nawet się nie zastanawiaj.

 

A pod jakim względem to jest niby "inna liga"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj średnie spalanie autostradowe bawiąc autem i przy okazji docierając. X5 m50i przy stałej prędkości 140km/h na autostradzie na odcinku 2-3km przy 3 próbach na różnych w miarę płaskich odcinkach (w praktyce różny kierunek wiatru, ukształtowanie terenu itp), średnia wychodziła 11,5-13,5l/100km. Czyli nad przysłowiowe morze spokojnie z rodzina da się dojechać na jednym baku. Tylko po co, skoro i tak 1 krótka przerwę się zrobi pod drodze.


Wyższa prędkość to pewnie wykładniczo w górę :-) Wynik może być w moim przypadku lekko zawyżony, bo auto jeszcze na dotarciu.


Jeżdżąc bardzo spokojnie (docieranie, czyli max 2,5-3tys obrotów) po mieście bez korków wychodzi 16-20, czyli nieźle. Wartość spalania v8 to liczba dobra jak każda inna. Przy 84litrow zbiorniku myśle ze będzie ok. Jakbym robił duże przebiegi to może by częstsze wizyty na stacji męczyły, a tak to przyjemność jazdy i dźwięk silnika całkowicie rekompensuje wszystko :-)

 

Powiedzialbym, że spalanie zgodne z oczekiwaniami. Nie mogę się jednak zgodzić, że w przypadku V8 ze spalaniem jest "nieźle".

Też próbuje sobie to racjonalizować, odnosić do osiągów i też uważam, że warto lać to paliwo do V8. Spalanie nie jest jednak niezłe tylko bardzo wysokie. Dla ludzi nie przyzwyczajonych do takich wartości nawet katastrofalne. Miałem kiedyś Mercedesa CLK 280

V6 3.0i 231KM. Osiągi miał przeciętne a spalanie 18l po mieście.

Tego nie dało się zracjonalizować, chociaż też próbowałem.

Teraz postęp jest olbrzymi. Ponad 2x mocniejsze V8 w wielkim suvie pali niewiele wiecej! Z tej perspektywy to jest super! Obiektywnie są to jednak dalej wyniki bardzo wysokie.

Opublikowano
Wysoki wynik to miałem w swoim f10 528i 245km gdzie przy 2l silniku miałem spalanie 14l,w porównaniu do tego moje v8 jeździ na kropelkę :mrgreen:
Opublikowano
Cayenne GTS to inna liga, jak Cię stać to nawet się nie zastanawiaj.

 

Cenowo to na pewno inna liga :twisted: Z jednej strony stać, z drugiej biorąc pod uwagę żałosne rabaty w Porsche przy moim konfigu wyjdzie circa 50% drożej, a nie chce mi się wierzyć, że jest o 50% lepszym samochodem - na dzień dobry wkurza mnie brak łamanych oparć nawet w najdroższych fotelach i brak miejsca, żeby odłożyć telefon, M50i ma też nieznacznie lepsze osiągi przy znacznie niższej cenie.


Muszę się tym wszystkim po prostu przejechać i ocenić, bo na razie rozważam to na bazie wikiwiedzy. Równie dobrze może okazać się, że zwyczajnie nie wykorzystam różnicy w osiągach pomiędzy 40dX a M50i czy Cayenne GTS - w sumie jest to wielce prawdopodobne, skoro przesiadam się z 25dX, które uważam za w zupełności wystarczające do normalnej jazdy, a jednak przeskok w osiągach z 25dX na 40dX będzie znacznie większy niż przeskok z 40dX na M50i czy GTSa. Jak M50i jednak urwie mi tyłek, to chyba po prostu poszukam wypożyczalni dysponującej takim samochodem i sprawdzę osobiście czy dam radę zrobić swoją trasę na jednym baku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wysoki wynik to miałem w swoim f10 528i 245km gdzie przy 2l silniku miałem spalanie 14l,w porównaniu do tego moje v8 jeździ na kropelkę :mrgreen:

 

Relatywnie to te obecne V8 sa bardzo oszczedne. Nawet w porownaniu do pierwszej generacji 4.4 V8 408KM roznica jest spora. W liczbach bezwzględnych to jednak palą dużo. Porownanie do Twojej 28i jak i mojego CLK 280 :shock:

Edytowane przez Michael1916
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w domu G63 AMG - uwierzcie mi , że te nasze X5 z V8 są w porównaniu z gelendą mega oszczędne :D

 

No własnie pisalem, ze ocena czy to dużo czy mało zależy od punktu odniesienia. Moj ojciec zapytał mnie ile pali 650i?

Jak odpowiedziałem, że 16l to zrobił wielkie oczy. Ja na to, ze to jest w sumie calkiem mało jak na taki silnik. Nie przemawialo to do niego bo jego samochod pali 7l/100km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w domu G63 AMG - uwierzcie mi , że te nasze X5 z V8 są w porównaniu z gelendą mega oszczędne :D

 

Swoją drogą czego Ty tam nie masz w tym swoim domu :roll:

Mógłbyś nam tutaj zgromadzonym jakiś event motoryzacyjny zorganizować :roll: :wink:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No i mam pierwszą niespodziankę (oby ostat.)

Zapocenie pod miską olejową. Przebieg 9500. Trochę za wcześnie.

Zobaczymy, czy to tylko uszczelka zaworów, miski, albo coś dalej - uszczelniacz na wale korb. …

Widocznego wycieku nie ma, tylko zapocenie, ale jednak przy tym przebiegu, auto nie ma jeszcze roku. Olej zmieniłem już 2x po 3000 i 7500 km.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie się poci od dawna, ale w takim miejscu że mechaniory chcą cały silnik wyjmować, aby to zrobić. No to niech się na razie poci :cry2: Oleju na razie raczej nie ubywa.
Opublikowano

Olej zmieniłem już 2x po 3000 i 7500 km.

 

W jakim celu wymiana przy 7500? Nie wystarczą wymiany co 10-15.000km? Pytam z ciekawości, bo nie znam tego silnika.

Opublikowano

Nie wystarczą o ile zależy Ci na stanie silnika - te pierwsze przebiegi sa super ważne. Fabryka swoje a życie swoje. Poczytaj bo sporo sie o tym pisze, mówi , pokazuje jak to wygląda od środka.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja myślałem że miałem pecha jak przy 2tys km i niespełna 2 miesiącach użytkowania przy okazji pierwszej zmiany oleju miałem wymieniana miskę olejową z powodu widocznych wycieków. Teraz jest prawie 9tys km i żadnych usterek, ale może dlatego ze na przeglądzie dawno nie byłem ;) Może przy 10k zmienię olej i zobaczę jak sytuacja wyglada.


Poza tym silnik i auto rewelacja. Zaskakująco przyzwoity zasięg jak na możliwości. Kazdy kilometr daje ogromna frajdę, póki co brak innych usterek i oby tak pozostało co najmniej do końca 5letniego BRI ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.