Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Póki co jestem tylko ja chyba, jakoś w marcu dołączy też Oskar :)

wychodzi mi mniej więcej 15-17 rano i 14-18 wieczorem

Ja mam rano 36,5 a wieczorem 37,3, ale nie jestem przekonany czy mówimy o tym samym zjawisku :|

Jedno jest pewne : to wyjątkowo dobrze dobrany pojazd na codzienne poruszanie się w korkach po warszawskiej aglomeracji; powinieneś wystąpić do magistratu o zielone tablice :8)

 

Zgadzam się! Ja jestem zachwycony jak nigdy :mrgreen:

Aczkolwiek wyjątkowo nic nie wnoszoca wypowiedź :)

Opublikowano

Boros - po co takie nieśmiesznie bzdury ?

 

Bawi mnie przekraczanie barier absurdu. Tak, wiem, nie to forum :oops: Sorki ziomek.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie skończyłem leasing na tourega i powoli przymierzam się do czegoś innego - tourego trochę teraz popłynąc z ceną i kosztuje właściwie tyle samo co q7 tak samo wyposazony. Byłem w dziś z ciekawości w mercu wycenić ten nowy silnik 580 w v8.

I tak naprawdę na placu boju jest mercedes, bmw i niby audi, ale...

Merc - dotychczasowy V8 czyli GLE500 znany jest z bezawaryjności, ten nowy jest cennikowo jakieś 20-30k zł taniej niż bmw za analogiczne wyposażenie, ale ma mniejszą moc/słabsze osiągi/mniejszą pojemność. Cennikowo (bo to nie temat od zniżkach) odpowiednio wg. mnie wyposażony kosztuję ok. 480k zł

BMW - tu legendarne N63 i tego co bym się bał to te legendarne usterki, aż po wymianę silnika włącznie... Za to wygląd i osiągi bmw ma najlepsze. BMW jest w jeździe agresywniejsza, chodź oba to dzikie dziki. Cennikowo 510k zł

Audi - to jest diesel v8, nie znam nikogo, kto by miał (a merca i bemke v8 tak), ale szukałem fora zagraniczne, to podobno awaryjna jednostka. A widziałem, że była chwalona w tym temacie - jaką ma przewagę, poza spalaniem nad benzą od pozostałych ? Brzmi na pewno gorzej, no i potencjalnie bardziej skomplikowany/awaryjny. Cenowo jest ok. 500k zł.


Jak to teraz według Was wygląda, jak widzicie na tą chwilę tą sytuację ? Akurat wszystkie auta są w nowych budach/po liftingu.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o awaryjność n63 to uszczelki są już inne od 2018 oraz jest cały dodatkowy układ chłodzenia bo głównym problemem było przegrzewanie się z racji tego, że turbiny są między cylindrami.. Teoretycznie wszystko powinno być ok, to nie ten sam silnik co w 2010 i jest już znacznie poprawiony, ale na wszelkie zaś ja dokupilem 5o letnia gwarancję :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej :) Nie brałem na razie udziału w dyskusji, bo nie miałem auta :) Dostałem informacje od dealera, że na początek kwietnia będzie do odbioru, także postaram się wrzucić moje wrażenia i spalanie Wam napisać jak będzie się zmieniać od odebrania. Jakby ktoś potrzebował jakiegoś innego info odnośnie samochodu - piszcie, postram się w miarę możliwości odpisywać :) Już nie mogę sie doczekać :)
Opublikowano
Właśnie skończyłem leasing na tourega i powoli przymierzam się do czegoś innego - tourego trochę teraz popłynąc z ceną i kosztuje właściwie tyle samo co q7 tak samo wyposazony. Byłem w dziś z ciekawości w mercu wycenić ten nowy silnik 580 w v8.

I tak naprawdę na placu boju jest mercedes, bmw i niby audi, ale...

Merc - dotychczasowy V8 czyli GLE500 znany jest z bezawaryjności, ten nowy jest cennikowo jakieś 20-30k zł taniej niż bmw za analogiczne wyposażenie, ale ma mniejszą moc/słabsze osiągi/mniejszą pojemność. Cennikowo (bo to nie temat od zniżkach) odpowiednio wg. mnie wyposażony kosztuję ok. 480k zł

BMW - tu legendarne N63 i tego co bym się bał to te legendarne usterki, aż po wymianę silnika włącznie... Za to wygląd i osiągi bmw ma najlepsze. BMW jest w jeździe agresywniejsza, chodź oba to dzikie dziki. Cennikowo 510k zł

Audi - to jest diesel v8, nie znam nikogo, kto by miał (a merca i bemke v8 tak), ale szukałem fora zagraniczne, to podobno awaryjna jednostka. A widziałem, że była chwalona w tym temacie - jaką ma przewagę, poza spalaniem nad benzą od pozostałych ? Brzmi na pewno gorzej, no i potencjalnie bardziej skomplikowany/awaryjny. Cenowo jest ok. 500k zł.


Jak to teraz według Was wygląda, jak widzicie na tą chwilę tą sytuację ? Akurat wszystkie auta są w nowych budach/po liftingu.

 

Miałem okazje jeździć nowym/poliftowym SQ7 jakieś dwa tygodnie temu.. Mam odniesienie do BMW G05 i nowego Touarega. Moj egzemplarz byl wyposażony chyba we wszytsko oprócz topowego audio. Jeździło się tym bardzo fajnie, nie mogę powiedzieć, że nie, ale...... 1. To nie jest BMW :) 2. Lasery łapały dużooo wolniej niż w G05 i świeciły słabiej. 3. HUD jest słabszy zdecydowanie. Tylna oś skrętna tańczy przy wyższych prędkościsch (subiektywne odczucie).


Teraz plusy :

1. W Audi z tyłu można tańczyć na stojąco, tyle jest miejsca.

2. Jest dobrze wyciszony.

3. Fotele są mega wygodne (tam były wielokonturowe S)

4. Spalanie wyszlo z weekendu ok. 11/100


Touareg miał jakiegoś podstawowego diesla, więc nie bedę się rozlisywał ale komfort był spoko. Dziś oglądałem na YT, że wersja R Touarega będzie niedługo. Ale to będzie hybryda (benzyna 340km, plus silnik.elektryczny,.razem moc.systemowa ok. 460km.)

Opublikowano

Aporopo spalania to poki co trochę rośnie, ale mało jeżdżę bo mi się w grudniu corka urodziła i trochę nas to uziemilo :)


Przbieg 3876

Spalanie 17,8

Srednia V 38,9 (w zasadzie tylko po Warszawie plus powroty z pracy obowdnica)


Jak się go przydusi to się w baku robi wir i 30 potrafi spalić, ale to już trzeba się postarać bardzo :)

Mimo, że to v8 bmw nie jest jakieś topowe w brzmieniu przy wielu kultowych v8mkach to jednak na codzień jeździ się tym po prostu zachwycająco słysząc ta muzykę...

Im dłużej jeżdżę tym bardziej polecam :cool2:

Oskario będziesz zachwycony :mrgreen:

Opublikowano
ja odebrałem swój egzemplarz tydzień temu. Na razie zrobione jedynie 1 tyś KM, więc jeżdżę ostrożnie, ale wrażenie niesamowite :) Nie wiem jak to opisać, ale czuję, jakby każdy samochód powinien właśnie reagować w taki sposób - bez nerwowości, natychmiastowo, mega mocno :) Mega frajda. Swoją drogą - czy ktoś wie czy dźwięk jest wzmacniany przez głośniki czy tylko przez różne ustawienia tłumika? Nie wiem czy próbowałeś Zermax zmienić w ustawieniach odgłos silnika - jak się włączy opcję "wyważone" czy jakoś tak - zaczyna samochód brzmieć smutno :D
Opublikowano

Tak próbowałem i myślę, że smutno to dobre okreslenie :) w m50d na pewno jest wzmocnienie z głośników i bazując na tym myślałem, że tutaj też, ale im więcej jeżdżę tym bardziej jestem przekonany, że przy v8 już tego nie ma. Niestety w salonie każdy nabiera wody w usta :)

Swoją dorga oprogramowaniem wydechu można trochę więcej niż jest w podstawowych ustawieniach sterować ale to już po podpięciu się więc jak będę robić olej to się podpytam czy to w ASO można coś zrobić...

Opublikowano

Ja na swoj czekam do maja.

Dźwięk lekko wzmacniany wewnątrz przez głośniki z podkładem oryginalnego V8 bmw

Na zewnątrz w wydechu otwierają sie wszystkie klapy i pełen ogień w 2 trybach sportowych.

Spalanie analizowano kilka postów wstecz i jestem całkiem dobrze, zwłaszcza w porównaniu z konkurencja.

Opublikowano

O dziweku to oczywiście słyszałem w salonie dilera ale tak jak pisze Zermax zdania sa rożne.

Czytałem tez artykuł nr X6 z tym samym silnikiem w Motorze bodajże i tam wspominali o akustyce wydechu

Opublikowano

Hej,


czy możecie polecić jakąś firmę od folii ochronnych?

Wiem, że Zermax korzystał z Shine Factory, bo pytałem go już, ale czy orientowaliście się w innych firmach? Chodzi o Warszawę i okolice. Musze chyba już powoli jakieś wyceny robić i kolejke zająć.. :) I napiszcie jeszcze jakie warianty braliście/rozważacie? Tylko front, czy może cała furke? Może front i szyby? Piszcie co polecacie!

Opublikowano

Ja dla przypomnienia powiem:


FULL front, drzwi x4 listwy, progi i wnęki drzwi do tego na to wszystko powłoka ceramiczna. Aaa no i podwójna folia na szybę.

Ważne, żeby wybrać folie samoregenerująca się, sporo firm takiej nie oferuje, na tą z shine Factory jest 10 lat gwarancji.

Opublikowano

Za mój pakiet było to 16k.

Paliwo 95 i takie też jest rekomendowane przez producenta.

Opublikowano
Za mój pakiet było to 16k.

Paliwo 95 i takie też jest rekomendowane przez producenta.

 

Tak, tylko jakoś dziwnie auto na niemieckim 95 jeździ ciszej, szybciej i mniej pali niż na naszym 98, o 95 to nawet nie mówię. Zresztą z On jest podobnie.

Opublikowano

Nie wiem skąd takie wrażenia. Dziesiatki razy tankuje na niemieckich stacjach i kiedyś on i benzynę i jakoś nigdy nie widziałem różnicy :)

Z resztą to nie ma absolutnie nic do tego jakie paliwo się leje do tego silnika.

Leje się 95 bo nie ma ryzyka spalania stukowego do którego potrzebne jest paliwo 98. Samo paliwo 98 nie jest w niczym lepsze od 95 ma efektywniejsza wartość spalania stukowego i tyle. Na 98 nie pali mniej ani nie jeździ szybciej :)

Opublikowano
Nie wiem skąd takie wrażenia. Dziesiatki razy tankuje na niemieckich stacjach i kiedyś on i benzynę i jakoś nigdy nie widziałem różnicy :)

Z resztą to nie ma absolutnie nic do tego jakie paliwo się leje do tego silnika.

Leje się 95 bo nie ma ryzyka spalania stukowego do którego potrzebne jest paliwo 98. Samo paliwo 98 nie jest w niczym lepsze od 95 ma efektywniejsza wartość spalania stukowego i tyle. Na 98 nie pali mniej ani nie jeździ szybciej :)

 

No to miałeś niesamowitego farta z paliwem w PL ;).

Pytam, bo mam w planach albo 5.0, albo M. Do tego mamy różne warianty paliwa 95, 98 i 100 ( Shell).

Ja niestety widziałem duuużą różnicę jeżeli chodzi o samą jazdę ( reakcja samochodu i cisza ) jak i około 50-80 km więcej na baku.

Dzięki za info.

Opublikowano

Może kwestia tego, że ja prawie zawsze tankuje na tych samych stacjach. Nie wiem czy M pelnokrwieste nie będzie na 98,tutaj może Fino pomoże bo miał poprzednika.

50i jest super fajne a przy tym potrafi być bardzo wygodne, z M może być bardzo twardo, ale nie musi nie wiem czy już są jakieś testy..

Opublikowano

X6M F86 , M5 F90 jak i wszystkie M maja zalecane paliwo 98 i taka informacja jest na klapce wlewu paliwa .

Patrzac na M50i vs X5M z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze sensowniejszym zakupem bedzie M50i , sens M mozna tak naprawde poczuc tylko w modelach nie typu SUV .

To cos jakby chciec na sile z ociezalego grubasa zrobic baletnice , sprintera , itp ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X6M F86 , M5 F90 jak i wszystkie M maja zalecane paliwo 98 i taka informacja jest na klapce wlewu paliwa .

Patrzac na M50i vs X5M z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze sensowniejszym zakupem bedzie M50i , sens M mozna tak naprawde poczuc tylko w modelach nie typu SUV .

To cos jakby chciec na sile z ociezalego grubasa zrobic baletnice , sprintera , itp ...

 

Mysle, ze spokojnie mozna uznac, ze juz osiagi X5 M50i sa jak na SUVa porazajace. Koszty utrzymania jednak sa nadal zblizone do innych, "cywilnych" wersji.

Opublikowano

To jest z resztą logika jaka sam się kierowałem, Mki z resztą wtedy jeszcze nie było :mrgreen:

Swoją drogą to sprinter się nawet udał! Gorzej z tym baletem :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.