Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!


Przekopalem forum, ale nie udało mi się znaleźć konkretnych informacji. W następnym tygodniu mam zamiar zamówić nowe m50i gdzie zamontowany jest znany już dobrze silnik n63 czyli 4.4 v8 biturbo tym razem w wersji 530km.

Samochod planuje użytkować 5-7 lat więc staram się upewnić, że nie kupię skarbonki.

Dwie rzeczy mnie interesują najbardziej:


- jakie realne spalanie powinienem oczekiwać w mieście i na trasie? W miescie jeżdżę dosyć dynamicznie, ale na pewno nie non stop pedal w podłodze, moje aktualne 528i pali mi około 13.5. Zakładam, że to v8 spali około 20? Macie doświadczenia z tym silnikiem?

- awaryjność, naczytalem się o nagarach i problemach z temperatura, ale podobno to zostało rozwiązane w oklicach 2014,więcej info nie udało mi się znaleźć.


Będę wdzięczny za podzielenie się informacjami i doświadczeniami!


Edit

Oczywiście doświadczenia z tym silnikiem w poprzednich wersjach chyba 467km są dla mnie równie ważne bo rozumiem, że z tym. nowym raczej nikt nie ma za wiele doświadczeń :)

Edytowane przez Zermax
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mysle, ze masz racje oczekujac spalania +50% w stosunku do Twojego obecnego samochodu. Jesli to Ci nie przeszkadza to silnik wydaje sie byc rewelacyjny. Co do awaryjnosci mysle ze BMW miało juz wystarczajaco czasu zeby wyleczyc te słabosci swojej V8.

Jak sie bardzo martwisz to wykup Repair Inclusive na 5 lat i problem z głowy. Tez sie zastanawiałem czy kupno, w moim przypadku, diesla z quad turbo to dobry pomysł. Przeważył jednak fakt, że przy samochodzie za taka kase chciałbym miec dobre osiagi a nie wmawiac sobie ze dwiescie iles koni przeciez wystarczy. W przypadku Twojej V8 osiagi nie beda dobre tylko znakomite! Podsumowujac - brałbym!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wprawdzie nie mam doświadczenia z tym silnikiem ale także się jemu przyglądam do być może następnego auta. Niestety silnik ten w dalszym ciągu boryka się z pewnymi problemami i potrafi sprawić kłopoty. Gwarancja 5 lat to must have, ponieważ zdarzają się wymiany tego silnika. Możesz poczytać o kilku przypadkach tutaj https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1495096 zajrzyj także na nasze forum do działu g30. Tam jeden kolega tez miał wymieniony silnik bodajże pare tygodni temu. Nie wiem na ile sa to częste przypadki ale bynajmniej o wymianie mniejszych silników nie słyszałem a tutaj jednak potrafi sie to zdarzyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zgoda z tymi raportami z problemow opisawanymi na forum tylko teraz mowimy o jeszcze nowszej wersji tego silnika 530KM gdzie w/w problemy dotycza wersji 450/462KM.

Oczywiscie to zgadywanie ale wierze, ze BMW cos jednak znow poprawło w najnowszym wydaniu tego silnika.

Opublikowano

Zastanawiam się czy nie będzie bezpieczniej kupić m50d. Też daje rade i na pewno nie będzie palić 20 :) tylko tam również 4 turbiny brzmią trochę jak proszenie się o guza :)


Dzięki za artykuł z US, faktycznie wygląda na to, że nadal miga się zdazac poważne awarię, nie wiem tylko czy nie są to trochę odosbnione przypadki...

Opublikowano
Witam!


- jakie realne spalanie powinienem oczekiwać w mieście i na trasie? W miescie jeżdżę dosyć dynamicznie, ale na pewno nie non stop pedal w podłodze, moje aktualne 528i pali mi około 13.5. Zakładam, że to v8 spali około 20? Macie doświadczenia z tym silnikiem?

- awaryjność, naczytalem się o nagarach i problemach z temperatura, ale podobno to zostało rozwiązane w oklicach 2014,więcej info nie udało mi się znaleźć.


Będę wdzięczny za podzielenie się informacjami i doświadczeniami!


Edit

Oczywiście doświadczenia z tym silnikiem w poprzednich wersjach chyba 467km są dla mnie równie ważne bo rozumiem, że z tym. nowym raczej nikt nie ma za wiele doświadczeń :)

 

Spalanie w mieście zapewne dobrze powyżej 20l/100 km. X7 40i to 20+l/100 km. Stawiałbym na 23-25 l/100 km.


Co do awaryjności: robiłem wywiad z mechanikami 3,5 roku nt wersji 450 KM do 750xi - odradzali zdecydowanie. Oczywiście gwarancja rozwiązuje problem do 5 lat, tyle ,że musisz ją wykupić przy zakupie - no i trochę czasu/nerwów możesz stracić na naprawach gwarancyjnych.

Opublikowano

BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

 

Z tego co wiem to Audi wycofalo się z v8 diesla niestety. Jakby był taki w BMW to bym brał bez zastanowienia :)

Dlaczego tak krótko z x6m wytrzymałes?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

 

:cool2:

Nie pierwszy raz zgadzam sie z Toba Fino w 100% mimo, ze niezaprzeczalnie w kwestii uzytkowania w/w silnikow masz wieksze doswiadczenie ode mnie. Mamy zaskakujaco podobne spojrzenue na motoryzacje. V8 diesel ( z moca ok 500KM) w BMW byłoby super!

Opublikowano (edytowane)
BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

 

Z tego co wiem to Audi wycofalo się z v8 diesla niestety. Jakby był taki w BMW to bym brał bez zastanowienia :)

Dlaczego tak krótko z x6m wytrzymałes?

Zawsze podobalo mi sie X6M i tak sie akurat trafila cesja na 11 miesieczne auto w momencie kiedy 3 raz spece z ASO Audi poprawiali mi SQ7 po naprawie blach/lak. po dzwonie.

Ogolnie auto ktore kupujesz sercem , niestety pozniej rozum wzial gore :wink: W skrocie to ani sportowe ani komfortowe , do tego miejsca z tylu to porazka , nie wspominajac o moim srednim spalaniu 22l. Tankowalem zazwyczaj co drugi dzien do pelna.

Osobiscie tez bylem zawiedziony samymi suchymi osiagami .

Ogolnie dostalem duzo mniej niz sie spodziewalem a np. w SQ7 duuuzo wiecej niz sie spodziewalem.

Jednak bylo na czym oko zawiesic ...

559c1e6dad675950med.jpg

2db8d24b47458308med.jpg

770b9598af38cb93med.jpg

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

 

:cool2:

Nie pierwszy raz zgadzam sie z Toba Fino w 100% mimo, ze niezaprzeczalnie w kwestii uzytkowania w/w silnikow masz wieksze doswiadczenie ode mnie. Mamy zaskakujaco podobne spojrzenue na motoryzacje. V8 diesel ( z moca ok 500KM) w BMW byłoby super!

Milo , rzadko to sie zdarza na forum :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
BMW brakuje mocnego diesla V8 takiego jak w Audi ( albo mocniejszego zeby zostało miejsce dla tez świetnego w swojej klasie M50d ) SQ7 435 km i 900 NM - od 1000 obrotów :shock: nowa generacja 4.0l. 2xturbo + mini turbinka elektryczna . Wtedy żadne benzynowe V8 nie ma sensu w suvie . Nawet sztucznie generowany bulgot V8 zrobili genialnie .Ciagnie z niebywała siła , od zera do 100 jest lepszy np. Od GLE coupe AMG 63 V8 był test w automaniaku. To absolutnie rewelacyjny motor i auto i mówię to jako odwieczny fan BMW. Miałem półtora roku , skończył u mnie żywot dzwonem bo tak napewno śmigał bym dalej. Zasięg w trasie bajka , spalanie miasto przy żwawiej jeździe 14l. Gdyby tylko było to BMW ....

Przesiadłem się z SQ7 właśnie na BMW V8 w X6M wiec mam bezpośrednie porównanie . Wytrzymałem z nim całe pół roku :)

Na szczęście pod koniec zeszłego roku popyt był na wszystko co drogie i zrobiłem cesje leasingu.

Ale piękny to był :D

 

Z tego co wiem to Audi wycofalo się z v8 diesla niestety. Jakby był taki w BMW to bym brał bez zastanowienia :)

Dlaczego tak krótko z x6m wytrzymałes?

Zawsze podobalo mi sie X6M i tak sie akurat trafila cesja na 11 miesieczne auto w momencie kiedy 3 raz spece z ASO Audi poprawiali mi SQ7 po naprawie blach/lak. po dzwonie.

Ogolnie auto ktore kupujesz sercem , niestety pozniej rozum wzial gore :wink: W skrocie to ani sportowe ani komfortowe , do tego miejsca z tylu to porazka , nie wspominajac o moim srednim spalaniu 22l. Tankowalem zazwyczaj co drugi dzien do pelna.

Osobiscie tez bylem zawiedziony samymi suchymi osiagami .

Ogolnie dostalem duzo mniej niz sie spodziewalem a np. w SQ7 duuuzo wiecej niz sie spodziewalem.

Jednak bylo na czym oko zawiesic ...

559c1e6dad675950med.jpg

2db8d24b47458308med.jpg

770b9598af38cb93med.jpg

 

Fantastyczne auto!


Ja postanowiłem zaryzykować i zamówiłem m50i :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odbiór połowa października, zobaczymy z czym to się będzie jadło :cool2:

Opublikowano

Zermax , gratulacje :cool2: Trzeba miec jaja , wykup tylko repair na 4 lub 5 lat i bedzie git. Ja zachorowalem na M5 F90 :norty:

Pochwal sie i wrzuc specyfikacje :norty:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby nie to, ze mam w planie robic 30-40kkm rocznie moja G05 to mocno żałowałbym, że w zeszłym roku nie dało sie zamowic M50i. Dla Zermaxa juz gratulacje - mysle, że silnik sprawdzi sie w tym samochodzie super. Zreszta o czym tu pie..ić te 530KM i V8 w kazdym samochodzie bedzie rewelka!
Opublikowano (edytowane)

Dzięki! Silnik na pewno będzie mistrz, dzisiaj rano miałem okazję przejechać się już tą nową wersją 530km w serii 7 (w Warszawie dysponuje nią Autofus) i wtedy już wiedziałem, że to jest to.

Wybrałem zestaw repair gwarancyjny na 5 lat bo boję się kłopotów z tym silnikiem strasznie.

Kolor: biel alpejska, po odbiorze dołożę folie ochronne i ceramikę

Tapicerka: vernesca coffee

Jak to w emce cały mpakiet w standardzie na 21 calowych kołach, zimowki chyba kupię 20..

Do tego dodatkowo: dach panoramiczny, przyciemniane szyby, aktywna wentylacja i podgrzewanie foteli, fotele komfortowe, szklane aplikacje crafted clarity, system travel and comfort, listwy fineline stripe, aystsent swiatel drogowych, laserowe światła, systemy asystujace kierowcy professional, park assist plus, harman/kardon audio oraz rozszerzony pakiet Shadow Line.

Do tego wspomniana wczesnej gwarancja na 5 lat / 200k km oraz pakiet przeglądów na 5 lat.

Jak już za te kilka na pewno bardzo długich miesięcy odbiorę to wrzucę fotki :mrgreen:

Edytowane przez Zermax
Opublikowano
Seria 8 to musi latać, waży odpowiednio mniej i współczynnik oporu powietrza jak w F1 zamiast tak jak będzie u mnie w domku jednorodzinnym :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki! Silnik na pewno będzie mistrz, dzisiaj rano miałem okazję przejechać się już tą nową wersją 530km w serii 7 (w Warszawie dysponuje nią Autofus) i wtedy już wiedziałem, że to jest to.

Wybrałem zestaw repair gwarancyjny na 5 lat bo boję się kłopotów z tym silnikiem strasznie.

Kolor: biel alpejska, po odbiorze dołożę folie ochronne i ceramikę

Tapicerka: vernesca coffee

Jak to w emce cały mpakiet w standardzie na 21 calowych kołach, zimowki chyba kupię 20..

Do tego dodatkowo: dach panoramiczny, przyciemniane szyby, aktywna wentylacja i podgrzewanie foteli, fotele komfortowe, szklane aplikacje crated clarity, system travel and co fort, listwy fineline stripe, aystsent s8watel drogowych, laserowe światła, systemy asystujace kierowcy professional, park assist plus, harman/kardon audio oraz rozszerzony pakiet Shadow Line.

Do tego wspomniana wczesnej gwarancja na 5 lat / 200k km oraz pakiet przeglądów na 5 lat.

Jak już za te kilka na pewno bardzo długich miesięcy odbiorę to wrzucę fotki :mrgreen:

 

Podobna konfiguracja do mojej :cool2:

Skora ta sama Vermasca i kolor coffe, lakier ten sam, listwy tez, koła, lasery... Nie musisz wrzucac fotek. Z zewnatrz i wewnatrz roznica bedzie litera I zamiast D na klapie :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.....rozszerzony pakiet Shadow Line...

 

To jak rozumiem to czarny grill i czarne końcówki?

 

Dołaczam do pytania. Tego nie mam u siebie. Nie widziałem takiej dostepnej opcji kiedy zamawiałem w grudniu.

Opublikowano

Pytanie też o cenę tej opcji - w X3 jest to 1250 PLN.


Ja wymieniłem u siebie i koszt końcówek i grilla to około 2.000 PLN łącznie, więc warto wziąć tą opcję przy zakupie.

Opublikowano
Ja wymieniłem u siebie i koszt końcówek i grilla to około 2.000 PLN łącznie, więc warto wziąć tą opcję przy zakupie.

 

gdzie kupiłeś?


i oczywiście z uwagi, ze masz biały kolor tak jak ja - pokaż foto:)

Opublikowano

Końcówki - w Schmiedmanie, grill od gościa polecanego na bimmersie na eBayu.


Zdjęcie grilla zaraz po założeniu, więc wyróżnia się w stosunku do zabrudzonych/zakurzonych czarnych części - normalnie idealnie pasuje to reszty plastików z Shadow line. Na żywo moim zdaniem przy białym :cool2: .


111efba62de39dd8med.jpg

f68a9b8c51c9316amed.jpg

Opublikowano
.....rozszerzony pakiet Shadow Line...

 

To jak rozumiem to czarny grill i czarne końcówki?

 

Dołaczam do pytania. Tego nie mam u siebie. Nie widziałem takiej dostepnej opcji kiedy zamawiałem w grudniu.

 

Tak to jest czarny grill plus czarne końcówki wydechu, opcja pojawiała się chyba od czerwca dopiero.

Opublikowano

To mamy podobny gust :D U mnie tez bialy alpejski , skora vernasca tylko czarna :D

Gdybym mial zwykly M-Pakiet nie M-Performance jak w M50d to tez od razu zmienilbym nerki i koncowki z chromu na czarne a tak troche szkoda mi tych w cerrium grey :roll:

Ktos zastanawial sie nad czarnymi 20' na zime , mam u siebie i mi sie bardzo podobaja - polecam. Tylko warto wziac z Michelinami a nie z Pirelkami jest mozliwosc wyboru.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.