Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam takie pytanie czym odkrecic drazek kierowniczy w e91 ? Pewnie dla innych aut sytuacja jest podobna.

Sprawa sie troche komplikuje poniewaz koncowka drażka tak sie zapiełka ze juz zbierznoscie nie idzie ustawic, i musze wymienic komplet.

Nie chcialbym uprawiac ciecia kątówka pod autem.

Zamowilem komplet na prawa i lewa strone i wychodzi na to ze jakby chciec sie przylozyc kluczem plaskim to trzeba by miec rozmiar 37-38 :O - a to juz taka wielka kobyła ze nie wiem czy bede umiał nia lawirowac jak auto postawie na kobyłkach.

W dodatku jak dzisiaj bylem w Liroyu to nie mieli max 36 i byl za maly wiec defacto ciezko mi nawet okreslić jaki rozmiar klucza potrzebuje.


TIS mowi o jakims specjalnym narzędziu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e91-320d-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-21-steering-column-stalk-track-rod-steering-damper/GWUjenL

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e91-320d-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-21-steering-column-stalk-track-rod-steering-damper/57x0Nzk


wie ktos gdzie to kupic ?

A wy czym odkrecacie drazki z maglownicy ?


POzdr

Tomek

Opublikowano

Dzięki wielkie.

Czy mam się spodziewać jakiegoś zapieczenia czy to gładko zchodzi ?

Pozdr

Tomek

Opublikowano
A czym zabezpieczyć gwint gdzie wkręca się końcówkę drążka aby się nie zapiekły? Bo średni biznes zmieniać drążki z końcówkami co 50tys km.
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem taki smar 83232208093, jest on opisany w tis do wymiany drążków. Smaruje się nim gwint drążka i wkręca w maglownice.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=UY11-EUR---E91N-BMW-320d&mg=32&sg=13&diagId=32_1510&q=83232208093

Jak wykręciłem stary oryginalny drążek to właśnie takim smarem był soczyście obsmarowany. I tego też smaru użyłem na gwincie do połączenia z końcówką drążka.


Jak się nie ma kanału to się trochę człowiek namęczy że zdjęciem osłony silnika, reszta idzie ok. I faktycznie dość mocno był przykręcony sam drążek do maglownicy, ale 3minuty stękania pod autem i udało się odkręcić .

Jutro robię drugą stronę.

Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.

Edytowane przez toostrow
Opublikowano
Osłony silnika nie trzeba zdejmować do wymiany drążków. Robiłem to u siebie miesiąc temu.
Opublikowano
Osłony silnika nie trzeba zdejmować do wymiany drążków. Robiłem to u siebie miesiąc temu.

Do wymiany końcówek nie trzeba, ale jak całość wymieniam to bez zdjęcia osłony kluczem nie podejdę i przede wszystkim nie ściągniesz zacisku z gumy ochronnej itd...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniałem całość na raz, gumy nie zdejmowałem tylko jak harmonijkę przesunąłem i odkręciłem przy maglu Francuzem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.