Skocz do zawartości

M57D25 siwy dym przy pełnym bucie


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Zauważyłem przy rozpędzaniu na poszczególnych biegach do ok. 120km/h (gaz w podłodze, obroty do 4 tys.), że po chwili pojawiała się za mną chmura siwego dymu. Nawet jak dojechałem do skrzyżowania to dalej widziałem w tylnej szybie, że dymi. Zlękłem się trochę, bo myślałem, że to już zgon turbo, ale nie było gdzie zjechać więc pojechałem powoli dalej. Po przejechaniu kilometra objawy ustąpiły całkowicie.


Zdjąłem rurę za turbo i oleju to tam za wiele chyba nie ma

https://www.dropbox.com/s/juwimm1s55k1q8u/dolot.jpg?dl=0


Z objawów jakie mi się przypomniały, to jak jeździłem autostradą to przy 170-180km/h jak pedał był w podłodze to też widziałem dym za sobą i trzeba było trochę odpuścić gaz i było OK. W zimie natomiast odpalał z dymkiem, ale od wiosny jest OK. Świece wymieniane w zeszłym roku, błędów świec nie ma. Wtryski ostatnio sprawdzane na stole i są OK. Oleju nie ubywa, wymiana co 10kkm. Odma ma 17kkm choć delikatnie oleju jest wokół obudowy, filtr powietrza nowy.


Pierścienie ? Uszczelniacze zaworowe ? Co mogę jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisałem, że oleju nie ubywa praktycznie w ogóle między wymianami. Może jest to niezauważalne, bo zmieniam co 10 tys. km. Nie wiem czy dolot jest szczelny, ale nie słyszę żadnych gwizdów. Sprężarki też nie słychać w ogóle. Podobno Niemiec wymieniał i teraz teoretycznie powinna mieć 40 tys. przebiegu.


Zastanawia mnie dlaczego jeszcze dymił na wolnych obrotach i to dym na prawdę był spory jakby coś się paliło za mną, ale taki właśnie dziwny brunatno siwy kolor. Na czarno potrafi też dmuchnąć przy przyspieszaniu, ale to jest chwilowe. Może nie tak coś z odmą ? Jakie są objawy jak ta membrana w odmie będzie niesprawna ? Ta rurka co prowadzi z odmy do turbo, to trochę było tam czarnego oleju jak palec wsadziłem do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na to wygląda, sprawdzałeś luz na wirniku gdy zdejmowałeś przewód?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też o tym pomyślałem, ale rury dolotowej do turbo nie ściągałem, bo wszystko było tam tak gorące, że nie mogłem dotknąć. Zobaczę jutro. A jaki luz jest dopuszczalny ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem umówiony na sprawdzenie turbiny i tak się zastanawiam czy w przypadku gdy się okaże, że wymaga reanimacji to nie lepiej od razu założyć od 530D ? Ktoś robił taki przeszczep i czy to w ogóle ma sens ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, studiowałem ten temat; dość powszechny zresztą, tylko, że wymaga to właśnie drobnych przeróbek: obrócenie muszli, przejściówka na dolot do turbo i takie tam, no i oczywiście potem strojenie i bardziej dotyczy 530D. Natomiast mi chodzi o założenie turbo z 530D do 525D, bo jednak jest trochę mocniejsze i wydaje mi się, że powinno być P&P bez przeróbek. Dlatego też pytam czy ktoś coś takiego robił, bo na standardowych gratach teoretycznie można uzyskać 163KM -> ok.195KM, a może na turbo z 530D więcej ? Aczkolwiek jeśli to ma być 5KM więcej to będzie wtedy bez sensu. O to mi chodzi. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wzdłużny luz jest niedopuszczalny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobaczymy co na temat tej turbiny powie gość od regeneracji.

Teoretycznie powinna mieć teraz 40 tys. przebiegu, a najciekawsze jest to, że jest to turbina firmy JG Group... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobaczymy co na temat tej turbiny powie gość od regeneracji.

No i powiedział, że wszystko jest w porządku i nie ma do czego się przyczepić, a za tę informację zapłaciłem 250zł... Dodał też, że objaw ostrego dymienia mógł powstać na skutek wydmuchania oleju z IC przy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.