Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

M54 mają spieprzone pierścienie olejowe, dlatego żrą olej. U niektórych są bardziej, u niektórych mniej dlatego zużycie jest różne.

Tutaj macie porównanie z M52TU gdzie była inna ich konstrukcja no i praktycznie zerowe zużycie oliwy:

maxresdefault.jpg

Opublikowano
To nie przypadek to wada fabryczna, tak jak w e46 wadą są uszczelniacze zaworowe i wszelkiej maści zapocenia (uszczelki, itp.) :x, póki co mogę śmiało stwierdzić najbardziej awaryjne auto i kosztowne w utrzymaniu z dotychczasowych które miałem :) i tak zawsze coś, w 2020 roku będzie chyba na 99% jak nowe jak tak dalej będę w niego inwestować :roll:
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoje problemy nie skupiają się przypadkiem wokół silnika?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

teraz najlepsze: zrobiłem głowicę bo mi się wypalił zawór ssący na 3 garze M54B25. Nowe uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, nowe zawory, głowica splanowana, sprawdzona na cacy i ...bierze 0,5 L na 1000km :mad2: .

Przed remontem tez brała ale mam wrażenie, że mniej. Silnik chodzi jak zegarek, nie ma wycieku, nie kopci, moc znakomita tak jak powinno być. Na oleju przejechane 6 tys i go nie zmieniłem po naprawie ale coś mi się nie chce wierzyć, że przestanie brać jak wleje nowy. Zalany Castrol Long Life 5W30. Zrobiłem górę, teraz robić dół? Jak zrobię pierścienie i będzie brała to znaczy, że silnik "wykształcił w swoim wnętrzu jednokierunkowe urządzenie atomizująco-teleportujące, które wysyła olej na planetę Zordaks IV" - jak to ładnie napisał carl0s » 08 Kwi 2015 08:13 :D :D :D

 

pozdro600

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m54 jest problem właśnie z pierścieniami tłokowymi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Przyczyną spalania oleju w M54 są pierścienie olejowe. BMW do M54 stosowało inne pierścienie niż w M52TU, w którym nie ma żadnego problemu z braniem oleju.

Pokazane pierścienie w M54 oraz porównanie ich z pierścieniami z M52TU:


Witam czym odróżnić m52tu od m54? M52tu jest na pojedynczym vanosie ? Czy m52tu występowało w e39 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oba są na podwójnym vanosie, m52tu pojawiło się w e39 w 1999 roku. Można je rozróżnić m.in. po listwie wtryskowej i obudowie filtra powietrza, ale te drugie łatwo zmienić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po listwie wtryskowej tak ale nie zawsze, ponieważ na rynek amerykański M52TU nie miało wbudowanego regulatora ciśnienia paliwa w listwe. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze kolektor dolotowy inny, ale to dość powszechny mod w m52tu. Jakoś specjalnie dużo wersji usa nie ma u nas na rynku, z reguły jest to m54.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przesadne zużycie oleju dopadło i mnie, chociaż z tym się liczyłem (uważam, że za auto nie przepłaciłem). Zakupione niedawno 325i zużywało ok. 1,1/1000 km. W tygodniu robię ok. 1500 km więc olej znika równie szybko jak benzyna w zbiorniku. Odma z wężami wymieniona, po tym zabiegu żre jakby więcej: ok. 1l /700 km. Wyjeżdżając z domu wlałem oleju pod górną kreskę na bagnecie, wczoraj było już na minimum (zrobiłem ponad 700 km). Co dalej? Wymiana pierścieni? Co przy okazji jeszcze zrobić? I ostatnie pytanie: ile to może kosztować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kojarzę ogłoszenie i tam info, że łyka 0,4l czy zdaje mi się?

Wymiana po kosztach własnymi rękami to jakieś 3000,- a jak w warsztacie plus wyjdą nadprogramowe rzeczy to może i zrobić się 5 cyfr..z reguły jest to przedział 5-8 tys., wiadomo też, że dużo zależy od tego gdzie będziesz to robił.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto miało łykać 0,25l/1000 km. Nie mam pretensji do sprzedawcy ponieważ zachował się bardzo uczciwie i zwrócił mi 2500 zł. Dziwi mnie jedynie, że wymiana odmy nic nie pomogła, a mam wrażenie że zużywa oleju więcej. Musze dokonać jeszcze raz pomiaru dokładnego pomiaru. Jakby nie było jestem zdecydowany na remont silnika. Warsztat specjalizujący się w BMW i Mini jest mi w stanie wykonać tę usługę za 4 tyś zł. Według tego co piszesz, wychodzi na to że to nie jest wcale bardzo drogo :wink:

I jeszcze jedno pytanie: co to mogą być " nadprogramowe rzeczy "?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
Pierścienie no to wiadomo, do tego głowica pewnie będzie ściągana, więc planowanie + upg, uszczelniacze zaworowe nie grzeszą trwałością, przy okazji można by łańcuch zmierzyć czy się nie wyciągnął. Panewki, wał korbowy, wałki - mogą być przytarte, duża część osprzetu silnika może się prosić o wymianę. Edytowane przez cybuch
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję za informacje. Wiem już zdecydowanie więcej. Zrobię jeszcze 1000-2000 km i będę dokładnie widział ile wciąga oleju. Dzięki.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

cześć

Jako że przekroczyłem magiczne 10 tyś. km na oleju to za tydzień mam zamiar zmienić olej, teraz był lany 5W30 (z takim ją kupiłem) no i dolałem litr ponieważ kontrolka się zapaliła i na bagnecie było MIN. Niestety z tego co zauważyłem ten litr zniknął po ponad lekko 1000 km więc no bierze sporo :oops: . Na 99% jest to wina tych nieszczęsnych zapieczonych pierścieni ponieważ szanowny niemiec jeździł co 2 lata na wymianę do ASO(książka serwisowa) i na jednym robił 30tys km :cool2: . Zanim cokolwiek będę ruszał z pierścieniami chciałbym dość mocno przepłukać silnik.


Teraz pytanie, jako że temat płukanek jest baaaardzo rozległy to chciałbym się podpytać, czy ktoś coś takiego robił w M54? Czy pomogło? Czym dokładnie płukał, ile razy i ogólnie jakby ktoś mógł opisać przebieg tego wszystkiego.


Ja się zastanawiam nad kupnem prawie 20 litrów ropy i z 3 razy go przepłukać po 10-15min. Oczywiście za każdym razem zmieniać filtr oleju. A po tym zalać olejem 5W40.


I właśnie, czy opłaca się przejść na 5W40? Jak tak to jaki najlepiej wlać do niej? Motul, Liqui Moly, Valvoline ?


Dodam że silnik zdrowy, nie kopci ani na siwo ani na niebiesko, po prostu przepala olej bo np. rura wydechowa jest czarna jak się ją wytrze od środka.


Przebieg 248 tys. km, z LPG


Prosiłbym o pomoc i z góry dziękuje za rady. Pozdrawiam

Opublikowano

Może się nie znam ale ja bym tak nie zrobił (zalać samym olejem napędowym - jak to nazwałeś ropą), jak już to przy zmianie oleju przed spuszczaniem dolej płukankę czy co tam innego stosują, widziałem że są też preparaty które wstrzykujesz bezpośrednio do cylindra ale jak i czy to działa nie wiem.

Zalej na początek olej np 5w40 motul xclean, on dość fajnie czyści silnik, przy zmianie płukanka i zobaczysz co to da.

Opublikowano

Ja bym najpierw sprawdził czy jest prawidłowe podciśnienie w skrzyni korbowej. Przy odkreceniu korka wlewu na wolnych powinno być lekkie syk. Na zagranicznych forach czytałem, że na to wpływ na palenie oleju. Co do ropy też bym odpuścil, ewentualnie zalal cylindry nafta na dobę czy dwie plus plukanka np liqui moli pro line. Tylko uważaj, żebyś nie zalal razem z nafta syfu z okolicy gniazd swiec.


Może też puszczać olej przez uszczelniacze zaworowe, wtedy by puszczal dymka rano przez chwilę.

Opublikowano

Trafiłem na ten temat: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=266967


wszystko zamówiłem i za tydzień robię procesik :cool2: myślę że może to trochę coś zmienić i uda się ograniczyć ten pobór oleju


co do Odmy to profilaktycznie zapewne też wymienię i również uszczelkę pod pokrywą zaworów bo się dosyć poci.


Pojeżdżę, zrobię ten cały proces i dam znać czy cokolwiek pomogło...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekamy z niecierpliwością na wyniki, tylko nie zapomnij napisać :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powiem ci tak ja mam m54b22 z 2004r juz na nim zrobilem 55 tys. plus jego 150tys i robie plukanke liqui moly co wymiane 15 tys efekt jest max 1lt od wymiany do .Pozatym jesli faktycznie masz pobor sprawdz odme ewentualnie doprowadz rurke do odmy trzeba zdjac zaslepke z niej i polaczyc z kolektorem wezem na koncu zdejmujesz zaslepke i wkladasz druga strone weza to stary sposob BMW jak ludzie im awarie z powodu brania oleju robili, oczywiscie ten myk ograniczy ale nie zatrzyma tego jesli pierscionki padaja.Ja mam 5w40 i jest wszystko ok dlatego zawsze mnie dziwi pobor tego oleju mam tu znajomych i az takiego lykania nie ma u nich tez ale fakt jest ze sa to auta z M54 od 2004 a podobno wtedy juz byly inne pierscienie montowane.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Powiem ci tak ja mam m54b22 z 2004r juz na nim zrobilem 55 tys. plus jego 150tys i robie plukanke liqui moly co wymiane 15 tys efekt jest max 1lt od wymiany do .Pozatym jesli faktycznie masz pobor sprawdz odme ewentualnie doprowadz rurke do odmy trzeba zdjac zaslepke z niej i polaczyc z kolektorem wezem na koncu zdejmujesz zaslepke i wkladasz druga strone weza to stary sposob BMW jak ludzie im awarie z powodu brania oleju robili, oczywiscie ten myk ograniczy ale nie zatrzyma tego jesli pierscionki padaja.Ja mam 5w40 i jest wszystko ok dlatego zawsze mnie dziwi pobor tego oleju mam tu znajomych i az takiego lykania nie ma u nich tez ale fakt jest ze sa to auta z M54 od 2004 a podobno wtedy juz byly inne pierscienie montowane.

 

Wiem, odmę wymienię i widziałem również te sposoby z odmą i kolektorem połączoną rurkami. Co do poboru to bierze mi na 100% okolo 700-800ml, pod korkiem wlewu jest nagar i również w środku pokrywy zaworów, do tego byl lany Castrol 5w30... chcę ładnie przepłukać silnik, zmienić odmę, zrobić uszczelkę pokrywy zaworów i wlać porządny olej 5W40 (Valvoline, Motul, Liqui Moly).


Moje auto i silnik jest z 11/2003 więc jeżeli mówisz ze były inne pierścienie to mój się może łapie ale jest mocno zasyfiony i no olej był takiej jakby nie patrzeć słabej jakości lany przez poprzedniego właściciela (dodam że to jej pierwsza wymiana oleju pod moimi "skrzydełkami" :norty: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.