Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie to moje drugie m54 wczesniej mialem 330i no i dolewki byly ale problem zakonczyl sie razem ze sprzedaza a teraz mam taki o to problem:

na zimnym silniku stan na max po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20 km gasze czekam 10 min bagnet suchy!!! po 2 godzinach (gdzie normalnie olej powinien dawno splynac) dalej suchy bagnet, a rano znowu stan na maxa, srednie zuzycie zalezy jak lece trase 1500 km ze srednia predkoscia to ok 0.5 l na 1000 km a jak jezdze tylko do pracy to nawet i 5 tys i bez dolewki, normalnie nie ruszalbym nic ale... ostatnio zmienilem olej z LM 5w40 top tec 4100 na motula x-clean tez 5w40 oba zakupione w Niemczech na LM bylo ok zuzycie tez ok a teraz po jednej trasie na motulu dojezdzam do domu w Nl i slysze szklanki dolewam oleju i jest ok ale mam takie cuda z tym stanem na cieplym zimnym, ciezko stwierdzic jaki jest faktyczny stan na sluch dwieku silnika dolewac nie mam zamiaru zeby czasem mi uszczelkami nie trysl olej :D przebieg 283kkm silnik m54b22 8 tys km temu zmieniony olej na obecnego motula kpl filtrow do tego odma z kpl przewodow i uszczelka pod pokrywa zaworow z gumkami, silnik suchy wymyty nic nie widac kopcic nie kopci, plyn ok czysty tez zmieniany stan jest, plam zadnych nie ma, mocy no jak na b22 ile bylo tyle jest, jedyne co zauwazylem to jak jest zimny silnik to olej jest brudny ale ciemny a na rozgrzanym jak jakis slad zostaje to jest taki ciemnobezowy- tak jakby uszczelka pod glowica ale objawow nie ma nic sie z niczym nie miesza, silnik zawsze dogrzany bo dziennie ok 40km jezdze w tym 30km po autostradach temperatura ok, normalnie opadaja rece, do tego jeszcze sprawdzalem inpa i bledow z silnika tez nie ma, czujnika w misce tez nie ma bo to 2003 rocznik, szukalem po innych forach ale takiego cyrku nie mial nikt, ktos moze pomoc? silnik pracuje rowno nie szarpie nie faluje na obrotach, jedyne co mam do wymiany niebawem to dwumasa i tylnie wahacze ale to raczej nie ma nic do oleju :D

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Grzegorz a zawór w podstawie filtra oleju jest ok?

Dobre pytanie jak to sprawdzic? bede mial teraz caly weekend na sprawdzenie jeszcze raz wszystkiego, jak odkrece pokrywe filtra to ile ma byc tego oleju tam? dzisiaj rano na zimnym stan oleju- olej jest pokazal sie nareszcie na bagnecie!!!. Stan maksimum jak ostatnio, ale dzisiaj po dojechaniu do pracy sprawdzam stan i cos dziwnego tak jakby bagnet tylko czesciowo byl w oleju tak jakby go palcem pomazac a nie jest jednolicie zamoczony to przez to ze z "odmy" splywa tym przewodem ? do wymiany mam ponad 6 tys km ale jutro zamawian Liqui Moly i motula wiecej nie kupie a na wiosne zmiana na e90 i napewno min 2.5 ( gdyby ktos z e90 na zbyciu to czytal, dobrze doplace i zamienie nawet dzis :twisted: )

Opublikowano
Typowy objaw uszkodzonego zaworu w podstawie filtra oleju. Kiedy odpalasz silnik zimny zwroc uwage przez jaki czas pali sie kontrolka cisnienia oleju, jezeli dluzej niz 1 sek to oznacza ze caly olej z glowicy oraz podstawy filtra oleju splynal do miski i zanim "dzbanek" sie napelni i nabije cisnienie mija czas - tak mozesz sprawdzic czy to zawor, przy sprawnej podstawie kontrolka cis. oleju zapala sie na 0.5 - 1sek po odpaleniu. Sa 3 sceniariusze : rozebrac i przy wiekszej ilosci szczescia okaze sie ze zawor sie lekko przycial lub ustawil lekko pod katem i naprawa bedzie polegala na ruszeniu poprostu go, 2 opcja to okaze sie ze sie uszkodzil albo wytarl gniazdo i wymienisz na uzywke podstawe filtra oleju : male szanse na to ze kupisz ze sprawnym zaworem, i opcja 3: wymienisz na nowa i problem z glowy lecz cena nie jest niska... poprostu nie ma mozliwosci wymiany samego zaworu tylko i wylacznie wymaiana calej podstawy oleju. Mam nadzieje że pomoglem :)
Opublikowano
Typowy objaw uszkodzonego zaworu w podstawie filtra oleju. Kiedy odpalasz silnik zimny zwroc uwage przez jaki czas pali sie kontrolka cisnienia oleju, jezeli dluzej niz 1 sek to oznacza ze caly olej z glowicy oraz podstawy filtra oleju splynal do miski i zanim "dzbanek" sie napelni i nabije cisnienie mija czas - tak mozesz sprawdzic czy to zawor, przy sprawnej podstawie kontrolka cis. oleju zapala sie na 0.5 - 1sek po odpaleniu. Sa 3 sceniariusze : rozebrac i przy wiekszej ilosci szczescia okaze sie ze zawor sie lekko przycial lub ustawil lekko pod katem i naprawa bedzie polegala na ruszeniu poprostu go, 2 opcja to okaze sie ze sie uszkodzil albo wytarl gniazdo i wymienisz na uzywke podstawe filtra oleju : male szanse na to ze kupisz ze sprawnym zaworem, i opcja 3: wymienisz na nowa i problem z glowy lecz cena nie jest niska... poprostu nie ma mozliwosci wymiany samego zaworu tylko i wylacznie wymaiana calej podstawy oleju. Mam nadzieje że pomoglem :)

 

nie zwrocilem dokladnej uwagi na to ile kontrolki sie swieca zrobie to jutro rano, teraz mam pewne pytanie jesli sie okaze ze faktycznie ten zawor jest walniety to musze to od razu naprawiac? bo tu na miejscu w Holandii cena nowej podstawy ok 500 euro na bmwstore ok 810 zl troszke roznica jest :D bo jesli musze wymienic na juz to jak dlugo moge jezdzic na tym uszkodzonym? Ogolnie mam sytuacje typu wszystko na raz tzn mam niedlugo zmieniac mieszkanie przeprowadzka itp do pracy po przeprowadzce raczej rowerkiem posmigam tak dla zdrowia ale jeszcze ok 2 tys zdarze zrobic zanim sie przeprowadze a zauwazylem ze zaczyna mi sie pocic pod uszczelka pokrywy glowicy i tymi gumkami a byly zmieniane w pazdzierniku (najgorsze ze od strony koletora ssacego) - jak dla mnie to co pokazuje bagnet nie jest wiarygodne ze stanem oleju a do tego padla mata w fotelu pasazera to juz jest znak zeby zmienic auto!!!

Rasil7 napewno dziekuje za pomoc ale co bedzie dalej nie wiem strach jezdzic dalej szkoda zeby wyplul te uszczelki ktore teraz nie puszczaja niczego, a stanu oleju naprawde nie da sie sprawdzic bo pokazuje jak widac roznie

Mimo wszystkich kaprysow nadal zmienie na inne bmw tylko nieco mlodszei mniejsze

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mozesz z tym jezdzic narazie, nie wytra Ci sie walki w tak krotkim czasie, poza tym zawsze jest na nich film olejowy wiec nie jest to do konca praca na sucho, takze na spokojnie jak wrocisz mozesz dzialac, o ile nie sprzedasz samochodu. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Im nowsze bmw tym gorsze, teraz w nowych to nie masz nawet w ofercie silnika 6 cylindrowego ,oczywiście za wyjątkiem m serii .Już nie wspomnę że np w e60 trzeszczą plastiki w środku ogólnie porażka całkowita ,kasują nie wiadomo za co .Mi ostatnio w cieła 330i 3l oleju na 2 tys km. Zrobiłem płukankę i nalałem 10w60 na razie nie wypiła ani grama.
Opublikowano

A po co ty tam 10W60 lejesz? Nie pomylil ci sie silnik z Mpowerem...

5W40 i wsio. 10W60 jest gesty jak smola. To jest olej polwyczynowy i robi sie rzadki dopiero po porzadnym rozgrzaniu.

Opublikowano
A po co ty tam 10W60 lejesz? Nie pomylil ci sie silnik z Mpowerem...

5W40 i wsio. 10W60 jest gesty jak smola. To jest olej polwyczynowy i robi sie rzadki dopiero po porzadnym rozgrzaniu.

Jezdziles w m54 na tym oleju? Czy moze po prostu tak Ci sie wydaje? Pytam powaznie bez zlosliwosci. Fakt, ze zima moze nie jest optymalny, ale w dodatnich temp. jest super.

Opublikowano
Ludzie którzy mają m54b30 nie kupują go po to żeby jezdzić po bułki do sklepu , to są silniki które często się kręci pod czerwone pole na obrotomierzu także są traktowane jak wyczynowe .Ludzie którzy robili mi swapa i zrobili to bardzo dobrze mogę z czystym sumieniem polecić MUZG GARAGE w Stradomce mówili że do tych silników tylko 10w60 . Jak zlewałem olej 5w30 to miał konsystencje wody więc nie dziwi mnie to ze przy pałowaniu łykną te silniki olej .Poza tym 10 które znajduje się na początku oznaczenia oznacza że olej do -30 stopni zapewnia prawidłowe smarowanie a drugie 60 to oznacza grubość filmu smarującego ,czyli silniki które są pałowane powinny jezdzić na takich olejach.
Opublikowano
Ludzie którzy mają m54b30 nie kupują go po to żeby jezdzić po bułki do sklepu , to są silniki które często się kręci pod czerwone pole na obrotomierzu także są traktowane jak wyczynowe .Ludzie którzy robili mi swapa i zrobili to bardzo dobrze mogę z czystym sumieniem polecić MUZG GARAGE w Stradomce mówili że do tych silników tylko 10w60 . Jak zlewałem olej 5w30 to miał konsystencje wody więc nie dziwi mnie to ze przy pałowaniu łykną te silniki olej .Poza tym 10 które znajduje się na początku oznaczenia oznacza że olej do -30 stopni zapewnia prawidłowe smarowanie a drugie 60 to oznacza grubość filmu smarującego ,czyli silniki które są pałowane powinny jezdzić na takich olejach.

Tutaj kolega dxtr moze miec racje - 10w60 w zime to nie jest za dobry wybor, jest bardzo lepki, zanim sie rozgrzeje to slabo smaruje i baaarrdzo dlugo dociera do kazdego miejsca silnika co sprawia ze poranne rozruchy moga skracac zycie tego silnika. 10w60 przy 40 stopniach srednio ma lepkosc kolo 160-170 mm2/s to jest bardzo duzo, w porownaniu na przyklad z 5w40 75-90mm2/s. Jezeli naprawde lubisz pokrecic pod czerwone i upalasz m54 to lepszym wyborem bedzie 5w50 ktore nie jest tak bardzo lepkie jak 10w60 a za to film olejowy jest naprawde gruby.

Opublikowano
Ludzie którzy mają m54b30 nie kupują go po to żeby jezdzić po bułki do sklepu , to są silniki które często się kręci pod czerwone pole na obrotomierzu także są traktowane jak wyczynowe .Ludzie którzy robili mi swapa i zrobili to bardzo dobrze mogę z czystym sumieniem polecić MUZG GARAGE w Stradomce mówili że do tych silników tylko 10w60 . Jak zlewałem olej 5w30 to miał konsystencje wody więc nie dziwi mnie to ze przy pałowaniu łykną te silniki olej .Poza tym 10 które znajduje się na początku oznaczenia oznacza że olej do -30 stopni zapewnia prawidłowe smarowanie a drugie 60 to oznacza grubość filmu smarującego ,czyli silniki które są pałowane powinny jezdzić na takich olejach.

 

 

m54b30 autem wyczynowym? Weźźź przestań bo sie poleje, auto bardzo dynamiczne i tyle

Sprawdź temp oleju w inpa to zobaczysz czy potrzebujesz 10w60 i nie katuj dalej silnika tym

Jeżeli chcesz sportowy olej masz fuchs race pro 5w40 lub millersa nt

Opublikowano

Zrobilem dzisiaj zdjecie sufu na pokrywue zaworow przez korek wlewu oleju, a wyglada to tak:

f9ff0001ea90.jpg

Niestety tak w wiekszosci wygladaja pozostale elementy silnika, tak sie konczy wymiana oleju w trybie long life :mad2: Mam nadzieje ze Amsoil wyplucze to, bo po zaledwie 2 tys zrobil sie czerwono-brazowy od tego syfu po Castrolu :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zrobilem dzisiaj zdjecie sufu na pokrywue zaworow przez korek wlewu oleju, a wyglada to tak:

f9ff0001ea90.jpg

Niestety tak w wiekszosci wygladaja pozostale elementy silnika, tak sie konczy wymiana oleju w trybie long life :mad2: Mam nadzieje ze Amsoil wyplucze to, bo po zaledwie 2 tys zrobil sie czerwono-brazowy od tego syfu po Castrolu :cool2:

 

U mnie pod korkiem wygląda podobnie a reszta silnika nie ma żadnych nagarów. Zdejmij pokrywę zaworów to zobaczysz czy masz syf czy nie.

Opublikowano
Na jakim oleju ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Rozne oleje przerobilem (jak jeszcze nie wiedziałem, ze bmw spieprzylo sprawe z pierscieniami olejowymi, bo moze na innej oliwie mniej wezmie) a byly to:

Oryginal BMW 0w-40,Castrol edge 0w-40, Motul xcess 5w-40, millers xfs 5w-40, amsoil 5w-40 i teraz ravenol 0w-40 po raz kolejny. Teraz z czystym sumieniem i spokojna glową mogę stwierdzić ze kazdy z tych olejow bral tak samo, na kazdym silnik chodzil dobrze, nigdy nie slyszalem grajacej szklanki (nawet przy -23'C) i od kiedy pamietam pod korkiem jest cos takiego jak na zdjeciu (ostatnio nawet po krotkim odcinku przy minusowej temperaturze zagladnalem pod korek i widac bylo wilgoci i ciutke 'majonezu').

 

tu link do fotki z moim wlewem oleju zrobionym przed chwilą:

https://1drv.ms/i/s!AvwMik4edPCWnH3R6AH5OfVKqz9N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest tak samo,stały motyw w tych silnikach.
Opublikowano

U mnie pod korkiem wygląda podobnie a reszta silnika nie ma żadnych nagarów. Zdejmij pokrywę zaworów to zobaczysz czy masz syf czy nie.

 

Pokrywa byla zdejmowana rok temu podczas wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow i podobnie wygladaly wszystkie widoczne powierzchnie wewnatrz silnika

Opublikowano
Rozne oleje przerobilem (jak jeszcze nie wiedziałem, ze bmw spieprzylo sprawe z pierscieniami olejowymi, bo moze na innej oliwie mniej wezmie) a byly to:

Oryginal BMW 0w-40,Castrol edge 0w-40, Motul xcess 5w-40, millers xfs 5w-40, amsoil 5w-40 i teraz ravenol 0w-40 po raz kolejny. Teraz z czystym sumieniem i spokojna glową mogę stwierdzić ze kazdy z tych olejow bral tak samo, na kazdym silnik chodzil dobrze, nigdy nie slyszalem grajacej szklanki (nawet przy -23'C) i od kiedy pamietam pod korkiem jest cos takiego jak na zdjeciu (ostatnio nawet po krotkim odcinku przy minusowej temperaturze zagladnalem pod korek i widac bylo wilgoci i ciutke 'majonezu').

 

tu link do fotki z moim wlewem oleju zrobionym przed chwilą:

https://1drv.ms/i/s!AvwMik4edPCWnH3R6AH5OfVKqz9N

 

Tak z ciekawości ile oleju ci bierze na 1000 km?

Opublikowano

 

Tak z ciekawości ile oleju ci bierze na 1000 km?

 

Jakos tak kolo 0,3 do max 0,4l. Plukanie po kilka godzin płukankami rozmaitymi przy każdej wymianie oleju w sumie nic nie polepszyło.

Opublikowano

Przy takim piciu oleju żadne plukanki nie pomoga, najprawdopodobnie pierscienie do roboty

Kurcze, jak mam auto nigdy ani troche nie mialem tz majoneju na korku

Opublikowano

 

Tak z ciekawości ile oleju ci bierze na 1000 km?

 

Jakos tak kolo 0,3 do max 0,4l. Plukanie po kilka godzin płukankami rozmaitymi przy każdej wymianie oleju w sumie nic nie polepszyło.

 

Mój bierze od 0,2 do 0,25l na 1000 km, olej Castrol 5W-30. Żadnych płukanek nigdy nie robiłem. Olej zmieniam co 12k km.

Opublikowano

Mój bierze od 0,2 do 0,25l na 1000 km, olej Castrol 5W-30. Żadnych płukanek nigdy nie robiłem. Olej zmieniam co 12k km.

W takim razie masz niskie branie szczegolnie na oleju 5w30, mi Castrola bral po przyjezdie z niemiec najwiecej, prawie 1l na 1000km, opisywalem ze przestal brac w ogole mi na Meguinie 5w40, zmienilem olej na Amsoila SS 0w40 i niestety musze stwierdzic ze tego zaczelo juz brac, ubytki mam 0.2l na 1200km, ale za to plucze silnik jak wsciekly :twisted:

Opublikowano
Rasil7 jakie płukanki stosujesz? Te, na których silnik pracuje kilkanaście minut czy te, na których trzeba trochę pojeździć? W tym roku chciałbym wypłukać silnik, ale się zastanawiam co wybrać. Zwłaszcza, że nie wiem czy kiedykolwiek był płukany. Mi bierze podobnie: 0,2 na 1000 (Castrol 5w30), ale przyczyną jest raczej (a przynajmniej po części) uszczelka pod podporą filtra (silnik od spodu spocony od oleju).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.