Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Płukałem różnymi w tym millersem i motulem po ok pół godziny. A później był valvoline i bg109. Tymi to plukalem po 4 bądź 5 godzin, nie pamietam dokładnie. Ostatnio użyłem archoila do płukania prze około godzinę z hakiem z przygazowkami od czasu do czasu.
  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A czy to prawda, że aby spuścić ten stary olej trzeba odczekać aż silnik ostygnie do temperatury otoczenia czy można spuścić od razu i zalać nowym?
Opublikowano
Olej wymieniamy na dobrze ciepłym, ale nic się nie stanie na lekko ciepłym.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Od razu gorący olej trzeba spuszczac, ja jeszcze podnosze auto z lewej strony aby wszystko wycieklo, a pozniej wlewam resztke oleju zeby sie przeleal i wyplukal jakies ostatnie brudy - pełen profesjonalizm ;)
Opublikowano

Dzisiejsze oleje syntetyczne np 5W40 to nie są gęste oleje i w temperaturze 60C czy 90C nie ma większej różnicy, ten czy ten się dobrze zleje ale wiadomo że coś tam zostanie.

Pozostaje sposób jak to zrobimy. Jak to robią w serwisie ? Jak tylko wymienić sam olej to nikt się nie rozczula tylko bing-bang bo czas zabiegu jest ograniczony a mechanik na koniec dnia jest podsumowany. Inaczej jak jest okazja coś dodatkowo zrobić w aucie to w takiej sytuacji mechanik się przepoczwarza w dobrego sprzedawcę i nam poświęci więcej czasu.

Odnośnie samej wymiany oleju to jak nam zależy aby się pozbyć całkowicie starego oleju to możemy zrobić tz płukankę. Może to być płukanka tańszym syntetycznym olejem tz stary zlać i zalać tym do płukanki i bez pałowania zrobić 5-10 km i go wymienić na docelowy olej, lub można zrobić chemiczną płukankę tz przed wymianą dolewamy preparat do oleju co ma na celu rozpuścić tz szlam.

W przypadku płukanki chemicznej należy dokładnie przestrzegać instrukcji i zwracać uwagę na czas (przebieg) tej płukanki oraz obroty silnika bo musimy pamiętać że w czasie takiej płukanki olej ma zmniejszone właściwości smarne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Przy takim piciu oleju żadne plukanki nie pomoga, najprawdopodobnie pierscienie do roboty

Kurcze, jak mam auto nigdy ani troche nie mialem tz majoneju na korku

 

od 100kkm zlopie tyle samo oleju.

 

Co do lekkiego majonezu pod korkiem to jest czysta fizyka, jak silnik nie jest nagrzany to sie troche wilgoci pojawia, a ta w kontakcie z olejem powoduje takie objawy. Ja tu nie pisze o kilogramach mazi tylko lekkich sladach.

Opublikowano
Rasil7 jakie płukanki stosujesz? Te, na których silnik pracuje kilkanaście minut czy te, na których trzeba trochę pojeździć? W tym roku chciałbym wypłukać silnik, ale się zastanawiam co wybrać. Zwłaszcza, że nie wiem czy kiedykolwiek był płukany. Mi bierze podobnie: 0,2 na 1000 (Castrol 5w30), ale przyczyną jest raczej (a przynajmniej po części) uszczelka pod podporą filtra (silnik od spodu spocony od oleju).

Uzywalem na poczatku Liqui Moly 2662, a ostatne plukanie Xenum M-Flush i musze przyznac ze to ardzo dobra plukanka, najpierw 15 min na wolnych obrotach ja trzymalem a pozniej zrobilem 50 km i wymienilem olej, syf zlecial. Jezeli chcesz nie drastycznie, ale dobrze wyplukac silnik to uzyj archoila ar2300- sam nie stosowalem, lecz kiledzy z forum pisali ze robi robote

Opublikowano

To i ja dorzucę coś od siebie o płukankach i spalaniu oleju w M54B30.

Auto zakupione z przebiegiem 95kkm w 2007r., wszystkie serwisy w ASO w DE.

Do około 50kkm prawdopodobnie nie brał znaczących ilości oleju, zalewany był Castrolem 0W40 LL-01.

Przy 50kkm ASO w DE zmienia olej na Castrol 5W30 LL-04 i zaczyna się spalanie oleju.

Po zakupie stwierdzam konsumpcję oleju 1l/10kkm, wymiany robię wg. wskazań komputera na Castrol 0W30 LL-01 z ASO.

Przy około 140kkm ASO zmienia Castrol 0W30 LL-01 na Castrol 5W30 LL-04, zaczyna się wzrost spalania oleju.

Przy około 180kkm zmieniam olej na Castrol 0W30 LL-04 nie z ASO, dalszy wzrost spalania oleju do poziomu 1l/2..2,5kkm.

Początek zabawy w płukanie przy około 240kkm.

Od tego momentu wymiany oleju max co 10kkm.

Olej Valvo VR1 5W50 (po drodze 1 wymiana na Fuchs Race Pro S 5W40) + płukanki Millers - po kilku płukankach można było zaobserwować spadek konsumpcji oleju z 1l/2..2,5kkm do około 1l/3,5kkm.

Następnie Valvo VR1 5W50 + płukanka LM2662 - po pierwszym płukaniu wzrost konsumpcji do 2..2,5kkm.

Następne płukanie LM2662, spalanie oleju bez zmian.

Przy około 294kkm, Valvo VR1 + Archoli AR2300 i tak przez 2kkm (podczas płukania musiałem dolać oleju) potem płukanie Millers + olej Millers XF 0W40 LL-01.

I tutaj delikatny szok, wzrost spalania oleju do 1l/1..1,2kkm.

Na XF 0W40 dociągnąłem do około 300kkm, następnie bez płukania zmiana na Fuchs Supersyn 0W40 LL-01.

Od tej pory zmiany oleju bez płukania max co 10kkm.

Spalanie do obecnej chwili, czyli około 322kkm, utrzymuje się na tym samym poziomie 1l/1..1,2kkm.

Co ciekawe, spalanie oleju zaraz po wymianie 1l/1,8..2,5kkm, więcej trasy spalanie mniejsze.

 

Dlaczego po LM2662 nastąpił wzrost spalania oleju, nie wiem.

Dlaczego po AR2300 nastąpił wzrost spalania oleju, nie wiem.

Może coś źle zrobiłem.

Dlaczego po zmianach z LL-01 na LL-04 następują wzrosty spalania oleju, nie wiem.

 

Silnik nie kopci, chodzi równo, pali bez problemu przy każdej temperaturze, mam wrażenie, że ma małe kłopoty z dołem.

Ostatnie pomiary na hamowni przy około 280kkm - 214KM / 5872rpm, 277Nm / 3589rpm.

Kiedyś tam była robiona korekta rozrządu i 2 razy Vanos.

 

Plan jest taki, najbliższa wymiana to płukanka Millers + Fuchs 0W40 LL-01, tak z ciekawości, co się stanie, bez specjalnych oczekiwań co do rezultatu.

Potem remont silnika.

Opublikowano
Rasil7 jakie płukanki stosujesz? Te, na których silnik pracuje kilkanaście minut czy te, na których trzeba trochę pojeździć? W tym roku chciałbym wypłukać silnik, ale się zastanawiam co wybrać. Zwłaszcza, że nie wiem czy kiedykolwiek był płukany. Mi bierze podobnie: 0,2 na 1000 (Castrol 5w30), ale przyczyną jest raczej (a przynajmniej po części) uszczelka pod podporą filtra (silnik od spodu spocony od oleju).

Uzywalem na poczatku Liqui Moly 2662, a ostatne plukanie Xenum M-Flush i musze przyznac ze to ardzo dobra plukanka, najpierw 15 min na wolnych obrotach ja trzymalem a pozniej zrobilem 50 km i wymienilem olej, syf zlecial. Jezeli chcesz nie drastycznie, ale dobrze wyplukac silnik to uzyj archoila ar2300- sam nie stosowalem, lecz kiledzy z forum pisali ze robi robote

 

Sam jeszcze nie wiem co wybiorę. Wychodzę z (być może błędnego) założenia, że mój silnik jeszcze nie był płukany (lub był płukany dawno temu). Przyjmując, że jest to prawdą, mam dwa wyjścia:

1) wypłukać go czymś mocniejszym, np. Archoilem ar2300, bo mogło się uzbierać całkiem sporo syfu i trzeba go porządnie wypłukać.

2) wypłukać go czymś łagodniejszym, np. Liqui Moly 2662, bo jeśli syfu jest sporo, to może lepiej zbierać go po trochu, żeby mi się nie dostał gdzieś, gdzie nie powinien.

 

To i ja dorzucę coś od siebie o płukankach i spalaniu oleju w M54B30.

 

No, to teraz mi zabiłeś klina... :? Przyznam, że trochę mnie ten wpis zmartwił. Wygląda jakbyś wypłukał silnik aż za dobrze :shock: Czyżby pierścienie olejowe do wymiany?

 

Swoją drogą, co myślicie o ceramizerach? Warto się w to bawić? Faktycznie uszczelniają tworząc film olejowy (w ich przypadku to raczej film ceramiczny)? W sumie raczej nie są jakoś bardzo popularne, więc nie bardzo wierzę w ich skuteczność (gdyby to była taka rewelacja, byłoby o nich głośno). Z drugiej strony zarówno próby na hamowniach jak i testy kompresji pokazują przyrosty, więc chyba jednak coś to daje, a skoro wzrasta kompresja, to teoretycznie powinno mieć to też wpływ na zmniejszenie zużycia oleju.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

dxtr71 dzięki za wklejenie moich filmów :D

 

Panowie widze że meczycie temat spalania .

Ja poswięciłem temu problemowi trochę czasu,mam swoja stronę gdzie są zdjęcia remontu M54.

Sledztwo wykazało że bmw użyło pierścieni olejowych które nie wytrzumują przy ostrej jeżdzie .

Poswięciłem temu duźo filmów na yt po angielsku i po polsku.

Też myślałem że to nagar na tłokach ale niestety nie, jest gorzej.

Kilka osób mi to potwierdziło robiąc remont swojego silnika.

pozdrawiam. :D

PS .płukanie na dłuższą mete nic nie da,wiem bo próbowałem wszystkiego.

Można jedynie zwiekszyć podciśnienie w odmie żeby ściągała olej w dół z cylindrów no albo remont :lol:

Opublikowano
Gratki za filmy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nowe ale zamiennik GOETZE a nie OEM MAHLE .

Goetze były miękkie i spręrzyste a stare OEM ,twarde i sztywne ,może to tylko dlatego że stare? nie wiem.

Sugerowałem ludziom m52tu na filmach kiedy porównywałem m54 i m52tu,jak robiłem remont to jeszcze o tym nie wiedziałem że będą pasować ale kiedy zacząłem kręcić filmiki to wiele rzeczy "powychodziło" na jaw.

Opublikowano

A proszę :).

To nie jest dla mnie tajemnica - takie tajemnice zdradzają bez problemu mechanicy, robiący BMW - choćby Leo.

Tyle, że ludziom nie chce się wierzyć, że ich ulubiony producent samochodów mógł coś spartolić. W tym wypadku uważam te pierścienie za spartolone.

Opublikowano
Pewnie ze są jak i uszczelniacze. A ludzie piszą że M54 biorą olej bo są luźno spasowane... Luźno to one mają po 200tys ale dlatego że użyli takich pierścieni... Nowe oleju nie brały a jak juz to nie w takich ilościach
Opublikowano

To co piszą dxtr71 i danielxc717 to najlepsze podsumowanie brania oleju przez M54.

Leo o tym trąbi od dawna, a mlodydark to potwierdził i ładnie pokazał.

Amen.

Opublikowano

AMEN.

szkoda ze nie znam czy nie czytałem tego LEO to bym nie musiał tyle zachodu sobie robić ,fora i inne, tylko od razu bym za remont się brał ,no ale .

Opublikowano
Witam, kupiłem e46 330ci 2002 w smg, była to aukcja z ubezpieczalni więc za auto dałem grosze. Lekko uderzona z przodu zderzak itd. Właśnie wróciła od mechanika gość mówi żeby gonić ją , bo olej wycieka ze skrzyni, a w silniku były tylko 3 litry oleju, jednak nic wskazuje na to żeby był jakiś wyciek podczas wypadku wszystko szczelne. Nie kopci z tyłu, silnik pracuje idealnie. Pytam , bo ten mechanik narzeka na każde auto z którym u niego bylem. Przypadek, że w aucie bylo fak malo oleju(nie paliła się jeszcze lampka), bo niby przy szybliej jedzie ten silnik bierze olej , ale czy możliwe zeby właściciel tak zaniedbal?(chyba ze Francuzi tak mają) głupi pytam , ale auto jest tak świetne , że aż szkoda je sprzedawać. Jakie powinny być obroty przy odpaleniu tym silniku? Mialem wczesniej e46 compact 1.8 który żarł olej i problem niestety powrocil . Tam objawiało się to wybieraniem papieża dwa razy w tygodniu, czasem skaczacymi obrotami i 1300-1500 przy odpaleniu, gdzie z3 taty nie przekracza 600. Na dniach jade do kolejnego mechanika.
Opublikowano
Jeśli silnik pracuje ok to dolej olej i korzystaj .Ja miałem coś takiego w mojej że jechałem i po tym jak popychacze przez chwile za cykały i ucichły sprawdzam olej a tu bagnet suchy .... A olej wymieniałem miesiąc wcześniej . Te silniki jedzą olej nie ma m54 które nie je oleju . Polecam ci zrobić płukankę i wymienić olej. Jeśli spalanie będzie utrzymywało się na poziomie ponad litr na 1000 km to znaczy że masz albo zapieczony pierścień z nagarem albo pierścieni praktycznie nie ma i silnik jest do remontu.Wszyscy piszą odma itp ale to nie jest prawda poprostu samochód nie jest w stanie przez odme zaciągnąć takich ilości oleju .
Opublikowano
Można to sprawdzić bez jeżdżenia? Kwestia taka , że jesli pierścienie i remonty to sprzedaje ją tak jak jest nic robił, tym bardziej ubezpieczenie, akcyza, zarejestrowanie. Olej dzisiaj zmienialem , spuscilem około 3.5l , zalalem nowy zeby dojechać 200 metrów do mechanika. Silnik działa super, ale mam podejrzenie drobnie falujących obrotów . Jestem na to wyczulony, po poprzednim aucie więc może przesadzam. Auto nie bylo odpalane od grudnia, pod korkiem oleju jest pełno gęstej żółtej m mazi.
Opublikowano

Moja nie bierze ani grama ,ale tak vonos nowy tzn zrobiłem na nowych podzespołach odma oraz wszystkie rurki ,wymiana co rok oleju a nie robię więcej jak 6 tyś

wszystko na tip top

poza tym wlewam tylko motula . :D

Opublikowano
Te silniki jedzą olej nie ma m54 które nie je oleju .

Co to znaczy że te silniki jedzą olej? Każdy silnik spali troche oleju pytanie ile bo jeżeli uważasz że dolewanie litra oleju na 1000km to jest ok dla m54 i każdy tak ma to Ci mówię że nie jest.

Ja do swojego m54 dolewam niecały litr od wymiany do wymiany oleju czyli co 12 000km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.