Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chce zmenic korek od zbiornika wyrownawczego bo mam wrażenie ze nie działa jak powinien. Jak auto sie schladza to cisnienie w układzie powinno sie w miare wyrównać a u mnie nawet jak auto stoi po jezdzie 3 dni i odkrece korek to zassie powietrze. To chyba nie tak powinno byc. Na realoem po vinie wyskakuje mi ze sa dwa korki

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FR71-EUR-01-2010-F10-BMW-535i&diagId=17_0489

Pierwszy z końcówką numeru 21 jest korkiem 2 bar, drugi z końcówką 20 ma cisnienie 1.4 bar. I teraz bądź mądry. Moj obecny to 2 bar. A moze lepiej zalozyc 1.4 skoro zmienili od 2012 na korki ktore szybciej wypuszcza cisnienie.

🙃🙃

Opublikowano

Nie rozumiem po co chcesz wymieniać korek?


Układ chłodzenia działa prawidłowo?

Nie ma wycieków?

Silnik jest dogrzany/nie przegrzewa się?


Chodzi tylko o to, że "lubisz pobawić się korkiem" ?


:shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi o to ze nie wiem czy to normalne ze po postoju dlugim dalej jest jakies cisnienie podcisnienie w ukladzie chłodzenia. Troche dziwne ze auto ktore nie jezdzilo 3 dni przy odkrecaniu korka zasysa tak mocno powietrze. Dlatego zastanawiam sie czy zawor w korku dziala prawidlowo. Poza tym czesto pokazuje mi rozny stan płynu chlodniczego (oczywiscie na zimnym) Ostatnio bylo ponizej minimum wlalem z 50 mililtrow bylo rowno miedzy min a max. Przejechałem pare kilometrow auto postalo caly dzien a kolejnego dnia patrze a pokazuje max. Dlatego zastanawiam sie czy to moze byc wina korka ze nie reguluje cisnienia prawidlowo. Wiadomo ze uklad jest cisnieniowy. Ale czy korek nie powinien wyrownac cisnienia gdy silnik stygnie.

Silnik trzyma temperature miedzy 103 a 107 stopni. Wyciekow nie widze. Ale w lutym byla wymieniana pompa wody na nowa i uszczelki podstawy filtra oleju

Nie wiem co cie tak dziwi w moim pytaniu?

🙃🙃

Opublikowano

Nie wiem co cie tak dziwi w moim pytaniu?

 

No właśnie to.


Ale... nowy korek to nie koszt, kup nowy i zobaczysz czy pomoże, jak nie pomoże to oznacza, że jest tego inna przyczyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super. Dzięki stary za twoja rzeczową pomoc... to wlasnie chce zrobić ale zastanawiam sie czemu bmw wprowadziło 1.4 barowy korek. I to tez bylo moje pytanie, ktory warto wybrać. Moze poczekam na kogos kto powie mi cos sensowniejszego niz "bawienie korkiem" i "kup nowy" bedziesz wiedzial.

🙃🙃

Opublikowano

...ale kto i co ma Ci odpowiedzieć skoro wszystko działa jak należy (przynajmniej tak opisałeś)?


Czepiasz się na siłę sprawnego auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież zadalem konkretne pytania. Czemu bmw udostepnia dwa rozne korki zbiornika worownawczego i czy to normalne ze w aucie stojacym dluzszy czas nadal jest cisnienie w ukladzie chłodzenia. To co mi odpisujesz kto i co ma mi odpowiedzieć. Moze zamiast nabijac posty polazlbys do auta jak jest zimne odkrecil korek zbiornika wyrownawczego i laskawie napisal czy jest w nim cisnienie czy nie.

🙃🙃

Opublikowano

A co na to serwis BMW??

Zadałeś im pytanie?

Sam wiele korzystam z forum ale często wpierw dzwonię do ASO i uzyskuję dane jakie potrzebuje.

Opublikowano

Miałem F10 535i i takie rzeczy co opisujesz nie miały miejsca. Auto po postoju nawet po kilku dniach jak odkrecalem korek to nie było ciśnienia.

Swoją drogą tam nie może być podciśnienia tak jak opisujesz że zassie powietrze :wink:

Pewnie jest to lekkie ciśnienie, ktorego byc nie powinno po ostudzeniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok. Dzieki bardzo. No wlasnie u mnie jest podcisnienie tak mi sie przynajmniej wydaje :roll: . pewnie tez dlatego za kazdym razem pokazuje mi rozny poziom plynu. Dzis pokazal duzo powyzej max plynu. Pierw sprawdze z innym korkiem czy sie zmieni. Chyba ze to cos innego wlasnie po zmianie pompy i uszczelki podstawy filtra. Do serwisu nie dzwonilem.

Podrzucam film jak to wyglada po dwoch dniach nie ruszania auta.


Poziom plynu w polowie. Dzis natomiast powyzej max :duh: a nic nie dolewalem.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wcześniej jak miałem E39 3.0d to po odkręceniu korka płyn chłodniczy podnosił swój poziom do którego wcześniej był nalany czy był ciepły czy wystudzony. Średnio o ok 1 - 2 centymetry. Charakterystyczny syk był słyszalny na wystudzonym płynie czy rozgrzanym. Oczywiście był mocniejszy przy rozgrzanym.

Teraz f11 2.0d.

Jeśli chodzi o charakterystyczny dźwięk po otwarciu korka to jest podobnie ja w E39.

Różnica. Jak odkręce korek na ciepłym płynie to poziom jest o 2 - 3 centymetry większy niż na wystudzonym.

Zasada jest taka , że płyn powinien być dolany do Max ,gdy osiągnie temperature roboczą. Ja raz dolałem na wystudzonym i gdy wróciłem z trasy chciałem sprawdzić poziom płynu. Po odkręceniu korka niewielka ilość płynu wylała się. Oczywiście nadmiar musiałem zlać. Po tym, poziom płynu praktycznie nie zmienił się.

Opublikowano
Przecież zadalem konkretne pytania. Czemu bmw udostepnia dwa rozne korki zbiornika worownawczego i czy to normalne ze w aucie stojacym dluzszy czas nadal jest cisnienie w ukladzie chłodzenia. To co mi odpisujesz kto i co ma mi odpowiedzieć. Moze zamiast nabijac posty polazlbys do auta jak jest zimne odkrecil korek zbiornika wyrownawczego i laskawie napisal czy jest w nim cisnienie czy nie.

 

W każdym moim BMW po 2-3 dniach stania było ciśnienie.

W obecnym również, dla mnie to istotne info, że układ chłodzenia jest szczelny.

Mam nadzieję, że Admin zamknie ten bezsensowny post bo zaraz zaczniemy tu czytać mądrości nie z tej ziemi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bezsensowny. Wystarczyło to napisac w 1 poscie, "u mnie jest cisnienie w ukladzie jak auto postoi pare dni" i tyle. Ale wolales dyskusje pociagnac w innym kierunku. Najlepiej pozamykac wszystkie watki, a najlepiej cale forum, bo jak ludzie smia zadawac pytania.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmienilem korek na nowy. Problem ustąpił.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmieniłeś na taki sam jak miałeś czy ten 1.4 bar ?
Opublikowano
Zmieniłeś na taki sam jak miałeś czy ten 1.4 bar ?

 

a nie powinien mieć takiego jaki wychodzi z nr VIN ?


Czy do tego silnika są różne korki do zastosowania wg użytkownika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamówiłem oba. Zalozylem najpierw ten 1.4 i na nim obecnie jeżdżę. Po vin wlasnie bylo ze 2.0 do 2012 roku a powyzej bmw przeszlo na 1.4 bar. Oba sa wyszczegolnione pod moim vin. Prawdopodobnie w starym padl zawor i dlatego takie cyrki były. Pewnie jakbym zalozyl ten 2.0 tez by bylo wszystko ok.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego , sprawdź czy masz delikatne syknięcie po wystudzeniu płynu chłodzącego......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.