Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
O ile mnie pamięć nie myli, to jest kwestia skrzyni. Jak masz tę dłuższą (gałkę), to elektronicznego joysticka raczej nie zamontujesz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ta pierwsza gałka nie należy do skrzyni sportowej? W innych modelach tym właśnie różnią się gałki zmiany biegów.
Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ta „ładniejsza" jest od skrzyni sportowej - dodatkowo łopatki przy kierownicy i jest elektroniczna. Nie zamontujesz jej plug & play.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie „od skrzyni sportowej”, tylko od całkiem innej skrzyni. Jedna jest od skrzyni Aisin, druga od skrzyni Getrag.

Łopatki przy kierownicy nie mają tu żadnego znaczenia - obie skrzynie występują w wersji sportowej i wtedy pojawiają się łopatki.


Lewarek „dłuższy” to 8-biegowa japońska skrzynia Aisin.

Lewarek „ładniejszy” to 7-biegowa niemiecka skrzynia Getrag (dwusprzęgłowa).

Lewarki są ze sobą zupełnie niezamienne. Chcesz zmienić lewarek - musisz zmienić całą skrzynię :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Człowiek się uczy całe życie...

Tak, z ciekawości, która skrzynia lepsza/szybsza?

8 biegowa japońska?

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Człowiek się uczy całe życie...

Tak, z ciekawości, która skrzynia lepsza/szybsza?

8 biegowa japońska?

 

Na Aisina nie mam powodów do narzekań, chociaż wolałbym ZF :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aisin działa bardzo dobrze.

Wiadomo, że nieco szybszy jest dwusprzęgłowy Getrag, choć Aisin’owi w kwestii szybkości, czy wyczuwania zamierzeń kierowcy niewiele brakuje do ZF (która też jest jednosprzęgłowa).

Natomiast niewątpliwą zaletą Getrag’a jest, wspomniany już „elektroniczny” lewarek :)

Opublikowano

Natomiast niewątpliwą zaletą Getrag’a jest, wspomniany już „elektroniczny” lewarek :)

 

Zaletą jak zaletą ;) Aisina w sytuacji krytycznej zrzucisz na N bez uruchamiania silnika :P Nigdy bym nie pomyślał, że to się okaże zaletą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie wybór byłby prosty: elektroniczny lewarek, bo też doceniam tą zaletę.
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten wybór nie jest taki prosty.

Bo skrzynia dwusprzęgłowa w X1 jest dostępna tylko dla 1.8i oraz 2.0i w wersji przednionapędowej oraz dla najsłabszego diesla 1.6d również z przednim napędem.

Cała reszta silników oraz wszystkie wersje xDrive (dla wszystkich benzyn i wszystkich diesli) są dostępne tylko ze skrzynią Aisin.

A przynajmniej przed LCI tak było, zobaczymy jak po liftingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.