Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Ja swoje auto zamówiłem w tym miesiącu. Produkcja sierpień. Odbiór ponoć wrzesień-październik. Silnik 30d, M-pakiet plus kilka dodatkowych opcji. Swoją droga od sierpnia podwyżka.. chociaż nie widać jej w konfiguratorze jeszcze..i ponoć nie ostatnia :?
Opublikowano
Panowie mam jedno pytanie. Czy dopłacić do tej droższej skóry Merino? Jeździłem na testach z taką tapicerka i faktycznie..jest luksusowa (miękka) ale wydaje się być mega delikatna. Mogę jeszcze np. Zrezygnować z masażu foteli i wybrać tą Merino.. mam teraz wybrana tą podstawową skórę vernasca coffe. Czy przy trójce małych dzieci będzie to lepszy wybór? Może ktoś ma taką tapicerkę i się wypowie. Z góry dziękuje
Opublikowano
Merino wymiata. Miękka i delikatna. Pyszna. Trwałości nie jestem w stanie ocenić. Masażu użyjesz 5 razy na początku aby się pochwalić przed sobą i osobami trzecimi. Potem zapomniesz ,że to masz. Czyli niepotrzebny gadżet.
Opublikowano
No ok..chociaż te przeszycia w Merino..niby wszytko kwestia gustu. Ja po prostu miałem wrażenie, że to bardzo cienka skóra..I dlatego pytam o wytrzymałość. Ok spróbuję odkręcić masaż na rzecz Merino :wink: Mam zamówioną wentylację foteli i nie mam pojęcia, która skóra będzie lepiej wyglądać i dłużej służyć. Wcześniej podobnie delikatną skórę miałem w mazdzie 6..i raczej trwałe to nie było. Żona ma Dakote w 8 letniej x1 i wygląda jak nowa..a niby to najtańsza tapicerka skórzana w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam u siebie Vermasce coffee własnie ze wzgledu na trwałosc i brak tej dziwnej pikowanki. Moim zdaniem wyglada to bardzo dobrze i nie załuje, ze nie wybrałem merino. Z masażami podzielam zdanie kolegi ktory odradza te opcje chociaz znam takich dla ktorych to wazne wyposazenie.
Opublikowano
No ok..chociaż te przeszycia w Merino..niby wszytko kwestia gustu. Ja po prostu miałem wrażenie, że to bardzo cienka skóra..I dlatego pytam o wytrzymałość. Ok spróbuję odkręcić masaż na rzecz Merino :wink: Mam zamówioną wentylację foteli i nie mam pojęcia, która skóra będzie lepiej wyglądać i dłużej służyć. Wcześniej podobnie delikatną skórę miałem w mazdzie 6..i raczej trwałe to nie było. Żona ma Dakote w 8 letniej x1 i wygląda jak nowa..a niby to najtańsza tapicerka skórzana w BMW

 

Merino nie sprawia wrażenia cienkiej. Co do Dakoty to jest nie do zdarcia i owszem - tylko czy to jest najważniejsze kryterium? Auto premium ma być komfortowe i luksusowe w kontakcie, podczas gdy Dakota jest w dotyku jak papa a faktura skóry łapie brud bardzo szybko. No i Dakota to tylko połowa skóry (dwoinuje/dwoicuje się ją - czy jakoś tak).


Skóry gatunkowe (nappa etc) są delikatniejsze ale profesjonalna konserwacja raz na 6-12 miesięcy wystarcza.


Nie chce mi się sprawdzać, ale Merino ma zdaje się szerszy zakres (więcej elementów obszytych skórą vs skóra ekologiczna).

Opublikowano
Ja mam u siebie Vermasce coffee własnie ze wzgledu na trwałosc i brak tej dziwnej pikowanki. Moim zdaniem wyglada to bardzo dobrze i nie załuje, ze nie wybrałem merino. Z masażami podzielam zdanie kolegi ktory odradza te opcje chociaz znam takich dla ktorych to wazne wyposazenie.

 

Vermasce to nie jest nappa. Ma fakturę i miękkość (czyt. twardość) niewiele lepszą od Dakoty. Bieda jak na X7.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam u siebie Vermasce coffee własnie ze wzgledu na trwałosc i brak tej dziwnej pikowanki. Moim zdaniem wyglada to bardzo dobrze i nie załuje, ze nie wybrałem merino. Z masażami podzielam zdanie kolegi ktory odradza te opcje chociaz znam takich dla ktorych to wazne wyposazenie.

 

Vermasce to nie jest nappa. Ma fakturę i miękkość (czyt. twardość) niewiele lepszą od Dakoty. Bieda jak na X7.

 

W moim odczuciu wcale biednie Vermasca nie wyglada a majac Nappe w Volvo przez 4lata i porownujac do Dakoty w BMW (6lat) to wiem ze z kazdym rokiem uzytkowania to ta grubsza skora zaczyna wygladac lepiej. Od razu uprzedzam, ze obie konserwuje co najmniej raz do roku a najczesciej co poł roku.

Z mojego doświadczenia w praktyce lepiej brac Dakote/Vermasce niz delikatna Merino.

Niestety w konfiguracji Diablo najbardziej nie premium beda osiagi. Jak juz sie płaci ta akcyze za pojemnosc silnika to niech samochod chociaz "jedzie" a tutaj bedzie, wg zeperfs, 40s do 200km/h - znacznie gorzej od wysmiewanych BMW 5 z dwulitrowymi dieslami.

Opublikowano
Osiągi mi wystarczą..7 sekund do 100 jest ok..zreszta gdzie w Polsce 200km/h..i nie będę czekał rok czasu na m50d a spalanie benzyny..trochę przeraża. Ja rozumiem, że wszystkie te samochody testowe na początku są na wypasie-maja zwabić klienta. Ale z czasem pojawi się więcej 30d..tak jak za chwile 90% x5 będzie 25d. Wszytko kwestia budżetu..mój i tak jest sporo naciągnięty..zreszta zamówiłem sportowy wydech wiec dźwięk będzie zbliżony do m50d :D Teraz największym problem jest ta skóra. Silnika nie będę już zmieniał..i tak już po nocach mi się śni ta konfiguracja..jest M pakiet, pakiet technologii, harmany..ogólnie przesiadka z Mazdy 6 wiec powinno być lepiej.
Opublikowano
Ja mam u siebie Vermasce coffee własnie ze wzgledu na trwałosc i brak tej dziwnej pikowanki. Moim zdaniem wyglada to bardzo dobrze i nie załuje, ze nie wybrałem merino. Z masażami podzielam zdanie kolegi ktory odradza te opcje chociaz znam takich dla ktorych to wazne wyposazenie.

 

Vermasce to nie jest nappa. Ma fakturę i miękkość (czyt. twardość) niewiele lepszą od Dakoty. Bieda jak na X7.

 

W moim odczuciu wcale biednie Vermasca nie wyglada a majac Nappe w Volvo przez 4lata i porownujac do Dakoty w BMW (6lat) to wiem ze z kazdym rokiem uzytkowania to ta grubsza skora zaczyna wygladac lepiej. Od razu uprzedzam, ze obie konserwuje co najmniej raz do roku a najczesciej co poł roku.

Z mojego doświadczenia w praktyce lepiej brac Dakote/Vermasce niz delikatna Merino.

Niestety w konfiguracji Diablo najbardziej nie premium beda osiagi. Jak juz sie płaci ta akcyze za pojemnosc silnika to niech samochod chociaz "jedzie" a tutaj bedzie, wg zeperfs, 40s do 200km/h - znacznie gorzej od wysmiewanych BMW 5 z dwulitrowymi dieslami.

 

Jeszcze raz: dakota nie jest grubsza. To połowa grubości skóry. Jest po prostu twarda jak podeszwa. Ja się osobiście dziwię ,że BMW daje do wyższych modeli takie coś. Kieruję się przy zakupie tym, jak skóra będzie się prezentowała i jaka będzie z

w kontakcie przez pierwsze 4 lata, a nie tym co będzie potem. Myślę ,że 80% użytkowników po tu kupuje nowe samochody, aby się nimi cieszyć a nie martwić się tym, co będzie kolejny użytkownik odczuwał. Nappa po 4 latach marszczy się w paru miejscach i OK - nie jest to najładniejsze, ale mimo wszytko jest to dla mnie drugorzędne wobec tego, co oferuje w ogólności zarówno jako nowa jak i po tych 4 latach. Dakota też się marszczy tylko dużo mniej. Dla mnie skóra poniżej Nappy do takiego auta to obciach.


Poza tym Dakota z czasem twardnieje, i taka 6 letnia w kontakcie jest po prostu twarda i nieprzyjemna. Małem kiedyś w 2 autach to wiem (6 i 4 lata). Szczególnie ,że przez pewien czas miałem 1 auto z Dakotą a drugie z Nappą. To jest przepaść. Teraz się nie zbliżam do tego. Oczywiście Vermasce jest niby nieco lepsza - ale to dalej biedna, twarda, skromna skóra. Na pewno Merino da więcej i częściej radość niż masaż, który najczęściej się przydaje, gdy się opowiada znajomym o swoim nowym samochodzie.


Co do silnika - oczywiście szału nie ma. Ale umówmy się, jak ktoś nie szaleje to nie wkręca silnika na wysokie obroty, a na niskich moment daje porządną dynamikę, jest OK. 7 sek do setki to ma 525d - czyli najmocniejszy dwulitrowy diesel w piątce.


Pogadamy o 50D jak będzie opony zmieniał po 30 tys. km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do Dakoty/Vermasci i Merino/Nappy pozostaniemy przy swoich zdaniach. Ja nie zamowie zadnej delikatnej skory do samochodu ktorym zamierzam zrobic ze 150kkm. Moze mało jezdzisz, moze nie masz dzieci...

Co do silnika to rozumiem, ze nie kazdy potrzebuje super osiagow ale biorac pod uwage całe wyposazenie z M50D, ktore zamawiasz takie jak nawet aktywny wydech( swoja droga szkoda kasy przy dieslu na ta opcje!) moze warto rozwazyc mocniejszy silnik. Wiekszosc wybranych przez Ciebie elementow bedzie w standardzie wersji M. Osobiscie

zdecydowanie wolałbym lepsze osiagi od masażu czy gładszej skory i paru innych mało potrzebnych bajerow.

Co do opon przy silniku M50D to sie nie martwie bo...osiagi wcale tyłka nie urywaja. Jesli miałbym wybierac do tej kolumbryny miedzy Dieslem 265KM a benzyna 340KM to wybrałbym zdecydowanie diesla.

Opublikowano
Co do Dakoty/Vermasci i Merino/Nappy pozostaniemy przy swoich zdaniach. Ja nie zamowie zadnej delikatnej skory do samochodu ktorym zamierzam zrobic ze 150kkm. Moze mało jezdzisz, moze nie masz dzieci...

 

jeżdżę mało - owszem. 12 kkm/rok. Małżonka 10 kkm/rok. Dzieci mam 3 - nappę przetrzesz szmatą i jest czysta. Dakota kumuluje brud. Uszkodzeń mechanicznych moje dzieci na szczęście nie robią.

 

Co do silnika to rozumiem, ze nie kazdy potrzebuje super osiagow ale biorac pod uwage całe wyposazenie z M50D, ktore zamawiasz takie jak nawet aktywny wydech( swoja droga szkoda kasy przy dieslu na ta opcje!) moze warto rozwazyc mocniejszy silnik. Wiekszosc wybranych przez Ciebie elementow bedzie w standardzie wersji M. Osobiscie

zdecydowanie wolałbym lepsze osiagi od masażu czy gładszej skory i paru innych mało potrzebnych bajerow.

Co do opon przy silniku M50D to sie nie martwie bo...osiagi wcale tyłka nie urywaja. Jesli miałbym wybierac do tej kolumbryny miedzy Dieslem 265KM a benzyna 340KM to wybrałbym zdecydowanie diesla.

 

Mimo wyposażenia różnica w cenie jest znacząca - nie pamiętam dokładnie 60-80 tys zł. Osiągi M50D tyłka nie urywają, ale moment obrotowy i owszem - zjada opony w oczach - przy większych prędkościach pewnie nawet nie widać kiedy :twisted:


Silnik 40i w X7 to obecnie promocja - w 7 kosztuje 30 tys zł więcej od 30d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przynajmniej co do skory mamy jasnosc dlaczego mamy roznice zdan. Ty po 5 latach masz przejechane 60kkm a ja 160kmm. Na Twoim miejscu wybrałbym wiec i moze Merino...gdyby nie ta dziwna pikowanka :wink:

Co do silnika to samo. Roczny przebieg jest tu kluczowy.

Opublikowano (edytowane)
No właśnie ja mam 3 dzieci..4,5 i 9 lat..nawet sobie nie wyobrażacie co tam się dzieje w takim samochodzie :D a jakie jest rzeczywiste spalanie 40i? Tutaj jakiś kolega wspominał o 20l..30d spali 9-11l..gdyby to było 2-3 litry więcej ok ale z tego co czytam to 8-9 litrów różnicy. W sumie masaż mogę wyrzucić nie mam z tym problemu..jeśli chodzi o wydech bardzo przypadł mi go gustu dźwięk 50d..przy 30d na trybie sport dźwięk ma być podobny. Na zmiany mam jeszcze ze 2 tygodnie a sam leasing pozwala na wahnięcia 5% wartości auta..moje roczne przebiegi to 20-25 tys km wiec czekam na jakieś rady :8) Edytowane przez Diablo318
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie ja mam 3 dzieci..4,5 i 9 lat..nawet sobie nie wyobrażacie co tam się dzieje w takim samochodzie :D a jakie jest rzeczywiste spalanie 40i? Tutaj jakiś kolega wspominał o 20l..30d spali 9-11l..gdyby to było 2-3 litry więcej ok ale z tego co czytam to 8-9 litrów różnicy. W sumie masaż mogę wyrzucić nie mam z tym problemu..jeśli chodzi o wydech bardzo przypadł mi go gustu dziwek 50d..przy 30d na trybie sport dźwięk ma być podobny. Na zmiany mam jeszcze ze 2 tygodnie a sam leasing pozwala na wahnięcia 5% wartości auta..moje roczne przebiegi to 20-25 tys km wiec czekam na jakieś rady :8)

 

Ja mam dwojke 4 i 6 lat i jeszcze psa wiec u mnie tez sie dzieja z tyłu w samochodzie niewyobrazalne rzeczy.

Co do wydechu to głownie słychac dzwiek z głosnikow. Jest yo całkiem ok ale gdyby nie było to u mnie w standardzie to chyba bym nie zamawiał.

To co tam jeszcze dobrałes? Lasery? Asystenci jazdy?

Opublikowano
No właśnie ja mam 3 dzieci..4,5 i 9 lat..nawet sobie nie wyobrażacie co tam się dzieje w takim samochodzie :D a jakie jest rzeczywiste spalanie 40i? Tutaj jakiś kolega wspominał o 20l..30d spali 9-11l..gdyby to było 2-3 litry więcej ok ale z tego co czytam to 8-9 litrów różnicy. W sumie masaż mogę wyrzucić nie mam z tym problemu..jeśli chodzi o wydech bardzo przypadł mi go gustu dziwek 50d..przy 30d na trybie sport dźwięk ma być podobny. Na zmiany mam jeszcze ze 2 tygodnie a sam leasing pozwala na wahnięcia 5% wartości auta..moje roczne przebiegi to 20-25 tys km wiec czekam na jakieś rady :8)

 

Ja mam dzieci w wieku 4 i 6 lat i stwierdzam, że ze skórą nic się nie dzieje. Pod obydwoma fotelikami są ochraniacze więc skóra wygląda jak nowa po 100kkm. Jedyne co to trzeba samochód (i foteliki) raz na 2 tygodnie odkurzyć, bo jedzenie i picie jest w samochodzie dozwolone.


20l w 40i to jakiś wynik z kosmosu. 3 miesiące temu katowałem nowe Porsche Cayenne S przez 4 godziny i nawet przy "kretyńskiej' jeździe spalanie było na poziomie 18l. Tydzień temu jeździłem przez 3 godziny 850i i przy mniej więcej równym podziale miasto/autostrada auto pokazało 13.3l/100km. 20l w 40i to trzeba albo non stop stać w korkach albo wciskać gaz w podłogę przy każdym ruszaniu ze świateł. Przy takiej jeździe to i 30d pokaże ok 14l.


Odnośnie 30d w x7 mogę go tylko porównać do gls 350d. Powiem szczerze, że nie strawiłem tego silnika, samochód był niesamowicie ospały za każdym razem jak chciałem przyspieszyć ponad 100km/h. W BMW jest lepsza skrzynia, ale szczerze to i tak nigdy bym się nie zdecydował na 260konny silnik w 2,5tonowym aucie tej klasy. Do miasta może i ok, ale mniemam że 25kkm rocznie oznacza także dłuższe trasy, a wtedy to już minimum 40i powinien być.

Pozdrawiam,


Patgor

Opublikowano

Zestaw biedaka :cry2:

Kupujący zamawia nowy pojazd BMW wraz z wyposażeniem opcjonalnym: CW81 BMW X7 xDrive30d

Lakier i tapicerka (cena brutto z VAT)

475 Czarny szafir PLN 5 922,00

MCHF Vernasca Coffee skórzana perforowana PLN 0,00

Wyposażenie standardowe (cena brutto z VAT)

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat 2PA Śruby zabezpieczające

2VB Czujnik ciśnienia powietrza

302 System alarmowy

322 Dostęp komfortowy

3DS Wielofunkcyjny kluczyk samochodowy z wyświetlaczem LCD

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy

494 Ogrzewanie foteli przednich

4KR Listwy ozdobne drewno szlachetne 'Fineline Stripe' brązowe na wysoki połysk 4UR Oświetlenie ambientowe

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

5AC Asystent świateł drogowych

5AL Active Protection, system bezpieczeństwa

610 Wyświetlacz Head-Up

6AE Teleserwis

6AF Połączenie alarmowe

6AK Usługi ConnectedDrive

6C3 Pakiet Connected Professional

6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym

6U3 BMW Live Cockpit Professional

6U8 Obsługa za pomocą gestów

8AP Mocowanie do gaśnicy przeciwpożarowej

Wyposażenie opcjonalne (cena brutto z VAT)

1MA Sportowy układ wydechowy M PLN 2.626,00

337 Pakiet sportowy M PLN 26.519,00

1PB 21" aluminiowe obręcze M Double-Spoke style 754

dwukolorowe z ogumieniem Runflat

PLN 0,00

2NH Sportowy układ hamulcowy M PLN 0,00

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów PLN 0,00

3AT Relingi dachowe, aluminium satynowane PLN 0,00

3MB Obramowania satynowe aluminium BMW Individual PLN 0,00

710 Kierownica sportowa M, skórzana PLN 0,00

715 Pakiet aerodynamiczny M PLN 0,00

776 Podsufitka BMW Individual Alcantara Anthracite PLN 0,00

413 Siatka oddzielająca bagażnik PLN 0,00

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne PLN 2.678,00

453 Aktywna wentylacja foteli przednich PLN 4.377,00

456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie PLN 5.922,00

4T7 Funkcja masażu przód PLN 5.664,00

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound PLN 2.575,00

8A1 Polska wersja językowa PLN 0,00

8AT Polska instrukcja obslugi PLN 0,00

ZPI Pakiet innowacji PLN 16.851,00

5AU Systemy asystujące kierowcy Professional PLN 0,00


5AZ Reflektory laserowe PLN 0,00

5DN Asystent parkowania Plus PLN 0,00

Usługi (cena brutto z VAT)

7NH Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000km PLN 0,00 Wyposażenie opcjonalne razem PLN 73 134,00

Cena katalogowa (cena brutto z VAT) PLN 466 234,00

Opublikowano (edytowane)

Czyli co? Wyrzucić masaż, silnik 30d i wrzucamy 40i? Ja już kuźwa nie wiem co robić :duh:

W sumie mój tata ma x5 25d..jeśli x7 30d będzie jeździło podobnie dla mnie wystarczy :) zawsze można moc trochę podkręcić..ponoć 310 km spokojnie

Edytowane przez Diablo318
Opublikowano
No właśnie ja mam 3 dzieci..4,5 i 9 lat..nawet sobie nie wyobrażacie co tam się dzieje w takim samochodzie :D a jakie jest rzeczywiste spalanie 40i? Tutaj jakiś kolega wspominał o 20l..30d spali 9-11l..gdyby to było 2-3 litry więcej ok ale z tego co czytam to 8-9 litrów różnicy. W sumie masaż mogę wyrzucić nie mam z tym problemu..jeśli chodzi o wydech bardzo przypadł mi go gustu dziwek 50d..przy 30d na trybie sport dźwięk ma być podobny. Na zmiany mam jeszcze ze 2 tygodnie a sam leasing pozwala na wahnięcia 5% wartości auta..moje roczne przebiegi to 20-25 tys km wiec czekam na jakieś rady :8)

 

W cyklu w którym X7 40i spala 20l (trasa mojej żony do pracy), 30d spali pewnie 14-15 (tak jak pisałem - X5 25d paliło 13l). Więc różnica będzie pewnie 5-6 litrów. W trasie przy spokojniej jeździe wyszło mi 12l - rekordziści jazdy o kropelce G05 piszą o 8-10l w trasie, więc pewnie różnica wyjdzie ok 2 litry - w takich warunkach (X7 cięższe od G05). Im więcej pociśniesz tym różnica będzie większa.

Opublikowano
Czyli co? Wyrzucić masaż, silnik 30d i wrzucamy 40i? Ja już kuźwa nie wiem co robić :duh:

 

Przy twoich przebiegach i podejściu do kosztów nie namawiam cię na 40i - zostaw sobie to 30d. Ale masaż bym zamienił na Merino.


Co do zmiany silnika - to zapytaj delirki - może ci się zmienić termin produkcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli co? Wyrzucić masaż, silnik 30d i wrzucamy 40i? Ja już kuźwa nie wiem co robić :duh:

W sumie mój tata ma x5 25d..jeśli x7 30d będzie jeździło podobnie dla mnie wystarczy :) zawsze można moc trochę podkręcić..ponoć 310 km spokojnie

 

Jesli osiagi z X5 25D sa wg Ciebie ok to zostaw sobie 30D. Tak jak piszesz jak bedziesz chcial wiecej to go podkrecisz. Silnik nie jest wysilony, podkrecenie nie bedzie wiec niebezpieczne.

W sumie calkiem przyzwoita cena wychodzi jak za taki kawał luksusowego samochodu.

Opublikowano

Jak doliczysz sobie rabat cena robi się jeszcze ciekawsza..potem odliczysz polowe vatu plus 150 w koszty i do zapłacenia zostaje jakieś 340-350 tys..w ogóle jak porównasz x5 z x7 w podobnej konfiguracji różnicy jest może z 20 tys zł. Mam pytanie jeszcze z innej beczki. Na filmikach z USA widać często takie aluminiowe progi..myślicie, że w cenniku są one pod symbolem 328 i kosztują 3090 zł? Ciekawe czy można dorzucić je do m-pakietu..

Podsumowując niech ten samochód się już wyprodukuje i będę mógł się nim cieszyć.

Opublikowano
Jak doliczysz sobie rabat cena robi się jeszcze ciekawsza..potem odliczysz polowe vatu plus 150 w koszty i do zapłacenia zostaje jakieś 340-350 tys..w ogóle jak porównasz x5 z x7 w podobnej konfiguracji różnicy jest może z 20tys zł. Mam pytanie jeszcze z innej beczki. Na filmikach z USA widać często takie aluminiowe progi..myślicie, że w cenniku są one pod symbolem 328 i kosztują 3090zł?

 

Tak. Jak często ładujesz coś na bagażnik to bierz. W pozostałych sytuacjach ciężko się wsiada do auta i spodnie się brudzą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.