Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem z biciem i drganiem kierownicy. Na kołach 18 tkach większy niż na 19 tkach. Na 18 tkach czuć to już przy ok 50 km i więcej. Przy 19 tkach od 100-110 km. Kierownica drga, czuć te drgania na całym przodzie. Przy puszczeniu gazu nawet nasilają się. Przy hamowania nie ma tego więc tarcze wykluczam. Auto jeszcze delikatnie ściąga w prawo .

Na 18 tkach przy ruszania czuć takie "buksowanie" kół.....Przy wolnym ruszaniu dodam

Wymienione wahacze ,przeguby zewnętrzne,sprężyny, zakładane inne felgi, opony..Zbieżność zrobiona


Jakieś pomysły?Bo mi już brak


Ktoś spotkał się z czymś takim ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Jeśli chodzi o drgania to jest to temat rzeka.

Sprawdź szczelność przepływu powietrza w aucie, głównie przy filtrze powietrza.

Tłumik drgań + poprawność pracy wtryskiwaczy. Dorzuć do tego przeguby na wale.

Być może masz wiele składniowych, które mają wpływ na te drgania.

Raczej nie czepiaj się kół.

Masz EDC ?

Opublikowano

Mam mam....niestety na to nie stawiam wcale, bo to inne drgania. Miałem już auta z uszkodzonym/zuzytym amorkiem


Wtryski......jaki ma to związek????Możesz opisać??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przeguby wewnętrzne do sprawdzenia, u mnie jak prawy był walnięty (e53) działo się na 19 to samo, wibrowało całym przodem od 100 do 110 a potem powyżej 160. Założyłem nową półoś z SKF, jak ręką odjął. Luz był góra dół na opuszczonym aucie tak niecały 1mm. Na rozprężonej półosi luzu nie było.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Mam mam....niestety na to nie stawiam wcale, bo to inne drgania. Miałem już auta z uszkodzonym/zuzytym amorkiem


Wtryski......jaki ma to związek????Możesz opisać??

 

Nie opiszę Ci tego ponieważ nawet nie wiem jak TO opisać.

U mnie w M57N praca dwóch wtryskiwaczy była delikatnie odchylona od normy, po ich regeneracji drgania jakby się sporo zmniejszyły... ale nie było TO głównym powodem drgań. Wtryski sprawdzić możesz, to nie kłopot.


Reasumując: jest parę rzeczy, które się na te drgania nakładają i nie są to koła.

Opublikowano

U mnie niby luzu na wewnętrznych brak.Poza tym przy uszkodzeniu czy luzie przegubu po puszczeniu gazu byłby spokój a tu dalej są drgania. Czort wie co się dzieje i od czego

Na szarpakach zero luzów.

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

A więc wtryski ok.Zrobiona jeszcze kalibracja vtg, kalibracja kątów i dalej bez zmian

Możesz mi wyjaśnić co ma powietrze do tego??


Tlumik drgań to niby jak sprawdzić czy jest ok ???Wytłumaczysz??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
A więc wtryski ok.Zrobiona jeszcze kalibracja vtg, kalibracja kątów i dalej bez zmian

Możesz mi wyjaśnić co ma powietrze do tego??


Tlumik drgań to niby jak sprawdzić czy jest ok ???Wytłumaczysz??

 

Ej, a gdzie mechanik Szanownego Pana?


Obudowa filtra powietrza może się rozszczelnić co spowoduje wibracje a tłumik drgań po prostu się wymienia co 100 parę tys.


Nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem także nie wytłumaczę Ci pewnych rzeczy związane stricte z mechaniką.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Kolego i jak doszedłeś o co chodzi?


ja mam BMW E70 przed liftem mam takie same objawy jak ty na 20 calowych, a zrobiłem tak:

- prostowanie felg (po 50gramów na sztuce)

- wymiana częsci zawieszenia z przodu żeby luzów nie było

- nowe opony letnie

- wymiana tarcz i klocków z przodu i z tyłu

- geometria + zbieżność


już sam nie wiem co robić, a przy 120 cały samochód się trzęsie, i też jedzie do prawej, trzęsie się pomimo puszczenia gazu.

pomóżcie koledzy :)

Opublikowano
Hej Kolego i jak doszedłeś o co chodzi?


ja mam BMW E70 przed liftem mam takie same objawy jak ty na 20 calowych, a zrobiłem tak:

- prostowanie felg (po 50gramów na sztuce)

- wymiana częsci zawieszenia z przodu żeby luzów nie było

- nowe opony letnie

- wymiana tarcz i klocków z przodu i z tyłu

- geometria + zbieżność


już sam nie wiem co robić, a przy 120 cały samochód się trzęsie, i też jedzie do prawej, trzęsie się pomimo puszczenia gazu.

pomóżcie koledzy :)

 

1. WAŁ(przeguby)

2. POWIETRZE

3. TŁUMIK DRGAŃ

4. SPRAWDZ POPRAWNOSC PRACY WTRYSKIWACZY

Opublikowano

Wszytko sprawdzone

Z tymi wtryskami to w ogóle nie pojmuję co mają do drżenia kierownicy w układzie kierowniczym. Sprawdzone i są idealne

Bicie nadal jest

Chwilowo auto zostawiłem, bo mam nerwa a kasy poszło multum

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Wszytko sprawdzone

Z tymi wtryskami to w ogóle nie pojmuję co mają do drżenia kierownicy w układzie kierowniczym. Sprawdzone i są idealne

Bicie nadal jest

Chwilowo auto zostawiłem, bo mam nerwa a kasy poszło multum

 

Też nie pojmowałem wielu spraw związanych z drganiami w 3.0 d


Wymyślałem wiele chorób, od opon, kół, osi, felg, nawet sugerowałem, że w warsztacie mają nieskalibrowane wyważarki do kół.

W jednym z moich postów opisałem co powodowało drgania, znajdź i poczytaj.


Tłumik drgań jest bardzo ważny!


Poduszki silnika również.


Zła praca wtryskiwaczy i drgania.... może mieć na to wpływ ale nie odpowiem jak, nie jestem mechanikiem.

Opublikowano
A czy przed montażem nowych tarcz sprawdzal Ci mechanik czy piasty kół są proste bez "bicia" ?. Dodatkowo nowe tarcze trzeba było sprawdzić na tokarce bo jeszcze byś się zdziwił jak krzywe są nowe tarcze. Wiem to z własnego doświadczenia.
Opublikowano
A czy przed montażem nowych tarcz sprawdzal Ci mechanik czy piasty kół są proste bez "bicia" ?. Dodatkowo nowe tarcze trzeba było sprawdzić na tokarce bo jeszcze byś się zdziwił jak krzywe są nowe tarcze. Wiem to z własnego doświadczenia.

 

Ehh... Panie i Panowie, to nie jest kłopot wychodzący z kół, felg czy zawieszenia

Opublikowano
A czy przed montażem nowych tarcz sprawdzal Ci mechanik czy piasty kół są proste bez "bicia" ?. Dodatkowo nowe tarcze trzeba było sprawdzić na tokarce bo jeszcze byś się zdziwił jak krzywe są nowe tarcze. Wiem to z własnego doświadczenia.

 

Nie ma czego sprawdzać. U mnie kwestia bicia pojawiła się po lekko miesięcznym postoju auta .Wcześniej jeździło idealnie

To nie jest kwestia felg czy kół

Czort wie o co chodzi.

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Update z dzisiaj.


Byłem na teście drogowym i wyszło że dwie opony są mocno walnięte od nowości jedna 120 niutonometrów, druga aż 150 niutonometrów bicia.

Oponeo i wymiana na nowe, jak mi je wrzucili na tył to faktycznie mniej zaczęło drgać.

Opublikowano

Opon kolego to ja mam 3 komplety jak i felg. Wszystko nowe praktycznie.

Po wymianie przegubów wewnętrznych jest lepiej. Generalnie już tylko amorki pozostaly lub maglownica

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.