Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie od kilku tyg borykam się z problemem drgajacego motoru. Byłem już u kilku specjalistów i nikt nie może znaleźć przyczyny. W aucie zostały wymienione poduszki silnika, gumki od pokrywy silnika,Wyczyszczony kolektor ssacy, chlodniczka egr w ramach akcji również jest nowa. Mozesz znajdzie się tu ktoś kto miał podobny problem i udało mu się rozwiązać. Dziękuje za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawdź czy nie masz nie ustawionych wałków wyrównujących silnika , lub nie odkręconego koła pośredniego. Lecz te rzeczy są pomijane przy wymianie rozrządu, a skoro u ciebie nie było wymiany. Ale warto zajrzeć, korki są od frontu silnika po lewej i prawej stronie. U mnie koło pośrednie jest luźne i silnik lata. Nic z tym nie mogę zrobić bo aby to zrobić to akcja jak przy wymianie rozrządu. Nie opłacalne. Po prostu lata.
Paweł.
Opublikowano
Witam Panowie od kilku tyg borykam się z problemem drgajacego motoru. Byłem już u kilku specjalistów i nikt nie może znaleźć przyczyny. W aucie zostały wymienione poduszki silnika, gumki od pokrywy silnika,Wyczyszczony kolektor ssacy, chlodniczka egr w ramach akcji również jest nowa. Mozesz znajdzie się tu ktoś kto miał podobny problem i udało mu się rozwiązać. Dziękuje za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam

 

Rozrząd, wtryski albo ciśnienie na cylindrach.

Pierwsze co to bym zaczął od sprawdzenia tej kompresji.


Jak sobie nie poradzisz z problemem i nie będziesz chciał ładowac kasy w kolejne nietrafne diagnozy mechaników to jedz do braci Fąfara pod Wrocław. Oni znają te silniki jak własną dłoń i na pewno problem rozwiążą.

Opublikowano

Przy okazji zapytam was koledzy, poduchy silnika rekomendujecie ori czy lemforder??

Jestem przed wymianą i nie wiem do końca co kupić.

Paweł.
Opublikowano
Witam auto z końca 2013r aktualnie 171tys przebiegu. Rozrząd nie był jeszcze robiony. Pozdrawiam

 

Stawiam na rozrząd. U mnie silnik tez tak dziwnie się zachowywał i okazało się, że to rozrząd. Po wymianie u braci Fąfara silnik jak zegarek.

Nie zwlekaj, nie daj boże jakby się rozleciał w trasie albo przeskoczył.

Najlepiej podjedz do kogoś kto wymianiał już rozrząd w swojej bmce i porównajcie pracę silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ja mam podobne auto tylko, że z przebiegiem 200 tkm.

To, że miałeś coś już zrobione to nie znaczy, że zgodnie ze sztuką.

Jednym z przykładów są właśnie poduszki silnika. Jeden z kolegów miał podobnie do ciebie. Jak się potem okazało, poduszki które miał wymienione były zamienione miejscami. Pisał ( nie wiem czy dobrze pamiętam) , że jedna jest lżejsza ale za to sztywniejsza, druga jest cięższa ale bardzie miękka. Gdy zostały zamienione miejscami dolegliwości auta ustały.

Poduszki lewa i prawa maja swoje indywidualne numery, dlatego nie wolno ich zamieniać.

Opublikowano

Dzięki Panowie za rady. Jutro wraz z kolegą będę wyciągał wtryskiwacze i dawał do sprawdzenia ,sprawdzę dokładnie jeszcze raz to koło pasowe. Jeżeli okaże się że to nic z tych rzeczy będę umawiał wymianę rozrządu u braci fąfara. Kolego poduszki wymieniłem sam więc jestem na 100% pewny że zrobiłem wszystko ok ale dzięki za kolejną cenną radę. W czwartek napisze jak wypadły wtryskiwacze.Pozdrawiam was. I dzięki za pomoc.

Nie

Opublikowano (edytowane)

U mnie trzęsie podobnie :)

ASO uznało że tak ma być

Serwis partnerski stwierdził uszkodzone poduszki silnika i zalecił wymianę na oryginalne gdyż zamienniki ponoć nie pomogą.

Za kilka tygodni wymiana więc wtedy się dowiem czy pomogło.

Przy okazji sparciale wieszaki wydechu wymienię

Edytowane przez mateos2
Opublikowano
Witam Panowie. Już wszystko jasne. Wyjąłem wtryskiwacze, dałem do sprawdzenia wypadły idealnie. Więc szukałem dalej koło pasowe również w dobrym stanie. Pojechałem autem na kanał odpaliłem auto i weszłem pod. I od razu usłyszałem szuranie łańcucha niestety. Auto jedzie w pon do mechanika. Także kolega Mariusz słuszna diagnoza. Pozdrawiam
Opublikowano

zdziwiłbym się bardzo gdyby przy takim przebiegu padał któryś z wtryskiwaczy.

Miałem podobną pracę silnika i to też był rozrząd.

Jedziesz na wymianę do braci Fąfara?


Zwróć uwagę na stan klap wirowych i dolot. Klapy warto wymienić a dolot przeczyścić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panowie. Już wszystko jasne. Wyjąłem wtryskiwacze, dałem do sprawdzenia wypadły idealnie. Więc szukałem dalej koło pasowe również w dobrym stanie. Pojechałem autem na kanał odpaliłem auto i weszłem pod. I od razu usłyszałem szuranie łańcucha niestety. Auto jedzie w pon do mechanika. Także kolega Mariusz słuszna diagnoza. Pozdrawiam

Trochę mały ten przebieg jeśli chodzi o rozrząd....?

Nie słyszałeś szurania łańcucha podczas odpalania auta po nocnym postoju ?

Jeśli będziesz wymieniał rozrząd to tak znać czy dalej trzepie silnikiem.

Opublikowano
170tys km to maly przebieg jak na ten rozrzad? Kolego jak odbieralem swoje auto od Fafary to po mnie byl gosciu ktory w swojej bmw 4 mial nalatane 115 tys km i przyjechal do nich na wymiane, bo juz zaczal slyszec rozrzad. A olej w jego aucie od nowosci byl wymieniany co 10tys
Opublikowano
170tys km to maly przebieg jak na ten rozrzad? Kolego jak odbieralem swoje auto od Fafary to po mnie byl gosciu ktory w swojej bmw 4 mial nalatane 115 tys km i przyjechal do nich na wymiane, bo juz zaczal slyszec rozrzad. A olej w jego aucie od nowosci byl wymieniany co 10tys
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety przebieg jest w 100% prawdziwy. Takie właśnie są te silniki. Na zimnym silniku nic nie słychać, dopiero na kanale jak byłem pod autem to można usłyszeć jak łańcuch szura. Rozrząd będe robił ze znajomym mechanikiem postanowiłem zrobić go na ori częściach. Przy okazji wymienimy uszczelniacz wału i olej w automacie. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za rady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie mam do was prośbę , aby zwrócić uwagę na przenoszenie drgań na pedał hamulca.

Chodzi mi o różnice , którą zaobserwowałem po przejechaniu autem ok 100km po autostradzie. Prędkość jaką utrzymywałem to 140 - 160..

Drgania po takiej trasie praktycznie nie występują. Wcześniej czułem delikatne drgania stając na światłach.

Zastanawiam , się czy wcześniej miał na to wpływ DPF.....??? A dokładniej , najprawdopodobniej brak jego wypalenia, gdyż robię krótkie odcinki w mieście.


Ps

Jeśli chodzi o rozgrzanie jednostki w mieście to temperatura oleju standardowo dochodzi do 100°c - 101°C.

Płyn chłodzący 90°C - 98°C

Myślę , że silnik osiąga swoją temperaturę pracy. Po otwarciu maski , wszystko w środku ciepłe jak cholera.......

W trasie temperatura oleju 100°C

Płynu chłodzącego 86°C - 92°C


Jedni pisali ,że takie obiawy może mieć zmęczony rozrząd, ja upatruje tu DPF, lecz mogę się mylić

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.