Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Mam taki problem z przednia opona w moim BMW z napędem Xdrive od jakiegos czsu schodzi mi powietrze w przednim kole i co kilka dni muszę pompować . Czytałem ze Xdrive są bardzo wrażliwe na różnice ciśnień w oponach dlatego chciałbym wymienić jedna uszkodzona oponę czy mogę to zrobić na taka sama jak mam teraz i czy to nie będzie problemem ze tylko jedna wymienię czytałem tu na forum ze ktoś wymienił oponę na taka sama z innego rocznika i różnica w średnicy była inna i padł mu Xdrive .Dodam tylko ze pól roku temu wymieniłem wszystkie opony na nowe i druga przednia opona ma bieżnik 7,5mm wiec jest szkoda było by ja wymieniać . Dziękuje z góry za odpowiedzi pozdrawiam

Opublikowano
Witam wszystkich !

Mam taki problem z przednia opona w moim BMW z napędem Xdrive od jakiegos czsu schodzi mi powietrze w przednim kole i co kilka dni muszę pompować . Czytałem ze Xdrive są bardzo wrażliwe na różnice ciśnień w oponach dlatego chciałbym wymienić jedna uszkodzona oponę czy mogę to zrobić na taka sama jak mam teraz i czy to nie będzie problemem ze tylko jedna wymienię czytałem tu na forum ze ktoś wymienił oponę na taka sama z innego rocznika i różnica w średnicy była inna i padł mu Xdrive .Dodam tylko ze pól roku temu wymieniłem wszystkie opony na nowe i druga przednia opona ma bieżnik 7,5mm wiec jest szkoda było by ja wymieniać . Dziękuje z góry za odpowiedzi pozdrawiam

 

Mógłbyś jeśli wysokość bieżnika tej"nowej" opony będzie taka sama( identyczna opona), ja ostatnio stanąłem w obliczu w miarę podobnej sytuacji, mianowicie bieżnik moich tylnych opon schodził dosyć szybko, wiadomo przy moim niutku i ustawieniach napędu z preferencją tyłu, tył leci zdecydowanie bardziej niż przód. Rożnica była taka że na tyle zostało 4.8mm- 5 mm przód miał ok 6.7mm, czyli dochodziło do maksymalnie dopuszczalnej granicy 2mm. Tu dodam że źródła podają różne wartości,zwykle koło 1.5 mm różnicy musi być zachowane, po dogłębnej analizie i sprawdzeniu u różnych źródeł m.in w aso wyszło że te 2mm to max. I teraz zastanawiałem się co z robić z tym fantem, bo różnica zaczynała dochodzić do max(jeśli nim już nie była), a przód w sumie był "zdrowy ". Po konsultacji doszedłem do wniosku że kupie tylko 2szt nowych opon na tył, oczywiście dokładnie tych samych(marka,rodzaj), gdzie nowe 19-ki 255 mają zwykle ok 7.5-7.8 mm, im szersza opona wtedy w większości przypadków mamy niższy bieżnik,wiąże się to z rozkładem temp na szerszej powierzchni bieżnika. Nowe miały dokładnie 7.6mm czyli dalej jako tako zachowywałem dopuszczalne wartości, taka sama wys bieżnika na każdej osi i dopuszczalna różnica pomiędzy osiami, pamiętając przy tym że tył będzie dalej szybciej schodził niż przód.

W twoim wypadku musisz też właśnie pamiętać o zachowaniu max różnicy pomiędzy osiami, a przede wszystkim o zachowaniu tej samej wysokości bieżnika na oponach każdej z osi, inaczej problemy z reduktorem itd będziesz miał gwarantowane, poniżej masz linka do kilku informacji o XDrive;

http://www.naprawxdrive.pl/

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano (edytowane)
Sorry za glupie pytanie ale czy nie mozesz poprostu zalatac tej opony? Jak schodzi Ci powoli to chyba nie bedzie problemu z naprawa.

 

Słuszna uwaga, kwestią jest właśnie wielkość tej "dziurki" jeśli mikro to też bym się mocno nad tym zastanowił, jeśli coś większego to osobiście bym nie ryzykował , no chyba że to ROF wtedy z tego co się orientuje takiej opony się zwykle nie naprawia

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Dobrze gadajo! :wink:

Zależy jeszcze w jakim miejscu Twoja opona została uszkodzona.

Ale.

Ale, ale, dobry wulkanizator mający sprzęt i trochę doświadczenia naprawia opony które dla innych wulkanizatorów są do wy.. wyrzucenia.

Na gorąco da się naprawdę dobrze wyprowadzić opone (nawet boczne uszkodzenia).

Odwiedź dobrą wulkanizację która jest certyfikowana w naprawie opon a być może nie będzie trzeba kupować nowej.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Moderatorzy
Opublikowano
Najlepsza opcja to pojechać do wulkanizatora, namierzyć wkręt w oponie - jeśli jest na froncie to dobrze a jak z boku to raczej opona na śmietnik. Wklei kołka i tyle. Dojechać opony i wtedy zmienić komplecik.
Opublikowano
problem taki ze mieszkam w Uk i jak jadę do tutejszych speców i słyszą ze to opona run flat to mówią panie tego się nie naprawia tylko Nowa pewnie w PL było by po kłopocie :)
Opublikowano

Niekoniecznie.

Serwis działający zgodnie ze sztuką też odpowie, że Panie kochany ROF to my nie naprawiamy. :nienie:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
To sprawdz najpierw gdzie masz ta dziure. Jezeli nie z boku opony to kup za 20-40zl zestaw naprawczy i sam zalatasz to w 10min nie ściągając nawet kola.
Opublikowano
Kiedyś naprawiłem ROF po gwoździu na tyle w X1 s-drive...sprzedałem auto znajomemu i do dziś jeżdzi i nic się nie dzieje już 5 rok.Naprawić nie zaszkodzi :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej okolicy znam co najmniej dwóch wulkanizatorów, którzy z powodzeniem naprawiają runflat. (wiadomo, zależy od uszkodzenia).

Kolega w X3 już cztery lata jeździ, a ma dwie opony naprawione.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.